Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Opet'ten motorin alma mecburiyeti


Volkan Bilezikçi

Soru

Önerilen Mesajlar

  • 0

Opeti bıraktım,artık shellin v-power full force mu ne ondan alıyorum....2.nedense shellden aldığım dizelin arabada bariz bir çekiş gücü yarattığını hissetmem..

Rafet bu konudaki görüşünü merak ediyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Rafet bu konudaki görüşünü merak ediyorum.

Shell Türkiye'de bitmişti, eski genel müdürü Melih Türker'in başına geçmesiyle resmen şaha kalktı, istasyonların sayısı arttı, hatta Türk Petrol'leri satın aldı, bütün Türk Petrol'ler shell oldu, Türkiye'ye taşıt tanıma sistemini getiren firma shelldir, çok prensipli firmadır, herkese bayilik vermezler onlar için lokasyon çok önemlidir, şimdi Melih Türker Petrol Ofisinin başında, bütün ekibiyle beraber...

Shell iyi firmadır, Türkiye'nin heryerinde aynı ürünü satamıyor bildiğim kadarıyla, yanlış hatırlamıyorsam ataşta rafinerisi yok, akdeniz bölgesindeki bayiler totalden dolum yapıyorlar (emin olmamakla beraber) bu karadeniz bölgesi de olabilir.

Zaten shell istasyonlarının geneli itibariyle daha seçkin bir yapısı vardır, pek mahalle istasyonculuğu yapmazlar şık istasyonlardır, düzgün bir kurum tavsiye ederim ama daha öncede söylediğim gibi Koç Migros'u sattı, Demirdöküm'ü sattı daha sırtına yük olan başka işletmelerini de sattı ve enerjiye yöneldi, Opet çok büyüdü, büyümeye de devam edecek, yakıtında bir problem yok, çiftçi mazotunu hep beğenir mesela... diyeceğim ben olsam shell'i değil opet'i tercih ederim çünkü yerli sermaye, yabancı ortağı yok, paran memleketinde kalır...

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Shell Türkiye'de bitmişti, eski genel müdürü Melih Türker'in başına geçmesiyle resmen şaha kalktı, istasyonların sayısı arttı, hatta Türk Petrol'leri satın aldı, bütün Türk Petrol'ler shell oldu, Türkiye'ye taşıt tanıma sistemini getiren firma shelldir, çok prensipli firmadır, herkese bayilik vermezler onlar için lokasyon çok önemlidir, şimdi Melih Türker Petrol Ofisinin başında, bütün ekibiyle beraber...

Shell iyi firmadır, Türkiye'nin heryerinde aynı ürünü satamıyor bildiğim kadarıyla, yanlış hatırlamıyorsam ataşta rafinerisi yok, akdeniz bölgesindeki bayiler totalden dolum yapıyorlar (emin olmamakla beraber) bu karadeniz bölgesi de olabilir.

Zaten shell istasyonlarının geneli itibariyle daha seçkin bir yapısı vardır, pek mahalle istasyonculuğu yapmazlar şık istasyonlardır, düzgün bir kurum tavsiye ederim ama daha öncede söylediğim gibi Koç Migros'u sattı, Demirdöküm'ü sattı daha sırtına yük olan başka işletmelerini de sattı ve enerjiye yöneldi, Opet çok büyüdü, büyümeye de devam edecek, yakıtında bir problem yok, çiftçi mazotunu hep beğenir mesela... diyeceğim ben olsam shell'i değil opet'i tercih ederim çünkü yerli sermaye, yabancı ortağı yok, paran memleketinde kalır...

Ben bu görüşe katılıyorum. :nazar: Biz her zaman opetten alıyoruz. öyle bir zorumluluğumuz yok ama oradan alıyoruz. Shell daha önce hiç denemedik. Bir tek LPG yi oradan alırdık ondan da memnun olmadığımızdan gidip opetten almaya başladık ki çevredeki en temiz yakıtı onlar satıyorlar. :) Ayrıca Shell en pahalı mazotu satıyor. En azından burada 3-5 kuruş fazlaya satıyor diğer çevredeki petrollere göre. :nazar: Ben de opeti öneriyorum. Para memlekette kalsın.

Gene de bakalım depoyu daha yeni fulledik. Biterse shell'den alırız bir dahaki sefere denemek için. :)

Opeti bıraktım,artık shellin v-power full force mu ne ondan alıyorum....Birinci nedeni opet istasyonlarının bana ters kalması 2.nedense shellden aldığım dizelin arabada bariz bir çekiş gücü yarattığını hissetmem..Opetten benzin alıyorum diye ekstr paramı verecekler bana sanki....Artık Ankara Kurtuluş Shellden alacağım dizeli...Oradan yakıt alan varsa arada görüşürüz bundan sonra :))

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

İyide Rafet bey Cembo size Shell i sormamış, yakıtın çekiş gücüne etkisini sormuş.

Shell in mazotunun hem menzili daha yüksek hemde motor daha sessiz çalışıyor. Muhtemelen kullandıkları katıkı malzemesi ile alakalı birşey.

Opetten yakıt almamam için bir nedende (ki en önemlilerden birisi) Koç grubunun olması. Yerli ya da yabancı olması benim için bir kriter değil. Nereden daha iyi hizmet ve daha kaliteli ürün alabiliyorsam oradan alırım.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

İyide Rafet bey Cembo size Shell i sormamış, yakıtın çekiş gücüne etkisini sormuş.

Shell in mazotunun hem menzili daha yüksek hemde motor daha sessiz çalışıyor. Muhtemelen kullandıkları katıkı malzemesi ile alakalı birşey.

Opetten yakıt almamam için bir nedende (ki en önemlilerden birisi) Koç grubunun olması. Yerli ya da yabancı olması benim için bir kriter değil. Nereden daha iyi hizmet ve daha kaliteli ürün alabiliyorsam oradan alırım.

Bunlar göreceli mevzular; yerli-yabancı sermaye konuları...benimki tavsiye niteliğinde.

Akaryakıtın muhteviyatı ile ilgili görüşlerimi bu başlık altında daha önce örneklerle anlattım,yine de şöyle izah edeyim; Bahsedilen markanın yakıtının performansı etkilediğini düşünüyorsanız ince yakıt çabuk yanar; benzin daha ince daha uçucudur, motorine göre yanma oranı çok daha yüksektir. Motorinde kendi içinde firmalara göre az da olsa daha ince ve daha kalın daha az akışkan olabilir, bu mantığa göre performansı yüksek olduğu düşünülen yakıt daha hızlı yanan yakıttır ve bence daha tasarruflu değildir. Bu benim şahsi kanaatim...

Shell'in teknolojisi yüksek, katkı maddeleri muhakkak kaliteli şuan hemen hemen bütün firmaların katkı maddeleri nanoteknolojiyle üretiliyor büyük firmaların (shell,opet,PO gibi) hepsinin avrupa'da, amerika'da Katkı maddesi teknolojisi için anlaştıkları birer üniversite var, işin özü her zaman söylediğim gibi önemli olan doğru yakıt istasyonudur, bu ayrıntılar size (kullanım şartları değişmedikçe) belki 10-20 km mesafe kazandırır bunu hesap edebilmek çok zordur, motoru koruyan yakıt olmaz, motora zarar vermeyen yakıt olur, bu konudaki en büyük tavsiyelerimden biri de AKARYAKIT FİŞLERİ'nizi saklayın, depo bitmeden atmayın..

Sıcak renklerin kullanıldığı reklamlar her zaman daha çekicidir. ;) Bence bu büyük firmalarının yakıtları arasında bir fark var ise bunu insan bünyesi ayırt edemez.

Yakıt farkı ancak otogaz da hissedilebilir o nerdeyse tamamen uçucu ve patlayıcı bir maddedir çünkü, mesela Aygaz daha yağlı bir gazdır tek noktadan enjeksiyonlu araçlara ilaç gibi gelir, sıralı sistemlerin filtresini biraz yağlar periyodik filtre değişiminde Aygaz 10 numaradır, kışın ilk çalışmada Aygaz'dan iyisi yoktur amaa!! yol mu yapmak istiyorsun Milangaz***** ve tedariği Milangazdan yapan Pogaz, uzun yolda 1 depoda 50 km fazla yol garantisini ben veririm.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Yok bence yanılıyorsunuz. Yakıt konusunda yanılıyorsunuz. Daha hızlı yanan yakıt daha iyidir diyemeyiz. Ama daha kötüdür diyebiliriz. Benzinde zaten kötü de mazottada kötü. Ama benim anladığım CemBo nun sormaya çalıştığı hepsi aynı rafineriden alıyorsa biri diğerinden nasıl farklı olabiliyor konusuna vurgu yapmaktı. Bu da zaten katkı farkından ileri geliyor. Bunu yazmıştık sizde teyid etmişsiniz. Teşekkürler.

LPG de farkın daha hissedilir olmasının nedeni karışım oranında yatıyor. Aygaz da Propan Bütan karışım oranı %50-%50. O nedenle kışın ilk çalıştırmada falan daha başarılı. Birçok firmada bu oran %60/40.. Yanlış hatırlamıyorsam yaz mevsiminde Aygaz da %60/40 karışım oranına dönüyor. O konudaki en stabil marka Total malesef. Yaz kış %50-%50 Dökme gaz diye tabir edilen sanayi amaçlı LPG de ise yanlış hatırlamıyorsam 30/70 olması lazım. LPG nin kontrolü sıvı yakıtlar gibi kolay olmadığından (numune alıp ondan yapacağınız ölçüm pek sağlıklı olamıyor) o konuda çok hile hurda dolaşıyor. 30/70 oranlı LPG nin performansı düşmekle birlikte menzil daha iyi olabiliyor.. Keza 60/40 oranlı da da 50/50 oranlıya nazaran daha uzun menzile sahip.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

İyide Rafet bey Cembo size Shell i sormamış, yakıtın çekiş gücüne etkisini sormuş.

Shell in mazotunun hem menzili daha yüksek hemde motor daha sessiz çalışıyor. Muhtemelen kullandıkları katıkı malzemesi ile alakalı birşey.

Aynen öyle...

Katkıların etkisi ne düzeyde? Ya da bunu kullanıcı olarak anlamak mümkün mü?

Soru böyle formüle edilebilir.

Ben sıklıkla benzinli kullandığım için ve burada da çok farklı seçenekler olmadığı için herhangi bir gözlemde bulunamıyorum.

Ama dizelde rekabet daha fazla.

Söz gelimi Shell V-Power ve daha pahalı olan +GTL ürünü ile tüketiciyi çelmeye çalışıyor.

Konu tortuyu engelleyen ve yok eden deterjan özellikli katkılar ise bunu büyük üreticilerin kullandığını düşünüyorum ki Rafet de mesajında yazmış.

Ancak bu katkıların bireysel değerlendirmelerle farkını algılamak ne kadar mümkün ondan emin değilim.

Hani arabayı yıkattığınızda "daha iyi gidiyor" gibi hissedersiniz ya, acaba buradaki etki de böyle bir şey mi?

Ki Rafet'in aşağıdaki alıntısından bu sonucu çıkarıyorum.

Beri taraftan Mertol ve Bora Shell'in yakıtından olumlu etkilenmişler, hoş etkileri farklı hissetmişler Mertol sessiz çalışma ve artan menzilden bahsederken, Bora performans artışından bahsediyor.

Bu konuda tekrarlanabilir nesnel bir test sürecine ihtiyaç var herhalde gerçek durumu ortaya koymak için.

Bizim Fiesta'ya biraz da Shell alayım ve ben de bireysel gözlemciler kervanına yandan kaynak olayım bari...

Shell'in teknolojisi yüksek, katkı maddeleri muhakkak kaliteli şuan hemen hemen bütün firmaların katkı maddeleri nanoteknolojiyle üretiliyor büyük firmaların (shell,opet,PO gibi) hepsinin avrupa'da, amerika'da Katkı maddesi teknolojisi için anlaştıkları birer üniversite var, işin özü her zaman söylediğim gibi önemli olan doğru yakıt istasyonudur, bu ayrıntılar size (kullanım şartları değişmedikçe) belki 10-20 km mesafe kazandırır bunu hesap edebilmek çok zordur, motoru koruyan yakıt olmaz, motora zarar vermeyen yakıt olur, bu konudaki en büyük tavsiyelerimden biri de AKARYAKIT FİŞLERİ'nizi saklayın, depo bitmeden atmayın..

Sıcak renklerin kullanıldığı reklamlar her zaman daha çekicidir. :kıhkıh:Bence bu büyük firmalarının yakıtları arasında bir fark var ise bunu insan bünyesi ayırt edemez.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Aynen öyle...

Katkıların etkisi ne düzeyde? Ya da bunu kullanıcı olarak anlamak mümkün mü?

Soru böyle formüle edilebilir.

Ben sıklıkla benzinli kullandığım için ve burada da çok farklı seçenekler olmadığı için herhangi bir gözlemde bulunamıyorum.

Ama dizelde rekabet daha fazla.

Söz gelimi Shell V-Power ve daha pahalı olan +GTL ürünü ile tüketiciyi çelmeye çalışıyor.

Konu tortuyu engelleyen ve yok eden deterjan özellikli katkılar ise bunu büyük üreticilerin kullandığını düşünüyorum ki Rafet de mesajında yazmış.

Ancak bu katkıların bireysel değerlendirmelerle farkını algılamak ne kadar mümkün ondan emin değilim.

Hani arabayı yıkattığınızda "daha iyi gidiyor" gibi hissedersiniz ya, acaba buradaki etki de böyle bir şey mi?

Ki Rafet'in aşağıdaki alıntısından bu sonucu çıkarıyorum.

Beri taraftan Mertol ve Bora Shell'in yakıtından olumlu etkilenmişler, hoş etkileri farklı hissetmişler Mertol sessiz çalışma ve artan menzilden bahsederken, Bora performans artışından bahsediyor.

Bu konuda tekrarlanabilir nesnel bir test sürecine ihtiyaç var herhalde gerçek durumu ortaya koymak için.

Bizim Fiesta'ya biraz da Shell alayım ve ben de bireysel gözlemciler kervanına yandan kaynak olayım bari...

Abi bende c-max varken bunları tek tek denemiştim. Denemelerimde hiçbir zaman tek depo kullanmadım. En az 3 depoyu aynı istasyondan almak kaydı ile yapmıştım. İstasyonların adını da yazacağım zaten.

Aşağıda yazacaklarım tamamen kendi kişisel deneyim ve tecrübeme dayalı olarak yazdığım subjektif değerlendirmelerimdir. Herhangibir ölçüm standardına falan uyduğunu söyleyemem..

Shell : Sanırım mazotu daha kalın. Daha sessiz ve yumuşak sürüş gerçekleşiyor. Menzil görece uzuyor. (Atatürk havalimanının hemen çıkışındaki yakıt istasyonu)

Opet : Belkide en sessizi diyebilirim. Ama menzili Shell e kıyasla daha kısa. ( Bağlarbaşındaki Ermeni mezarlığının hemen karşısında bulunan Opet istasyonu)

Total : Dizel sesini takırtı değilde tıkırtı şekline dönüştürüyor. Shelle kıyasla daha sesli ancak ses inceldiği için öyle rahatsız edici değil. Menzili daha düşük ancak performansı daha yüksek. ( Bostancı köprüsünün yanındaki Total istasyonu)

BP : Bu da totale yakın bir ses tınısı veriyor, menzili Shell den daha kısa ama Totalden daha uzun. (Göztepe köprüsünden hemen sonra sağdaki BP)

PO : Eğer hepsinin ortalamasını istiyorsanız PO alın. Ne en sessizi ne de en ekonomiği ne de en performanslısı.. Hepsinden biraz biraz var. ( Sahil yolundaki PO istasyonu. Şimdi başka birşey olmuş galiba)

Tüm bunlardan sonra ben nereden alıyorum? Ben son karar olarak Total'den alıyorum. Nedeni Bostancı köprüsünün yanındaki Total istasyonunun Total Türkiye tarafından işletiliyor olması. Tümüyle güvenden kaynaklanan birşey.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Yok bence yanılıyorsunuz. Yakıt konusunda yanılıyorsunuz. Daha hızlı yanan yakıt daha iyidir diyemeyiz. Ama daha kötüdür diyebiliriz. Benzinde zaten kötü de mazottada kötü. Ama benim anladığım CemBo nun sormaya çalıştığı hepsi aynı rafineriden alıyorsa biri diğerinden nasıl farklı olabiliyor konusuna vurgu yapmaktı. Bu da zaten katkı farkından ileri geliyor. Bunu yazmıştık sizde teyid etmişsiniz. Teşekkürler.

LPG de farkın daha hissedilir olmasının nedeni karışım oranında yatıyor. Aygaz da Propan Bütan karışım oranı %50-%50. O nedenle kışın ilk çalıştırmada falan daha başarılı. Birçok firmada bu oran %60/40.. Yanlış hatırlamıyorsam yaz mevsiminde Aygaz da %60/40 karışım oranına dönüyor. O konudaki en stabil marka Total malesef. Yaz kış %50-%50 Dökme gaz diye tabir edilen sanayi amaçlı LPG de ise yanlış hatırlamıyorsam 30/70 olması lazım. LPG nin kontrolü sıvı yakıtlar gibi kolay olmadığından (numune alıp ondan yapacağınız ölçüm pek sağlıklı olamıyor) o konuda çok hile hurda dolaşıyor. 30/70 oranlı LPG nin performansı düşmekle birlikte menzil daha iyi olabiliyor.. Keza 60/40 oranlı da da 50/50 oranlıya nazaran daha uzun menzile sahip.

'', bu mantığa göre performansı yüksek olduğu düşünülen yakıt daha hızlı yanan yakıttır ve bence daha tasarruflu değildir. Bu benim şahsi kanaatim...'' .... demiştim, performansı yüksek olan yakıt demedim, öyle olduğu düşünülüyorsa demek istedim... sizinle aynı kanaatteyiz yani.

Lpg konusuna gelince evet Aygaz'da yaz-kış uygulaması var mevsim geçişlerinde bizim otogaz muhteviyatımızın oranları değişir.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.