Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Focus III Titanium Aşırı Voltaj Sorunu


ErdemG

Soru

Merhaba Focus'cular

Başımdan Geçen Bri Olayı Anlat ve Yardım Almak İstiyorum

Saatte 200 Km ile Giderken (Otoban) Araç Birden Kendisini Kapattı ekranda Bir Kaç Yazı Belirdi ve yanlış Okumuyorsam

Güvenli Duruş Sistemi Yazdı aracı Emniyet Şeridine çekebildim Sorunsuz şekilde ve durdurdum.

O an ekranda 'Aşırı Voltaj Yüklenmesi' Diye bir hata belirdi ve tekrar etti sanki araba reset atmış bütün katran ve uyarı sesleri test modunda gibi tek tek çalışmaya başladı

arabayı tekrar çalıştırmak istediğimde ilk Start Tuşuna Basmamda çalışmadı sadece bir kere calışma sesi verdi çalışmadı araç içindeki tüm elektirik harcayan sistemi kapadım "Teyp farlar iç aydınlatma vs i 4 lü ler hariç" tekrar bastım araç çalıştı.

yolumuza devam ettik ama fordu arayıp bir dünya fırçaladım

yol yardımı geldi aracı bilgisayara bağladı ve gariptirki hiç bir hata bulunamadı pazartesi servise getirmemi istediler götürdüm ve srunun kısaca

"YüKSEK GERİLİM HATLARINDAN ELEKTİRİK çEKMESİ SEBEBİ İLE MEYDANA GELDİĞİNİ VE BİR ARACIN da 'Focus Değil Ama Ford' Aynı şeyi YAPTIĞINI SöYLEDİLER"

Deli oldum Bu Durumla ilgili ne yapa bilirim

Elimde olay anını çeken tesadüf video görüntüleri var tavsiyeniz nelerdir

Dava Şikayet Teknik Destek Her Görüşe Açığım Kolay Gelsin Teşekkür ederim...

İlgili Video :

https://rapidshare.com/files/4286249359/10092011065.mp4

ErdemG tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

Bak erdem ne yazıyor aracın kullanma klavuzunda iyi oku lütfen...

URL=http://imageshack.us/photo/my-images/528/fotoraf2.jpg/]fotoraf2.jpg

Etkilemiyor olsa adamlar bunu yazmazdı..Yani elektronik sistem bir şekilde cep tlefonundan etkileniyor,elektronik sistemin yakınlarında tutmuycan cep telefonunu..Kol dayamaya felan koy en azından..Bu uyarıy bana focus 2,5 da dahi yapmışlardı..Etkileniyor kardeş...

Bora A. tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Cep telefonunu mu koydun oraya??Abilerim cep telefonu nuzu aracın elektrik sistemlerine yaklaştırmayın yahu...Sakatlık oluyor..Bak arabanın kullanım klavuzunda bile anahtarlarınızı (anahtarsız çalıştırma olan araçlarda) cep telefonu ve manyetik aletlerden uzak tutun,temas ettirmeyn yazıyor....

Anahtarın antenleri tavanda. Kontrol modülü ise bagajda. Onun telefonu koyduğu yerden onları etkilemesinin imkanı yok. Kaldıki arabayı çalıştıran ve durduran bastığınız switch. Araba anahtar ya da immobiliser ile ilgili bir arıza falanda vermemiş. Doğrudan ve sadece "aşırı şarj gerilim hatası" veriyor.. Sizde zaten hatırladığım kadarı ile anahtarsız giriş değil anahtarsız çalıştırma var sadece.

Mertol Kip tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bak erdem ne yazıyor aracın kullanma klavuzunda iyi oku lütfen...

URL=http://imageshack.us/photo/my-images/528/fotoraf2.jpg/]fotoraf2.jpg

anahtarlarınızı cep telefonu ve metal eşyaların yanında bulundurmayınız diyor...

benim anahtararım sürekli sağ cebimde cep telefonum iste GPS verisi kapalı olduğu sürece aracın orta konsolundaki bardak koyma yenin önündeki boşluktadır heralde bu mesafe yeterlidir dimi bu uyarıyı dikkate alarak soruyorum

burada dikkate alınması gereken anahtarla telefonu aynı yerde barındırmamak

telefonu araçdan saklamak deil sanırım zaten böyle bir durumda ilk evvel heralde ABS sistemi arza gösterirki son 5 hatta daha uzun zamandan beri abs sstemleri cep telefonundan etkilenmeyecek bir donanım ya da ek bir donanım ile üretiliyor

Bakınız ilk örnek Mitsubishi Saphir Şehirler arası taşıma otobüsü

ve ben pj 406 nın abs sisteminin cep telefonunda n etkilenerek aracın sorun verdiğini görmüştüm

1997 model 2000 HLX fiat marea araca babam sırf bu kit için bir ton para harcamıştı ve Ericsson marka telefonu için bir araç kiti taktırmıştı

bu sayede araçta telefon kullanabiliyordu ki 10 seneyi aşkın bir sürede cep telefonu sinyallerinin gelişen teknoloji ile büyük bir sorunun aşıldığını hepimiz biliyoruz

ErdemG tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Navigasyonu açmışssın ekranın önüne,anahtrsız çalıştırma düğmesininde hemen yanına kaymuşssun..Bundan büyük risk var mı...Yapılırmı ya...Power düğmsine yaklaştırmışssın işte cep telefonunu...Cazır cazır sinyal çeker o navigasyonla beraber....

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Navigasyonu açmışssın ekranın önüne,anahtrsız çalıştırma düğmesininde hemen yanına kaymuşssun..Bundan büyük risk var mı...Yapılırmı ya...Power düğmsine yaklaştırmışssın işte cep telefonunu...Cazır cazır sinyal çeker o navigasyonla beraber....

Cep Telefonu ile Start Düğmesi arasında tam 25 Cm uzaklık var Uydu sinyali doğrudan telefona iniyor he şuda bir gerçek harici navigasyonlar da var o takdirde bu sistemlerde tehlikeli hatta ve hatta çep telefonumun pil verileri 3.7 V 1200mAh bu durumda pilin bile bir enerji yayma mantığı var yanılıyorda olabilirim ama ben navigasyon yada cep telefonu ile bir bağlantısı olacağını düşünmüyorum

not: üsenmedim gidip arabaya cetvel ile ölçtüm 24.5 cm falan denk geliyor

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Navigasyon pasif cihazdır. HErhangibir yayın yapmaz. Radyo misali bir alıcıdan bahsediyorsunuz. Navigasyonun aracın herhangibir tarafını bozabilme ihtimali yok. Kaldı ki OEM navigasyonda aynı yerde zaten.

Cep telefonunu söylemeye gerek yok. Onu zaten yukarıda defaten açıkladık.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Navigasyon pasif cihazdır. HErhangibir yayın yapmaz. Radyo misali bir alıcıdan bahsediyorsunuz. Navigasyonun aracın herhangibir tarafını bozabilme ihtimali yok. Kaldı ki OEM navigasyonda aynı yerde zaten.

Cep telefonunu söylemeye gerek yok. Onu zaten yukarıda defaten açıkladık.

Anlatmak istediğimde buydu zaten Açıklayıcı bir cevap teşekkürler

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Ben sizin probleminiz cep telefonundan dır demiyorum zaten,cep telefonunu ahtarsız çalıştırma sisteminden uzak tut adamlar yazmış diyorum...çünkü bir sorun yaşanmış demekki daha önceden ki yazmışlar....

Yalnız araba stop ediyor ama Allahtan ne frenler ktleniyor ne de direksiyon..Büyük ihtimalle ciddi bir voltaj sorunu yaşanmış ve araçta kendisini korumaya almış..Aynen bilgisayarlardaki gibi,hani der ya sistem ciddi hatadan kurtarıldı diye ona benziyor....Büyük geçmiş olsun diyip sonucu öğrenmek üzere bu konuyla ilgili yazmayı sizin aldığınız bilgileri paylaşıncaya kadar durduruyorum....Geçmiş olsun tekrar tekrar...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Ben sizin probleminiz cep telefonundan dır demiyorum zaten,cep telefonunu ahtarsız çalıştırma sisteminden uzak tut adamlar yazmış diyorum...çünkü bir sorun yaşanmış demekki daha önceden ki yazmışlar....

Yahu hadi ben mühendislik okudum sosyal bilimlere uzağım. Sen nasıl böyle anladın o metni?

"Anahtarsız giriş ve çalışma sistemi , anahtar metal bir cisme veya cep telefonu gibi elektronik cihazlara yakınsa çalışmayabilir."

Yani diyorki senin cebindeki anahtar cep telefonu gibi ya da metal bir cisme yakındaysa anahtarsız giriş ve çalıştırma sistemin çalışmayabilir. Yani kapını açamayabilirsin, arabanı çalıştıramayabilirsin. Konu olan anahtarın yakın olup olmaması.

Anahtarın içerisinde ufacık bir transponder var. Sürekli yayın yapıyor. Gücü çok düşük olduğu için daha güçlü bir transponder eğer iyi filitre edilmediyse cep telefonu falan bunun sinyalini bastırabilir ve dolayısı ile anahtar çalışamaz hale gelebilir. Ama bunlar çok düşük ihtimaller. Zira cep telefonlarının max çıkış gücü 2W o da sizin baz istasyona 20 km falan mesafede olduğunuzda telefon aktifken o güçlerde yayın yapıyor. Onun dışında miliwatlar seviyesinde bir çıkış gücü var. Hadi oldu da etkiledi diyelim, o gibi durumlarda anahtarın iki yanında bulunan zımbırtıya basıp yan kapağı açarak içindeki anahtarı çıkartarak arabayı manuel olarak açabilir ya da çalıştırabilirsiniz.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Büyük ihtimalle ciddi bir voltaj sorunu yaşanmış ve araçta kendisini korumaya almış..

Ya büyük ihtimalle falan değil. Alet zaten neden öyle yaptığını ve ne yaptığını yazmış açık açık. Videoda gözüküyor. "Voltaj aşırı yükseldi ben bunu bir sorun olarak algılıyorum o nedenle güvenli sürüş moduna geçip seni yavaşlatıyorum" demiş. Tabi bunu düzgün ve anlaşılır bir türkçeyle doğru cümle kurarak yazmadığı için 15 sayfadır yüksek gerilimmi yoksa cep telefonumu diye yazıp çiziyoruz işte. :P

Mertol Kip tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bu arad mertol bizim ekranların yazılımı eskimi diyosun şimdi sen?Ben servise gidip göstergeyi ve ekranı tanıttım ama...Yazılımda yenilenmiştir sanırsam...Brde Cem beyin geçen verdiği audio yazılım güncelleştirmeyi yapalım mı ne dersin?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Ekranda ki yazı gayet açık....

önceki sayfalarda verilmişti...Tr çevirisi de düzgün ama şaşkınlıkla ekranı mı okumayı tercih edersiniz arabayı kontrrol altında tutmayı mı ? çevrenize dikkat etmeyi mi ?

Olay ekran değil çeviridir bence :P

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Evet yazılım eski. Göstergeyi tanıtmana gerek yoktuki. Göstergenin yazılımı sonradan güncellenebiliyormu bilmiyorum açıkcası. Gömülü olma ihtmali yüksek. İçindeki 9S12 serisi motorola işlemci. Kendi bünyesinde 1MB bellek içeriyor. Eğer OBD portundan update edilebilir bir şekilde yazdılarsa sorun değil. Ama cihazın üzerinden ek bir portla falna güncelenebiliyor olması kuvvetle muhtemel.

Parça kodundan anlarsın.

Sendekinin yazılım kodu BM5T-14C026-BD. öncelikle parça kodunu okumayı bilmek lazım. En baştaki BM5T focus 3 ve c-max2 de kullanılan parçaların kodu. çokluklada focus 3. Yani ilk 4 hane aracın tanımını yapmaya yarıyor. Ortadaki kod ise bunun gösterge olduğunu anlatıyor. Sonudaki iki tane ise versiyon. B serisinin D versiyonu yazılım varmış üzerinde. Şu an 2012 lerde satılan bu göstergelerde I versiyon yazılım var.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.