Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

2015 Ford C-Max 1.6 TDCI Test | Makyajlı C-Max Sürüş İzlenimi


Yakup Ç. A.

Önerilen Mesajlar

Makyajlı pardon torpilli C-Max karşınızda! :)

Test Aracı: 

30 km'de teslim alındı 300 km'ye yakın teslim edildi, 1.6 tdci 115 ps güce (270 Nm) sahip 6 ileri manuel vites bulunmakta. Bridgestone ER300 marka lastikler mevcut. 215/50 R17

Fabrika tüketim değerleri 5,4 - 4,0 - 4,5 lt

+ Sürüş

+ Tüketim

+ Konfor

- Eşya gözü

- Usb yeri

- Pratiklik

Aracı test etme fırsatı sunan ve otomobili tahsis eden @Kaan abiye ve beni yalnız bırakmayan @Engin abiye çok teşekkür ediyorum.

İç Mekan

Hem ön hem arka sıra geniş, baş ve diz mesafelerinde sorun bulunmuyor. Bu tür araçların en önemli noktası bana göre eşya gözleri C-max bu konuda başarılı diyebiliriz bence daha fazlasını sunabilirdi, şöyle ki; kapı cepleri çok geniş gayet yeterli konsol ortasında bardaklık yerleri de var ama daha farklı derin göz bulunmuyor yani içeceğiniz yanına bir paket koyacak yer yok. Teyp üzerinde ve kol dayama içinde yerler var ama bence bardaklık etrafında biraz daha olabilirdi buna ihtiyaç duydum çünkü. Ek olarak USB girişlerinin bir tanesi ön kısımda bulunmalıydı; kol dayama içinden çıkan kablo cam'a yetişmiyor.Çocuk izleme aynası, gözlük haznesi ve ruhsat vb gözleri tavan bölümünde yer alıyor.Kalite olarak sınıfına göre sorunsuz denilebilir, arka kapı üstleri focus gibi sert plastik içeriyor.

 

Ses

Aracı 30 km'de teslim aldım, yaklaşık 240 km kullandım. İçinde tek tıkırtı duymadım inanır mısınız bilemiyorum ama içi ev gibi, motor sesi de kesinlikle yok denecek kadar az var. Yol sesi ise doğru lastik ile gelmiyor şöyle ki tecrübelerime göre eski lastikler takılırsa örnek conti 2-3 ses var. Rüzgar sesi ise 125km/h itibarı ile kesinlikle rahatsız etmeyecek şekilde içeri gelmeye başlıyor.

 

Konfor

Tek kelime ile kusursuz denilebilecek düzeyde hem lastikler hem amortisör sessiz çalışıyor sadece çok sert kasis düşüşlerinde gürültü yapabiliyor geri kalan herşeyde çok iyi. Yola tok şekilde oturuyor darbeyi iyi emiyor. Zaten aracın içinde tıkırtı vb olmamasının sebebi de aracın karoserinde darbelerin hissedilmesinin az olmasıdır. Ne kadar sert araç o kadar tıkırtı cızırtı duyarsınız genel olarak :yeah: 

 

Motor & Sürüş & Tüketim

Bu ağırlık ve aerodinamiye sahip olmasına rağmen 1750dd sonrası gayet iyi ve yeterli seviyede hızlanıyor. Hızını aldıktan sonra da yolda bırakmayacak düzeyde hızlanabiliyor. Aracı zevkli ve normal sürerseniz eğer yani anormal hareketler yapmadan aracı zorlarsanız izini kesinlikle koruyor ve esp devreye girmeden bunu yapabiliyor. Frenler sorunsuz. Direksiyon hissi ise yeterli düzeyde biraz yapay sertlik katılmış ve yolu okumakta zorlanmıyor.

Tüketim ise ortalama olarak 6.2 lt civarı diyebilirim, bunun içinde hem e-5 açıklığı hem trafiği hemde muhtelif şehir içi gezileri mevcut. Trafikli alanda sürüş yaparsanız minimum 7.5 lt.

Güvenlik olarak ise arka kapılar bir düğme ile içeriden açılması engellenebiliyor olması güzel detay, pasif ve aktif güvelik elemanları zaten ortada anlatmaya gerek yok :) Kimisi için videolara bakabilirsiniz.

Bazı diğer detaylar

Otomobil içerden hantal hissi verse de kullanmaya başladığınızda bu algınız değişiyor, hem park etmeniz rahat hemde şehir içi kabiliyetlerde sorun yok bunun en büyük yardımcısı ise park sensörleri mutlaka alınması gereken opsiyon Trend versiyon için.

Sync 2 hakkında oldukça fazla konuştuk hem Focus ile hem Mondeo ile bunlara bakabilirsiniz ama özet geçmek gerekirse; daha iyisi varken bunu istemiyorum :) SYNC 3 seneye hemen gelsin. Şaka bir yana kullanımı yeterli seviyede iyi bazen daha akıllı olmasını kesinlikle istiyorsunuz. Eski versiyona göre kullanımın kolay olduğunu ve göz yoran tuş yoğunluğunun olmamasını da eklemek isterim.

Anahtarsız giriş sistemi, çok iyi :yeah: Videoda bir çok kez anlattım.

Videolar

 

 

 

 

 

 

Önce Dış Mekan Çekimleri

wmMTaYq.thumb.jpg.a27e27d85209867c798b95hG19YgR.thumb.jpg.2fa3c2b38e1dd23cce6d3av8onOtS.thumb.jpg.e024664bd6c6b15def5121SqMBlOg.thumb.jpg.01ef5ae796fb70ba8f7d16HVgQ9tZ.thumb.jpg.7a3957d1991cbcad92d299dGzCbHL.thumb.jpg.d9df9cc3e868274092a35aEXiodIO.thumb.jpg.605d3fc8d757a261e81ff75TUWcRL.thumb.jpg.e9d5e18536297e2b4933fcguU5tJH.thumb.jpg.10328cb85500b10d74b063UzyIs3J.thumb.jpg.06cf4c1de364d0bd13fe84e8uWfD4.thumb.jpg.2c81abcb86c6b77a055a67T2nFmx4.thumb.jpg.384c92a34356a318db44b68iiSgIJ.thumb.jpg.c2148b1aee816a0d02ad38OAIxQ4y.thumb.jpg.b99daf29d2b7964a95a878gw62vcd.thumb.jpg.69177c4fa373e255cd1bfeEnNBAU5.thumb.jpg.8e020374896ce0e5444b36

MS3tMG0.thumb.jpg.4e4c303fcde7e4309cbf1b

yr8Gjm8.thumb.jpg.396d0bc30f9dd9b36ee32dWbKWhos.thumb.jpg.4c0400619f35d5c67bc0d4

 

 

3gWyzzw.thumb.jpg.2c59b24042ae7a432fc34dHwOnpci.thumb.jpg.a765f9dd4ff38bea440753

ps5ZFaU.thumb.jpg.5f1f5970f307ef687a6e07

Şimdi iç mekan

 

Videoda bahsettiğim gibi bu kol koyulan yerle bez olması sebebi ile kirlenmeye çok açık

NFPnNYS.thumb.jpg.c4cd84df46ed17ba6de7d9

Swpf6GB.thumb.jpg.ae15db5f91f541051605ce

Her iki koltukta bel desteği ve yükseklik ayarı mevcut ve manuel

xfcfBpS.thumb.jpg.bb8d87c64e0bcc7688511a

8YYL5Ve.thumb.jpg.c68415c557ae7af1a9c1ef

b5LBc6k.thumb.jpg.d93205e9a49d99f3056290

FrtTAux.thumb.jpg.ce06ab12e0593cbf6d1330

tClTyDu.thumb.jpg.3bc199027f9e0eccce0784

77eLMle.thumb.jpg.745bea21b4c64912241a8e

c6SWF0s.thumb.jpg.8f0d9bf38b09419bf220a1

4EmeMqv.thumb.jpg.6082bc7104fcdcf3fbfe02

7vTNYkP.thumb.jpg.81c1016fcbfa3b86e76a15

vTS3Ye6.thumb.jpg.7c37ec24ffb12231d55fa4

5j2uCA1.thumb.jpg.1a3223facb152f09994902

LXO7ga5.thumb.jpg.3e47933f10b6629e99596d

DrHqefZ.thumb.jpg.36315418c83d60726e78da

khHwD5e.thumb.jpg.9c1dcf4de082c690a93e46

U8zTfch.thumb.jpg.449699d5bbaf887b34d4d8

Gus01Nc.thumb.jpg.fe4932b0fb0a37ec970c5f

Yetmez ama evet! 

ZjgPxkO.thumb.jpg.0c697e6d13553f460a89f4

Fa3e3oC.thumb.jpg.eb8caf7b2c21c7901dbecc

Çıkarılıp, temizlenebilir olması güzel.

 

RBuTXuH.thumb.jpg.d5fe64cabc2d3d949b4636

cVN5ZDr.thumb.jpg.e847b1d0d305cbe6057881

 

Yeri gelmişken bu bombeli tasarım fiziksel tuşlar için ve dokunmatiğe erişmek için güzel ama dokunmatiğin alt kısmına dokunmak zorlaşmış.

xiI9Nyp.thumb.jpg.f01676557b617b298c82f3

Pk4Ire8.thumb.jpg.e467e55e7d1f02f16270df

UqUk7JY.thumb.jpg.ac986c4d9937ca993b7ed8

SpZUTl5.thumb.jpg.cb617a947410d55835d8ff

0LBxaAA.thumb.jpg.8dd896b79e260f8c77e146

sRRU9Bh.thumb.jpg.f072d36e0af6e1e44d3f22

aEzfxwu.thumb.jpg.525d027f118a1c8e148fbc

FL7PzDO.thumb.jpg.9df78a60e467933f09ff34

WeqZHo8.thumb.jpg.52bb88bd125450f54a6605

 

CGI5M5e.thumb.jpg.1eba701c659a082eb7d149

VPg5peV.thumb.jpg.32c0a4a7c3a74635f4d32d

0LEL4fr.thumb.jpg.93d90b99e70e373ebbd471

QHopQTG.thumb.jpg.fcbd9ea2c7b9d1d0660a83

SjUWSmB.thumb.jpg.f0c1acea2fb5c9628d4d2c

6BqCUXJ.thumb.jpg.e66f45ef58d741302525c2

 

Oxru4uB.thumb.jpg.b4c927b70b8ef986e61b8baBukMXA.thumb.jpg.e07b7ffd8311973560d985

TmY6iDu.thumb.jpg.5445c5b5a6b7b3fe94ab52

XeJBiwY.thumb.jpg.94279c6794167491a96e70

F3Mxk8D.thumb.jpg.17d3873196ddf0de6df7e4

v4W8i50.thumb.jpg.1a55206005285be747ba3e

TzkvbYf.thumb.jpg.4892c72c8a13ef9e91448b

gNDzkUH.thumb.jpg.327ca1df863c691a239e06

mjX1NoU.thumb.jpg.0a21732e6a1986dae69fab

Qo4nTNN.thumb.jpg.90f025919b844f5690f475

2. sıra koltuklar tek tek yatabiliyor ve sökülebiliyor fakat düz zemin elde edilemiyor.

gqlYAOE.thumb.jpg.ba5b9b24dd0082a8fa8969


Keg8ESC.thumb.jpg.50bc3d18222565282e8df6

sEzwRBW.thumb.jpg.225a1b6c5111262dab41d0

BGMuuvL.thumb.jpg.62f541681664295530c4be

NDbuZ11.thumb.jpg.a5df822362724fbe44c834

 

103 x 49 x 75-87 cm (e-b-y)

3MkY25p.thumb.jpg.2874b5544050248ded1137wm3jECs.thumb.jpg.2d343ed97b749388b1f561

 

JqSo66e.thumb.jpg.a23fd266a87bba0fb5993c

 

G1sZzET.thumb.jpg.29907b203d03b1c47dd375

FtPHp4p.thumb.jpg.a768480f039443ae91fe33

kcIaJph.thumb.jpg.530d3bf20eb634eb2c20e1

58O1UMX.thumb.jpg.c5bbd4effe117b3d4a8c8b

Q3K57uG.thumb.jpg.04563a17c4b5c045772dee

Cici okul'dan

,5DN16TW.thumb.jpg.bea079ec599ad4e96f81fa

,wGeazgL.thumb.jpg.7d7a1575d6ba603b89ecce

,YRXtGTs.thumb.jpg.3f4c98c6e4d27d7502329a

cqEhInX.thumb.jpg.a2b27bbe04ec75a01ed97a

Şampiyonluk bizden kaçmaz :) 

zRc9IvW.thumb.jpg.46df7c9b40b2adde8c8c40

omikNGL.thumb.jpg.a10fce9a16970bcf227e41

Fıskiye ve Tekno

FHX9vGl.thumb.jpg.dac7178b5da6b9482a5057

0U0k9uJ.thumb.jpg.1049e4e11cd7809d41c788

uYvKWnr.jpg

  • Beğen 9
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Çok güzel olmuş herşey.Fakat içerlediğim nokta ebeveyn aynası neden diğer Focus Fista gibi arabalara konmaz ki?Bu araçlar üreticinin gözünde çocuklu aile aracı sınıfına mı girmiyor.Hb e koymadın tamamda bari sedana koy dimi ama.

Teybin şekli çok hoşuma gitti.Aynı şekilde kolçak ve bardak tutacaklarıda çok hoş olmuş.Sanırım bundan sonraki arabam cmax olcek.Klima tuşları karışık geldi bizim klimadan sonra :) .Haaa koltuklar çok rahat görünüyor umarım öyledir.Far anahtarı açıkcası bu arabaya göre basit kalmış.Focus 3 ünkü çok daha modern şekle sahip.Kolçaktaki usb girişlerinin açısı sanki birkaç usb kırdıktan sonra alışabileceğimizi gösteriyor.Ya da minnacık usb alınmalı.Bu arada klima nın üstünde kalorifer ızgarası değişik olmuş fakat nereyi soğutup ısıtacak bilemedim :) Göğüs kısmının dizeynı bence önceki kasalardan çok çok daha şık olmuş.Son bir ayrıntı da artık şu çakmak çıkışını koymaktan vazgeçilmeli direk usb dönüştürücüye geçilmeli düşüncesindeyim ben.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Yakup öncelikle emeğine sağlık yine ilklerin sitesi helal sana ;) Benim sana bir sorum olacak. 2015 ford focus u da detaylı test etmiş biri olarak 2015 ford focus ve c-max arasında lastik ve rüzgar sesleri kıyaslarsak hangisi daha sessizdir?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Yakup sayesinde yarım saat kadar kullandım. Öncelikle teşekkürler. 

Birkaç gözlemimi aktarayım

- Kullanım Focus kadar keyifli değil, daha düz, virajlarda kasada yatma haliyle fazla

- Gidişi çekişi Focus'dan bir iki tık geride. 

- Sessizlik aynı sanırım

- Ferahlığı güzel, üzerine normal araca binince acayip basık hissediliyor. 

- Cam tavan güzel ama çok şart değil gibi

- Kapı içleri bej kumaş kısa sürede kirlenir deri olmalıydı

- Ses sitemi yeterli 

- Bagaj Kapağı ayak hareketi ile açılma işi alışkanlık istiyor yerini bilmezsen olmuyor pek şart bir şey değil. 

- Rengini çıplak gözle çok sevmedim. Özellikle arkadan. Füme Focus da çok güzel, buna da yakışır sanıyorum. 

- Ön konsol acayip derecede derin. 80cm falandır herhalde. Mekan kullanımı için mühendislere madalya vermek lazım. Focus zaten saçmaydı burada kendilerini aşmışlar. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Yakup öncelikle emeğine sağlık yine ilklerin sitesi helal sana ;) Benim sana bir sorum olacak. 2015 ford focus u da detaylı test etmiş biri olarak 2015 ford focus ve c-max arasında lastik ve rüzgar sesleri kıyaslarsak hangisi daha sessizdir?

Teşekkürler, hepimize helali hoş olsun :)

Aralarında fark yok denilebilir ama kesin konuşmak için aynı lastik ve yol ile denemek lazım bu da mümkün olmadı şimdiye kadar. Dediğim gibi aralarında bir fark bence yok olsa bile değersiz, genel olarak ise sınıfında sorunsuz bölümde bu konuda. 

Rüzgar sesinde ciddi ilerleme görüyorum tüm yeni Ford'larda. Gerçekten iyiler.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

dışını beğenmedim. içerde zaten pek birşey yok. torpidonun üzerinde ki ışıklandırma güzel olmuş, ama bence bu sınıftaki bir araba için anlamsız.

Videoyu henüz izlemedim ama tavandaki bagaj kısmına denk gelen, emniyet kemerinin arkasındaki kapaklı zımbırtı ne?

Fiyatlandırma ise çok absürt olmuş. X paket 7450den 7205e düşmüş xenon gitmiş anahtarsız giriş gelmiş. 7 tane sensör altı üstü, el insaf. X pakete talep baya azalır bence.

Ozan Kar tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Ve akıllı bagaj eklenmiş x'e. Bence de x paket pahalı. Ama adaptif xenon o pakete dahil olsa çok pahalı olurdu bir de otosan bilerek bu şekil yapmış Focus'a benzesin diye hem alıcılar hem satıcılar kolay anlasın/anlatsın diye.

 

O bölüm sabitlemek için, foto da misal köpek bölümü için kullanılmış.

Screen_Shot_2015-06-26_at_02.32.08.thumb

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Ve akıllı bagaj eklenmiş x'e. Bence de x paket pahalı. Ama adaptif xenon o pakete dahil olsa çok pahalı olurdu bir de otosan bilerek bu şekil yapmış Focus'a benzesin diye hem alıcılar hem satıcılar kolay anlasın/anlatsın diye.

 

O bölüm sabitlemek için, foto da misal köpek bölümü için kullanılmış.

 

anahtarsız giriş içinde saymıştım bagajıda. altı üstü bi tane sensör işte o da :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

anahtarsız giriş içinde saymıştım bagajıda. altı üstü bi tane sensör işte o da :)

Dediğim gibi bence de pahalı, hem ilk gördüğümde hem video da dedim ama şimdi kontrol ettim bu ikisi 700 Euro ve pound'muş :D 

2-3 bin tl eder düz hesap (vergi şu bu derken ortalama yine böyle olsa), otosan öpmemiş belli ki, kendi pahalı. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Far anahtarı açıkcası bu arabaya göre basit kalmış....................şu çakmak çıkışını koymaktan vazgeçilmeli direk usb dönüştürücüye geçilmeli düşüncesindeyim ben.

Far anahtarına ben de şaşırdım. Makyajda değiştirirler diye düşünmüştüm ama değişmemiş. Bu far anahtarı ile önceki kasa mondeo ile tanışmıştık. Fiestada da bu var yanlış bilmiyorsam. Amerikan c-max'da ilk çıktığından bu yana focus ile aynı anahtar kullanılıyor. Çakmak çıkışı, Avrupada standard 12V kapak ama Türkiyede Türkiye şartlarından dolayı otosan Sigara paketi ile getiriyor, dolayısı ile bizde hep çakmak var orada

dışını beğenmedim. içerde zaten pek birşey yok. torpidonun üzerinde ki ışıklandırma güzel olmuş, ama bence bu sınıftaki bir araba için anlamsız.

Dış tasarım, bence de daha agresif olmalıydı. Izgaranın biraz daha büyüyüp, biraz da içeri gömülmesi gerekiyor. C-max, aslında spor tasarımıyla sınıfında ön plana çıkan bir araç. Mondeo ve s-max'a verilen özen, focus ve c-max'a verilmemiş gibi oldu. Patron ben olaydım, focusu bile doğrudan ST tampon ile piyasaya sürerdim (Gerçi atıp tutuyorum ama, tasarımı yakıt tüketimi vs hedefleri de şekillendiriyor biraz, bu iki araç için de bunlar önemli kriterler..) Işıklandırma derken hangisinden bahsediyorsun Ozan. Torpidonun tam üzerindeki uzun ışıklandırma makyajsızda da var. Hatta fiesta da olması lazım, focus da yok mu ondan. Tavandaki ambiyans ise, sanırım bardaklıktaki ışıklandırmanın yerine geliyor. Makyajlıda bardaklık içinde led göremedim.

Aracın şu anki fiyatı biraz pahalı, qashqai daha ucuza geliyor mesela :) (opsiyon fiyatlarını tekrardan değişmişler, demekki pazartesi yayınlanan yanlıştı). Döviz yukarı çıkmazsa, sonbahara doğru 3-5 düşer diye tahmin ediyorum..

Gündüz farı öbür kenara kadar uzasa iyi olurdu ama buna da şükür diyelim :) Farların yan kenarlarında kalan metalik ölü yüzey de sanırım Amerikanya için. Amerikan versiyonunda orayı sarıya boyayacaklar muhtemelen. 

Yakup'un çekimlerine hayran kaldım bu arada. Ambiyans aydınlatma fotoları da süper olmuş. Video için bir not düşeyim. Makyajsız versiyonda kol dayama kumaş değil de plastik. Kapı triminin üst kısmındaki malzemeye benziyor. Deri daha şık durmuş, hem de yumuşak..

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.