Zeki Demirci Oluşturma zamanı: Ağustos 4, 2015 Raporla Share Oluşturma zamanı: Ağustos 4, 2015 Merhabalar, Ortalama 3 sene sonra tekrardan focus almaya karar verdim ve bazı konularda kullanıcıların yani sizlerin yardımına ihtiyaç duydum. Aslında kafamda 2 model vardı. Toyota Avensis ve Focus 3. Lakin Avensis’in 2. elinin zayıf olması ve donanımsal olarak da birbirlerine yakın olmalarından dolayı Focus almaya karar verdim. Bütçem 45.000 TL. Bu durumda benzin&LPG’li araçlara bakıyorum. Aklımda 2011 üstü Style modeli var. Aldığımda mutlaka LPG taktırmak durumundayım. Ayda ortalama 2000 km yapacağım ve benzinli bütçemi zorlayacaktır. Forumu biraz araştırdığımda 1.0 motorun çok daha verimli olduğunu gördüm. Vergi avantajı da azımsanmayacak kadar iyi durumda. Peki 1.0 motorun LPG uyumu var mıdır? Verimli çalışır mı? Performans kaybı % kaç seviyesindedir. Ya da LPG düşündüğüm için direkt 1.6 Ti-VCT motorlara mı bakmalıyım? Yardımlarınızdan dolayı şimdiden teşekkür eder, iyi günler dilerim. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Bekir B. Yanıtlama zamanı: Ağustos 4, 2015 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ağustos 4, 2015 Benzinli Alıp,LPG ye dönülecekse, benzinli defterini kapatıp, direk dizel almak gerek diye düşünüyorum... Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Zeki Demirci Yanıtlama zamanı: Ağustos 4, 2015 Yazar Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ağustos 4, 2015 dizeller maalesef bütçemin üzerinde. bunun yanı sıra bildiğim kadarıyla lpg dizelden de az yakıyor Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Erkan T. Yanıtlama zamanı: Ağustos 4, 2015 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ağustos 4, 2015 EB lere uyumlu lpg kiti daha çıkmadı diye biliyorum. LPG ise mecbur 1,6 motorlara yönelmeniz gerekecek. Onlarda da bir süre sonra subap erimesi oluyor bunu da göz önünde bulundurun ve araştırın ve kafanıza iyice yatarsa alın bence. Önceden hesap edilmeyen şeylerle karşılaşmak yerine ne olacağını bilerek kullanırsanız daha az canınız sıkılır. Yapacağınız kar, motorun masrafından fazla olacaktır yüksek ihtimalle. Ford'da sıfır araçlarda benzinli ve dizel arasında 15 bin tl ye yakın fiyat farkı var. Lpg de takar ve ekonomi yaparsanız 15 bin tl den de fazlası olur. İkinci elini tam bilmiyorum. Sadece 1,6 arac alacaksaniz benzinli alıp lpg sini guvenilir bir yerde siz taktırın bence. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Yakup Ç. A. Yanıtlama zamanı: Ağustos 4, 2015 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ağustos 4, 2015 Uslu kullanmayı beceririm gerekirse hız yaparım derseniz ecoboost alın ve lpg taktırmayın istersen uyumlu olsun! sözde uyum tabi. İlle de lpg olacaksa 1.6 ti-vct tercih edin. Hayırlı olsun Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Zeki Demirci Yanıtlama zamanı: Ağustos 4, 2015 Yazar Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ağustos 4, 2015 EB lere uyumlu lpg kiti daha çıkmadı diye biliyorum. LPG ise mecbur 1,6 motorlara yönelmeniz gerekecek. Onlarda da bir süre sonra subap erimesi oluyor bunu da göz önünde bulundurun ve araştırın ve kafanıza iyice yatarsa alın bence. Önceden hesap edilmeyen şeylerle karşılaşmak yerine ne olacağını bilerek kullanırsanız daha az canınız sıkılır. Yapacağınız kar, motorun masrafından fazla olacaktır yüksek ihtimalle. Ford'da sıfır araçlarda benzinli ve dizel arasında 15 bin tl ye yakın fiyat farkı var. Lpg de takar ve ekonomi yaparsanız 15 bin tl den de fazlası olur. İkinci elini tam bilmiyorum. Sadece 1,6 arac alacaksaniz benzinli alıp lpg sini guvenilir bir yerde siz taktırın bence. EB nedir acaba. kusura bakmayın, otomobil camiasından uzak kaldım, yeni terimlerin anlamını bilemiyorum bazen benzinli alıp LPG taktırsam ortalama kaç km sonra subaplar erir ve bana maliyeti günümüz rakamlarında ne kadar olur acaba? bir de focus 3'lere uyumlu LPG kiti hangi markadır? çok teşekkürler şimdiden. Uslu kullanmayı beceririm gerekirse hız yaparım derseniz ecoboost alın ve lpg taktırmayın istersen uyumlu olsun! sözde uyum tabi. İlle de lpg olacaksa 1.6 ti-vct tercih edin. Hayırlı olsun ecoboostlar LPG uyumlu\verimli değil sanırım. söylediğinizden bunu anlayabilir miyim? Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Yakup Ç. A. Yanıtlama zamanı: Ağustos 4, 2015 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ağustos 4, 2015 Hayır, ben uygun bulmuyorum Açıkcası hiç araştırmadım 1.0 veya 1.5 veya 1.6 için lpg olayına; dediğim gibi ben lpg'yi hiç bir araca uygun görmüyorum. Lakin Turbo beslemeye uygun kitler pahalı olduğu için ne kullanıcılar ona yaklaşıyor ne de üretici. Yıllar önce 1.0'a uygun kitlerin var olduğunu okumuştum 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Ozan Kar Yanıtlama zamanı: Ağustos 4, 2015 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ağustos 4, 2015 EB=EcoBoost bildiğim kadarıyla EB için lpg yok. 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Yakup Ç. A. Yanıtlama zamanı: Ağustos 4, 2015 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ağustos 4, 2015 Prins yapıyor 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Hakan G. Yanıtlama zamanı: Ağustos 4, 2015 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ağustos 4, 2015 1.6 lpgli focus 3 kullanıcısı olarak subap erimesi olayının istisna olduğunu düşünüyorum.aracınızın lpg kiti iyi olursa ve de gerekli önlemleri alırsanız sorun çıkarmaz. şahsen km de ortalama 18 ila 22 kuruş arası yakıyorum. son depomda %80 şehiriçi ve full klima açık halde 22 kuruş yaktım.tabii karar sizin. 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Ozan Kar Yanıtlama zamanı: Ağustos 4, 2015 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ağustos 4, 2015 Dizele göre pek bir avantajı yok gibi. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Cem Boneval Yanıtlama zamanı: Ağustos 5, 2015 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ağustos 5, 2015 Ecoboost motorlara direkt enjeksiyonlu sistemlere uygun ürünleri bulunan Prins firması dönüşüm sağlayabiliyor. http://www.prins.com.tr/dosyalar/Prins_DLM.pdf Ancak gerek sistemin pahalı olması ve gerekse özellikle 1.0 motorda çok az denenmiş olması bence şu anda uzak durmak için önemli nedenler. Yani 1.0 alınırsa öyle binlmeli. Yok ille LPG olacaksa 1.6 atmosferik motor peşine düşülmeli. Süpab erimesi her araçta olacak diye bir kural yok, ama motor ömrünü kısalttığını da kimse yadsıyamaz. Yani bu daha az yakıyorum meselesi çok yönlü ve uzun vadeli değerlendirilirse sürpriz sonuçlar çıkabilir. 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Serkan erden Yanıtlama zamanı: Ağustos 5, 2015 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ağustos 5, 2015 (düzenlendi) lpg için tabiki 1.6 almalısınız. eco bost lpg uyumu çok şüpheli. ayda 2000 km az degil. bence 1.6 alın derim. lpgde ise brc yada prins tercihiniz olsun. avrupada 1.6 benzinliler fabrikasyon lpg ile satılıyormış ama bizde yapmıyor çakallar. demekki lpg çokta sıkıntılı olmuyor bu motorlarda. Ağustos 5, 2015 Serkan erden tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Semih G. Yanıtlama zamanı: Ağustos 5, 2015 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ağustos 5, 2015 Ayda 2bin km az değil,1.0'da olsa benzin sıkıntı olabilir,lpg taraftarı değilim ancak daha ekonomik olduğu kesin (kısa vadede) uzun vadede sorun çıkarır mı,oydu buydu diye düşünmektense Focus 3 değilde 2.5 dizel almak daha mantıklı olabilir. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Cem Boneval Yanıtlama zamanı: Ağustos 5, 2015 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ağustos 5, 2015 avrupada 1.6 benzinliler fabrikasyon lpg ile satılıyormış ama bizde yapmıyor çakallar. demekki lpg çokta sıkıntılı olmuyor bu motorlarda. Motorda yapısal bir değişiklik olup olmadığını biliyor muyuz? 2 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Önerilen Mesajlar
Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın
Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor
Hesap oluştur
Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.
Hesap OluşturGiriş yap
Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.
Giriş Yap