Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Lastik yıpranması


Orhan Develi

Önerilen Mesajlar

Arkadaşlar, bugün lastiklere şöyle bir bakayım dedim ve fotograflardaki manzara ile karşılaştım. Ön iki lastik simetrik bıçimde bir tam tur boyunca yıpranmış, yıpranma şekillerine bakınca taş kesiği gibi düsündüm ama baska bir yerde olmaması (yanaklarda) ve arka tekerlerde hic bisey olmamasi bu fikrimden vazgecirdi beni. Bilgisine guvendigim bir arkadas on duzenden kaynakli oldugunu soyledi ve servise gidip on duzen yaptirmami ayrica lastikleri saat yönünde bir tur donecek sekilde degistirmeleri gerektigini soyledi. Bir de sizlerin fikrini almak istedim ayrica lastiklerin su an ki hali ile kullanilmaya devam edilmesi tehlikeli olur mu, ne dersiniz?

QA9aOj.png

kklbmy.png

Orhan Develi tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Araç ön düzen kontrolüne girdiğinde işini düzgün yapmayan zihniyet ... pıFFF ... aracınızın camber açısı (pozitif) bozuk. 

camber.gif

ön lastikler çapraz arkaya ... arkalar öne ... toe ve camber ayarı da düzeltilir ise sorun kalmaz. 

 

Kaan Yagizer tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Araç ön düzen kontrolüne girdiğinde işini düzgün yapmayan zihniyet ... pıFFF ... aracınızın camber açısı (pozitif) bozuk. 

camber.gif

ön lastikler çapraz arkaya ... arkalar öne ... toe ve camber ayarı da düzeltilir ise sorun kalmaz. 

Bir sey daha sormak istiyorum; fotograflarda gorunen aşınma miktarı tehlike olusturur mu yoksa önemsiz mi?

Orhan Develi tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Arka tarafta bir şey olmaz, aşınma minimum düzeyde ... lastik tabanında çatlama / yarılma yok ... ön lastikler çapraz arkaya (sol ön -> sağ arkaya ... sağ ön -> sol arkaya) arka lastikler ön tarafa ... bu formül ile kışa kadar rahatça gidersiniz ... kışın bakarsınız duruma, çok soğuk olmayan bir yerdeyseniz bir set all weather alırsınız olur biter. 

... iyi seyirler, kazasız belasız ve sıhhat içinde günler dilerim. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Son bir sey sormak istiyorum Kaan bey; araç 2 ay önce ilk bakım'a girdi, bu bakımda servis'in ön düzen ayarlarına ve lastiklere bakması gerekir miydi ayrıca camber açısının bozuk olması ve lastik aşınması garanti kapsamında mıdır?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Ön düzen ayarı (rot-balans) bakım'ın parçası, yani olmaz ise olmaz.  Ama (Türkiye genelinde) ön düzencilerde şikayet gelmez ya da kendileri göz ile tespit etmezler ise camber / toe'yi pas geçme eğilimi var.  Sizin aracınızdaki pozitif camber bozulması büyük ihtimal ile milimetre seviyesinde (lastik göbeğinde milimetre seviyesinde camber bozukluğu lastik dış yüzeyine 2-3cm olarak yansır) yani göz ile tespit'i mümkün değil.  Normalde 15-20 dakika süren ön düzen kontrolü camber ve toe'ye girildiğinde 1 saat'e kadar uzayabildiği için söz konusu "pas geçme" eğilimini anlayabiliyorsam da gene de ön düzen sırasında bu ayarların en azından -kontrol- edilmesi gerektiğini düşünüyorum.

Sonuç : Evet ... bakım sırasında yetkili servis'in (bence) sorunu tespit etmesi / müdahalesi gerekirdi.  

Not : lastikleriniz (yukarıda belirttiğim gibi) ölmemiş ... daha en az 20k kullanım ömürleri var. (ön/arka yapmak kaydı ile)

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Araç ön düzen kontrolüne girdiğinde işini düzgün yapmayan zihniyet ... pıFFF ... aracınızın camber açısı (pozitif) bozuk. 

camber.gif

ön lastikler çapraz arkaya ... arkalar öne ... toe ve camber ayarı da düzeltilir ise sorun kalmaz. 

 

konuya kaynak yapayım :) cmaxte arkada kamber ayarı varmı abi? Arkalar da gözle görülür biçimde negatif kamber açısı var. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Aracı 11:30 gibi servise bıraktım. Ön düzen bozulmustur cihaza baglayip butun ayarlarina bakariz ve rotasyonda yapariz dediler. İcine dusen miktara razı olup eve geldim. Problem çözülsunde parasında degilim zaten. 15:30 gibi teslim alacagim insallah.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Var Ozanım ... hatta olayın dibine vurup performans kit'i bile yaptı elemanlar.  

https://uk.storeslider.com/ford-focus-mk2-c-max-adjustable-suspension-rear-camber-231319353790e.html 

o zaman bi baktırsam iyi olur sanırım, gözle görülür seviyede olması normal mi abi?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 2 hafta sonra...

fotoğraflardaki yıpranma örneğini bugün kendi aracımda fark ettim aracım şu an 50.000 km de yaklaşık 30000 km si ni şu an kullandığım lastiklerle yaptım önceki yorumlarda kamber ayarlarından bahsedilmiş ve önler arkaya vs uygulaması var ve rot-balans ayarları ancak aracımda ön ve arkalarda (ön tekerlekler daha fazla) aynı şekilde yıpranma var,

gündüz devamlı gittiğim lastikçide de ustalara sorduğumda değişilebilir dediler yinede sen bilirsin lastik yorgunmuş o ne demekse ben de bayram tatiline gidicem yaklaşık 2000 km yol yaparım dedim ozaman değiş aklında kuşku kalmasın dediler

yardımcı olursanız sevinirim bayramdan önce bu işi halletmem lazım 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.