Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Audi A4 yenilendi


Hakan Saraylı

Önerilen Mesajlar

Yenilenen BMW 3 ve Mercedes C serisinin en ciddi rakibi Audi A4 rakipleri karşısında zayıflayan elini yenilenen kasa ve kokpiti ve en önemlisi yeni motorları ile güçlendirmek istiyor ve görünüşe göre öyle de olacak. Türkiye pazarında en küçüğü 1.8 hacimli olan motorları ile vergi diliminden dolayı diğer rakiplerinden oldukça gerisinde kalmıştı. Dış tasarımına ilk bakıldığında çok büyük bir değişime gidilmemiş gibi görünüyor buna rağmen boyutları selefine göre 2,5cm uzamış aks mesafesi de buna bağlı olarak 1,2 artmış. Tasarım anlamında tutucu kalsa da  aerodinamik sürtünmesi üzerinde çok sıkı çalışıldığı belli, orta sınıfta liderliği 0,24 Cd sürtünme direnci ile elinde tutan yeni Mercedes C serini tahtından indirerek 0,23 Cd ile liderlik tahtına oturmayı başarmış.

İç tasarım ise baştan aşağı değiştirilmiş, ilk bakışta geleneksel Audi hava hakim ancak havalandırma girişlerinden silecek kollarına, vites topuzundan göstergelere kadar herşey yenilenmiş, gösterge panelinde yenilenen Passat'tan tanıdığımız dijital gösterge paneline yer verilmiş.

En can alıcı kısmı yeni motor gamı !  A4'ün baz motoru artık 1.4 TFSi. Benzinli, turbo beslemeli 150 HP güç ve 250 Nm tork üretecek olan bu motor 7 ileri çift kavramalı şanzuman ile birlikte alınabilecek, 0-100 km/s hızlanması 8,9 sn. ve ortalama yakıt tüketimi 4,9 lt. olarak açıklanmış, Eklemeden geçmeyelim, Audi TFSi motorlarında %25 güç artışı ve %21 yakıt tasarrufu elde ettiğini belirtiyor.  Diğer motorlar 2.0 TFSi 177 HP ve 225 HP, 2.0 TDi dizel 122 HP, 150 HP ve 190 HP en üst sınıfta 3.0 TDi dizel motor 218 HP ve 272 HP ile sunulacak.

Dizel motor gamında en düşük hacim 2.0 TDi ancak ilerleyen dönemde 1.6 TDi motorun bu kasaya gelmesi bekleniyor.  

Şuan ki fiyatlara bakıldığında 1.8 TFSi 177 Hp multitronic'in baz fiyatı 148.000 TL. civarında, yenilenen yüzü ve %45'e düşen ÖTV avantajı ile yeni A4 bu sınıfa oldukça hızlı bir giriş yapacaktır.

 

2015AudiA4yenikasa0101.jpg

2015AudiA4yenikasa005.jpg

 

2015AudiA4yenikasa009.jpg

 

  • Beğen 8
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Direksiyon, vites kolu,alakasız yerdeki medya kumandası, sonradan monte duran ekran sadece bana mı itici geldi? 1.4 motorla çok da ulaşılmaz olmaz ama nedense Audi bana pazarlama harikasıymış gibi geliyor... Meraklısı buyursun; o paraya gıcır bir S60 R Design aracı o kadar hızlı tercih ederim ki yeni Audi turbo motor utanır kendinden...

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Direksiyon, vites kolu,alakasız yerdeki medya kumandası, sonradan monte duran ekran sadece bana mı itici geldi? 1.4 motorla çok da ulaşılmaz olmaz ama nedense Audi bana pazarlama harikasıymış gibi geliyor... Meraklısı buyursun; o paraya gıcır bir S60 R Design aracı o kadar hızlı tercih ederim ki yeni Audi turbo motor utanır kendinden...

+1.

Fazla da bişi yazmayayım. O kadar para veriyorsam o araç ya awd ya da rwd olmalı... isterse uzaya gitsin, tercih yapabilecek maddi güce sahip olursam asla Benz ve BMW ile aynı klasmanda değerlendirmem.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Kumanda birimlerine kullandıkca çabuk alışılıyor aslında. A3'de çok rahat etmiştim, bu da aynı düzen olmuş. 

Ekran olayı için diyecek bir şey kalmadı, Mercedes'den sonra BMW'de bu sonradan monte ekrana geçti (BMW modeli belki bir tık daha iyi duruyor) ..

İçe kırılan farlar, gerek pejoyu gerek opeli epey çirkinleştirdi. Bunda da şık durmamış kanımca.

Direksiyonun alt parlak kısmı sanki uyumsuz olmuş.

 

Dış tasarımın geri kalanı son 10-20 yılın herhangi bir dönemine ait olabilir, hiç değişmiyor sanki :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

asla Benz ve BMW ile aynı klasmanda değerlendirmem.

Doğru, ben de, çünkü ikisinden de iyi. :)

İşlevsellik dorukta, ama sürüş keyfi için BMW tercih edilir. 

Neyse ben almam zaten, hayallerim sığdır, Focus RS'i aşamaz pek.

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Doğru, ben de, çünkü ikisinden de iyi. :)

İşlevsellik dorukta, ama sürüş keyfi için BMW tercih edilir. 

Neyse ben almam zaten, hayallerim sığdır, Focus RS'i aşamaz pek.

 

hahah beklediğim yorum geldi :) 

valla bilemiyorum gördünüz mü (geçenlerde yakup sadece önden fotosunu koymuş sağolsun) Cem hocam, ama yeni Focus SW Spor Paket gerçekten göz alıcı.. 18 inch jantlar spor paket eklentileri difüzörü vs... ben gözümle gördüm çok beğendim. büyük ve yuvarlak araba sevdiğim için sonraki tercihim olabilir... ama bir ST SW etmez tabi

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Konsol biraz denişik olmuş ben de Cem abi me katılıyorum ama nedense sadece vag grubu sw ları bana çekici gelmiştir. haricinde benim sevdiğim çizgiler her zamanki gibi devam etmiş . netice de en az 3 sene hiiiic alamayacağım bir araç

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 5 ay sonra...

yeni konu açmamak için buraya yazayım dedim geçen hafta 2014 Audi A4 2.0 tdı Quattro ile Bodrum İzmir gidiş dönüş yolculuğumuz oldu süper araba koltuğa yapıştırıyor resmen viraj kabileyi çok iyi geldi kullanan arkadaş hakkını veriyordu arabanın, yakıta gelince sakin kullanımda 100km de 7 litre, agresif sürüşte 100km de 16 litre yakıyormuş böyle arabaya binen pekde yakıtı düşünmez, kullanırken gaza gelmemek elde değil, yeni kasası çok daha güzel olmuş.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.