Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

triger değişimi sonrası


Fatih S.

Soru

arkadaşlar hayırlı sabahlar cuma günü aracımın trigerini değiştirdim ve değiştirirken sente ayarını bozdular ve araba 120 km bağıra bağıra zar zor geçti sonrasında ayarını yapıp teslim ettiler bana ayrıca bujilerini de değiştirdim şimdi herhangi bir sorun ses gözükmüyor hızlanması da gayet normal ancak şöyle bir sorun gördüm eskiden araç vites değiştirirken ileri doğru birkaç saniyede olsa fırlama yapıyordu gaza basmadan şimdi bundan eser yok sizce neden olabilir

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu soruda 10 cevap bulunuyor

Önerilen Mesajlar

  • 0

a.selam yakup bey yaptılar hatta gidip ford servisine de gösterdim sıkıntı yok dedi psikolojik midir anlamadım ama eminim fırlıyordu ileriye şimdi yapmıyor.Ama 5 yıldır kullanıyorum focus'u eminim bundan,şimdilik ne son hız da nede ivmelenmede sıkıntı yok.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Herkese merhaba;

Başka konu açmadan burdan devam edeyim dedim.

Aracım 2010 tdci tit focus 71000km de

2 hafta önce Eskişehirde özel ford sevislerinden birinde triger değişimi yaptırdım aynı anda devirdaim su pompasını da değiştirelim dediler tamam dedim. Eskişehir için fiyatları da paylaşayım. Sonrasında oluşan sıkıntıları yazarım.

Triger kayış kiti___180

Motor yağı 4lt 5/30(castrol)__100

Yağ filtresi___10

Hava filtresi__40

Polen filtresi__15

Karter tapası__5

Devirdaim su pompası__140

Alternatör kayışı__40

Alternatör kayış rulmanı__30

Servis işçiliği__300

 

Geçtiğimiz perşembe cam suyu doldurmak için kaputu açtığımda motor suyunun kalmadığını gördüm. Aradım servisi getir bakalım dediler. Herhangi bi delik yada kaçak bulamadıklarını söylediler. Su tamamlanmış antifriz konulduğunu herşey tamam dediler.

Pazar gününe kadar herşey normaldi. Pazar akşamı motor arıza ışığı yandı. Dün akşam da aynı servise götürdüm. 4 ayrı hata mesajı çıktı.

*eksantrik mil sensör

*debriyaj sensör 

*dpf aralıklı

*kızdırma buji arızaları

(* yazdıklarım eksik yada yanlış olabilir kusura bakmayın hatırlayabildiklerim)

Bugün için o uyarıları silip teste sokacaklarını ve ona göre bana haber vereceklerini söylediler.

Şimdi aklıma gelen bi kaç soru var sizlere danışmak istediğim

-triger değişim sonrası motor suyu konulmamış olabilir mi? (hararet ibresinde değişiklik olmadı)

-triger değişimi ve devirdaim su pompası değişimi sırasındaki bi aksaklık (sente atlaması..) Bu sıkıntılardan birine sebep olabilir mi?

Teşekkürler.

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

@Ahmet Serdar U.

Triger değişiminden sonra azda olsa çekişte kayıp ve yakıtda artış yaşadınız mı? Veya titreşimde artış.

Tdci motorlar 1-2 diş sente kaçıklığını absorbe edebiliyor.Triger değişiminden sonra aynı şikayetleri sente kaçıklığından okudum-duydum.

Muhtemelen sizin aracın sentesi kaçık.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

sente ayarı tektir bir iki diş atlama bariz belirgin sürüş tepkilerini değiştirir kaldıki sente tutmadığı zaman aracın zamanla yakıtla karışan suyun eksiltmesine neden olabilir motorunuz sarsıntılı çalışıyorsa ve araç homurdanarak çalışıyorsa gidin mutlaka sentesini fordu bilen bir yerde düzeltin motor yan triger kapağı açıldığında aracınızın egzantrik dişlisinde sentenin işaretleri mevcuttur. ancak bilmeyen biri bu ayarı kaçırabilir. @Ahmet Serdar U.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Herhangi bir çekişde değişiklik yaşamamıştım pazar gününe kadar normaldi. Pazar akşam motor arıza lambası yandıktan sonra baya bi çekişde azalma oldu. (turbo devreye girmiyomuş gibiydi sanki). 

Az önce aradılar servisten kızdırma bujileri arızalıymış. Onları değiştirmişler sıkıntı kalmadı diye söylendi. İlçede çalıştığımdan aksam alabileceğim arabayı. Gelişmeleri burdan yazarım.

İlginiz için tekrar teşekkürler.

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Sorun çözülmüş görünüyor. Kızdırma bujileri değişimi sonrası diğer arıza kayıtlarının da gittiği söylendi.Sizin de söylediğiniz gibi kızdırma bujileri arızalanınca motor kendini korumaya alıyormuş yüksek devirlere çıkmaya izin vermiyormuş. (servisin söylediği)...

Eskişehir için kızdırma bujileri değişim fiyatını da yazalım merak edenler için. 310 TL servis işçiliği dahil. Bir de o bujilerden kırılan olursa baya bi masraf çıkartıyormuş 1500 tl gibi. En azından öyle bir sıkıntı olmadı. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.