Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Yokuş Kalkış Hakkında


Serkan erden

Soru

merhaba arkadaşlar; merak ettiğim bir konuyu sizlere danışmak istedim. makyajlı focuslarda malumunuz yokuş kalkış desteği standart. rampada yokuş kalkış desteği devreye girdiğinde debriyaj baskı balatasını kullanarak mı aracı sabit tutuyor,yoksa farklı bir sistemimi var? eğer baskı balatayı kullanıyorsa bu sistem baskı balatanın ömrünü kısaltırmı?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0
17 dakika önce, Cenk Demirel yazdı:

Aksine tekerlekler ilk hareketi gerçekleştirdiği anda el frenini indiriyorum.

bence yanlış düşündüğünüz nokta bu. gerçekleştirdiği anda zaten bırakamazsınız, tekerleklerin hareketini gerçekleştirebilmesi için freni bırakmış olmanız lazım. bence ayrıca bu noktada yani el freni aracı tutarken siz aracı hareket ettirmeye çalışırken daha fazla yersiniz balatadan.

birde yks kavrama oldu ben bırakayım yapmıyor, araç ilerlemeye hazır olduğu anda bırakıyor (yukarıda da yazılmış tork, esp filan) yani aslında sizin dediğinizi yapıyor. son olarak yarım debriyaj yapılmadığı sürece tüm bunlardaki fark ms seviyesinde olacaktır ki balata ömründe gözle görülür bir fark olacağını sanmıyorum. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
3 dakika önce, Ozan Kar yazdı:

bence yanlış düşündüğünüz nokta bu. gerçekleştirdiği anda zaten bırakamazsınız, tekerleklerin hareketini gerçekleştirebilmesi için freni bırakmış olmanız lazım. bence ayrıca bu noktada yani el freni aracı tutarken siz aracı hareket ettirmeye çalışırken daha fazla yersiniz balatadan.

birde yks kavrama oldu ben bırakayım yapmıyor, araç ilerlemeye hazır olduğu anda bırakıyor (yukarıda da yazılmış tork, esp filan) yani aslında sizin dediğinizi yapıyor. son olarak yarım debriyaj yapılmadığı sürece tüm bunlardaki fark ms seviyesinde olacaktır ki balata ömründe gözle görülür bir fark olacağını sanmıyorum. 

Neyse, çok şey yazdım sildim, yazdım sildim açıklamak anlamında ama mevzu uzadıkça uzuyor. Burada herkesin bir fikri var ve kimse fikrini bilimsel olarak açıklayamıyor, dolayısıyla kimin ne kadar doğru ya da yanlış söylediğini ölçmek zor. Herkes memnun olduğu ve rahat ettiği şekilde otomobilini kullansın en iyisi budur. Mk4 kasa focus başlığında el freni- yks ikileminde kavramaya etkisi mevzusunu konuşarak başlığı daha fazla konu dışına taşımış olmak istemiyorum. Size cevabınız için de teşekkür ederim. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.