Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

1.0 ecoboost Cruise controlde gaz yememe


Muhammed Keser

Soru

Aracım bu aralar mesela 2500 devir bandında gidiyorum vites farketmiyor rampaya gelince bu 2200-2100 e kadar düşüyor.Düzde pek hissetmedim.Ek olarak tam cc aktif iken devir düşüşü oldugu an gazı manuel verince araç ivmeleniyor.bakıma az kaldı diye pek önemsemedim ama sizlerin düşüncelerinizide almak istedim.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 1

Hiç anlamadığım bir sürü şey yazılmış:

  1. Yokuş tırmanırken devir düşüyor, yani hız azalıyor denilmiş, bu durumda motorun gücü/torku o viteste hızı korumaya yeterli gelmiyor diye düşünürüm. Ama sürücü ayakla gaz verince hızlandığını yazıyor. Mantıksız.
  2. Mehmet Hoca tüketimle ilişkiyi dillendirmiş, hız sabitleyicinin felsefesine aykırı, hızı sabitlemek için gerekirse 30L dahi yakabilir, yani en azından benim arabamda durum böyle, tüketimle ilişkisi yok, ama 1.0'larda özel durum varsa bilemedim.
  3. Konu sahibi bu durumun yeni olduğunu eskiden bu sorunu yaşamadığını söylüyor, Yakup'da herşey normal diyor.

Yani benim ziyadesiyle kafam karıştı.

Neyse çalıştığım yerden gelen soruyu cevaplayayım: Bujiler 45.000km/3 yılda bir değişiyor 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 1

Cc ile tırmanırken yakıt tüketimi en fazla 15 lt civarı tırmanmaya çalışıyor. Bu tüketimle devir 100 devir ksdar azalırsa gazı keser. Araba yavaşlar artık manuel sürersiniz, gaz verirsiniz ivmelenmezse vites düşürürsünüz, sıkıntı olmaz. Tırmanırken viraj yoksa cc ile 6 olmadı 5 le full araba tırmanıyorum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 1

1.0 kullanıcısıyım. Cem abinin de dediği gibi cc aktifken yokuşa geldiğimde araç zorlanınca devir düşüyor cc devreden çıkabiliyor vites düşürmezsem. Ama devir düşerken zaten gaza basınca gidecek olsa araba cc de iken araç kendisi gaza basıp devri yükseltirdi. Aslında motorun gücü yetmediğinden devir düşüyor. Vites düşürüp devri yükseltip tekrar vites artırılabilir. Yakup unda dediği gibi araç normal sıkıntı yok. :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 1

@Cem Boneval

Abi sende haklısın ama belki ben farkında değilim.. Cc ile arabanın 19 lt yaktığını hiç görmedim 6.viteste.  Ama manuel belki devrim ve hızım yüksekti, öyle olunca çekiyordu, 25 lt ile tırmanmışımdır. 

Bir dahakine bakarım. Cc manuel farkı var mı? 

@Mert Yürüyen

Kusura bakma kardeşim takılmadan edemeyeceğim. Bizi 5 e düşüren yokuş seni 3 e düşürür, aramızda en az 30, 40 km hız farkı olur. Ben tüm 1.6 atm leri geçiyorum tırmanırken, hemde full araba ile. İ30 132 bg lik 1.6 gdi denk gelmedi henüz, onların torku da iyi.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 1

katkı yapayım.

6.vites + CC ile giderken aracın yokuşta (yokuşun eğimine bağlı) aksırıp-öksürmesi normal.  Bunun nedeni motor'un ürettiği güç değil, şanzımanın dişli oranı ... bildiğiniz gibi manuel şanzımanlarda en güçlü dişli seti (vites) geri'dir. 

Şöyle anlatayım ... (EB + 6 ileri değerleri)

Birinci Vites oranı : 3,72/1

İkinci Vites : 2,05/1

Üçüncü Vites : 1,36/1

Dördüncü Vites : 1,03/1

Beşinci Vites: 0,82/1

Altıncı Vites : 0,69/1

Geri Vites : 3,81/1 (Şampiyon)

Sizinde gördüğünüz gibi 6.vites güç aktarımı adına en düşük oran'a sahip dişli seti ile çalışıyor. Buradaki amaç torq'un iyice düştüğü yüksek devirde aracı akmaya bırakmak ve yüksek sürat+düşük yakıt tüketimi ratio'su oluşturmak. Cruise ile veya değil, yokuşta yapılması gereken önce manuel olarak biraz daha güç vermek, olmadı mı ... vites düşürmek, yani dişli oranı daha yüksek set'e geçmek. (örnek : 0,69'luk 6.vites yerine 1,03'lük 4.vites dişli setini kullanıma sokmak) 

Manuel şanzıman + CC karışımında vites kendi kendine değişmeyeceği için debriyaja basıp CC'yi askıya alacak vites değiştirecek ve yokuşu çıkacak, ardından da düzlükte 5. veya 6.vites'e geri dönüp "restore" ile CC'yi yeniden devreye sokacaksınız.  Bu söylediğim şey marka - model içermeden tüm manuel şanzıman'lı araçlar için geçerli cinsten bir formüldür.

...keyifli sürüşler efendim  :) 

 

 

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 1

Şİmdi konu biraz ayağı yere basar hale geldi.

Eğer konu sahibi eskiden yapıyor şimdi yapamıyor diyorsa ve tıpatıp aynı koşullar varsa ve ayaktan gaz verince devam edebiliyorsa yazılımsal bir sorunu düşünmek gerek. 

Kişisel hafızada sorun varsa ve/veya yük farkı, hız farkı gibi parametreler değişikse farklılık olması anormal olmayacaktır. 

Motorun torku yetmiyorsa araç rampada hız sabitleyicinin komutlarına rağmen devir kaybedip yavaşlayabilir, çözüm alt vitestir.

Hız sabitleyici tüketimi dikkate almaz, hıza bakar.

Tüm katılımcılara teşekkür ederiz   :)

 

 

Cem Boneval tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 1

 

Şİmdi konu biraz ayağı yere basar hale geldi.

Eğer konu sahibi eskiden yapıyor şimdi yapamıyor diyorsa ve tıpatıp aynı koşullar varsa ve ayaktan gaz verince devam edebiliyorsa yazılımsal bir sorunu düşünmek gerek. 

Kişisel hafızada sorun varsa ve/veya yük farkı, hız farkı gibi parametreler değişikse farklılık olması anormal olmayacaktır. 

Motorun torku yetmiyorsa araç rampada hız sabitleyicinin komutlarına rağmen devir kaybedip yavaşlayabilir, çözüm alt vitestir.

Hız sabitleyici tüketimi dikkate almaz, hıza bakar.

Tüm katılımcılara teşekkür ederiz   :)

 

 

 

Evet cem bey bütün koşullar aynı önceki halinde nasılsa(yük,hız,devir,vites) elimde olan bütün herşey aynı koşullarda.

Eskiden 2 3 ay öncesinde = devir bandı 2500,hız 110 civarı,yük tek kişi ve devamlı kullandıgım yol rampada aynı hız ve devirde çıkardım hissederdim aracın cc de gaz verdiğini.

Şimdi ise=Bütün koşullar aynı yolda aynı cc de devir ve hız düşüyor ama iptal olmuyor merak edip sonuna kadar denedim rampanın.cc iptal olmadı.

rampa bitiminde tekrar aynı hıza ulaşıyor.

cc aktif değilken kasma yapsa araç motor,havafilitresi,buji çeşitli sebebler diyicem o yok ama.
 

Muhammed Keser tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Aynı düzergah ama aynı Yük mü, zira cc de kullanırken gerekli hallerde gaza basarak yardımcı olmak gerekir, Örnek de olduğu gibi düşük devirde dik yada benzeri Yokuş çıkarken, tabii araç ihtiyaç duyduğu nefesi alamıyor olabilir hava filitresi gibi,

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Aynı düzergah ama aynı Yük mü, zira cc de kullanırken gerekli hallerde gaza basarak yardımcı olmak gerekir, Örnek de olduğu gibi düşük devirde dik yada benzeri Yokuş çıkarken, tabii araç ihtiyaç duyduğu nefesi alamıyor olabilir hava filitresi gibi,

Evet aynı yükte.
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

eminim öyledir itirazım yok... ama otomatikteyken gerçekten otopilotta gidiyorsun. ereğliden izmite kadar hiç gaza basmadan geldim desem yeridri... playstation gibi + - artırıp azaltıyorm hızımı :) ne fren ne gaz... kendi kendine gidiyor valla ve ben bu özelliği yaklaşık 10.000 km kullanmadım, aferim bana :)

neyse baltalamayalım konuyu... manueldeki etkisinin bilemiyorum bişi demeyeyim.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

eminim öyledir itirazım yok... ama otomatikteyken gerçekten otopilotta gidiyorsun. ereğliden izmite kadar hiç gaza basmadan geldim desem yeridri... playstation gibi + - artırıp azaltıyorm hızımı :) ne fren ne gaz... kendi kendine gidiyor valla ve ben bu özelliği yaklaşık 10.000 km kullanmadım, aferim bana :)

neyse baltalamayalım konuyu... manueldeki etkisinin bilemiyorum bişi demeyeyim.

6. vitese takınca bizimki de otomatik kimin oluyo ama :D

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.