Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Focus 1.6 100 HP Benzin+LPG Yakıt Tasarrufu için


Ersin Çelik

Önerilen Mesajlar

Arkadaşlar merhabalar. Bugün 2010 model 1.6 benzin+lpg li bir focus satın aldım. Ne kadar yaktığını ölçme fırsatım olmadı. Fazla yaktığını duydum. Sizlerin deneyiminden yararlanmak istedim. Yakıt tasarrufu için neler önerebilirsiniz? Sürüş ve ek tasarruf ekipmanları anlamında önerilerinizi almak isterim. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Öncelikle yakıt ölçüm tekniği (eski mesajımdan alıntıdır):

  1. Yakıtı ifade ederken L/100km olarak verelim, fiyat değişiyor, 100km'de 8 L tüketen bir araç şu anda kilometrede 40 Kuruş yakarken, geçen sene bu zamanlarda 35 Kuruş yakmakta idi.
  2. Yakıt ölçümünü depoyu tam doldurmadan tam doldurmaya yapın, hatta pompacı hatasını azaltmak için tabanca ikinci attığında durdur deyin. Sonra hem yol km sayacını hem de ortalama yakıt tüketimini yol bilgisayarından sıfırlayın. Bir sonraki alımda hem pompadan hem YB'den değerleri görün.
  3. Hep yazıyoruz yakıt tüketim değerleri yol, sürücü, iklim ve trafik şartlarından çok etkilenir. Bu nedenle aynı araç için çok değişken değerler elde edilir. 

Ekonomik sürüş için:

  1. Lastik havalarınız doğru ve hatta 1-2 Psi yüksek olsun
  2. Bakımlarınızı zamanında yaptırın
  3. Arabada gereksiz yük taımayın
  4. Çok kısa mesafeler için yürümeyi tercih edin
  5. Olabildiğince düşük devirde seyir halinde olun, bu turbo benzinli veya dizel araçlarda düşük devirde gelen tork nedeniyle daha kolay ve rahat ama benzinli atmosferik motorda da sakin kullanılırsa mümkün.
  6. Vites değişimlerini 2500dd civarında yapıp seyir 1500-2000dd arasında olsun. Yani olabildiğince yüksek viteste kalın.
  7. Ani ve güçlü hızlanma gerekirse maksimum tork değeri devrine düşecek şekilde vites küçültün (3500dd'ya gelsin) ve öyle gazlayın, rampalar için de bu geçerli.
  8. Trafiği izleyin, gereksiz ivmelenmelerden kaçınıp aracı akmaya bırakın. Gereksiz fren de dolaylı olarak aşırı yakıt tüketimidir.
  9. Gaz pedalına 2/3 basarak seyir hızına çabuk ulaşın ve aracı sonrasında olabilecek en üst viteste (1500dd altına düşmemek koşulu ile) akmaya bırakın. 
  10. Trafikte kimseyle dalaşmayın, sinirlenmeyin, sakin sürün.

Bunları yaparsanız %20'ye yakın tasarruf sağlarsınız, başta zor ve sıkıcı gelebilir, ama sonradan alışılır.  

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.