Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Focus 2.5 Tdci Triger Sorunu


Tayfun K.

Soru

Arkadaşlar arabayı aldıktan hemen sonra ilk triger değişimi gerçekleştirmiştik bizim araçta. (107.000'de alındı araç) Ses aynen bu videoda çektiğim şekildeydi:

 

 

Sonra youtube'de bir video daha buldum peugeot 308 ile ilgili aynı sesi barındıran:

 

 

Sonrasında 308 videosundaki gibi triger seti değişiminden sonra ses kesilmişti. Lakin geçen fark ettim ki bu sesin aynısı ancak biraz daha zayıfı tekrardan ortaya çıktı. O sesi de videoya almak istedim ancak motor sesinin ardından baskın bir ses değil. Yani neden olabilir? Gevşedi mi, çok mu gerildi vb. Yorumlarınızı bekliyorum. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu soruda 11 cevap bulunuyor

Önerilen Mesajlar

  • 1

...anladım.

 

Triger kayışı fazla gergin olabilir (dediğin gibi) ellerinden özen ile öptüğüm ustalar nedense ısrar ile kara düzen çalışıyor, kuşkusuz yeniliklere açık arkadaşlar da var ... bu arada onların hakkını yemeyelim ama genel'e bakarsak durum (malesef) bu şekilde.

- Sık lan sık, gevşek kalmasın, sente atmasın ... diye abanıyorlar kayış gergilerine.

İşin dibinde haklılar, gerçekten de kayış gevşek kalırsa diş atlar ve kapak / piston'da geri dönülmez hasarlar meydana gelebilir. Ama fazla gererseniz de bu defa kayışın ömründen çalarsınız ve de ses yapar.

...ideal olan kayışı soğuk motora, oda ısısında takmak.. tabi hayat mükemmel değil, her zaman soğuk motor ve oda ısısı bulamazsınız, o zaman bu iş için birilerinin kafa patlatıp yaptığı tablolara ve kayış gergi ölçüm cihazına başvurmak lazım. Aslında basit ... motor nasıl? ılık mı? ... atıyorum 50 derece ... işte size ilk değer, ortam (servis) kaç derece? o da olsun atıyorum 5 ... tabloyu açıyor ve 50 ile 5 derecenin birleştiği noktada ki değere bakıyorsunuz ... ne yazıyor orada? 16,1kg'mi? Kayış gergi ölçüm aparatını alıp kayışa abanıyorsunuz ... ne çıktı ? 18'mi ... o zaman gergi kilidini biraz gevşetirsin, 15'mi oldu? şimdi de al eline anahtarı, biraz daha sık ... yani triger'e piyano gibi akort yapılması lazım, lazım ki sen o motordan verim alabil.

 

ölçüm'ün nasıl yapıldığına dair  -- >  http://www.pfeiferindustries.com/installation/timing-belt-tensioning.html

 

hatta kayış imalatçısı conti bunun için bir yazılım bile hazırlamış, al ... pc'ye indir ... data'yı el ile gir ... sana kayışta bulman gereken değeri otomatik versin ... o da burada --> http://www.contitech.de/pages/produkte/antriebsriemen/antrieb-industrie/contitech-suite_en.html

 

...yani diyeceğim şu -usta- abiler kara düzen iş yapmaktan bir türlü vaz geçemedi gitti...

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 1

Servise götürmeden önce devridaimi değiştirmediğimizin farkına vardım. İnternette biraz araştırdım ve devridaimin aynı yukaridaki videolarda olduğu gibi sürtünme sesi yaptığına dair verilere ulaştım. Servise götürdük ve sorun tahmin ettiğimiz üzereymiş. Ustalar devridaimi "daha gider bu" diyerekten yerine takarken servisler triger değişiminde hiç incelemeden devridaimi de değiştiriyormuş. Çünkü ömrü triger ile birlikteymiş...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

...anladım.

 

Triger kayışı fazla gergin olabilir (dediğin gibi) ellerinden özen ile öptüğüm ustalar nedense ısrar ile kara düzen çalışıyor, kuşkusuz yeniliklere açık arkadaşlar da var ... bu arada onların hakkını yemeyelim ama genel'e bakarsak durum (malesef) bu şekilde.

- Sık lan sık, gevşek kalmasın, sente atmasın ... diye abanıyorlar kayış gergilerine.

İşin dibinde haklılar, gerçekten de kayış gevşek kalırsa diş atlar ve kapak / piston'da geri dönülmez hasarlar meydana gelebilir. Ama fazla gererseniz de bu defa kayışın ömründen çalarsınız ve de ses yapar.

...ideal olan kayışı soğuk motora, oda ısısında takmak.. tabi hayat mükemmel değil, her zaman soğuk motor ve oda ısısı bulamazsınız, o zaman bu iş için birilerinin kafa patlatıp yaptığı tablolara ve kayış gergi ölçüm cihazına başvurmak lazım. Aslında basit ... motor nasıl? ılık mı? ... atıyorum 50 derece ... işte size ilk değer, ortam (servis) kaç derece? o da olsun atıyorum 5 ... tabloyu açıyor ve 50 ile 5 derecenin birleştiği noktada ki değere bakıyorsunuz ... ne yazıyor orada? 16,1kg'mi? Kayış gergi ölçüm aparatını alıp kayışa abanıyorsunuz ... ne çıktı ? 18'mi ... o zaman gergi kilidini biraz gevşetirsin, 15'mi oldu? şimdi de al eline anahtarı, biraz daha sık ... yani triger'e piyano gibi akort yapılması lazım, lazım ki sen o motordan verim alabil.

 

ölçüm'ün nasıl yapıldığına dair  -- >  http://www.pfeiferindustries.com/installation/timing-belt-tensioning.html

 

hatta kayış imalatçısı conti bunun için bir yazılım bile hazırlamış, al ... pc'ye indir ... data'yı el ile gir ... sana kayışta bulman gereken değeri otomatik versin ... o da burada --> http://www.contitech.de/pages/produkte/antriebsriemen/antrieb-industrie/contitech-suite_en.html

 

...yani diyeceğim şu -usta- abiler kara düzen iş yapmaktan bir türlü vaz geçemedi gitti...

 

Abi çok teşekkür ederim verdiğin bilgiler için... Bi' de silkeleme işlemi var tabi. Araç 2. viteste yaptığı silkelemeyi geçen 3. viteste devir çok da düşük olmadığı zaman gaza dokandığımda sanki gaz istiyormuş gibi itekledi, kendini ileri atıp silkeledi. Acaba diyorum bununla bir alakası var mıdır. Çünkü bu triger sesi en başta bizim arabayı bir hata ile istop etmesine yakın frene basarak vurdurmuş olmamız ile kendini ele vermişti. Bir alaka kurarak anlamaya çalışıyorum...... Bu triger anladığım kadarıyla çok önemli bir parça. Yani motora zarar verip indirecek noktaya gelebiliyormuş.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
Bu triger anladığım kadarıyla çok önemli bir parça.

 

... Aort senin biyolojin için ne kadar önemlis ise triger'de motor için aynı önemde.

Motorun iki kanadını (kapak) ve (blok) bir araya getirip kimin ne yapması gerektiğini (zamanlamayı) ayarlıyor...

-Subab sen aç, temiz hava al

- Olm .. piston aşağı bakiim

- krank sen de tur at abi

- subab artık kapan sen

- piston ... hadi koçum, bastır yukarı...

...zamanlama da hata olursa motorunun içinde (doğrudan cebine etki edecek) bir -zincirleme trafik kazası- yaşanır, piston subab'a çakar, subab pistonun tepesini deler, gömlek çizilir vs.vs. yani küçük emrah mod'una girer, motorunun yasını tutarsın.

 

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

... Aort senin biyolojin için ne kadar önemlis ise triger'de motor için aynı önemde.

Motorun iki kanadını (kapak) ve (blok) bir araya getirip kimin ne yapması gerektiğini (zamanlamayı) ayarlıyor...

-Subab sen aç, temiz hava al

- Olm .. piston aşağı bakiim

- krank sen de tur at abi

- subab artık kapan sen

- piston ... hadi koçum, bastır yukarı...

...zamanlama da hata olursa motorunun içinde (doğrudan cebine etki edecek) bir -zincirleme trafik kazası- yaşanır, piston subab'a çakar, subab pistonun tepesini deler, gömlek çizilir vs.vs. yani küçük emrah mod'una girer, motorunun yasını tutarsın.

 

https://youtu.be/HJWRyYoy7s4 

 

Can damarı desene abi :)

 

Link hata veriyor bu arada.

 

Aha şimdi izledim hahahaahadsf nasıl görmemişim bunu yav.

Tayfun K. tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Başlıktaki Ses e brz benzer bir seste benden gelsin triger değişimi 1 yıl dolmak üzere.. Bugun park ederken fark ettim emin olmak için de kaputu acıp dinledim video ya aldım değerli yorumlarınızı bekliyorum :(  triger değişimi yapılan 2 başlı kapak tarafından geliyor ses... Sıcak Motor 33 Derece Hava ısısı Arıza Kodu Yok..


 


 

Ali Kabasakal tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
On 13.06.2016 at 22:52, Ali Kabasakal said:

Başlıktaki Ses e brz benzer bir seste benden gelsin triger değişimi 1 yıl dolmak üzere.. Bugun park ederken fark ettim emin olmak için de kaputu acıp dinledim video ya aldım değerli yorumlarınızı bekliyorum :(  triger değişimi yapılan 2 başlı kapak tarafından geliyor ses... Sıcak Motor 33 Derece Hava ısısı Arıza Kodu Yok..


 


 

 

Bence bunun trigerle alakası yok, dinlerken ürkünç geldi açıkcası, devamlı bir ses de değil, gel git bişi. Bence bir servise uğrayın. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.