Guest Cenk Demirel Yanıtlama zamanı: Temmuz 19, 2017 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Temmuz 19, 2017 55 dakika önce, Yakup Çağatay yazdı: Buradaki olay o değil, yüklü durumda araçların tepkisi. Sıradan geyik testi değil Hocam o videoda anlamadığım bir nokta var. Belki siz veya anlayabilen başka biri yardımcı olabilir. Focus'un videosuna bakarsak ilk denemede 140 kg ağırlık ve 68 kmh hız ile testi geçemiyor. Daha sonra ağırlık 130 kg'a düşürülüyor ve 76 kmh ile testi geçebiliyor. Doğru mu anladım acaba ? Bana biraz saçma geldi de ondan dolayı videodaki mevzuyu anlayamadım. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Yakup Ç. A. Yanıtlama zamanı: Temmuz 19, 2017 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Temmuz 19, 2017 27 dakika önce, Cenk Demirel yazdı: Hocam o videoda anlamadığım bir nokta var. Belki siz veya anlayabilen başka biri yardımcı olabilir. Focus'un videosuna bakarsak ilk denemede 140 kg ağırlık ve 68 kmh hız ile testi geçemiyor. Daha sonra ağırlık 130 kg'a düşürülüyor ve 76 kmh ile testi geçebiliyor. Doğru mu anladım acaba ? Bana biraz saçma geldi de ondan dolayı videodaki mevzuyu anlayamadım. Burada konuşmuşuz o yüzden iletiyi taşıdım. İlk deneme full yüklü araba cortluyor, daha sonra fazlalık (adamlara göre) 130 kg'ı azaltıp deniyorlar, ondan sonra bu ağırlıktaki limiti görmek için hızı arttırıyorlar. Full yükte 70'i aşamamışlar çünkü süspansiyon en dibe kadar gelmiş. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Guest Cenk Demirel Yanıtlama zamanı: Temmuz 19, 2017 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Temmuz 19, 2017 6 dakika önce, Yakup Çağatay yazdı: Burada konuşmuşuz o yüzden iletiyi taşıdım. İlk deneme full yüklü araba cortluyor, daha sonra fazlalık (adamlara göre) 130 kg'ı azaltıp deniyorlar, ondan sonra bu ağırlıktaki limiti görmek için hızı arttırıyorlar. Full yükte 70'i aşamamışlar çünkü süspansiyon en dibe kadar gelmiş. Aracın full yüklü ağırlığından mı 130 kg düşürüp 76 kmh ile testi tamamlıyorlar ? Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Yakup Ç. A. Yanıtlama zamanı: Temmuz 19, 2017 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Temmuz 19, 2017 3 dakika önce, Cenk Demirel yazdı: Aracın full yüklü ağırlığından mı 130 kg düşürüp 76 kmh ile testi tamamlıyorlar ? Evet. Sallıyorum taşıma kapasitesi 620 kg ama bunlar 490 kg yapıp deniyor. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Guest Cenk Demirel Yanıtlama zamanı: Temmuz 19, 2017 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Temmuz 19, 2017 1 dakika önce, Yakup Çağatay yazdı: Evet. Sallıyorum taşıma kapasitesi 620 kg ama bunlar 490 kg yapıp deneyior. Anlıyorum.. 1.0 motorun yüklü ve yüksüz hallerdeki ağırlık değerlerini bilemiyorum ama 76 kmh ile parkuru tamamladığı ağırlığı tahminen 1800 kg'a yakın o zaman. Sayfada niye parkur süresince araçların tam ağırlıklarını vermemişler acaba merak ettim. Pulsar'ın, Toledo'nun ve Focus'un bu parkurda elde ettikleri test sonucunu hangi ağırlıklarda aldığını öğrenemeyiz sanırım. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Yakup Ç. A. Yanıtlama zamanı: Temmuz 19, 2017 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Temmuz 19, 2017 Aslına bakarsan adamların atladığı bir nokta var pek tabii firmaların da. Verilen boş ağırlık verileri baz donanıma ait sen titanium üstüne paketleri eklenmiş arabayla teste girip yine o baz donanımlı teknik veriye göre hareket ediyorsun. Focusun alt ve üst değer ağırlıkları yayınlamadı o yüzden emin olmamakla birlikte 30-40 kg fark eder dersek aslında 30-40 kg zaten buna yüklememek gerekirdi. Belki de yanılıyorum (sanmıyorum ama) adamlar Mondeo'da kantara çıkmıştı Verdiğiniz değerler tutmuyor diye. Focus'un tam kapasiteli değeri 1900 kg ama denenen 1770 kg imiş. (Baz donanımlı olsaydı.) Pulsar'ın yükleme kapasitesi 505 kg kendi ise 1285 kg civarında toplam 1790 kg. (Nissan max ve min ağırlıkları belli, ben full donanımı yazdım) Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Guest Cenk Demirel Yanıtlama zamanı: Temmuz 19, 2017 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Temmuz 19, 2017 (düzenlendi) 36 dakika önce, Yakup Çağatay yazdı: Aslına bakarsan adamların atladığı bir nokta var pek tabii firmaların da. Verilen boş ağırlık verileri baz donanıma ait sen titanium üstüne paketleri eklenmiş arabayla teste girip yine o baz donanımlı teknik veriye göre hareket ediyorsun. Focusun alt ve üst değer ağırlıkları yayınlamadı o yüzden emin olmamakla birlikte 50-60 kg fark eder dersek aslında 50-60 kg zaten buna yüklememek gerekirdi. Belki de yanılıyorum (sanmıyorum ama) adamlar Mondeo'da kantara çıkmıştı Verdiğiniz değerler tutmuyor diye. Focus'un tam kapasiteli değeri 1900 kg ama denenen 1770 kg imiş. (Baz donanımlı olsaydı.) Haklısın. Donanım seviyesine ve üstüne eklenen opsiyonların sayısına göre otomobillerin ağırlık değerleri değişebiliyor. Full donanım bir aracı teste soktuğumuzda haliyle ağırlık değeri daha fazla artmış olacak ki limitlerde denenen böyle bir testte sonucu direkt etkileyecektir. Ayrıca benim bu testlere dair bir başka şüphem de lastikler. Geyik testlerinin sonucunu etkileyebilecek en önemli değişkenlerden biri lastiklerdir. Lastiklerin markası, modeli, üretim tarihi, kaç bin km kullanıldığı, yıpranma durumu v.s bir sürü değişken varken ve sonuca direkt etki edecekken bu testlere pek güvenemiyorum. Bunların yanında değerleri yanlış bulmuş da olabilirim ama kabaca; Pulsar'ın tam yüklü hali 1790 kg civarı Toledo'nun tam yüklü hali 1635 kg ( 1700'e de yaklaşabilir rakamlardaki yanılmadan dolayı ) Focus'un tam yüklü hali 1770 kg ( ki bahsettiğimiz gibi testteki araç titanium donanım ve opsiyonları eklenmiş haliyle bu değer 1800 civarı olabilir ) Temmuz 19, 2017 Cenk Demirel tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Yakup Ç. A. Yanıtlama zamanı: Temmuz 19, 2017 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Temmuz 19, 2017 Pulsarı eklemiştim, tekrar değerlendirmek gerek Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Serkan Z. Yanıtlama zamanı: Temmuz 19, 2017 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Temmuz 19, 2017 (düzenlendi) Pulsar o parkuru 200 km/h ile geçse yine de Focus alırım. Otoban çıkışlarında veya bağlantı noktalarında rakiplerinin hatta üst segment rakiplerinin frene basarak döndükleri 180 dereceye yakın keskin virajlarda 120 km/h ile sol şeritte yanlarından geçip gidiyorum. Araç bir rayın üzerindeymişçesine virajı tamamlıyor ve ESP devreye bile girmiyor. (130'dan sonra ESP hafif bir toparlama için kısa süreliğine devreye giriyor.) Temmuz 19, 2017 Serkan Z. tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Ozan Kar Yanıtlama zamanı: Temmuz 19, 2017 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Temmuz 19, 2017 25 dakika önce, Serkan Z. yazdı: Pulsar o parkuru 200 km/h ile geçse yine de Focus alırım. Otoban çıkışlarında veya bağlantı noktalarında rakiplerinin hatta üst segment rakiplerinin frene basarak döndükleri 180 dereceye yakın keskin virajlarda 120 km/h ile sol şeritte yanlarından geçip gidiyorum. Araç bir rayın üzerindeymişçesine virajı tamamlıyor ve ESP devreye bile girmiyor. (130'dan sonra ESP hafif bir toparlama için kısa süreliğine devreye giriyor.) emin olun onların %99u gidemeyecekleri için değil tedbir olsun vs diyerek veya arabaya değil kendilerine olan güvensizlikten yavaşlıyorlar. 3 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Serkan Z. Yanıtlama zamanı: Temmuz 19, 2017 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Temmuz 19, 2017 (düzenlendi) 3 saat önce, Ozan Kar yazdı: emin olun onların %99u gidemeyecekleri için değil tedbir olsun vs diyerek veya arabaya değil kendilerine olan güvensizlikten yavaşlıyorlar. "Numara sende ya da arabada değil." diyorsun yani kardeşim. ☺ Tedbir için öyle gidenleri biliyorum. Benim söylediklerim o viraja gelene kadar birkaç km'dir sizinle restleşenler.☺ Zaten benim asıl karşı çıktığım şey Focus'un yol tutmadığını ima eden bu ve benzeri taraflı ölçümler veya yorumlar. Temmuz 19, 2017 Serkan Z. tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Ozan Kar Yanıtlama zamanı: Temmuz 20, 2017 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Temmuz 20, 2017 6 saat önce, Serkan Z. yazdı: "Numara sende ya da arabada değil." diyorsun yani kardeşim. ☺ estağfurullah öyle demeyelim de günümüz araçları arasında yol tutuş açısından ciddi farklar yok demek istedim. 2 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Cem Boneval Yanıtlama zamanı: Temmuz 20, 2017 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Temmuz 20, 2017 4 saat önce, Ozan Kar yazdı: günümüz araçları arasında yol tutuş açısından ciddi farklar yok Buna katılmamak elde değil. Aynı sınıftaki araçlarla benzer yüksek viraj hızlarına (ya da yanal G değerlerine) ulaşmak mümkün, sadece o esnada hissedilenler farklı. Ve sürücülerin sınırı araçların sınırından çok önce geliyor. Focus kuşkusuz sınıfının en iyi yol tutuşuna sahip araçlarından biri, ama bu sürekli konu edilecek ve abartılacak düzeyde değil. 3 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Kurtuluş Alabaş Yanıtlama zamanı: Temmuz 20, 2017 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Temmuz 20, 2017 Ya arkadaş yok şöyle yok böyle yok ağırlık bunları bırakın focus un ayırıcı özelliğidir aynı segmentlere göre daha iyi yol tutması en iyi deneyip görülür. Video izleyip olmuyor o isler? --3 dakika sonra eklendi-- Yeni araçlara göre çok fark olmayabilir ama benim 2000 model focusuma yol tutuşu konusunda 2016 model toyota corolla dan daha çok güveniyorum ve ikisini de kullandim. 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Cem Boneval Yanıtlama zamanı: Temmuz 20, 2017 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Temmuz 20, 2017 8 saat önce, Kurtuluş Alabaş yazdı: Ya arkadaş yok şöyle yok böyle yok ağırlık bunları bırakın focus un ayırıcı özelliğidir aynı segmentlere göre daha iyi yol tutması en iyi deneyip görülür. İyi yol tutmayı bana tanımlayın ki ona göre deneyimlerimi aktarayım. Aynı şeyden konuşuyor olalım. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Önerilen Mesajlar
Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın
Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor
Hesap oluştur
Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.
Hesap OluşturGiriş yap
Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.
Giriş Yap