Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Focus 3 Direksiyonda Titreme Sorunu!


Halil Yekin

Soru

Merhaba Arkadaşlar;

    3 ay önce 2012 Ford Focus Titanium powerShift aldım ve yaklaşık 400 km ancak yapabildim. Sürekli aklımı kurcalayan içimi gıcıklayan bir durum var sizlerin tecrübe ve bilgilerinizden faydalanmak istedim. Aracım rölantide çalışırken direksiyonu sağa, sola tam tur çevirdiğimde direksiyonda ve dolayısıyla ön tarafta bir titreme oluyor özellikle frene basarak sağa, sola tam tur çevirdiğimde titreme inanılmaz artıyor (sokak arasında geri dönmek için manevra yaparken daha belirgin oluyor) sanki ön tarafta ve direksiyonda zelzele oluyor. Şuan şirket aracı kullanıyorum bir türlü fırsat bulup servise götüremedim, sürekli iş peşinde mesaide koşturuyorum. Bir  ustayla karşılaştık durumu anlattım amortisör takozları ve rulmanlar dağılmıştır büyük ihtimalle dedi, direksiyon kutusundan ya da hidrolikten olsa daha faklı tepkiler alırsın dedi. Seyir halindeyken titreme yok, sağa sola çekme yok ve kasislerden birazcık hızlı geçersem hafif bir vurma ses geliyor sadece. İlk fırsatta servise gideceğim ama en azından içimi rahatlatacak bir bilgi alabilirsem çok sevineceğim. Durumu anlatabildim mi bilemiyorum. İlginiz için şimdiden teşekkür ederim.

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 1

Aracınızda eski tip (hidrolik) değil, elektrikli direksiyon kutusu var, sağ veya sol'a manevra yaparken (sizin deyiminiz ile tam tur) direksiyonu büyük ihtimal ile kutunun son limitlerine kadar çeviriyorsunuz. Çekecek veya itecek mil kalmadığı için de kutu'dan geri besleme alıyorsunuz. 

...ön takımınızda veya kutu'da hasar olduğunu sanmam, gene de (içiniz rahatlasın isterseniz) servis'e uğrayıp durumu onlarla da kontrol edebilirsiniz.

Ne yapabilirsiniz? Direksiyonu 2 - 2.5 tam tur çevirip -sona dayanma- hissini aldığınızda onu birazcık (2-3 santim) boşaltırsanız mil'in dibine kadar dayanmaz, o tak-tuk seslerini de dinlemezsiniz. Bir süre sonra zaten eliniz alışır, tam tur yapmanız gereken durumlarda -dayanma- noktasına gelmeden olayı kontrol altına alırsınız ... sonuçta bu bir alışkanlık (kas hafızası) meselesi.

... iyi & keyifli seyirler dilerim. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Merhaba Kaan Bey, Öncelikle ilginiz için teşekkür ederim. Araç kullanırken manevralarda (direksiyonu tam tur çevirirken) en çok dikkat ettiğim nokta sizinde belirttiğiniz son limitine kadar asla zorlamam yani sona dayandığında ki o "tak" sesinin gelmemesi için son derece dikkat ederim. Benim sorunum direksiyonu döndürme, manevra esnasında sona dayanmadan önce oluşan titreşim ve o ses aslında. Manevra esnasında dışarıdan lastiklere bakıldığında lastiklerdeki titreme seste net bir şekilde görülebiliyor. 

Mümkün olan en kısa zamanda servise gitmeyi planlıyorum sürekli aklımı kurcalıyor :(

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Algıda seçicilik yaşamışım. "400km" kısmını okuyunca model/yıl olayına bakmamışım  :)

...neyse, teşhis aynı. (benim köşede) "Elektrikli" söylemimi, Hidrolik destekli :yazyaz: şeklinde değiştiririm. Param hala Mil'in sona dayanması ve taktak'lanma konusunda ki bahiste duruyor. Gerçi Halil bey açıkça öyle yapmıyorum, dibine kadar zorlamıyorum diyor ... o nedenle bahsimin tutuma şansı azalıyor tabi.

Ancak bu ayrı bir konu ...

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

hocam merhaba anladığım kadarıyla benim başıma gelen sıkıntı ile aynı gibi sizin sorununuz

benim araç ta PS geçen haftalarda kavrama garanti kapsamında değiştikten sonra rölantide ön kısım zangır zangır titremeye başlamıştı gaza biraz basınca titreme geçiyordu, tekrar servise gittim ne yaptıklarını göremedim ama söylediklerine göre(aklımda kaldığı kadarıyla)  kavrama değişirken volan ayarı kaçık takılmış titreme bundanmış tekrar ayarladık dediler, şimdi rölantide sıkıntı kalmadı çok şükür sadece park halindeyken 2000 devirde küçük bir aralıkta titreme yapıyor onuda kafama takmıyorum zaten hareket halindeyken hissetmiyorsunuz bu titremeyi.

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 1

hocam merhaba anladığım kadarıyla benim başıma gelen sıkıntı ile aynı gibi sizin sorununuz

benim araç ta PS geçen haftalarda kavrama garanti kapsamında değiştikten sonra rölantide ön kısım zangır zangır titremeye başlamıştı gaza biraz basınca titreme geçiyordu, tekrar servise gittim ne yaptıklarını göremedim ama söylediklerine göre(aklımda kaldığı kadarıyla)  kavrama değişirken volan ayarı kaçık takılmış titreme bundanmış tekrar ayarladık dediler, şimdi rölantide sıkıntı kalmadı çok şükür sadece park halindeyken 2000 devirde küçük bir aralıkta titreme yapıyor onuda kafama takmıyorum zaten hareket halindeyken hissetmiyorsunuz bu titremeyi.

 

Merhaba Kadir Bey;

    Öncelikle geçmiş olsun. Benim problemimle sizinki anladığım kadarıyla tamamen farklı, ben dururken frene basarak direksiyonu (mesela ışıklarda dururken) sağa sola tam tur döndürürken manevra yaparken ön tekerleklerde titreme yapıyor. Sanki ben direksiyonu çevirirken hidrolik tekerlekleri döndürmeye çalışırken tekerleklerden karşı bir kuvvet geliyor ve hidrolik veya direksiyon kutusu zorlanıyor gibi. dönüyor fakat titreyerek ses çıkartarak dönüyor direksiyon. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

pardon ben titreme motorda oluyor bu titremede direksiyona etki ediyor gibi düşündüm (nasıl becerdiysem)

neyse geçmiş olsun ozaman size servis yolu göründü gibi

:) Eyvallah Teşekkürler olur öyle havalar sıcak :)

Saygılar.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 1

Merhaba Arkadaşlar;

          En sonunda servise gittim ve sorunun kaynağının direksiyon hidrolik pompasından olduğunu öğrendim. Benzinli modellerde elektrik destekli sistem olmadığını sadece hidrolik olduğunu söylediler. Elektrik destekli sistemin dizel modellerde kullanıldığını da bu sayede öğrenmiş oldum.

Genel bilgi olması açısından sizinle paylaşmak istedim.

Saygılarımla.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
Merhaba Arkadaşlar;

          En sonunda servise gittim ve sorunun kaynağının direksiyon hidrolik pompasından olduğunu öğrendim. Benzinli modellerde elektrik destekli sistem olmadığını sadece hidrolik olduğunu söylediler. Elektrik destekli sistemin dizel modellerde kullanıldığını da bu sayede öğrenmiş oldum.

Genel bilgi olması açısından sizinle paylaşmak istedim.

Saygılarımla.

Ben pek emin olamadım o mevzudan.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Merhaba Arkadaşlar;

          En sonunda servise gittim ve sorunun kaynağının direksiyon hidrolik pompasından olduğunu öğrendim. Benzinli modellerde elektrik destekli sistem olmadığını sadece hidrolik olduğunu söylediler. Elektrik destekli sistemin dizel modellerde kullanıldığını da bu sayede öğrenmiş oldum.

Genel bilgi olması açısından sizinle paylaşmak istedim.

Saygılarımla.

Hayır yanlış demişler ama biraz.

Focus 3 

1.6 ti-vct powershift de elektrik destekli hidrolik var. ehpas

Dizel, manuel 1.6 ti-vct ve ecoboostlar'da elektrikli direksiyon var. epas

Focus 2 de

sadece dizelde  elektrik destekli hidrolik var. ehpas

Diğerleri sadece hidrolik

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.