Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

2015 Fiat Aegea (Türkiye Özel) - Autoshow 2015


Yakup Ç. A.

Önerilen Mesajlar

10 dakika önce, Cem Boneval said:

Sizce ben size cevap yazarken bütün bunları düşünmüyor muyum?

Benim hız ortalamama dikkat edip beyanımı kabul etme konusunda çekingen davranırken muadili başka bir marka dizelin aynı hızdaki verisine sahip olmadan "çok yakıyor" sonucuna varmanızda benzer bilimsel kuşkuyu duymanızı beklerdim. 

Pekala...

Karma ortalama tüketim değerleri

Egea 1.6 Multijet II 4,2L/100 km

Focus 1.5 tdci S&S 95 PS 3,8L/100km 

Focus 1.5 tdci S&S 105 PS Econetic 3,4L/100km

Focus 1.5 tdci S&S 120 PS 3,8L/100km

Tüm Focus'lar 6 ileri manüel ve Start Stoplu

Farkların ondalıkta olduğunu görüyoruz değil mi? 

 

Kaldı ki gerçek trafiğe yansıması nasıl olacak, o da ayrı bir bilinmez.

Bunu da araştırdım. Spritmonitor sayfasındaki kullanıcı verilerine baktım. 

Linea sadece 11 araç var, 1.3 ve 1.6 karışık, ort 5,61 min 4,91 max 7,16. http://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/16-Fiat/1091-Linea.html?fueltype=1&gearing=1&powerunit=2

Focus 1.5tdci 40 araç var, ort 5,61 min 4,41, max 9,20.

http://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/17-Ford/148-Focus.html?fueltype=1&vehicletype=1&power_s=120&power_e=120&powerunit=2

Tabii örneklem yetersiz diyebilirsiniz. 

Üstad 1.3 Multijet linea 95 hp, ağırlık 1185 kg, şehir içi yakıt 6,5 lt fabrika verisi. Daha ne diyeyim. Kaldıki Türkiye de kimse fabrika verilerinide tutturamıyor. Bizimkiler 1.6 arabalar daha bir yıllık.

1380 kg'lık 120 ps otomatik focus şehir içi fabrika verisi 4,7 litre. Bu durumda halen multijet iyi diyebilirmiyiz. Yeni nesil 190 ps 2.0 tdi motorlar bile (otomatik,ağırlık 1600 kg)şehir içinde 5-5.5 lt yakıyor.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Yavrunun yazısını hazırlıyorum haliyle biraz teknik de yer aldığı için bunu hatırlatmak istedim.

Fiat'ın verdiği ağırlık boş dıbızlak hali. DIN'a göre 1.6 dizel ağırlığı 1345 kg bu şekilde kıyaslamak gerek. Malum Ford ve diğer çoğu marka buna göre ağırlığını belirtiyor. Çakal pejo gibi istisnalar dışında  

 

 

56db2a1fdd95a_ScreenShot2016-03-05at18.37.25.png.c59719e46e08d4624160a0e1cc262772.png

Ağırlık konusu için bu notu göz ardı etmeyin ama :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

2 saat önce, Cem Boneval said:

Tamam tamam, elmalar armutlar uçuşuyor, veriler eğiliyor bükülüyor, ben pes ettim...

Bu arada @Mehmet Gün Bey yanlış anlaşılmasın, sloganınızı kabul ettiğim için değil, çok nesnel değerlendirmediğiniz konusunda sizi ikna etmek için daha fazla yorulmaya değmeyeceğini düşündüğüm için...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

 

Değil mi? Ford, bağımsız süspansiyondan vazgeçip arabayı ucuzlatmalı [emoji4] C sınıfına artık fazla ne de olsa ESP var [emoji4] 

 

''Şahsi düşüncem değildir'' [emoji3] 

Bağımsız süspansiyondan vaz geçerse gider bir üst segment alırım. Bilerek almadim ama bence focus'u focus yapan bu mudur budur.

 

Bildiklerinizi somut verilerle destekleyip yazarsanız, katkıda bulunmuş olursunuz. Ben 3 yıldır Bravo multijet kullanıyorum, karma tüketim değerim 6,0  litre/100 km. Otobanda rahatlıkla  200 km/saat hız yapabiliyorum. Eğer sizin arabanız çok yakıyorsa, bence servise sokun aracınızı.

O Bravo bence fiatin efsanesi. Onu tasarlayan Mühendisler kovmuşlar. Bir daha boyle bisey çıkmadı.

Yakıt konusunu hic umursamıyorum sonuçta atmosferik 1.6 binen biri için hiçbirşey daha fazla yakamaz :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

3 saat önce, Cem Boneval said:

Bu arada @Mehmet Gün Bey yanlış anlaşılmasın, sloganınızı kabul ettiğim için değil, çok nesnel değerlendirmediğiniz konusunda sizi ikna etmek için daha fazla yorulmaya değmeyeceğini düşündüğüm için...

Üstad mesele birbirimizi ikna etme konusu değil. Ben somut gerçekleri ortaya koyuyorum. Tofaş Şahin'den başlayarak Türkiye'ye gelen ve Türkiye'de üretilen bütün fiat araçlar çok yakar az kaçar arabalardır. Fabrikası bile benim arabamın beygir gücü düşük, ağırlığı hafif, ve 1600 kg'lık arabalardan bile fazla yakar diye teknik verileri açıklıyor. Şimdi buna yorum yapmaya gerek varmı.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

21 dakika önce, Mehmet Gün said:

Üstad mesele birbirimizi ikna etme konusu değil. Ben somut gerçekleri ortaya koyuyorum. Tofaş Şahin'den başlayarak Türkiye'ye gelen ve Türkiye'de üretilen bütün fiat araçlar çok yakar az kaçar arabalardır. Fabrikası bile benim arabamın beygir gücü düşük, ağırlığı hafif, ve 1600 kg'lık arabalardan bile fazla yakar diye teknik verileri açıklıyor. Şimdi buna yorum yapmaya gerek varmı.

dayanamayarak bende lafa giriyorum ve hala elma armut kıyaslamasına devam ediyorsunuz diyorum. En basitinden 2008 için bakınız t-jet. Benim aracımda 8lt yakıyor!

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

18 dakika önce, Ozan Kar said:

dayanamayarak bende lafa giriyorum ve hala elma armut kıyaslamasına devam ediyorsunuz diyorum. En basitinden 2008 için bakınız t-jet. Benim aracımda 8lt yakıyor!

Niye elma ile armut olsunki ben 2015 model linea dan bahsediyorum. Muadili olarakta yine 2015 model araçları veriyorum. İsterseniz 1991 model arabaları kıyaslayalım. İsterseniz çekici, isterseniz kamyonetleri kıyaslayalım fiat hep geride kalmıştır. Bakınız örnek 1982 model daf çekici 360 ps turbo intercooler diğer taraftan turbosuz fiat 697 çekici 270 ps, 360 ps DAF' tan fazla yakıyordu. Bilenler bilir fiat 697 çekiciler çok insanın evini yıktı. Daf daha 1970 lerde turbo intercooler motor üretmiş 20 yıl sonra fiat halen turbosuz araç üretiyordu.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

6 saat önce, Mehmet Gün said:

1991 model arabaları kıyaslayalım. İsterseniz çekici, isterseniz kamyonetleri kıyaslayalım fiat hep geride kalmıştır. Bakınız örnek 1982 model daf çekici 360 ps turbo intercooler diğer taraftan turbosuz fiat 697 çekici 270 ps, 360 ps DAF' tan fazla yakıyordu. Bilenler bilir fiat 697 çekiciler çok insanın evini yıktı. Daf daha 1970 lerde turbo intercooler motor üretmiş 20 yıl sonra fiat halen turbosuz araç üretiyordu.

Sevgili Mehmet Bey, bu konudaki son mesajımdır.

Konuyu özetlersek:

1. Fiat Egea'dan bahsediyoruz.

2. Siz bu konuya "Multijet çok yakar, az kaçar" şeklinde sloganvari bir katkıda bulundunuz.

3. Ben genellemelerin doğru olmadığını da düşünerek amacını aşan bir açıklama olduğunu yazdım.

4. Siz konuyu 9L yakan Linea'lara getirdiniz.

5. Ben bir kez daha konunun Egea olduğunu ve tüketim şampiyonu olmasa bile yakıt farkının abartılacak düzeyde olmadığını farklı somut verilerle belirtmeye çalıştım.

6. Sonra şehir için 5L yakan 2.0tdi motorlardan bahsetmeye başladık. Şu anda çekicilerden konuşuyoruz.

Fiat'a yönelik görüşlerinizi tartışmıyorum, beğenmeyebilirsiniz, Fiat az yakar falan gibi bir iddiam da yok. 

Tekrar yazıyorum: Fiat Egea "çok yakan az kaçan" bir araba nitelendirmesinin uygun olduğu bir araba değil.

Bu kadar... 

Benim için bu konunun yakıt tüketimi faslı kapanmıştır. 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

 

11 saat önce, Ozan Kar said:

dayanamayarak bende lafa giriyorum ve hala elma armut kıyaslamasına devam ediyorsunuz diyorum. En basitinden 2008 için bakınız t-jet. Benim aracımda 8lt yakıyor!

 

t-jet benzinli değil miydi az yakıyomuş :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

şaka bi tarafa 1.5 sene fiat albea 1.3 dizel kullandım hiç de fazla yakmıyodu..

 

çevremdeki bildiğim herkes de 1.6 1.3 bu motorlardan memnun...

 

fiat ege ile ilişkili de eğer f/p oranı lehime olursa alıp da kullanabileceğim bir araba..

 

kullanışlılık ve ucuz işletim benim için kaliteden once gelir; eee yol tutuşu da rallici olmadığıma göre standart kullanıcı için yeter artar.. albea kullanırken ona göre kullanıyordum, focusu focusa göre kullanıyorum...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

6 saat önce, Cem Boneval said:

Sevgili Mehmet Bey, bu konudaki son mesajımdır.

Konuyu özetlersek:

1. Fiat Egea'dan bahsediyoruz.

2. Siz bu konuya "Multijet çok yakar, az kaçar" şeklinde sloganvari bir katkıda bulundunuz.

3. Ben genellemelerin doğru olmadığını da düşünerek amacını aşan bir açıklama olduğunu yazdım.

4. Siz konuyu 9L yakan Linea'lara getirdiniz.

5. Ben bir kez daha konunun Egea olduğunu ve tüketim şampiyonu olmasa bile yakıt farkının abartılacak düzeyde olmadığını farklı somut verilerle belirtmeye çalıştım.

6. Sonra şehir için 5L yakan 2.0tdi motorlardan bahsetmeye başladık. Şu anda çekicilerden konuşuyoruz.

Fiat'a yönelik görüşlerinizi tartışmıyorum, beğenmeyebilirsiniz, Fiat az yakar falan gibi bir iddiam da yok. 

Tekrar yazıyorum: Fiat Egea "çok yakan az kaçan" bir araba nitelendirmesinin uygun olduğu bir araba değil.

Bu kadar... 

Benim için bu konunun yakıt tüketimi faslı kapanmıştır. 

 

Üstad dikkat etmişseniz benim mesajım "multijet çok yakar az kaçar" o mesajda spesifik olarak EGEA'dan bahsetmedim. Ama egea muadillerinden daha hafif olmasına rağmen daha fazla yakıyor. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hatchback egea satışa sunuldu mu? Eklediğim fotoyu bugün tofaş fabrikası önündeki lambalarda çektim, sarı plakalıydı.

Satışa çıkmadıysa fiat müdürlere mi verdi acaba şehirde görünsün araba diye?

Ayrıca bu fotodan 2 saat önce aynı ışıklarda kamuflajlı test aracı da gördüm yine hatcback..

71ccb4637d1ccc11bf4b83df4ab40165.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.