Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Makyajlı Focus 1,6 Ti-vct Buji Aralığı


Serkan erden

Soru

merhaba arkadaşlar, makyajlı focus benzinli 1,6 motorun buji aralığının kaç mm olduğunu bileniniz varmı acaba? araca lpg taktırmayı düşünüyorum ve bujilerini lpg uyumlu olanlarla değişmek niyetindeyim. bosch hr7 kodlu bujisini tavsiye ediyorlar ama focusa uyumlumu bilmiyorum. aralık mesafesi 0,9 mm. yada gerçekten değişmelimiyim sizce..?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu soruda 8 cevap bulunuyor

Önerilen Mesajlar

  • 1

Ben bujileri değiştirdim. Fomoco'ydu sanırım markası. Gerçi fomoco da bosch markaymış sanırım. Sadece etiketi değişik. LPG taktırdığım yerdeki usta (ki kendisi yüksek makine mühendisi) kendisi ben söylemeden buji tırnaklarını ayarladı. Aralıkları daha da ufalttı, ancak ne kadar yaptı bilemiyorum. Bence lpg taktırdığınız yere gidip bujileri orada değiştirin.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Merhabalar, lpg taktırdıktan sonra bosch'un lpgli araçlar için ürettiği bujilere bakmaya başladım. Etrafımdakilere sorduğumda hiç gerek yok orjinal bujilerinin tırnak aralığını ayarlattır diyende oldu, yok abi sen o bujilerden al diyende oldu.

Burada benim aklıma takılan şu oldu, buji aralığının önemi nedir? Buji aralığı fazla olursa ne etkisi olur az olursa ne etkisi olur? Buji aralığı 0,9 olmuş 1,1 olmuş ya da herhangi bir ölçü olmuş bu kadar önemli mi?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 2

Burada benim aklıma takılan şu oldu, buji aralığının önemi nedir? 

Şöyle anlatayım. Manyetolu bir çakmak alın ve ön taraftaki metal koruma parçasını kanırtıp sökün. Manyeto kısmının önünden dışarı doğru uzanan ince bir tel parçası göreceksiniz. O teli bir çakı vs. yardımı ile yukarı veya aşağı doğru milimetre bazında bükün ... çakmağı çakın ve kıvılcımın atlamasını seyredin. Tel parçasını merkezden pozitif veya negatif yönde her büküşünüzde ateşleme kıvılcımının şiddetinin (renginin) ve gücünün (atlama mesafesinin) değiştiğini göreceksiniz.  Buji tırnağında da aynı mantık işliyor. Motor sıkıştırma oranı - yakıt karışımı - üretilmek istenen güç vs.vs. hesaplanıyor ve motoru dizayn eden mühendislik ekipleri benzin - hava karışımını optimum yakmak için ateşleme odası başına düşen kıvılcım ihtiyacını belirliyorlar.

Yani kullanılan elektrik gücü aynı olsa da buji tırnağının açıklığı tam olarak istenen kıvılcımı yakalamak adına önemli.

Normal şartlar altında bu ayarlar ile sizin uğraşmamanız gerekir. Çünkü istenen ölçüler bellidir ve fabrika teknik taleplerini karşılayan üreticilerin hangi buji tiplerinin kullanılması gerektiğini de açıklamıştır. (bkn.kullanma kılavuzu) yani servisiniz EPC'ye (Elektronik Parça Kataloğu) baktığında aracınızın model / yakıt normlarına uygun buji'nin parça numarasını bulur ve değişim gerekiyorsa yeni bujileri alıp takar.  Fabrikadan tırnak açıklığı ayarlı (preset) gelen bujilere ayrıca açıklık ayarı yapmak gerekmez.

LPG dendiği için o noktada size yardımcı olamayacağım (malesef) LPG işine bulaşmak istemiyorum + o yakıt konusunda detaylı bilgi sahibi de değilim. Ama standart benzinli araç için söylediklerim geçerli.

Sonuç : Doğru buji (doğru marka / tip ve tırnak aralığında ) düşük yakıt tüketimi, düzgün performans ve sorunsuzluk demektir. 

İyi seyirler, aracınızı sağlık & mutluluk içinde kullanın. 

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Ben bujileri değiştirdim. Fomoco'ydu sanırım markası. Gerçi fomoco da bosch markaymış sanırım. Sadece etiketi değişik. 

FoMoCo = Ford Motor Company  ... Ford'un alt markasıdır, bakım / sarf parçaları üzerine yoğunlaşırlar.  

Merkezleri Mustang'ın evi Dearborn'dadır.  https://twitter.com/fomoco adresinden takip edilebilirler. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

teşekkür ederim cevaplarınız için, lpg konusu ister istemez dallanıp budaklanıyor. Kar yapmak için taktırdığımız şeye ayak uydurmak için yavaş yavaş bazı parçaları değiştirmek gerekiyor, bu da kar amacından uzaklaştırıyor bizi ister istemez.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.