Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Yeni Ford Escape / Kuga - İlk Official Fotoğraf


Yakup Ç. A.

Önerilen Mesajlar

  • 2 hafta sonra...

Arkadaşlar merhaba,

1.6 kuga sahibi olarak bugun nihayet yeni kugayi bayide gorme firsatim oldu. Tek kelime ile araba harika.

Bu duyguyu yillar once focus 1 ghia da hissetmistim. Surus imkanini henuz bulamadım fakat en kisa surede planlıyorum.

Kisaca farklılıklar

Koltukları daha spor sert ve iyi kavriyor ayrica gerek sürücü gerekse arka diz mesafeleri cok iyi ve rahat

Konsol gercekten eskisine gore daha modern hava izgaralarida oyle ayrica led isiklar kucuk fakat sik olmus

Ford sync teknoloji severler icin hos bir detay olmuş

Navi ekrani 5 inç turkiyede ise 4.2 olarak geciyor bunu anlamadim ya Belçika'da ki yada Türkiye deki katalogda sorun var

Ben farkli olacaklarını düşünmüyorum

Bagaj buyumus ayrıca yedek lastik koymuslar bu sefer oncekinde sadece tamir kiti vermişlerdi

Yol bilgisayari hosuma gitti bagaj kapisinin otomatik acilmasida hos bir detay olmus.

Fiyata gelince burada arabalar Türkiye ye gore çıplak sayilir en ufak detaya kadar opsiyon ve paket olarak geliyor

Elbette bu daha iyi zira gereksiz sirf pakette var diye opsiyonu almak zorunda kalmiyorsunuz.

Burada yaklasik olarak titanium ayarindaki araba yaklasik 33000 euroya alinabiliyor. Yani hemen hemen fiyat ayni.

Belçika'da kuga 1 cok tutmustu aslinda ingiltere icin de ayni değerlendirmeyi yapabilirsiniz kuga 2 de sanirim tutacak

Yollarda gorulmeye basladi.

Bende kismetse yaza 1.6 selective tekno paket düşünüyorum. Turkiyede iyi fiyat alan arkadaş larin tavsiye ve yardimlarini beklerim.

Ayrica trend modelinin bir iki fotoğrafini ekliyorum.

Herkese selamlar

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Kaansan yine tam benim istediğim arabayı getirip kapının önüne koymuş :(

1.6 EB AWD titanium+SONY navigasyon+Zencefil renk.Beni benden aldı gene.

Tamamen mutsuz bir insanım artık :(

 

Bu arada paylaşmak belki doğru değil ama Hyundai forumunda İX35cilerden birinin Kuga testi ve değerlendirmesi

.

.

.

.

.

.

.

Efendim ? Duyamadım ...

Ben hyundai forumlarında ne mi arıyorum :) 

Focusa gücümüz yetmiyo i30 bakıyoz artık :( 

 

Bugün Ford Kuga ile test sürüşü yaptım. 150Bg Trendx ve 180Bg Titanyum ile. Trendx düz, Titanyum Otomatikti. İx35 ile aralarındaki donanım farkından bahsetmiyorum, çünkü ix35 donanım olarak rakipsiz. Ancak sessizlik konusuna gelince bırakın ix35'i, spo, captiva, sorento bile löngür löngür araçlar Kuga'nın yanında. Aracın içinde ses namına tık yok. Özellikle test sırasında önce bozuk yola girdim ve bagaj kısmından gelecek olan seslere kulak kabarttım ama tık yok. Sedan araç mı kullanıyorum, yoksa SUV'mu milim anlaşılmıyor. Bagajdan, kapılardan, torpidodan, sunrooftan, kolçaktan çıt ses yok. Hatta Otobanda 190 Km hıza kadar çıktım 7-8 dakika, sonuç yine aynı, gayet sessiz. Kapıları abartmıyorum ix35'in kapılarının 2 katı ağırlığında. Torpido, kapı içleri yumuşak plastik (titanyumda deri). Tüm camlar tek dokunuşla açılıp kapanıyor (Standart). Arka koltuklar ön koltuklar gibi geriye yatıyor. Ama bagajı ix35'in 3'te 2'si kadar (Ama bence yeterli). Aracın genişliğini daha çok yolcu bölümüne vermişler. İçi gerçekten çook ferah. 

(Bu kısm Dermeister'i çok ilgilendirecek)= Titanyumdaki navigasyonlu, geri görüş kamera ekranlı sony ses sistemi tek kelimeyle mükemmeldi. Sesi %95'e kadar açtım ve baslarda patlama, cızırtı en ufak rahatsız edici ses yoktu. Ama yanınızdaki yolcu bağırsa bile sesini duyamazsınız, o derece. Ford Sony ile zaten ses sistemi olayını yıllar önce bitirmişti. Üstelik hyundai'nin yapmadığını yapıp, sesli komut sistemini Türkçe yapmış adamlar. Radyo diyorsun pat radyo açılıyor. Artı olarak tüm camları, cam tavanı, aynaları aracı kitleme düğmesine bastığınızda hepsini otomatik kapatıyor. Modüle falan gerek yok. 

Gelelim motor performansına: 1.6 180Ps 240Nm torklu turbolu ecoboost motor tek kelimeyle mükemmel. Aracın nasıl hızlandığını ne ses olarak, nede his olarak kesinlikle anlamıyorsunuz. Bir bakmışsınız 140-150 ile gidiyorsunuz. Bu serilik, çekiş inanın 2.0 Captiva'da bile yok. Aynı testi birde 150Ps düz vites ile yaptık. Düz vites olduğu için herhalde, performansı hemen hemen 180'lik gibi geldi bana. Zaten 0-100Km hızlanması ikisinde de aynıymış, 9.7 saniye, tork'ta aynı 240Nm. Yani 150 beygirliği alan, keşke 180'liği alsaydım demez gibi geliyor. Tek fark otomatikmiş gibi geldi bana. 

Birde en çok hoşuma giden 6.vites 2000 devirde araç 110 Km hızı gösterdi her iki araçtada. 2500 devirde 125 Km, 3000 devirde 140 Km. Buda şu demek 2500 devir 125 Km hıza kadar motor sesini kesinlikle duymuyorsunuz kabinde. ix35'de 6.vites 3000 devirde araç 115 Km hızı gösteriyor ve motor sesi geliyor kabine. Yani 5 vites araçlardan hiçbir farkı yok hız olarak. Bu arada aracı 7000 devire kadar zorladım ve performansı anlatmayacağım hiç. Ama 3000 devirden sonra motor sesi aynı ix35 gibi kabin içine geliyor. Lakin 2500 devire kadar motorun varlığı kesinlikle kendini ses olarak hissettirmiyor. İx35'ten serilik ve performans olarak memnun olmayanların düşünmesi gereken tek 1.6 motor SUV bence Kuga. Bu araçta performans denen şeyi ecoboost sayesinde tarihe gömmüş adamlar. Performans+Serilik= Ecoboost. 

Bu arada test'e çıktığım arkadaş çok kafa dengi çıktı. Otoban çıkışındaki yonca şeklindeki çıkışa geldiğimde hızımı yavaş yavaş azaltırken, eleman hızını azaltma ve yüksek süratle gir viraja dedi. Sedan arabayla maksimum 70'le girdiğim viraja Kugayla 95Km hız ile girdim ve araç 1 milim bile çizgisinden sapmadı. Ama yolda tutunmak için resmen asfaltı kazıdı. Yol tutuşu, virajlardaki stabilitesi tek kelimeyle hayranlık uyandırıcı. Şerit takip sisteminden bahsetmiyorum, rüya gibi bişey. 120 ile giderken direksiyonu bıraktırdı eleman bana ve araç virajları kendi dönmeye başladı. Kesinlikle şeritte yalpalamadı, saçmalamadı. Sanki şoför kullanıyormuş gibi virajları kaymak gibi aldı. Otobanda tak cruise, aç şerit takibi sonra film seyret, sohbet et, araç kendi gidiyor. Önündeki aracı da takip ediyor, fazla yaklaşırsan kendi fren yapıyor. APA, viraj takip sisteminin yanında hiçbirşeymiş. 

Kısacası ix35'in tüm donanım avantajına rağmen, donanımdan feragat edip, tercihimi tamamen performans, serilik, turbo, tork, sessizlik, tokluk, kalite ve sedan konforunda bir SUV'a yatırmaya karar verdim. Benim için cam tavandan daha önemlisi 120-130 km ile giderken araçtan çıt ses gelmemesi önemli. Veya stabilize yolda giderken aracın sağının solunun zangırdamaması, ısıtmalı deri koltuktan daha önemli. Son olarak, aracın kapılarının daha hafif olması için kapılarda titanyum alaşım kullanmışlar, ama ona rağmen ix35'ten çok daha ağır ve toktu kapılar. 

Ayrıca aynı araçtan test aracı olarak hem trendx düz vites, hemde titanium otomatik bulundurmaları garibime gitti. Herkes 1 model bulunduruyor sizde aynı modelden niye 2 tane test aracı var diye sorduğumda, "Bu araçta çok iyi satış rakamlarına ulaşacağız, haftaya selection modelini de getirtiyoruz test aracı olarak" dediler. Yani bu model'e çok güveniyorlar, bence hiçte haksız değiller doğrusu. Kuga ix35'ten daha uzun, daha yüksek ve daha geniş. Sadece bagajı daha ufak. 

Fiyat merak edenlere son bayi indirimli dip fiyatları yazıyorum: Trendx 58000TL, Trendx otomatik 64000TL, Titanium otomatik 69500TL, Selection'u yazmıyorum, pahalı smile.gif 

Dipnot: Tüm bu değerlendirmem sonucunda ix35, spo, captiva vs. vs. kötü araçlardır demiyorum. Her malın, her aracın artıları, eksileri, beğenenleri sevenleri mutlaka vardır. Kuga'nın tipini beğenmeyenlerde mutlaka olur. Renkler ve zevkler tartışılmaz. Ama bu Kuga bambaşka birşey. En büyük artısı ise tokluk, sessizlik ve kalite farkı.

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bunlarda benden fiyat:

Herhangibir indirim yok tamamen duygusal.

-- Titanium + opak 70 bin

-- Titanium + Cam tavan + Sony Navi + siyah 76 bin ( bu geliyor yolda)

-- Selective + Cam Tavan + Sony navi + tekno + metalik 87 bin

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 4 hafta sonra...

Gitmez o araba ya kanı arabasi olur

Küçük hacimli motorlarla ilgili önyargılı olmamak gerektiğini öğrendim son bir yılda...

Ancak benzinlilerdeki "downsizing" hala dizellerde aynı başarı ile gerçekleşmiyor.

Yani kanımca Kuga'da bu motor had safhada ekonomi meraklıları için olabilir ancak.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.