Kaan Yagizer Oluşturma zamanı: Eylül 1, 2015 Raporla Share Oluşturma zamanı: Eylül 1, 2015 Kafamda epeydir -eğlencelik- bir araç yapma fikri var ... henüz tencere -tıkırdıyor- ...sesli (daha doğrusu yazılı) düşünüyorum (an itibarı ile) ilk adım şöyle bir şey bulmak ... ağır kazası olmayacak tabi ki, ağır kaza ile kastettiğim şaseler ve amortisör kuleleri vs. sağlam durumda ve taban sacı erimemiş yani araç genel statiği bozulmamışlık durumu. Ka olur, Fiesta 1,25 Flair olur ... önden çekişli, ama uzun da değil (rahatça oynama adına) ve hafif (yani Escort HB veya Taunus fikri bozar) bir şey. Sonra fatura kesebilen bir çıkmacıdan (Zetec tercihim) motor ve transaxe almak. Neden eski motor? Çünkü onlarda çelik gömlek var. Hurdacıdan alacağım makina zaten Allahlık çıkacaktır (muayyer alsan da, dağıtmadan anlamak zor) ...krank vs. sağlam olsun, gömlek atarım ... razıyım. Ardından kes - biç işi başlayacak. Ka veya Fiesta'ya motor takozları uydurmak gerekecek, çünkü bağlantı yerleri farklı olacak. Manifold çöpe atılacak ve Taunus, Capitan vs. bir 4 ocaklıdan karbüratör'e uygun manifold alınacak. Çift boğazlı weber, ya da yatık kafa karbüratör bulmak gerekecek ... ama motor kablo grubu vs. neredeyse tamamen çöpe gidecek. Müşirlerin çoğu da yerlerini kör tapalara bırakacak. Amortisör kule gergisi gerekecek, motor takozları yanlış hesaplandığı için kaput karbüratör tavasının tepesine değecek ... transaxe yüzünden konsola müdahale etmek ve vites kolu ile oynama gereği ortaya çıkacak, ön göğüse -uydurma- kablo grubu yapılacak. Benzin pompası değişecek, arka sabit aks'a çok girişmeye gerek yok ... belki viraj çubuğu modifiyesi yapılacak. Arka fren tamburları temizlenecek, zaten aracı dengeleme dışında pek işe yaramıyorlar. Belki hemen şişmesin diye -dandik- asbestli fren pabuçları atılabilir. Önlere el atmak lazım ama ... kaliperi büyütmek en iyisi, mümkünse havalandırmalı disk'te lazım ... zorlanınca hemen şişmesin. Westinghouse elden geçmeli, benzin pompası da ... akü tablasına da bakılmalı. Ama esas iş aks yapmak olacak. Mümkünse HD sıfır aks'lar alınacak, laleler aynen tutulurken alaşımı bozmadan kol kesilip kısaltılacak, çünkü F1 için ayarlanan aks'lar Ka ve/veya Fiesta'ya uzun gelecektir. Şu anda aklıma gelmeyen kim bilir neler - neler daha çıkacaktır. Jantlar ve lastikler ile oynayınca yaşlı kutu su koyuverecektir, sistemi geri çekince belki de direksiyon kolonu araç içine taşacaktır. Sigorta kutusuna yer kalmayabilir, egzost sistemi baştan uydurulmak zorunda zaten. Ama işin zevkli kısmı da bu değil mi? İlerle, keşfet ve çözüm -uydur- Kuşkusuz bu araç TüV'den geçemeyecektir. Yeni motor ruhsat'a işlenir, hatta MTV bile yatırılır ama trafiğe kapalı alan dışında kullanılamaz ... low profile -pist günleri kuZu'su- olur ... tam eğlencelik yani. ...düşünüyorum, düşünüyorum ... tencerenin kapağı tıkırdıyor gene. 2 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Yakup Ç. A. Yanıtlama zamanı: Eylül 1, 2015 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Eylül 1, 2015 Abi buna ne yapıyorlar biliyorsun değil mi 2 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Kaan Yagizer Yanıtlama zamanı: Eylül 1, 2015 Yazar Raporla Share Yanıtlama zamanı: Eylül 1, 2015 eyvallah ... ama benim istediğim en azından ilk bakışta insana -ezik bu yahu- dedirtecek bir şey, sonra sen kuZu'yu tütsülediğinde de -hadi be!- durumu oluşacak. F1 tek kapı'ya 2,0 Mondiş makinası atmıştık, hatta bir tarafımızdan kompresör bile uydurmuştuk ama o kendisini belli ediyordu, bir de Ka yapmıştık (yukarıda belirttiğim gibi çelik gömlekli 1,6 makina ile) onu yolda tutmak zordu, devir kesici falan olmadığı için bir gözün tako'da olurdu ama çok gırgırdı. Fiesta Flair dememin sebebi bu yani ... baktığın zaman iyi aile çocuğunun önde gideni, kim şüphelenir ondan? ...zaten aracın yolda -gitmesi- işin yan ürünü, onu yapmak daha zevkli ... acele etmeden, keyfini alarak çıkacak bin tane sorunu tek-tek çözeceksin. 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Doğan Kurban Yanıtlama zamanı: Eylül 1, 2015 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Eylül 1, 2015 Coswort motor bulabilsen abi daha dehşet olmaz mı?Sen uydurursun Ka ya. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Kaan Yagizer Yanıtlama zamanı: Eylül 1, 2015 Yazar Raporla Share Yanıtlama zamanı: Eylül 1, 2015 O sığmaz bence, plakası neydi ya? 34 CRA 82 falan dı sanıyorum ... Mondiş motoru F1'in kaputuna zar - zor sığmıştı, Ka'ya mümkün değil. Ka'ya 1,6 Zetec koyduğumuzda taban saçını doğramak ve vites kolunu kısaltıp geriye almak zorunda kalmıştık. ...focus'un resimleri olacaktı bir yerlerde, bakayım bulabilecekmiyim? O siyah 3d kuZu ile ne eğlenmiştik ... PZero atmıştık üzerine, bir takım = bir gün dayanmıştı. Autodrom'da manyağa bağlamıştık resmen. 2 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
H. Cenk Yanıtlama zamanı: Eylül 1, 2015 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Eylül 1, 2015 Mk1 fiesta rs senin ilacın. Eski forum dan Mehmet toplamıştı bir tane. Cok da güzel olmuştu. 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
taner eviş Yanıtlama zamanı: Eylül 1, 2015 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Eylül 1, 2015 ahhhh Kaan abim ahhhh yüreği göbeğinden koca abim kardeşinin öyle yarasını deştin ki anlatamam. 1 - ayin yirmisindeki buluşmaya yarım saat kadar gelebileceğimizi düşünüp ihtiyar huysuz oyunbozan Sn Doğan Kurban tarafından hunharca ekildigimizi öğrenip senin güzel muhabbetini bir kez daha kısa vadede de olsa duyamayacak olmak 2- ve en önemli deşme olayı ise çooook uzun süre önce toplamak ve şaka makinası yapmak için aldığım VW golf mk2 g60 limited edition aracımı -ulan bu hurda ne her gün sanayidesin millet sana gülüyor diyen babamın yüzünden Ankara ya satan ve hayalinde yine mk2 golf ama bu kez 1.8 t motor swap ile ayni güzel abimin bahsettiği gibi güzel bir şaka makinası yapma hayali meselem. ama inşallah sen yaparsın abi ( yüzde yüz inanıyorum senin yapacağına ) benim ise hayallerime 18 24 ay kadar kaldı kelimelerime takildiysan affola abim . gerçekten 1 bardak çay içme süresinde bile samimiyetin heryerden fışkırıyordu büyük bir saygı ile ellerinden öperim abicim 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Kaan Yagizer Yanıtlama zamanı: Eylül 1, 2015 Yazar Raporla Share Yanıtlama zamanı: Eylül 1, 2015 ama inşallah sen yaparsın abi ( yüzde yüz inanıyorum senin yapacağına ) işte bu dönemsel bir şey, bir zaman kendi kendine gaz vermek ile geçiyor, sonra bir de bakmışsın ... start verilmiş. Mk1 fiesta rs senin ilacın. Eski forum dan Mehmet toplamıştı bir tane. Cok da güzel olmuştu. 1,25 flair dedim ya zaten. Ondaki şanzıman güzel, kısacık 1.vites ile oynamak lazım tabi ama o şanzıman 1,6 motora oturuyor. Ka yerine Fiesta'ya girilirse sadece motor atmak gerekiyor, komple transaxe ve taban sacına dalma derdi pas geçilebilir. Kısmet işi ... acele etmeden bakacağız artık. ... dedim ya, an itibarı ile sesli/yazılı düşünüyorum diğer iki araba da böyle başlamıştı zaten ... hehehe şaka makinası yapmak için aldığım VW golf mk2 g60 limited edition aracımı sana bir şey söyleyeceğim, belki inanmazsın. bende bir tane Mk2 var, üzerine branda attım ... öyle duruyor seviyorum o kibrit kutusunu ... daha elimi sürmedim ama bir ara ona da ağız göz dalmayı planlıyorum. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
taner eviş Yanıtlama zamanı: Eylül 1, 2015 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Eylül 1, 2015 işte bu dönemsel bir şey, bir zaman kendi kendine gaz vermek ile geçiyor, sonra bir de bakmışsın ... start verilmiş.1,25 flair dedim ya zaten. Ondaki şanzıman güzel, kısacık 1.vites ile oynamak lazım tabi ama o şanzıman 1,6 motora oturuyor. Ka yerine Fiesta'ya girilirse sadece motor atmak gerekiyor, komple transaxe ve taban sacına dalma derdi pas geçilebilir. Kısmet işi ... acele etmeden bakacağız artık. ... dedim ya, an itibarı ile sesli/yazılı düşünüyorum [emoji4] diğer iki araba da böyle başlamıştı zaten ... hehehe abi bugüne kadar hayalim küçük te olsa büyük te olsa yapmaya çalıştım aklımdan geçeni. o sebepten dir yoğun borç dönemim bitince direkt aracı satın alma işine giricem sonrası zor olsa da kolay Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
H. Cenk Yanıtlama zamanı: Eylül 2, 2015 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Eylül 2, 2015 Benim tek hayalim ise 1978 civarları şöyle 280 SL mercedes toplayabilmek (Bobby Ewing in arabası) ama çok pahalı namussuz. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Süleyman Özen Yanıtlama zamanı: Eylül 2, 2015 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Eylül 2, 2015 Dün bu videoyu izledim ve sen bizimle bu girişiminden bahsettin abi.Valla çok kıskandım.İnşallah hayata geçire bilirsin abi.He ayrıca projende iridyum bujileri ununtma 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Kaan Yagizer Yanıtlama zamanı: Eylül 2, 2015 Yazar Raporla Share Yanıtlama zamanı: Eylül 2, 2015 @Süleyman Özen video'da ki iş beni aşar. O SMG (Sequential Şanzıman) bile yapmayı planladığım projenin toplam maliyetini tek başına ikiye katlar. kuZu'nun Rally aracı olması da cabası ... o kadar zıplayan aracı sevmiyorum. Örn: Kaymak asfaltta bile sağ koltukta oturan hatun kişi elindeki kamerayı sabit tutamıyor. Kısmen sert süspansiyona evet ama rally tip? Yok ... o kişisel sınırlarımı aşıyor. Ama Rally aracındaki gibi -kesici- koyma fikri kafamdaki listenin bir maddesi mesela, OMP veya alternatiflerinden yol tipi koltuk almak ise .... bilmiyorum? Bütçenin durumuna bağlı olacaktır. ... işin güzel tarafı benim kafamdaki gibi "göç yolda düzülür" projelerinde istediğin zaman durup soluklanabiliyor, enerji ve para bulduğunda da işe devam edebiliyorsun. Zaten (bence) doğru olan da bu ... acele etmeden, itina ile, özenerek ve belki de en önemlisi keyfini çıkararak araba yapmak. 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Süleyman Özen Yanıtlama zamanı: Eylül 2, 2015 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Eylül 2, 2015 Şimdi bulamadım ama eskiden seyrettiğim bi video daha vardı.Minik Ka yine pistte milletin sinirini bozuyodu. @Süleyman Özen video'da ki iş beni aşar. O SMG (Sequential Şanzıman) bile yapmayı planladığım projenin toplam maliyetini tek başına ikiye katlar. kuZu'nun Rally aracı olması da cabası ... o kadar zıplayan aracı sevmiyorum. Örn: Kaymak asfaltta bile sağ koltukta oturan hatun kişi elindeki kamerayı sabit tutamıyor. Kısmen sert süspansiyona evet ama rally tip? Yok ... o kişisel sınırlarımı aşıyor. Ama Rally aracındaki gibi -kesici- koyma fikri kafamdaki listenin bir maddesi mesela, OMP veya alternatiflerinden yol tipi koltuk almak ise .... bilmiyorum? Bütçenin durumuna bağlı olacaktır. ... işin güzel tarafı benim kafamdaki gibi "göç yolda düzülür" projelerinde istediğin zaman durup soluklanabiliyor, enerji ve para bulduğunda da işe devam edebiliyorsun. Zaten (bence) doğru olan da bu ... acele etmeden, itina ile, özenerek ve belki de en önemlisi keyfini çıkararak araba yapmak. Evet bu biraz zor mevzu ama güzel be.M3 ü şaşırttı resmen.Gerçi adam yanlış viraj alıyo o ayrı. Ablanın böbrek taşı varsa ondan binmiştir belki 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Kaan Yagizer Yanıtlama zamanı: Eylül 2, 2015 Yazar Raporla Share Yanıtlama zamanı: Eylül 2, 2015 (düzenlendi) Şimdi bulamadım ama eskiden seyrettiğim bi video daha vardı.Minik Ka yine pistte milletin sinirini bozuyodu. Ka aynen Go-Kart gibi gidiyor ...hel ki yürüyenine biraz el atıp alttan viraj demiri ile sağlamca bağlayıp üstten de köprü attığınızda tam bir "At Sineği" moduna giriyor, ölümcül değil ama pisti onunla paylaşanlar için canından bezdirici oluyor. Millet resmen "ayar"a bağlıyor ... dandik bir araç (görünüşte) ama o el kadar şey etrafta deliler gibi yanlıyor. Hem komik, hem de millete "yazıklar olsun benim XXX euro'luk arabama" dedirten bir durum. çay saatinde bizim çocuklar ile geyik çeviriyoruz. Masanın üzerinde duran ambalaj kağıdının arkasına kalem ile çiziktirdiğim fikirlere bakıyorlar ... - 14" jantları büyütür, yanağı düşürürüz ... hesaplamayı kotarırsak aynayı büyütme ve kaliper ile oynamaya da yerimiz kalır. Kalorifer kutusunu komple çöpe atarsak hem klima kompresörüne güç harcamak zorunda kalmayız hem de yer açılır ...vs.vs. Biri kalkıp demez mi? - Neden kasıyoruz ki? Taban sacı müsait. Fiesta'yı arkadan çeker'e çevirelim. Büyük hacimli motor ve kuyruklu şanzıman atalım, mesela 2,0 benzinli ... nasıl olsa mesafe kısa, mafsallı şaft'a da gerek yok. ...arkasından başladı fikir yağmaya. - Diferansiyel ayarlamak lazım tabi. - Taurus olmaz, onun karpuzu resmen yere değer. - Festiva'nın Avrupa versiyonunda kıçı düz diferansiyeller vardı. - Onların Ayna mahruti oranları kötü, bizim makineyi kaldırmaz. - Nolcek ki? Dişlilerin çağını değiştirir, deneriz. Alet istediğimiz gibi gidene kadar denemeyi sürdürürüz, nasıl olsa bir yerde doğru aktarma oranlarını buluruz. - Heee ... - Ama ön aks'ları boşaltmamız lazım, bir de ön takımı acaip desteklemeliyiz. Takalım dediğimiz motor ve şanzıman neredeyse arabanın geri kalanı ile aynı tonajda. Dalma yapar, öne doğru takla bile atar... - Ama o motor komple çelik, gömlek çakar üzerine tepeli 2,3 Scorpio pistonu bile atarız ... ne yaparsan yap, o motor ölmez ki. - Motor traversini bile söküp atmak, yerine yenisini yapmak zorundayız. - Hehehe ... evet - Arabanın içini de boşaltalım, en azından işimiz bitene kadar çıplak kalsın. - Focus'a koyduğumuzu gibi buna da kompresör ekleyebiliriz mesela - Araba yolda durmaz be ... devamlı yan gider o kadar beygir ile... - Nolcek ki? En fazla takla atar, dağılır, ne bileyim? Bariyerde patlar ... yaparız gene. - O da doğru aslında. Manyak, manyak fikirler uçuşuyor kafalarda ... tencere tıkırdıyor, tıkırdıyor. Eylül 2, 2015 Kaan Yagizer tarafından düzenlendi 2 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Önerilen Mesajlar
Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın
Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor
Hesap oluştur
Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.
Hesap OluşturGiriş yap
Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.
Giriş Yap