Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

VW'in başı kötü belada...


Kaan Yagizer

Önerilen Mesajlar

VW Amerika'nın ex-CEO'sunu Amerikan Kongresi Soruşturma Komisyonu önüne çıkarmış. 

http://www.theguardian.com/business/2015/oct/08/vw-scandal-two-simple-questions-two-complex-answers?CMP=share_btn_tw

... eleman ona yönlendirilen basit sorulara karmaşık ve aslında net ifadeler içermeyen cevaplar vermiş. (bkn.sıkıyı görünce kıvırmaya başlamak) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Amerikada VW dizel sahipleri emisyon geri çağırmasına katılmaya gönülsüzmüş. Arabalarının sürüşünü atak ve eğlenceli (peppy and fun to drive) buluyorlarmış. Sözkonusu geri çağırmaya riayet ederlerse arabanın bu özelliklerinin ve yakıt ekonomisinin gideceğinden korkuyorlarmış. Kısaca yemişim emisyonunu diyorlarmış.. İşte bu zihniyetteki adamların ülkesinin koca VWyi batırmaya çalışması bence tamamen siyasi amaçlı. 

VW şu an etkilenen aracı olup da bunu etkilenmeyen bir araçla değiştireceklere 2000 dolar ekstra indirim önermiş. 

Bazı amerikalılar geri çağırmaya riayet edenlere de 2000-2500 dolar verilmesi gerektiğini düşünüyor. 

http://www.autonews.com/article/20151008/OEM11/151009834/vws-u-s-recall-could-be-thwarted-by-reluctant-diesel-owners

Biraz saçma olmadı mı? Peki gerçek kirlilik ile vergi ödeyip alır mıydı :) Thats the question i think.

Kullanıcı bazlı bakarsak hangi ülke bireyleri tamamen emisyon bağımlısı sanki

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Olay artık -teknik kusur- veya manipülasyon'dan çıkıyor ve "Organize Suç" alanına giriyor. Alman Federal Güvenlik güçleri VW'nin genel merkezini ve bazı çalışanların konutlarını basıp (mahkeme kararı ile) HDD'leri vs. el koymuş.

http://www.hurriyet.com.tr/polis-volkswagenin-hard-disklerine-el-koydu-30269565

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Çok değişik kafalar var gerçekten. Protesto amaçlı bir site kurulmuş ve eylemlere başlamış.

https://eksisozluk.com/trafikte-volkswagen-istemiyoruz--4932850

edit: inci sözlük var işin içinde, yani kolpa, ama ciddiye alan çok kişi olacaktır :D

Semih O. tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

W'e özgü bir durum değil ve firmaların bu değeri trafik koşullarında tutturacağız diye yasal bir taahüdü de yok bildiğim kadarı ile, eğer bu dava konusu olacaksa tüm markalar sıraya girerler. Bununla ilgili daha ayrıntılı bir mesaj yazacağım.

demiştim ya, ancak vakit bulabildim.

Çevreye verilen zarar değerlendirilmelerinde kullanılan nitrik oksit (NOx) düzeyi ölçüm tekniği ile çok alaklaı ve bu konuda halen Avrupa'da dikkate alınan ve yasal olarak geçerli olan NEFZ standartı (yeni Avrupa sürüş döngüsü) çok masum kalıyor. 2017 - 2020 arasında kullanıma girecek olan ve yasal standartı oluşturması beklenen WLTP standartı (Worldwide Harmonized Light Duty Test Procedure) ise gerçek sürüş şartlarını daha iyi yansıtıyor ve bu haliyle daha acımasız.

Temel farklar aşağıdaki tablo ve grafikte var, biraz teknik olsa da bakmakta yarar var.

  WLTP NEFZ
Başlama ısısı Soğuk Soğuk
Döngü süresi 30 dakika 20 dakika
Durma hali oranı %13 %25
Döngü mesafesi 23,25 km 11 km
Hız

Ort. 46,6 km/h
Azami 131 km/h

Ort. 34 km/h
Azami 120 km/h
Güç kullanımı Ort. 7 kW, azami 47 kW Ort. 4 kW, azami 34 kW 
Özel donanım/Klima Özel donanım devrede,
klima değil
Hiç biri devrede değil

emsiyon.jpg

ADAC NEFZ standartına göre Euro 6 onaylı 69 araca WLTP uyumlu WLTC testini yaptığında sadece 17'si testte başarılı olabilmiş. Kat kat yüksek değerlere ulaşan araçlar var. Merak edenler büyütüp aşağıdaki grafikteki kirleticileri inceleyebilirler.

emisyon2.jpg

Son söz: Nereye baktığın kadar nereden baktığın da önemlidir. 

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hmm bu haber doğruysa VW'nin başı daha çok ağrıyacak gibi... Adamların her motorunda ayrı bir hile var; http://www.otopark.com/2015/10/15/emisyon-skandalinda-yeni-sayfa/

Bu haber doğru 2009-2015tekilerden farklı bir şey daha var 2016larda..

http://news.yahoo.com/2016-vw-diesels-software-affecting-emissions-tests-142019516--finance.html

 

Sadece küçük bir grup değil VW yönetiminde en az 30 kişi bu aldatmacayı biliyordu.

http://www.thetruthaboutcars.com/2015/10/report-volkswagen-scandal-involved-least-30-managers-not-small-group/

 

Almanya transport dairesi (KBA) sadece almanyada 2.4 milyon aracın geri çağrılmasını talep ediyor. 

http://www.autonews.com/article/20151015/COPY01/310159986/vw-ordered-to-recall-2-4-million-cars-in-germany-with-cheat-software

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Fikri Işık, Volkswagen ile anlaştıklarını açıkladı.

Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Fikri Işık, Türkiye'deki Volkswagen EA 189 dizel motora sahip 323 bin 977 araç için firma ile mutabakat sağladıklarını bildirerek, "Bu araçlar gönüllü olarak geri çağrılacak ve teknik güncellemeleri yapılacak" dedi.

Bakan Işık, 24 Televizyonu'nda katıldığı programda gündeme ilişkin soruları yanıtladı.

ABD'deki emisyon testlerinde manipülasyon yaptığı belirlenen Alman otomobil üreticisi Volkswagen'in (VW), emisyon değerlerini düşük gösterdiği için tüketiciyi yanıltmak ve daha az vergi vermekle suçlandığını belirten Işık, "Dolayısıyla buradaki itham vergi kaçakçılığı boyutu. Türkiye'de biz emisyondan dolayı vergi almıyoruz. Bizim için önemli olan Türkiye'de emisyon değerlerinin çevre kirliliğine olan etkisi" diye konuştu.

- "Teknik güncelleme Ocak 2016'da"

Işık, olay ABD'de meydana geldikten sonra bakanlık olarak konu ile Almanya ve Avrupa'daki gelişmeleri de takip ettiklerini kaydederek, "Türkiye'deki Volkswagen EA 189 dizel motora sahip 323 bin 977 araç için firma ile mutabakat sağladık. Bu araçlar gönüllü olarak geri çağrılacak ve teknik güncellemeleri yapılacak" ifadesini kullandı.

Teknik güncellemenin Almanya ile eş zamanlı olarak 2016'nın Ocak ayında Türkiye'de gerçekleştirileceğini bildiren Işık, firma gönüllü çağırmayı kabul ettiği için cezai müeyyide uygulamadıklarını söyledi.

Alıntı:Haber7

Peki Vw sahibi derseki ;

Benim aracımda düzenlemeden sonra beygir kaybı olacak.Götürmüyorum kardeşim.

O zaman ne olacak?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Peki Vw sahibi derseki ;
Benim aracımda düzenlemeden sonra beygir kaybı olacak.Götürmüyorum kardeşim. O zaman ne olacak?

Tabii ki hiç bir şey olmayacak. 
Zaten yüklenen yazılım yük altındaki emsiyon değerlerini düşürmeyecek büyük olasılıkla, en azından Avrupa'da.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Tabii ki hiç bir şey olmayacak. 

Zaten yüklenen yazılım yük altındaki emsiyon değerlerini düşürmeyecek büyük olasılıkla, en azından Avrupa'da.

Yani hiç bir şey yapmadı demesinler hesabı gòstermelik bir yazılım mı yüklenecek abi?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Aracın test sürecini tanıyan yazılımını silip tanımayanını koyacaklardır, başka bir değişiklik yapacaklarını hiç düşünmüyorum. O da dostlar alış-veriştre görsün diye yapılacak zaten. Çoğu kişi de gitmeyecektir. 
Ben sadece bizde değil dünya genelinde çok ilgi göreceğini düşünmüyorum. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Zaten bu olayın açık edilmesindeki etmen verginin az ödenmesi sebebiyle idi.Türkiye yi bağlamayan bir mevzu bu.

Abd de 5.0 motor araçlarda var.Adamların hoplaması para için.Doģayı düşündüğünden değil.

Velhasıl durmak yok Vag a devam.

En azından Türkiyede böyle olacak.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.