Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Sürekli akü bitmesi


semih yılmaz

Soru

2011 model 2012 ocak ayı trafiğe çıkışlı 1.6 ecoboost aracım henüz 25.000 kmde. Aracı aldığımdan beri yaklaşık 10 kere akü tamamen bittiği icin yolda kaldım. Her kontrolde serviste herhangi kaçak olmadığını söylediler. Aracı az kullandığım için şarj olmadığını söylediler. 1 yıl önce akü garantiden değişti. Şimdi tekrar akünün bittiğini akünun degismesi gerektigini soylediler. Araç uzatılmış garantide olduğu icin akü garantiye girmiyormus. Sizce az kullanimdan 3.5 yılda 10 defa akü tamamen bitip yolda kalmam ve bu sürede 2 akü değiştirmem normal mi. Ayrıca varta akü taktirmami önerdi servis. orjinal ford akü 65 varta 64 ampermis ama daha fazla voltaj üretiyormuş. Sizce varta taktirsam sıkıntı olur mu hem biraz daha ucuz forddan.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

Cem hocam önceki aküyü serviste taktirmistim uygun akü takmislardir sanırım. Sorunu çözebileceklerine inansam arabayı bırakıcam da daha önce defalarca araştırdılar herhangi kaçak olmadığını söylediler. Onun dışında herhangi bişey söylemiyorlar. Bi tutturmuslar az biniyorsunuz tamam da ne kadar binmem gerekir diyorum onu da bilmiyorlar. Arabamı seviyorum satmak istemiyorum ama sıfır araba alıp elimde kablo sürekli takviye yapmaktan bıktım. Nereye basvurucam onu da bilmiyorum bi avukatla mi konuşsam acaba

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Eğer bu normalse yılda 7-8.000 km yol yapan her arabanın aküsünün bitip yolda bırakması gerekirdi ki sanırım hepimiz durumun böyle olmadığını biliyoruz.

 

Cem hocam araç elektroniği arttıkça + elektrikli sistemler çoğaldıkça (elektrikli klima + direksiyon kutusu vs.) akü'nün üzerindeki yük artıyor. Merak edip baktım, yılbaşından bu yana (kış ayları ağırlıklı) 246 adet akü'yü garanti dahilinde değiştirmişiz.  

Günde 30km civarında yapılmıyorsa aküler 1-1,5 yıl civarında hakkın rahmetine kavuşuyor, hele ki soğuk/ayaz yapınca ... öyle ki artık PDI sırasında akü gerilimini kontrol ediyor, gerekirse teslimat öncesi şarj yapıyor ve PDI iş emirlerine çıktı ekliyoruz. (%75+ O.K) Anlayacağın -kaçak- aramaya pek gerek yok, eskiden kayış tahrikli çalışan sistemler (örnek: Klima kompresörü) artık gücünü akü ve alternatörden aldığı için (yakıt tüketimini azaltmak adına) sözü edilen durumları -normal- karşılıyoruz.  Son kullanıcı "Hayır! Bu normal değil!" diyebilir tabi, ama istatistikler ortada işte.

Marka/Model gözetmeden : Araç az kilometre yaparsa, kullanımlar arasında uzun süre yatarsa + sert iklim koşulları da söz konusu ise = Akü hizmet süresi kısalıyor ... diyebiliriz.   

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Tamam da Kaan Üstad (sen bana Hoca dersen ben de sana çok yakışan Üstadı kullanırım ona göre), bir yaşında akü bitmesi şartlar ne olursa olsun bence normal değil, tabii yanlış akü takılmadığını varsayarsak. Bu nedenle EFB akü ile yeni bir deneme önerdim. 

Kaldı ki ortalama bir sürücünün her gün 30 km yapmasını beklemek ve bunu akü için şart koşmak da hiç mnatıklı değil. Hele ki akü sık sık yolda bırakıyorsa. O zaman daha dayanıklı aküler için uğraşmak gerek. 

Ayrıca siz 246 aküyü garantiden değiştirdiğinize göre bunu araca ve/veya aküye bağladınız demektir, kullanıcı kusuruna değil. 

Ben yine de bu olguda bir bit yeniği olduğunu düşünüyorum. İlk akünün tükenmesini zamana bağlamak mümkün, ikincisi için takılanın yanlış olabileceğini düşünüyorum, eğer öyle ise EFB ile sorun önemli ölçüde azalacaktır. Gene devam ederse bence araçta da kusur aramak lazım. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Ayrıca siz 246 aküyü garantiden değiştirdiğinize göre bunu araca ve/veya aküye bağladınız demektir, kullanıcı kusuruna değil. 

Kulanıcı kusuru olduğunu söylemedim Cem üstadım, zaten öyle olsa neden garanti'den akü'yü hem de hiç mızmızlanmadan :) değiştirelim ki ...

Neden belli : Araçlarda artan elektrik ihtiyacı ve kilometre yapılmaması nedeni ile hızla düşen gerilim. 

Zaten meslektaşınız @semih yılmaz beyin akü'sü de garantiden değişmiş. Kayseri servisi'de "sürücü hatası" dememiş ... ikinci takılan akü S&S'a uygun mu? Onu bilemem tabi ... bir de hangi ay'da değişim yapılmış (büyük ihtimal ile kış'tır) ona da bakmak lazım.  

İlk baştan beri (ilk cevabımdan beri) aynı şeyi söylüyorum "Az kullanım nedeni ile Akü'nün erken vefat'ı normal"  ya da şöyle anlatayım ... Semih bey babasının 2007 Focus aracından örnek vermiş, kendisinin kullandığı -modern- EB ile peder bey'in Focus'u arasında (elektrik tüketimi adına) epey bir fark var. (Örnek:Elektrik Destekli Sistemler) Ecoboost'ta bulunan pek çok teknolojik yenilik 2007 Ford'da yok, bu da eşit kullanımda dahi akü ömrünün farklılaşmasına sebep oluyor.  

Siz yumuşak iklimli Antalya'da bunu gözlemlemiyorsunuz ama biz sağlam poyraz yapıp ısı hızla düştüğünde İstanbul'da akülerin "Toplu Kalp Krizi" geçirdiğini defalarca gördük. Acil servis ve yol yardımının telefonu öyle günlerde resmen susmuyor.

Üstelik bu daha önce de belirttiğim gibi marka/model ile de alakalı değil, örnek vermek gerekirse sıfır Golf alan @H. Cenk 'de aynı sorunu yaşamıştı. Şubat ayında Dragos'ta ki evinin garajında kuZu'larını yatıran bizim patronun arabalarından birisine (2014 model 7"kasa BMW) aynı şekilde -takviye- atmıştık. 

Akü teknolojisinin daha da ilerlemesi lazım (kuşkusuz) sektör olarak biz de bunu bekliyoruz, imalatçılar daha fazla "durability" sunduğunda kuşkusuz kullanırız. Akü'ye baştan biraz daha fazla ödemek kuşkusuz dip toplamda akü değiştirmekten ucuza gelir. 

Tekrarlıyorum : Araçlarda artan elek.destekli sistemler nedeni ile (özellikle soğuk havalarda) araç uzun süre yatırılır, akü'nün kendisini toparlanmasına yetecek derece de kullanılmaz ise o akü'nün hizmet süresi kısalır, sizi yolda bırakabilir. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Yeni teknoloji araçlar kullanılmak istiyor.   Örnek : Az kullanıldığında, devamlı dur-kalk trafikte kalındığında ve arada "ciğerlerini temizlemek için" tütsülenmediğinde (3,000dd otoban kullanımı) erkenden tıkanan .dpf'ler (Dizel Partikül Filtreleri) ...sürüş kalitesi ve konfor sağlamak için alınan "yumuşak hamurlu" lastiklerin araç yatınca / uzun süre aynı noktaya yük binince tel kırması/baloncuk yapması vs.vs.

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

2012 dizel araç daha 18000 de az kullanmadan olsa benim akü biterdi .

 

Fatih bey yukarıda belirttim ... akü'nün erken bitmesi için tek kıstas "Az kullanım" değil ... kendimden alıntı yapıyorum. 

Tekrarlıyorum : Araçlarda artan elek.destekli sistemler nedeni ile (özellikle soğuk havalarda) araç uzun süre yatırılır, akü'nün kendisini toparlanmasına yetecek derece de kullanılmaz ise o akü'nün hizmet süresi kısalır, sizi yolda bırakabilir. 

Kayseri yaşadığınız şehir İstanbul'a göre daha soğuk (aracın park edildiği yerin korunaklı olup olmamasının da kuşkusuz önemi var) Örnek vermek gerekirse (izninizle Meteoroloji Genel Müdürlüğü 1950 - 2014 istatistiklerinden bilgi paylaşayım) Kayseri'de Ocak ayı ortalama "düşük" sıcaklığı -6,8C , İstanbul'da ise +3,2. Gene MGM kayıtlarına göre Kayseri'de -31,4C (rekor) bile görülmüş. Aynı düşük sıcaklık rekoru İstanbul için -11,1C ... zaten bu nedenle Kayseri sert kış koşullarının geçtiği bazı illerimiz gibi "zorunlu kış paketi" kapsamında. Yani Kayseri bayisi bir LCV veya MCV (hafif ve orta ticari araç .. örneğin Courier veya Transit) sipariş ettiğinde bu aracı istese dahi Kış Paketi (ısıtmalı yakıt hattı, ek izolasyonlar vs.) olmadan sisteme giremiyor.

Yani 2012 TDCI aracınız ile bu kış Kayseri'ye gider ve aracı çok değil, sadece bir hafta sonu boyunca ayaz yiyeceği bir yere bırakır ve P.tesi marşına basarsanız büyük ihtimal ile -tık- dahi etmeyecektir.  (bkn.soğuk iklim için en iyisi akü'ye izolasyonlu ceket/kılıf/battaniye giydirmek) 

Kaan Yagizer tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

ben normal olmadığını düşünüyorum. standart kullanımım günde 3+3 km, bazen günlerce bunun dışında kullanım olmuyor bazı günler buda olmuyor. geçen sene en soğuk zamanlarda 2 hafta yattı bi sorun yaşamadım. akü bir kere bitti oda saatlerce durduğu yerde kurcalayınca oldu takviyeden sonra sorun olmadı.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.