Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Focus III Performans


Muharrem Uğurelli

Soru

Herkese merhaba,

Siteye dün üye oldum ve böyle bir sitenin var olmasını görmek çok sevindirdi beni.. Yayında ve yapımda emeği geçen herkese çok teşekkürler :)

Bende 21 eyülde Focus 3 1.6 sedan (benzinli) aldım ilk kez bir ford kullanıcısı olmuş durumdayım..

Dün akşam yaşadığım bir durumu paylaşmak istedim. akşam saatlerinde üsküdarın malum dar ve yokuşlu sokaklarında park yeri ararken 20 mt uzunluğunda ve çok da dik olmayan bir yokuştan (PTT yokuşu bilenler için) geçmem gerekti ve arabalar park ettiği ve silme geçmek gerektiği için yavaş yavaş yukarı doğru geçiyordum. tam araçlardan kurtuldum yokuşu geçeyim hemn dedim ve gaza biraz yüklenmemle araç önce kısa bir patinaş çekti ve tak stop etti (10 yıldır araç sahibiyim ve hep manuel araçlarım oldu ) ilk kez böyle bir şeyle karşılaştım neyse olur böyle şeyler diyerek tekrar marşa bastım ve yüksek devirde kalkayım dedim ama nafile az bi öe gitmeden sonra araç stop ediyor tam 4 kez denedim ve focus kendini toplaymadı bir türlü epey moralim bozuldu yani :) en sonunda silme geçtiği yerm yokuşu geri geri inmek zorunda kaldım ve hafif düzleşinde yokuş basıp çıkabildim.

sizce focus benim 98 model opel vectra ile dur kalk yaparak çıktığım yokuşu gerçekten çıkamayacak kadar cılızmıdır bu arada araçta yalnızdım ve yük falanda yoktu

ya da henüz motor açılma falan gibi bir durum olduğu için mi böyledir araç 1000 km de (bayramda istanbuldan kırıkkaleye gittiğim için oda)

maralimi düzeltecek yorumlarınızı bekliyorum :D arabamdan bu kadar çacuk soğumak istemiyorumm :S

Herkese tekrar teşekkürler..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

Benim Focus 2,5 ti-vct 115 ps lik aracımda da aaynı sorun vardı,dik bir rampada kaldım ve arabayı bir daha kaldıramadım...Balatlardan pis kokular geldi,baktım olmuyor yokuşu geri geri indim...Baskı balata sorunu çıktı,değiştirdiler...Yalnız siz bence rampada denerken çok zorlamayın aracınızı baskı-balatayı sıyırabilirsiniz büyük ihtimal...Benzinli motorların gücü fazla ama maalesef torku çok düşük..1,5 tona yakın kasayı 1.6 lık düz atmosferik motorlar çekmiyor beyler,güç ne olursa olsun...2.0 motordan aşağı motor o kasayı kaldırmaz..Ya da ecoboost alacaksınız,tork kurtaracak rampada...Boşuna mı benzinli 1.6 atmosferik almayın diyoruz,makine mühendisi mi olmamız lazım illa...Boşuna mı o motorlar ecoboosttan daha ucuz..Sanıyorsunuzki benzinli çok yaktığı için almayın diyoruz...Tek sebep çok yakması diil,1.6 atmosferik motor o kasaya yetmiyor..Hele bir de klima açıksa yandınız,araba kalıyor rampanın ortasında 1.viteste bile gitmiyor.....

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Yakubum bu işlerde aracın işletim sisteminin ve sürüş destek sistemlerinin de payı var; kağıt üzerinde görünen güç ve tork aracın algıladığı yük, hava sıcaklığı vs gibi parametrelerle bazen yanlış düzenlenebiliyor ve bu yüzden güç değişmeyeceği halde servisten yapılan yazılımsal müdahelelerle sorunlar giderilebiliyor..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Yakubum bu işlerde aracın işletim sisteminin ve sürüş destek sistemlerinin de payı var; kağıt üzerinde görünen güç ve tork aracın algıladığı yük, hava sıcaklığı vs gibi parametrelerle bazen yanlış düzenlenebiliyor ve bu yüzden güç değişmeyeceği halde servisten yapılan yazılımsal müdahelelerle sorunlar giderilebiliyor..

Orası öyle tabi canım ben bora abi için dedim dediği aracı 3 yıldır kullanıyorum sonuçda :D

Sürüş destek etkiliyor kesinlikle :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

valla yokuşta clio symbol dizel bile benden daha performanslı gibi olunca öyle diyosun..Hatta istanbulda da bir clio symbol dizel benim F3 dizel 115 likten daha seri çıkıyordu rampayı dumur oldum,gerçi ben alt devirdeydim..Malum ilk 1500 km aracınızı zorlamayınız kuralı gereği...Henüz yeni doldu 1500 km ...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Sakın üzülme ama Clio ve Accent dizeller 1500 km sonrasında da zaman zaman şaşırtmaya devam edecek, araçlar hafiflikten kazanıyor ve trafikte 1-2 saniye erken gaza basmak bile önemli avantaj sağlıyor. Böyle çekişmelerde nefessiz bırakmak için en az 2-2.5 misli daha güçlü motora ihtiyaç var, o da aynı yapıda olursa...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

valla yokuşta clio symbol dizel bile benden daha performanslı gibi olunca öyle diyosun..Hatta istanbulda da bir clio symbol dizel benim F3 dizel 115 likten daha seri çıkıyordu rampayı dumur oldum,gerçi ben alt devirdeydim..Malum ilk 1500 km aracınızı zorlamayınız kuralı gereği...Henüz yeni doldu 1500 km ...

Symbol ler çok hafif araçlar, senin aracın ondan min. max. 30 - 50Hp üstündür ama kg olarak da 350-400kg daha ağır olduğundan alt devirlerde ya da gaza pek basmadan kısa mesafede hızını almış bir Symbol ü alt edemeyebilirsin; en bariz fark otobanda ortaya çıkar adamların yaptıkları karşılaştırmalarda Ferrari bile ş.içi şartlarda bir Focus ST ye fark atamıyor :smiley2k:

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Konu farklı yerlere geldi :smiley2k:

sanki gitmiyormuş gibi algılanmış ama sorun yokuşda kalınca kaldıramama veya kalkmaması

bastın mı gitmeme gibi bir sorun olduğunu sanmıyorum 230 km/h görenler olmuş...Turbo benzinli yüksek beygirli araçlardan bu hıza çıkamayanlar dahi var :D

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Konu farklı yerlere geldi :smiley2k:

sanki gitmiyormuş gibi algılanmış ama sorun yokuşda kalınca kaldıramama veya kalkmaması

bastın mı gitmeme gibi bir sorun olduğunu sanmıyorum 230 km/h görenler olmuş...Turbo benzinli yüksek beygirli araçlardan bu hıza çıkamayanlar dahi var :D

Evt konu farklı yerlere geldi :D basınca gitmesini denemeden yorum yapmış oldum ben biraz daha km artsın gitme olayınıda bizzat deneyip sevincimi paylaşırım inş :S

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

1.6 125Hp lik motora -bir sorunu yoksa- kimse "gitmiyor" diyemez kendi klasmanında; o motora sahip bir Mondeo yu dik bir yokuş aşağıda Golf 5 GT 170Hp DSG ile geçemem sandığımdan zor olmuştu; 124Hp lik Corolla mla da ti'ye almaya kalkarken zor toparlamıştım + Focus III kasasında ciddi bir performans göstereceğine eminim.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bu aralar fazla giremiyorum foruma yoğunluktan dolayı :)

Konu gerçekten değişlik yerlere gelmiş :D

Bora abi tork düşüklüğünden bahsetmiş

Motorun neye göre kuvvetli neye göre kuvvetsiz olduğu tamamen kişinin bakış açısı. Bir insan kolu 190 nm tork üretebiliyor. Yani motor dediğimiz makine aslında öyle kuvvetli bişey değil.

Ben asıl gücün şanzımanda olduğuna inanıyorum. Motorun üretmiş olduğu torku kullanan şanzımandır. Ve mühendisler bir motoru o araca koymadan önce herşeyi hesaplarlar. Karoser ağırlığını taşıyamayacak motor ve şanzıman kombinasyonunu hiçbir mühendis kullanmaz.

Bende bir makine teknisyeni olarak imza atiyim bari buraya :D

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

İyi güzel,makine mühendisleri,teknisyenleri beyler,o zaman benim f2,5 ti-vct niye bayırlarda gaza bastığım halde ilk kalkışta bayılıp kalkmıyordu?patinajı bırak aranba yerinden oynamıyordu,gitmiyordu işte...Sinir olurdum...Hel klimada açıksa bırak arabayı git oluyordum....Siz istediğiniz kadar alakası yok diyin 25 yıllık şoför olarak o motor o arabayı çekmiyordu diyorum,125 ps de olsa yine çekmez diyorum başka da bişii demiyorum..Hayır alıyorlar düz atmosferik benzinliyi,tüp takarız ne olacak diyorlar,sonrada araba çekmiyor,çok yakıyor sonrada şok oluyorlar arkadaşlar...Focusa illa atmosferik benzinli koyacaksa 1.8 olsun en azından kardeşim,1.6 atmosferik benzinli olmuyor o arabayaa...Denemesi bedava diyecem ama tabi deneme sürüşü yapabilecekleri 1.6 benzinli araba yok hiçbir bayide,bence kasten koymuyorlarki millet anlamasında alsın arabayı bu motorla diye....Boşuna daha ucuz diil işte anlayın..Powershifti de 125 ps liğe koydular önceki millete kakalasınlar o kasayı çekmeyen motorları...Siz ne kadar alkası yok,saçma diyin.Alanlar işte yazıyor burada şikayetlerini...Düz yolda 80 beygirlik arabada gider ne olacak...önemli olan rampalardaki performansı....

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.