Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 1

Powershift Yağ Değişimi (1.6 Ti-vct Kuru Kavrama Pws)


kadir sönmez

Soru

arkadaşlar merhaba

daha önce konuşuldu ama bulamadım yerini , powershift lerde şanzuman yağı değişimi gerekiyor mu gerekiyorsa kaç km. de değiştirilmesi lazım

bi de benim araçta silkme sorunundan dolayı kavrama değişmişti bu değişim yapılırken yağ boşalıyormu acaba?, yani servis yağı da değiştirmiş olabilir mi?

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

2012 Focus Benzinli araçtan bahsediyorsak ... evet. 2-4-6 birinci debriyaj seti ve 1-3-5 ikinci ile çalışır, temelde John Deere'nin geliştirdiği sistemdir ve -dry clutch- olarak adlandırılır. İçinde yağ falan da yoktur. Aynı VW'nin DSG'si gibi.

Yağ içeren PS (Powershift) şanzıman ülkemizde 1,5TDCI 120ps E6 motorlar ile birlikte son kullanıcıya sunuluyor (2015 modelde) onun karterinde gerçekten yağ  var (yaklaşık 7lt) ama yukarıda belirttiğim gibi -benzinli- motor ile kullanılan 6 ileri şanzıman = KURU üstadım. 

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

2012 Focus Benzinli araçtan bahsediyorsak ... evet. 2-4-6 birinci debriyaj seti ve 1-3-5 ikinci ile çalışır, temelde John Deere'nin geliştirdiği sistemdir ve -dry clutch- olarak adlandırılır. İçinde yağ falan da yoktur. Aynı VW'nin DSG'si gibi.

Yağ içeren PS (Powershift) şanzıman ülkemizde 1,5TDCI 120ps E6 motorlar ile birlikte son kullanıcıya sunuluyor (2015 modelde) onun karterinde gerçekten yağ  var (yaklaşık 7lt) ama yukarıda belirttiğim gibi -benzinli- motor ile kullanılan 6 ileri şanzıman = KURU üstadım. 

 

teşekkür ederim aydınlattığınız için .

tamamen merakımdan soruyoum yazdıklarınıza inanmadığımdan değil yanlış anlamayın

şanzuman dediğimiz sonuçta bir dişli kutusu değil mi bu dişlilerin aşımamasını ve ısınmamasını yağ olmadan nasıl sağlayabiliyorlar üstadım.?

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 1

Aslında (kabaca) bir tane değil, iki şanzıman bir arada kadir bey. 2. 4. ve 6. vitesler kendi debriyaj balatası ile bir grup oluşturmuş ... 1. 3. ve 5. vitesler ise diğer grubu. Deyim yerinde ise -sıra kime geliyorsa- gücü o grup aktarıyor. 

 

Sistem genelde stabil, tabi sıcak hava ve kötü trafik karışımı beraberinde -ısınma- problemi getiriyor ... bu da size mesajınızda bahsettiğiniz "titreme" sorunu olarak dönüyor. O durumda önce yazılım ile (upgrade) sorunu aşmaya çalışıyor, olmadı set değişimine gidiyoruz. Kuru tabir edilen şanzıman ve aşırı dur-kalk trafik anlayacağınız gibi dost değil. (malesef)  zaten bu nedenle (bir kaç neden daha var tabi) Ford TDCI için epey para ve zaman harcayarak -ıslak- powershift geliştirdi. 

 

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

üstadım teşekkür ederim videolu falan süper olmuş 

ama ben hala dişlilerin yağsız ortamda nasıl aşınmadan çalıştığını anlamadım:)

fabrikalarda yıllarca bakım şefliği yaptım , yağsız kalan dişlilerin nasıl hemen bozulduğunu gördüğüm için benim için dişli sistemi=yağla soğutma

hatta bu yağlarda belirli periyotta değişmezse = arıza

 

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

şimdi geldi aklıma powershift titreme konu başlığında konuşulmuştu 

servisler ilk başta program atıyorlardı , düzelmezse yağ keçesini değiştiriyolarlardı, sonraki etapta kavrama değişiyodu

bu bahsedilen yağ keçesi ne iş yapıyor peki yağ yoksa?

bu videodaki yağ keçesi sanırım

 

https://youtu.be/YVJnNPbjjjs

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 2

Kadir bey ... şöyle anlatayım.

Az miktarda yağ, daha doğrusu yağ buharı! sistemin içinde tabi ki var ... yağ yok derken motor'da veya torq konvertörlü şanzıman'da olduğu gibi bir yağ karteri, değişecek yağ filtresi veya otomatik şanzıman yağı yok sizde. 

Sonuç : Şanzımanınızın yağ değişimini dert etmeyin efendim.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 1

daha önce konuşulmuş başlık bu:

Özet geçeyim, detaylı okumadım şöyle bir göz attım.

otosan 45000 km de şanzıman yağı değişecek demiş ve 875 tl istemiş. Ki bu bilgi baştan beri bakım listesinde zaten vardı.

Yekta dışarda yağı boşaltınca 1.5lt yağ çıkmış :) onu değiştirmişler bir şey değişmemiş. Sonrasında otokoç 8lt nin focus için geçerli olmadığını kugada öyle olduğunu söylemiş.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

daha önce konuşulmuş başlık bu:

Özet geçeyim, detaylı okumadım şöyle bir göz attım.

otosan 45000 km de şanzıman yağı değişecek demiş ve 875 tl istemiş. Ki bu bilgi baştan beri bakım listesinde zaten vardı.

Yekta dışarda yağı boşaltınca 1.5lt yağ çıkmış :) onu değiştirmişler bir şey değişmemiş. Sonrasında otokoç 8lt nin focus için geçerli olmadığını kugada öyle olduğunu söylemiş.

yani şanzumanda yağ var ve bu yağ 45.000 km de değişmesi gerekiyor bu mudur?

Kaan bey siz ne diyosunuz?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Şanzıman yağlarınızı 30-40 bin hatta uzun kullanacak kullanıcıların 20 bin km'de bir değişmesini tavsiye ediyorum :) 

Tam otomatik şanzımanlar ve PowerShift buna dahil.

 

'Yok abi bunların yağı değişmiyor' diyen olursa farklı yere uğrayınız :) Yağı değişmeyen şanzıman yok. (ekstrem varsa bilmiyorum)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
On 20.08.2015 at 12:00, kadir sönmez said:

Kaan bey siz ne diyosunuz?

 

...yukarılarda bir yerde yazmıştım ... bakayım.

 

Ahanda ...

 

On 19.08.2015 at 18:22, Kaan Yagizer said:

Az miktarda yağ, daha doğrusu yağ buharı! sistemin içinde tabi ki var ...

 

...sistem kapalı devre, içerdeki az miktarda (yanlış hatırlamıyorsam 1lt civarı ... belki de 1,5lt) yağ çalkalama / pompa vs. yolu ile değil ... ısı transferi, yani "buharlaşma" ile içeride dolaşıyor ve -yağlama- yapıyor.

Sistem kapalı! olduğu için kavrama değişimi vs. nedenler ile açılmadıkça değişime veya yağ eklemeye gerek yok. Eğer şanzımanı açarsak zaten içerideki yağı süzüyor, parçaları temizliyor ... gerekirse değiştiriyor, kapatırken de azıcık yağ ekliyoruz. 

 

Başa döneyim ... kuru kavrama sistemi ile çalışan şanzımanlarda (en azından ZF ve Getrag'larda) periyodik şanzıman yağı değişimi vs. yok, 80-90k olduğunda büyük bakım yapacağız ya , triger'e vs.'de bakılacak ... orada kontrol eder,olmadı açar - süzer - yağ ekleriz ... kuZunuzu iyi günlerde kullanın. 

 

Kaan Yagizer tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.