Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Focus III Titanium Aşırı Voltaj Sorunu


ErdemG

Soru

Merhaba Focus'cular

Başımdan Geçen Bri Olayı Anlat ve Yardım Almak İstiyorum

Saatte 200 Km ile Giderken (Otoban) Araç Birden Kendisini Kapattı ekranda Bir Kaç Yazı Belirdi ve yanlış Okumuyorsam

Güvenli Duruş Sistemi Yazdı aracı Emniyet Şeridine çekebildim Sorunsuz şekilde ve durdurdum.

O an ekranda 'Aşırı Voltaj Yüklenmesi' Diye bir hata belirdi ve tekrar etti sanki araba reset atmış bütün katran ve uyarı sesleri test modunda gibi tek tek çalışmaya başladı

arabayı tekrar çalıştırmak istediğimde ilk Start Tuşuna Basmamda çalışmadı sadece bir kere calışma sesi verdi çalışmadı araç içindeki tüm elektirik harcayan sistemi kapadım "Teyp farlar iç aydınlatma vs i 4 lü ler hariç" tekrar bastım araç çalıştı.

yolumuza devam ettik ama fordu arayıp bir dünya fırçaladım

yol yardımı geldi aracı bilgisayara bağladı ve gariptirki hiç bir hata bulunamadı pazartesi servise getirmemi istediler götürdüm ve srunun kısaca

"YüKSEK GERİLİM HATLARINDAN ELEKTİRİK çEKMESİ SEBEBİ İLE MEYDANA GELDİĞİNİ VE BİR ARACIN da 'Focus Değil Ama Ford' Aynı şeyi YAPTIĞINI SöYLEDİLER"

Deli oldum Bu Durumla ilgili ne yapa bilirim

Elimde olay anını çeken tesadüf video görüntüleri var tavsiyeniz nelerdir

Dava Şikayet Teknik Destek Her Görüşe Açığım Kolay Gelsin Teşekkür ederim...

İlgili Video :

https://rapidshare.com/files/4286249359/10092011065.mp4

ErdemG tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

Gayet normaldir o sapıtmalar çünkü elektronik aletler bunlar...Önemli olan bu sorunları çÖzen yazılımların bir an evvel geliştirilmesi...Anladığım kadarıyla bu elektronik yazılımlar avrupada henüz tam oturtulmamış ve araçla tam koordine edilmemiş....

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Evet özellikle F 2.5 ADAC a göre sınıfında hayli iyi bir yerde, F 3 de benzer şekilde gizli teknik iyileştirme ya da makyajla o hale gelecektir araçta sınıfında ilk olan teknolojiler kullanılıyor illa ki tecrübe edilecek yanları vardır; hiçbir marka % 0 sorunsuzluğa sahip yeni bir seri üretim araç üretemez.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bn gayet memnunum arabamdan hiçbir ciddi sorunu yok...Yaşadığım elektronik problemde süreklilik veya ciddi teklike yaratmadığı sürece hiç önemli diil..Düzeltilecektir..Ben Fordun yetkili servislerinde çok iyi bir ilgi gördüm her türlü garanti işlemi hemen yapıldı ve hiçbir problem çıkartılmadı..Yeterki aracınızı tavsiye edilen şekilde ve şartlarda kullanın...Aracınızı sınırlarının üzerinde zorlamayın çünkü çok elektronik donanımı var ve hangi marka olursa olsun bu kadar elektronik donanımı barındıran bir aracın arıza riski hr zaman çok yüksektir..Bizlerde bunu göze alıp alıyoruz o paralara o arabaları...Bunlar lada,şahin,reno 12 falan diil,eski teknoloji aaçlarla karıştırmamak ve mümkün olduğunca kibar kullanmak lazım bu arabaları....

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

O kadar fazla yazı yazılmış ki çoklu alıntı yapmak bile renedeyse imkansız göze çarpan bir kaç cümleden alıntı esinleneceğim

birinci cümle şu

O HIZD GİDERKEN ARAç SİZE GüVENLİ DURMA OLANAĞI SAĞLAMIŞ.. FREN ŞİŞMEMİŞ

bu Ford'a has bişey deil 200 ile giden doğan verin(yapmaz demeyin yapar yapıyor) onuda firen şişmeden durdururum

bu sadece tectübe meselesi ve elektronik deil her hangi bir motor aksamının nasıl çalıştığını bilmekle alakalı bir durum

o hızda giderken aracınız stop etse eminim bir çoğunuzun yapacağı şey önce debriyaja ardından da frene basmaktır

deneyin bakalım o fren şişecekmi şşmeyecekmi aracı durdurmak mümkün olacakmı olmayacakmı anlarsınız

bu durumda fren hidroliğinin şişmemesinin sebebi şudur

araç 5 viteste olduğu için bir kayma gerçekleşecektir sanki boşta gibi ve ateşleme olmasada pistonlar çalıştığı için frenlere hava pompalamaya devam edecektir

ama aracı küçük vitese atarsanız bu sefer arabanın çekiş veye itiş sağladığı lastikler kitlenecek ve frenlere pistonlar çalışmadığı için yine şişecektir

birinci göze çarpan cevap bu bunu hyundai accetlede denedim (araç çekilirken klasik halat mantığı ile) yeni ana sigortası kesen fiat bravo da da denedim aynı

ben Ford'un kataloğunda yada güvenlik bilgilerinde bölümünde yada birebir müşteri temsilcisi tarafından

"efendim falanca hızda giderken aracınız stop ederse frenleriniz kesinlikle şişmiyor" diye bir şey duymadımm okumadım

ki burada fren hava basıncından bahsediyoruz bunu saglayacak iki sistem var bildiğim kadarı ile birincisi motor ikincisi komprasör

SANIRIM FORD'DA KOMPRASöR YOK

iki Aracın Max hızının üstüne çıkıldığı söylenmiş ki burada 200/KMs den bahsediyoruz fabrika verileri 198 olarak öne sürülmüş

videoyu tekrar izlerseniz aracın hızının tam 195 de iken aracın stop ettiğini göreceksiniz nasıl bu kadar net söylüyorum o an arabada hız sabitleyici açıktı dikkat ederseniz hız sabitleyiciyi açtığınız zaman size o anki hızı analog ekran harcinde bilgisayar ekranın en üstünde DIGITAL olarak gösteriyor ki buda tam 195 de araba stop etmiş fabrika verisi 198 araç hızı 195 veri max limitinin ALTINDADIR...

ve şunu tekrar etmeden geçemeyeceğim asla

benim niyetim alın yenisini verin demek deil konu oldukça yanlış boyutlara taşındı belkide ben yanlış anlattım

ama garanti şartları derki

1 yıl içinde aynı hatayı ikiden fazla tekrarlaması sonucunda ürün yenisi ile değiştirilir

Bana söylermisin bu olayı 3 kere kim yaşamak ister ???

ki bakın Hakan K. adlı arkadaşımı şunu dile getirmiş...

(aslında bu konuda size hak veriyorum...200 ile giderken öyle birşey olsa elim ayağım birbirine girer ne yapacağımı şaşırırdım büyük ihtimalle)

birisi diye bilirmi ben aracımı değiştirmek adına yaşarım 3 kez ve her seferinde de aracı durdururum diye ???

burada sormak istediğim aracı bu kusur nedeni ile değiştirmeye kalksam izlemem gereken yol ne olurdu savunmam gereken şey ne olurdu bunu nasıl talep edebilirdim???

Tüm ilgi alakaya içten teşekkür ederim arkadaşlar

ErdemG tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Erdem bey emin olun buradaki birçok kişinin en az sizin kadar tecrübesi vardır. Bence siz arabanıza ve kendinize fazla güveniyorsunuz. 200 km gibi yada yakınında bir hızda ilerlerken ani fren yaparsanız fren şişer. Buradaki konu frenlerin havalımı yoksa hidrolikmi olduğu değil zaten. Kamyon kullanmıyoruz ki havalı frene ihtiyacımız olsun. Hidrolik frene sahip bir araçta şişen şey balatalar olur. O da genellikle yanar ve aşırı ısındığı için sıyırmaya başlar. O durumda da fren mesafeniz artar.

Kaldı ki zaten o hızda ani fren yaptığınızda debriyaja basılmaz. Direk freni kökleyin. ABS olan bir arabada zaten doğru şekilde kullandığınız sürece lastikleriniz kilitlenmez.

Bu arada sizin arabanızdakide diğer focuslardaki fren hidroliğide elektrikli pompa ile çalışıyor. Gerekli basıncı sağlayabilmesi için motorun çalışır durumda olması yeterli. Fren borularının çıktığı aletin tam ortasında hidrolik pompası var. Piston krang ya da egzantriklerle falan bir alakası yok o parçanın. Vakumu westinghouse tan alır. Kısacası frenlerinizde mekanik bir hidrolik pompanız yok.

Şu konudaki algınız hatalı;

"1 yıl içinde aynı hatayı ikiden fazla tekrarlaması sonucunda ürün yenisi ile değiştirilir"

öncelikle yetkili serviste bu hatanın varlığını teyid ettirmeniz, bununla ilgili kayıt açtırmanız gerekli. Herşeyden önce bunu kayıt altına aldırmalısınız. Buraya kadar hemfikiriz sanırım. Yani elinizdeki video o konuda bir değer taşımıyor. Ona dayandırarak birşey elde edemezsiniz. Kaldı ki servise gidip 200 le giderken bu araba stop ediyor derseniz çok çok yapacakları arabayı dinamometreye falan sokup o hızlarda tekerlekleri çevirip sorunun yeniden oluşmasını beklemek olur ki hangisi bunu yapar bilmiyorum uğraşacaklarını da hiç zannetmiyorum. Hiçbirisi öyle bir riski almak istemez. Kaldı ki hadi oluştu diyelim, alternatörünüzü değiştirip düzeldi deyip arızayı kapatabilirler. Ve her seferinde farklı birşeyle kapattıkları için hak idda etme şansınızda olmaz. Kaldı ki (empati yapmaya çalışıyorum) her hangi bir hakime gidip ben bu araba ile üç kez 200 km civarı hızlarda seyrettim üçünde de aynı sorunu çıkarttı bunu değiştirsinler derseniz muhtemelen sizi psikoteknik değerlendirme testine falan tabi tutulup ehliyetinizin elinden alınmasına falan hüküm verebilir haberiniz olsun.

Bence pozitif yaklaşın ve öncelikle böyle bir sorun varsa bunun nasıl çözülebileceği konusuna odaklanın. Günlük kullanımınızda bir sorun yaşamadığınıza göre kuvvetle muhtemel konjektörünüz belli bir devirin üzerinde yeterli regülasyonu sağlayamıyor. O nedenle de olması gerekenden daha yüksek gerilim gelip bu sorunu yaşamanıza neden oluyor olabilir. Bu bir ihtimal. Yüksek bir ihtimal. Yeni focuslarda (hem benzinli hemde dizel) elektrikli direksiyon var. Ancak eski focus dizellerde olandan çok daha farklı bir sistem. Eski dizel focuslarda fren hidroliğine basıncı sağlaması için elektrikli bir motor kullanılıyordu. O tasarımda hatalıydı. Zira sürekli yüksek akım gerektiğinden alternatörler arıza yapıp duruyordu. Şimdikinde hidrolik bir sistem falan yok. Direksiyon milinin üzerinde bir elektrik motoru var ve aracın hızına göre size yardımcı oluyor. Yani siz direksiyonu çevirirken mil üzerinde tork uygulayıp daha kolay döndürmenizi sağlıyor. Bunları neden anlatıyorsun diyeceksiniz. Şundan dolayı anlatıyorum. Muhtemelen o bahsettiğiniz hızlarda bu pompa devredışı kalıyordur. Zira kimse o hızda yumuşak bir direksiyon istemez. O nedenle alternatörün üzerindeki yükte düşüyor olmalı.ç E motor devrinden dolayı zaten aşırı bir üretim var. Dolayısı ile çok büyük bir ihtimalle konjektör voltajı sabitleyemiyor. O nedenlede sistemde aşırı voltaj algılayan ECU daha doğrusu GEM modülünüz arabanızı güvenli oalrak sağa çekmeniz için gerekli önlemi alıyor. Ve bunu size mesajla bildirmiş.

Kısacası yasal açıdan bakıldığında sorununuz ciddi ancak çözümüde bir o kadar zor olan birşey. Neredeyse imkansız. %100 haklı olduğunuz ve bunu ispatladığınız dahası onların bunu kabul ettiği durumda bile 3-4 sene süren bir yasal süreçten bahsediyoruz. Bence önerimi ciddiye alın ve sorununuzun çözülmesi için gerekli adımın atılması yönünde irade gösterin. Ve pek tabii arabanızı güvenli hız limitleri içerisinde kullanın. O hızla lastiğiniz patlarsa bu arabanın son hızı 198 di ama ben 195 le gidiyordum bak lastik patladı oysa lastiğin hız limitide 210 km idi söylemini dile getirmeye fırsatınız olamayabilir. Altınızdaki kıçı kırık aile arabası. Aynından bende de var.. :) Tabi tüm bunları kulak arkasıda edebilrisiniz. Tercih sizin..

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Ayrıca bunun bir arıza değil, sistemin korunmasına dair bir zorunluluk olmadığını otosan avukatları karşısında ispat etmek imkansız gibi bir şey. Bütün yorumları okumadım ama, eğer bu süratte seyrederken araç stop etti ve frenlerde herhangi bir problem olmadıysa, direksiyonda herhangi bir problem olmadıysa, aydınlatma sisteminde herhangi bir problem olmadıysa ki görünmüyor da, bunun arıza olduğunu ispat etmek imkansız. Bir adliye personeli olarak bu görüşteyim.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Ama motor stop ettiğinde neredeyse tüm yeni nesil araçlar belli bir hıza düşene kadar fren ve direksiyon yumuşaklığını korurlar güvenli duruş için; Ford avukatlarının "hız yaptınız ondan stop etti zaten direksiyon ve fren bu sistem yüzünden hala çalışıyordu" deme şansları yok.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bu olay 13 Kasımdan önce oldu bir tane yol yardım elemanı voltaj dedi diye :D demediğimiz kalmadı

şu araba bir türlü servis'e giremedi ona yanarım :D Ne olduğunu servis hariç kimse bilemez ki :D:smiley2k:

Ben yetkili abimize ilettim durumu bursa civarında yol yardım ekiplerinin söylediğini de ilettim..İlgilenecekler onlarla..

Emin olmadığı şey için konuşması hata...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.