Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

1.0 ecoboost Cruise controlde gaz yememe


Muhammed Keser

Soru

Aracım bu aralar mesela 2500 devir bandında gidiyorum vites farketmiyor rampaya gelince bu 2200-2100 e kadar düşüyor.Düzde pek hissetmedim.Ek olarak tam cc aktif iken devir düşüşü oldugu an gazı manuel verince araç ivmeleniyor.bakıma az kaldı diye pek önemsemedim ama sizlerin düşüncelerinizide almak istedim.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 1

katkı yapayım.

6.vites + CC ile giderken aracın yokuşta (yokuşun eğimine bağlı) aksırıp-öksürmesi normal.  Bunun nedeni motor'un ürettiği güç değil, şanzımanın dişli oranı ... bildiğiniz gibi manuel şanzımanlarda en güçlü dişli seti (vites) geri'dir. 

Şöyle anlatayım ... (EB + 6 ileri değerleri)

Birinci Vites oranı : 3,72/1

İkinci Vites : 2,05/1

Üçüncü Vites : 1,36/1

Dördüncü Vites : 1,03/1

Beşinci Vites: 0,82/1

Altıncı Vites : 0,69/1

Geri Vites : 3,81/1 (Şampiyon)

Sizinde gördüğünüz gibi 6.vites güç aktarımı adına en düşük oran'a sahip dişli seti ile çalışıyor. Buradaki amaç torq'un iyice düştüğü yüksek devirde aracı akmaya bırakmak ve yüksek sürat+düşük yakıt tüketimi ratio'su oluşturmak. Cruise ile veya değil, yokuşta yapılması gereken önce manuel olarak biraz daha güç vermek, olmadı mı ... vites düşürmek, yani dişli oranı daha yüksek set'e geçmek. (örnek : 0,69'luk 6.vites yerine 1,03'lük 4.vites dişli setini kullanıma sokmak) 

Manuel şanzıman + CC karışımında vites kendi kendine değişmeyeceği için debriyaja basıp CC'yi askıya alacak vites değiştirecek ve yokuşu çıkacak, ardından da düzlükte 5. veya 6.vites'e geri dönüp "restore" ile CC'yi yeniden devreye sokacaksınız.  Bu söylediğim şey marka - model içermeden tüm manuel şanzıman'lı araçlar için geçerli cinsten bir formüldür.

...keyifli sürüşler efendim  :) 

 

 

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 1

Şİmdi konu biraz ayağı yere basar hale geldi.

Eğer konu sahibi eskiden yapıyor şimdi yapamıyor diyorsa ve tıpatıp aynı koşullar varsa ve ayaktan gaz verince devam edebiliyorsa yazılımsal bir sorunu düşünmek gerek. 

Kişisel hafızada sorun varsa ve/veya yük farkı, hız farkı gibi parametreler değişikse farklılık olması anormal olmayacaktır. 

Motorun torku yetmiyorsa araç rampada hız sabitleyicinin komutlarına rağmen devir kaybedip yavaşlayabilir, çözüm alt vitestir.

Hız sabitleyici tüketimi dikkate almaz, hıza bakar.

Tüm katılımcılara teşekkür ederiz   :)

 

 

Cem Boneval tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Beğer cc gazlayamıyorsa sorun var. 

 

ilk elden denemişlik ile söylüyorum ... aktarma oranı kurtarmıyor ise CC gazlamaz, onun yerine "ÇaT" diye (sesi uydurdum tabi, çat falan etmiyor) Cruise devre dışı kalır. Bir anlamda Cruise "Yokuş dik babam, benim adım hıdır, elimden gelen budur!" der. 

Kabaca olay şu şekilde akar ... (örnek)

2,500d/d ile %6-7 eğime sararsınız ... hızının düşmeye başlar ... 90-88-86 vs. 

CC hız düşmesini engellemek için deviri arttırır ... 2,500-2,550-2,600 vs.

"kırılma" noktasına ulaşmadan önce (siz müdahale etmezseniz) ÇaT! Cruise kendini devreden çıkarır ve araç manuel gaz'a düşer.

...yani CC (kapasitesi dahilinde) gaz'a basar, kurtarıyor ise ne ala ... aktarma oranı / ivme / yol eğimi ve diğer faktörler onun iş kapasitesini aşıyor ise aracın kullanımını sürücüye devreder.

Tabi bu manuel'ler için geçerli ... otomatiklerde böyle bir durum yok. Orada CC vitesi ufaltır, yakıt karışımını zenginleştirir, gaza basar, gerekirse devri değiştirir ve yoluna devam eder. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Ben sorunu hala anlamadım desem ..

Şimdi iki şeyden bahsedilmiş . 2500 devirde giderken rampaya gelince 2100e düşüyormuş. Normal değil mi bu . O viteste o rampayı çıkamıyor işte 2 vites küçültürsen çıkar zaten. 

ikincisi CC açık iken aynı şekilde devir düşmesi olduğunda manüel gaz verince araba ivmeleniyormuş. Yani aslında o hızı sabitleyememiş biraz daha düşmüş hızı. Aslında çoğu araba bizi kandırıyor. CC ü aktiflediğimizde yokuş yukarı da yokuş aşağı da olsak devir saati değişmiyor. Bazı arabalarda hız göstergesi de değişmiyor ama aslında  değişiyor da yazılımla araba sabit tutuyor. Aynı şey pek çok yerde var mesela çoğu arabada müşteri rahatsız hissetmesin diye sıcaklık göstergesi değişmiyor hep ortada. Normalde bu mümkün değil. Firma belli bir tolerans koymuş onlar içinde kaldıkça ibre hareker etmiyor sen de kıllanmıyorsun. Son olarak bizim golflerde ilk 200 km benzin göstergesi kıpırdamıyor. Kendini iyi hisset diye öyle yapmışlar. "Hiç yakmıyor lan :))))))) "  gibi hissediyorsun 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Kaan abi senin dediğin de normal ama arkadaş onu mu demek istedi onu tam açıklamamış.

o da ayrı bir konu tabi ... ben sadece (bilebildiğim kadarı ile) Yokuş vs. Manuel Şanzımanlı Araçta CC. kullanımı konusuna açıklık getireyim dedim.

(bkn.debriyaja basıp vites küçültsene üstadım, ne ızdırap çekiyorsun?) 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

bu değerlerin özel bir anlamı var mı?

%10 'luk pay sınırı olduğu için mi yoksa tüketimin dip yaptığı özel noktalar mı?

Hız sınırı değerleri bunlar. 110 olan yerde 121 120 olan yerde 132ye ceza yazılamıyor. Kadran hatalarını eklediğimizde asla ceza almayacağımız hızlar bunlar ...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Hız sınırı değerleri bunlar. 110 olan yerde 121 120 olan yerde 132ye ceza yazılamıyor. Kadran hatalarını eklediğimizde asla ceza almayacağımız hızlar bunlar ...

teşekkürler cenk abi... limitle ilgili olduğunu düşünmüştüm de acaba tüketime de etkisi olan hızlar mı diye bir teyit edeyim dedim...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

bu değerlerin özel bir anlamı var mı?

%10 'luk pay sınırı olduğu için mi yoksa tüketimin dip yaptığı özel noktalar mı?

Cenk abinin dediği gibi. Şuanki jantlarla 121e sabitleyince 119 ediyor aslında ama onuda güvenlik payı bırakıyorum. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Cenk abinin dediği gibi. Şuanki jantlarla 121e sabitleyince 119 ediyor aslında ama onuda güvenlik payı bırakıyorum. 

17 jantta mı bu dediğin. Ben boşamı radarın önünden hep 120 ile geçtim. Tüh bilsem 122 ile geçerdim ???
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.