Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Yokuş Kalkış Hakkında


Serkan erden

Soru

merhaba arkadaşlar; merak ettiğim bir konuyu sizlere danışmak istedim. makyajlı focuslarda malumunuz yokuş kalkış desteği standart. rampada yokuş kalkış desteği devreye girdiğinde debriyaj baskı balatasını kullanarak mı aracı sabit tutuyor,yoksa farklı bir sistemimi var? eğer baskı balatayı kullanıyorsa bu sistem baskı balatanın ömrünü kısaltırmı?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 1

debriyaj baskı balatasını kullanarak mı aracı sabit tutuyor
cıK! @Saruhan Özkan,  'ın belirttiği gibi frenler kullanılıyor, hatta yokuş kalkış desteği debriyaj'ın ömrünü bile uzatır ... neden derseniz yokuşta aracı geri kaydırmamak için sert/yarım debriyaj kalkmak zorunda değilsiniz ... Sonuç : Yokuş Kalkış Desteği "can" sınıfına girer, aferimlik ve kullanılası bir gavur icadıdır.  
  • Beğen 8
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 1
merhaba arkadaşlar; merak ettiğim bir konuyu sizlere danışmak istedim. makyajlı focuslarda malumunuz yokuş kalkış desteği standart. rampada yokuş kalkış desteği devreye girdiğinde debriyaj baskı balatasını kullanarak mı aracı sabit tutuyor,yoksa farklı bir sistemimi var? eğer baskı balatayı kullanıyorsa bu sistem baskı balatanın ömrünü kısaltırmı?

  

 

debriyajla alakası yok abi. Olay frenlerde. Araçtaki sensörler eğim ve debriyajı gözlemliyo. Siz debriyajı kavrama noktasına getirince frenler serbest kalıyor. En basit hali bu. Manueller için tabii. Otomatik viteste gaz da veriyo zaten ayağını frenden çekince.

Saruhan Özkan tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Benim yokuş kalkışta bazen geri geri yokuş kalkarken devreye girmiyor bazen giriyor aynı yerde aynı yokuşta bazen devreye giriyor bazen girmiyor fikri olan var mı bunun sebebi ne olabilir frenden çekip tekrar basıyorum bazen devreye girmiyor, daha once 1.6 Ecoboost aracımin yokuş kalkış sistemi daha iyi çalışıyordu,önceki aracımda mondeo 1.6 tdci idi en cokta onun yokuş kalkış sistemini beğeniyordum hemen devreye giriyordu...aynı araç aynı model yılı ama anlamadım bununki bazen devreye girmiyor özellikle geri geri yokuş kalkışında

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

@çağlar çetinkaya, ilk frene basışta devreye giriyor. Freni basıp bırakıp kaydırısan tekrar devreye girmiyor, manveraya niyetli olduğunu  varsayıyor, yani en azından bende öyle.

valla Cem abi 3 aracımda da farklı şekilde devreye giriyor ,1.6Ecoboost ta bazen ilk frene basista devreye girmezdi tekrar debriyaj fren yapardım devreye girerdi , bu aracımda özellikle geri geri kalkislarda devreye girmiyor bazen...mondeo da ise sistem süper çalışıyordu tam olması gerektiği gibi frenden basıp ceksemde tekrar basınca devreye girerdi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
03.06.2017 - 04:02 tarihinde, Cenk Demirel yazdı:

Elektronik el freninin standart olmasını hiç istemiyorum. Yokuşu bol bir yerde yaşıyorum ve elektronik el freni bildiğin debriyaj balatası katili. Mekanik el freni olan araca geçince hem ben hem de debriyaj balatası rahat etti. Standartta sunulmasını beklediğim bi xenon, alt seviyelerde de kol dayama, anahtarsız giriş v.s olabilir ama öncelikle Allah rızası için iç mekan işçiliğine lütfen bir el atılsın. Focus'un iç mekan işçiliği o kadar vasat ki her yerde bir ton kusur buluyorsun. Golf resmen premium kalıyor focus'un yanında bu konuda. İşçiliği iyi yapsınlar ki şu bitmek tükenmek bilmeyen trim seslerinden de kurtulalım.

O kadarlık arabada muhakkak yokuş kalkış desteği olur. ?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
30 dakika önce, Bülent Aydemir yazdı:

O kadarlık arabada muhakkak yokuş kalkış desteği olur. ?

Yokuş kalkış desteği maalesef debriyaj balatasını kurtarıcı bir nitelik sergilemiyor. Yokuş kalkış sistemi genel olarak otomobil ilk hareketi yaptığında değil, debriyaj tam kavrama noktasına geldiği anda bırakıyor kendini. Böyle olunca otomobili geri kaydırmıyorsun ama ilk kalkışın bütün yükü debriyaj balatasının üzerine biniyor. Oysa el freni ile kalkış yapmaya çalıştığımızda debriyaj balatası kavrama noktasını da aşıyor, lastik zorlanarak ilk hareketini yapıyor ve öyle aşağı indiriyorsunuz. Böylece kalkışın yükü balataya binmemiş oluyor.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
5 dakika önce, Cenk Demirel yazdı:

Yokuş kalkış desteği maalesef debriyaj balatasını kurtarıcı bir nitelik sergilemiyor. Yokuş kalkış sistemi genel olarak otomobil ilk hareketi yaptığında değil, debriyaj tam kavrama noktasına geldiği anda bırakıyor kendini. Böyle olunca otomobili geri kaydırmıyorsun ama ilk kalkışın bütün yükü debriyaj balatasının üzerine biniyor. Oysa el freni ile kalkış yapmaya çalıştığımızda debriyaj balatası kavrama noktasını da aşıyor, lastik zorlanarak ilk hareketini yapıyor ve öyle aşağı indiriyorsunuz. Böylece kalkışın yükü balataya binmemiş oluyor.

Frenler tutarken kavrama sağlayopta tekerlere tork iletimi gerçekleştiğinde esp bunu algılayıp frenleri bırakıyor zaten. O kadar ince hesap yapılacak olursa her vites değiştirmede de balata aşınıyor. Benim arabada yokuş kalkış deteği var var. İlk defa kullanmaya başladığımda zorluklar yaşadım ama alışınca hiç sıkıntı yaşamaz oldum ama elbette bu durum bir tercih ve alışkanlık meselesi.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
5 dakika önce, Bülent Aydemir yazdı:

Frenler tutarken kavrama sağlayopta tekerlere tork iletimi gerçekleştiğinde esp bunu algılayıp frenleri bırakıyor zaten. O kadar ince hesap yapılacak olursa her vites değiştirmede de balata aşınıyor. Benim arabada yokuş kalkış deteği var var. İlk defa kullanmaya başladığımda zorluklar yaşadım ama alışınca hiç sıkıntı yaşamaz oldum ama elbette bu durum bir tercih ve alışkanlık meselesi.

Vites değişimi sırasındaki aşınmanın miktarı ile yokuşta durmuş 1300 kg'lık bir kütlenin frenleri bıraktığı anda geriye doğru yapması muhtemel hareketi de engelleyip ileriye doğru kaldırma görevini üstlenen balatanın maruz kalacağı yük miktarı tabii ki aynı değil. Benzer yol ve yokuş şartında birisi yokuş kalkış desteği ile birisi de el freni yardımı ile kalkan araçlardaki balata aşınma miktarını gösterebilme imkanı olsaydı keşke. Yokuşun dikliği ile paralel, yokuş kalkış desteğinin yardımıyla aracını kaldırmaya çalışanların debriyaj balatasından kaç defa yanık kokusu geldiğine şahit oldum maalesef. Bu sistem belli yüzdelik eğime kadarki yollarda görevini tam anlamıyla yerine getirebilirken, gerçekten dik ve ciddi yokuşlarda balatayı zorluyor. %80 böyle yokuşların olduğu bir memlekette yaşadığım için bu sisteme sahip olan araçların bile balatalarından gelen kokular çok net duyulabiliyor.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.