Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Sürekli akü bitmesi


semih yılmaz

Soru

2011 model 2012 ocak ayı trafiğe çıkışlı 1.6 ecoboost aracım henüz 25.000 kmde. Aracı aldığımdan beri yaklaşık 10 kere akü tamamen bittiği icin yolda kaldım. Her kontrolde serviste herhangi kaçak olmadığını söylediler. Aracı az kullandığım için şarj olmadığını söylediler. 1 yıl önce akü garantiden değişti. Şimdi tekrar akünün bittiğini akünun degismesi gerektigini soylediler. Araç uzatılmış garantide olduğu icin akü garantiye girmiyormus. Sizce az kullanimdan 3.5 yılda 10 defa akü tamamen bitip yolda kalmam ve bu sürede 2 akü değiştirmem normal mi. Ayrıca varta akü taktirmami önerdi servis. orjinal ford akü 65 varta 64 ampermis ama daha fazla voltaj üretiyormuş. Sizce varta taktirsam sıkıntı olur mu hem biraz daha ucuz forddan.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

benzer bir durum bir tanıdığımın fiestasında olmuştu. Servis aynı şeyi söylemişti. Az kullanım akünün boşalmasına sebep olabilir. Varta akü daha önceki aracımda vardı. 5 sene sorunsuz kullanmıştım. 5. sene sonunda kış aylarında, özellikle sabah çalıştırmalarında marş moturu zorlanmaya başladığı için aküyü değiştirmiştim. Fiat serviside bu akünün iyi olduğundan bahsetmişti. Akünün kalitesine güvenebilirsiniz. Ancak sizin sorununuzu çözer mi bilemiyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

yılda kaç km yapıyorsunuz, ve iş-ev kaç km..

bende 1.0 var. bu kıştan çıkınca ss çalışmaz oldu, 30 km yol yapıp ölçtürdüm, %75 çıktı. önceden 3-4 km sonra ss çalışırdı, başka şikayetlerde var forumda deme ki akünün performanslı ömrü 2 yıl anlaşılan. 2400km yol yapınca ss çalışmaya başladı bakalım ne kadar gidecek, sizde de ss var sanırım..

soruma cevabınız yılda 10-12 bin, iş-ev 4 km altında derseniz normal akünün bitmesi ve hele ss hergün 3-5 kez çalışıyorsa.. yoksa daha iyi araştırılması lazım diye düşünüyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

ss zaten calismiyor. Yalnızca servis aküyü sarj edip teslim ettiginde bikac gun calisiyor sonra yavas yavas aku bitiyor. en son 3 haftada bitti tam sarj edilmis akü. Bana cok mantıksız geliyor. Aracı hergün kullanıyorum ama kısa mesafe. Hatta yolu uzatıyorum biraz sarj olsun diye ama yine de sirf sarj olsun diye sureklj gereksiz yol yapamam ki

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Kaba bir hesap ile ayda 450km yapıyorsunuz, 25 gün üzerinden hesaplanırsa da günde 18km... siz aracınızı kullanmadığınız zaman da kuZu'nuz bir miktar tüketim yapmayı sürdürüyor. Bulunduğunuz il'de kış koşullarının çetin geçtiği malum, sonuçta soğuk hava akü dostu değildir.  Belli ki az kullanım nedeni ile sizin akü yeterince şarj olamıyor, Start - Stop'un her zaman çalışmaması da (servis'in şarj ettiği durumlar dışında) bir gösterge. Bildiğiniz gibi S&S'un devreye girmesi için akü geriliminin -yüksek- düzeyde olması gerekiyor.  Servis akünüzü şarj ettiğinde S&S bir kaç gün çalışıyordur, sonra (yatmaktan dolayı) gerilim düşünce S&S devreye girmiyor, siz ışıklarda veya trafikte beklerken bu süreyi yakıt tasarrufu yerine akü gerilimini yükseltmek için harcıyordur. 

Varta için yorum yapmıyorum, üstadlarımız zaten geri bildirimde bulunmuş. Ama 4,5yıl ve az kullanım nedeni ile akü'nün sizi terk etmesi normal. 

 

Kaan Yagizer tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Otosan ile de görüştüm otosan beni yine aynı servise yönlendiriyor. Servis de siz bize aracı bırakın biz uzun uzun inceleyelim diyor. Ne kadar kalacak diyorum gerekirse 1 ay diyor yerine araba verecek misiniz o da yok. 1 ay araç serviste kalır mı. Otosan da hiç yardımcı olmadı bu konuda

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Otosan ile de görüştüm otosan beni yine aynı servise yönlendiriyor. Servis de siz bize aracı bırakın biz uzun uzun inceleyelim diyor. Ne kadar kalacak diyorum gerekirse 1 ay diyor yerine araba verecek misiniz o da yok. 1 ay araç serviste kalır mı. Otosan da hiç yardımcı olmadı bu konuda

En azından otomobil vermeleri konusunda tekrar yazarsanız iyi olur. 

SS'i de tamamen kapatabiliyorlarsa hiç yokmuş gibi çalıştırılmasını isteyin varsa sigorta&modül sökümü veya yazılım ile tamamen iptali gibi.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Hocam akü beni terketsin sorun değil de ben artık yolda kalmaktan bıktım. Gerekirse 2 yılda bir akü alırım. Ama ben 3 yılda en az 10 defa yolda kaldım sırf akü bittiği için. Ve serviste akü testi yapıldığında aküde sorun olmadığı değişime gerek olmadığı soyleniyordu. Sorun nereden kaynaklanıyor çözemedim. Kaçak da yok diyorlar

Yakup Bey inanın vaktim olsa ugrasicam ama yok. Hafta içi tekrar gorusucem otosanla yine tatmin edici bi cevap vermezlerse artık arabayı satarım

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bizde ss falan yok. Ama araba 3 hafta çalışmadığı ve çalışıp 10 km yaptıktan sonra tekrar 3 hafta çalışmadığı zamanlar oluyor. Hiç bir sorunla karşılaşmadık. Bence gözünüzü karartıp aracı servise bırakın.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Üstatlarım izninizle bir konuya dikkatinizi çekmek istiyorum.

Babamın arabası da aynı şekilde belki 1 ay çalışmadığı oluyor ama bindiğimizde hemen çalışıyor. (2007 focus). 

Babanızın aracı o bir aylık "yatma" süresi sonrasında 10-20km yapıp yeniden -yatmaya'mı- bırakılıyor?  Sizin meslek jargo'nu ile örnek vereyim ... az kullanım / çok kullanılmama sizin vak'a da "Akut" hale gelmiş, bu tür kullanım alışkanlığı akü'nüzün sadece şarjını değil, aynı zamanda hizmet ömrünü de bitirir.  Arabayı bir ay kullanmazsınız (sıcak havada) sonra 100km+ yaparsınız, alternatör gerekli gerilim sağlanana kadar akü'yü şarj eder.  İşin sırrı -alternatöre- işini yapmak için gerekli zamanı + enerjiyi verip vermemekte. 

Ne kadar kalacak diyorum gerekirse 1 ay diyor yerine araba verecek misiniz o da yok. 1 ay araç serviste kalır mı. Otosan da hiç yardımcı olmadı bu konuda

Yetkili servis'ten söz ediyorsak 10 iş günün aşacak tamirlerde size ikame araç tahsis edilmesi Tüketici Kanunu gereğidir, yani bu yasal hakkınız. Sanırım yanlış / eksik bilgilendirilmişsiniz. 

Hafta içi tekrar gorusucem otosanla yine tatmin edici bi cevap vermezlerse artık arabayı satarım

Sektörden biri olarak izninizle hatırlarmak isterim. Kullanım alışkanlığınızı değiştirmediğiniz sürece gene aynı sonuç ile karşılaşacaksınız.  Sizin durumunuzda S&S'i bir tür "erken uyarı" gibi düşünebilirsiniz ... ve eğer S&S devreye girmiyorsa rahatlık ile akü geriliminizin düştüğünü farz edeblirsiniz. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Teşekkür ederim bilgilendirdiğiniz için. Bu durum normal diyorsanız bişey demiycem. Kullanım alışkanlıklarımı şu sıralar değiştirmem mümkün değil. Sırf arabanın aküsü şarj olsun diye nöbet çıkışı bi uzun yol yapıp gelemem maalesef. Bu kadar sıkıntı yaşayacağımı bilsem gidip corsa alırdım. Ama yine de bu koşullarda bile 1 yıllık akünün ömrünü tamamlaması bana mantıksız geliyor.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Eğer bu normalse yılda 7-8.000 km yol yapan her arabanın aküsünün bitip yolda bırakması gerekirdi ki sanırım hepimiz durumun böyle olmadığını biliyoruz. Söz gelimi eşim de senede ancak o kadar yol yapıyor, günlük 22 km civarında 2 yıldır akü sorunu yaşamadı Fiesta'da. 
Ya şarjınız yetersiz, ya olağan dışı bir harcama var ve bunun incelenmesi lazım.
Görünen o ki akü yenilemek de yolda kalmayı engellemiyor. 
Bir de SS araca normal akü takıldı ise bir senede ömrünü tamamlayabiliyor, daha önce de yazışmıştık, akünün en azından EFB teknolojisi ile üretilmiş olması gerek. 
Seçenekler:
1. Varta Blue Dynamic EFB 565 500 065 yeni akü alıp herşeye baştan başlamak
2. Yeni akü almadan aracı servise bırakıp sonucu sabırla beklemek veya bunu 1.şık sonrasında yapmak
3. Arabayı satmak, ama yazık 1.6 EB güzel bir araç. 

 

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Cem hocam önceki aküyü serviste taktirmistim uygun akü takmislardir sanırım. Sorunu çözebileceklerine inansam arabayı bırakıcam da daha önce defalarca araştırdılar herhangi kaçak olmadığını söylediler. Onun dışında herhangi bişey söylemiyorlar. Bi tutturmuslar az biniyorsunuz tamam da ne kadar binmem gerekir diyorum onu da bilmiyorlar. Arabamı seviyorum satmak istemiyorum ama sıfır araba alıp elimde kablo sürekli takviye yapmaktan bıktım. Nereye basvurucam onu da bilmiyorum bi avukatla mi konuşsam acaba

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.