Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Focus 1.6 Ecoboost nasıl gerçekten 182 PS olur


Cem Boneval

Önerilen Mesajlar

Haftasonu 1022km yol yaptım, İstanbul-Çanakkale-Kaz Dağları-Çanakkale-İstanbul şeklinde.

 

Öncelikle üst vites alt devirlerde arabanın toparlanması kesinlikle iyileşti, 60'la 6. viteste giderken tatlı tatlı gaz verince sanki 5'teymiş gibi hızlanıyor örneğin.

 

Bunun dışında 5.9 ortalamayla gittim, dağ yolları ve bir kısım stabilize yollar da dahil 6.2 ortalamayla döndüm. Duble yollarda 110-120 bandını pek geçmedim, virajlı yokuşlu yollarda temiz hava ve 182 beygirin hakkını vererek seyrettim. Fayda-maliyet dengesi kesinlikle çok iyi bu motorun.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Sırf kıyaslama açısından aynı motorun Kuga verisiyonu ile ( yazılım+filtre yok )  geçtiğimiz hafta yaptığım uzun yol verisini sizlerle paylaşmak istiyorum. Güzergah İzmir-Ankara-Nallıhan gidiş. Dönüş yolu Eskişehir üzerinden.

90-120 km arası ağırlıkça sabit sürat seyirde ortalama tüketimim yer yer 7,5 görsemde  sonuç'da  7,7 oldu. Ankara içindeki 2 günlük şehir içi tüketimi dahil dönüş yolunda yine 90-140 arası yaptığım seyirde tüketimim 8,2 lt oldu. ( Dönüş yolunda 2 adet radar ceza makbuzu gelecek gibi):mad:

Bu araç da beni üzen tek şey şehir içinde farkedemediğim ama uzun yolda çok bariz gözüken  1500-2000 devir arasındaki ivmelenme isteksizliği. Bu konuyu mutlaka halletmem lazım.:) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bir saat önce, Turhan Onat said:

Sırf kıyaslama açısından aynı motorun Kuga verisiyonu ile ( yazılım+filtre yok )  geçtiğimiz hafta yaptığım uzun yol verisini sizlerle paylaşmak istiyorum. Güzergah İzmir-Ankara-Nallıhan gidiş. Dönüş yolu Eskişehir üzerinden.

90-120 km arası ağırlıkça sabit sürat seyirde ortalama tüketimim yer yer 7,5 görsemde  sonuç'da  7,7 oldu. Ankara içindeki 2 günlük şehir içi tüketimi dahil dönüş yolunda yine 90-140 arası yaptığım seyirde tüketimim 8,2 lt oldu. ( Dönüş yolunda 2 adet radar ceza makbuzu gelecek gibi):mad:

Bu araç da beni üzen tek şey şehir içinde farkedemediğim ama uzun yolda çok bariz gözüken  1500-2000 devir arasındaki ivmelenme isteksizliği. Bu konuyu mutlaka halletmem lazım.:) 

araç ağır ani hızlanıp ivmelenme için değişik çalışmalar şart benim patronun eşinde de var kuga senede 15-20 gün kullanıyorum şanzımanın kararsız kaldığı yerler oluyor geç tepki verdiği :)şahsen araç kendimin olsa yazılım +k&n hava filtresi +sprintbooster direk yapacağım ilk iş olur çünkü araç geç hızlandığı için ciddi bir yakıt tüketimi söz konusu :) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 3 hafta sonra...
5 saat önce, Yakup Çağatay said:

Bilgi olarak kalsın 1.6 EcoBoost ile kullanılan manuel şanzımanın (6MTT250) maksimum tork dayanımı 285 Nm.

 

Kısa süreli zorlamalarda en az artı %10 güvenlik payı olacaktır. Çok dert etmeye gerek yok medeni yazılımlarda. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

51 dakika önce, Turhan Onat said:

Kuga 1,5 eb awd araç'da kullanılan şanzuman ve max tork değerini belirtirseniz sevinirim.

6MTT450

Max. torque capacity (in Nm) 450

Aaa cok pardon. 1.5 eb kuga icin degil bu. 1.6eb kuga icin olaniymis. 1.5 sayfalarinda yok

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 3 ay sonra...

Tdci 115 hp ile 1.6 ecoboost 182 hp performans olarak aynı gibi hp ye bakılırsa ecoboost önde ama bana göre zayıf dizelin hakkından bile gelemeyen bir makina , ileride 1.5 ecoboost düşünen biri olarak inşallah yanılıyorumdur.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

2 dakika önce, Adem Kazıl yazdı:

Tdci 115 hp ile 1.6 ecoboost 182 hp performans olarak aynı gibi hp ye bakılırsa ecoboost önde ama bana göre zayıf dizelin hakkından bile gelemeyen bir makina , ileride 1.5 ecoboost düşünen biri olarak inşallah yanılıyorumdur.

 

Burada rakamlar daha net konuşuyor aslında. 150 ps ve 182 ps arasındaki fark sadece sadece çok üst devirler için geçerli. 

Benzinliler ortalama 2 sn daha hızlı.

 

http://www.focusclubtr.com/topic/8002-hızlanma-tüketim-güç-güç-grafiği-ford-focus-mk3-makyajlı-focus-mk3-makyajlı-fiesta-mk/

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

10 saat önce, Adem Kazıl yazdı:

Tdci 115 hp ile 1.6 ecoboost 182 hp performans olarak aynı gibi hp ye bakılırsa ecoboost önde ama bana göre zayıf dizelin hakkından bile gelemeyen bir makina , ileride 1.5 ecoboost düşünen biri olarak inşallah yanılıyorumdur.

1.5 Sene Mk3 dizel, 3 seneyi askin mk3 1.6eb kullanicisi olarak cevap veriyorum: evet yaniliyorsun. :)

--3 dakika sonra eklendi--
10 saat önce, Yakup Çağatay yazdı:

 

Burada rakamlar daha net konuşuyor aslında. 150 ps ve 182 ps arasındaki fark sadece sadece çok üst devirler için geçerli. 

Benzinliler ortalama 2 sn daha hızlı.

 

http://www.focusclubtr.com/topic/8002-hızlanma-tüketim-güç-güç-grafiği-ford-focus-mk3-makyajlı-focus-mk3-makyajlı-fiesta-mk/

 

Buradaki grafikleri yorumlamakta zorlaniyorum (eb serisine baktim), yanlis bilgilerde var sanirim. Baska kaynaklardan karsilastirma yapmaya firsatim olamadi ama.

--11 dakika sonra eklendi--

1000'er rpm yanilmasi var, birde tum grafikler gayet static ve cozunurlugu dusuk. Gercekte grafikler bu denli smooth degil :)

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.