Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

VW'in başı kötü belada...


Kaan Yagizer

Önerilen Mesajlar

Olayla ilgili okuduklarımdan Alman zihniyetine uymayan şeyler okudum. VW bu durumu haketmiş gibi görünüyor. 

Mesela 2011de bir teknisyen emisyonları düşük gösteriyoruz bu doğru değil diye rapor yazmış üst yönetime. Yönetim kaale almamış.

Yine olay amewrikada ilk patladığında devlet VWyi uyarmış. Onlar da arabaları geri çağırıp eksoz distemde değişiklik yapıyoruz demiş ama hiç bir şey yapmamış. Arabaları servise alıp 1.5 saat sonra tamam hazır demişler.  

Durumu haketmişler gibi görünüyor. 

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

VAG'ın Ar-Ge yöneticilerine işten -el çektirilmiş- şimdilerde Bosch kıvırmaya başladı ... neymiş üç kere resmi yazı yollamışlar, size verdiğimiz motor yönetim sisteminde "tercih edilmeyen" değişiklikler yapıyorsunuz ... bu konuda sorumluluk kabul etmiyoruz demişler. 

Bildiğiniz "Kabahat Gelin olmuş, kimse nikahına istememiş..." olayına döndü bu ...

Doğuş Otomotiv'de duyuru yapmış ... "Araçları kullanmanız ile alakalı bir sorun yok, ne yapacağımıza dair Almanya'dan talimat bekliyoruz" demişler. (Haklı olarak.) Sonuçta üretici bir karar verip bunu duyurmadığı sürece onların bu aşamada alabilecekleri tedbir yok. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

 

Doğuştan açıklama bekleyenleri de anlamak zor :D

aynen ...

Yani adam ne desin ki? Neden gidip Doğuş'u silkeliyorsun? Tamam elemanlara -sevgi- duymuyorum ama doğruya doğru ... adamlar ne yapsın? ne söylesin? Bu aşamada Doğuş'u sıkıştırmak resmen seviyesizlik. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

aslında haklısın okyanus ötesi oyunda var ama adamlar bu başımıza gelsin diye çanak tutacak uygulamalar yapmışlar.. özürleri kabahatlerinden büyük..

acep komplo teorilerinde olduğu gibi vag a bunu yaptıran ceo, baş mühendis vb ABD li mi yada alman ı gaza getiren abd li mi var? :D

(hani derlerya abd bir yerde bir şey yapacaksa yerlisini prove eder ki ben yapmadım, seninkiler yaptı demek için.. abd yi Arap a bombalatmak için o arabı gaza getren abd li ajan vardır)

http://www.haberturk.com/ekonomi/otomobil/haber/1133568-skandaldan-2-1-milyon-audi-etkilendi

Mehmet Demir tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Emisyon skandalı 2,1 milyon Audi'yi de vurdu

Volkswagen'in emisyon testlerinde yapıldığı ortaya çıkan hileden, aynı gruba bağlı Audi markasının da dünya genelinde 2,1 milyon dizel motorlu aracının etkilendiği söyleniyor,twitterde saatlerdir gündemde bu haber

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Volkswagen denilen şey bir araba markası değil zaten, şirket olarak bir çatıdır yani gruptur. İçinde audi,skoda,seat hepsi var yani sorun hepsine ait golf,passat ile sınırlı değil.

Medya işine geldiği gibi yazmaya devam ediyor, insanlar rant için düşünüyor sadece :D bilgi haber olayı bitmiş.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hollanda hükümetide dizel VW araçların satışını ''bir süre'' durdurma kararı almış. Bakalım arkasından hangi ülke gelecek,çığ gibi büyüyor sanki olay. Audi'nin arkasından Seat ve Skoda da açıklama yapmış,şu kadar aracımız etkilenmiş olabilir diye.. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Medyanın "flaş" haberlere ihtiyacı var ya, işte aradıklarını buldular. 
Dağ fare doğuracak, demedi demeyin. 
Ancak uzun vadeli bakılırsa dizel motorların çevreye olumsuz etkisine ciddi anlamda dikkat çekildi ve en azından hükümetler düzeyinde çevre dostu küçük benzinli - elektrikli hibrid sistemlerine yönelmeyi kolaylaştıran tedbirlerin çok kısa sürede hayata geçirileceğini beklemek yanlış olmaz.
Dizellerde geri gidiş başlarken bu tür araçların oranı da hızla artacak gibi görünüyor. 
Sabah televizyonda tesadüfen gördüm ülkemizde yakıt türüne göre araç oranları %40 LPG, %32 dizel ve %27 benzinli imiş. 
Avrupa'da dizel oranı %50'lerin üzerinde. İşleri zor...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

VW'den son karar = Yeni CEO Herr. Müller manipülasyon yapılmış araçların geri çağırılacağını (yaklaşık 11,000,000) açıkladı.

beHHHHH.

http://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/30189477.asp?utm_source=sm_tw&utm_medium=free&utm_term=post&utm_content=volkswagen_11_milyon_aracini_geri_cagiracak&utm_campaign=ekonomi_otomotivsektoru_dishaberler_sirketler

 

Kaan Yagizer tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

zor iş ...

- Diyelim ki bu araçları geri çağırıp üzerinde manipülasyon yapılmış Bosch motor yönetim sistemini fabrika ayarlarına geri getirdin...

- Avrupa birliği E6'ya 1 Ocak 2015'te geçti

- Yani gümrükte , stok sahalarında ve bayilerde bekleyen araçları tescil edip sokağa çıkartamazlar. E6 gereği o mallar EC sınırlarına giremez. 

- Yani bu araçlar geri alınıp / toplanıp bir yerlere ... emisyon'u sallamayan piyasalara (örnek : Moritanya - Cezayir - Madagaskar vs.vs) gönderilecek... 

- Servise çağrılan "kullanılmış" araçlar düzgün! hale gelecek ama hükümetler bu araçlardan yüksek (hatta çok yüksek) emisyon vergisi alacaktır, hatta geçmişe dönük para bile talep edeceklerdir ... bu farklar aynen VW'nin sırtına binecek. (daha açılacak -değer kaybı- davalarını dillendirmiyorum)

- VAG'ın elinde E6'ya hazır başka motor var mı? ...çok acil kaydı ile bir alternatif bulunması lazım.

- Bireysel tüketiciler birleşip davalar açacaktır. Şimdiden başladılar bile ... Avukatlık firmaları internet üzerinden "müşteri" topluyor.

- Hükümetler ceza kesecek ve büyük paralar tahsil edecektir. Hem de milyarlarca dolar ... 

- VAG'a yatırım yapmış emeklilik fonları -görevi suistimal- gerekçesi ile borsa'daki kayıplarını tahsil etmek için dava açmaya başladı bile ... bu amaçla hazırlanmış dosyalar mahkemelere sunulmaya başladı. 

- VAG üst yönetimine "hapis cezası" gelebilir, yapılanlar "organize sahtekarlık" başlığı altında Almanya ve Amerika'da soruşturulmaya başladı.

- Borsada yaşanan değer kaybı inanılmaz, şirket kaybettiği nakit ve hızla daralan kredi bulma sorunları yüzünden idare edilebilirlik alt sınırlarına hızla yaklaşıyor.

- iş geliştirme, Ar-Ge vs. için ayrılan / ayrılacak tüm kaynaklar emisyon dosyasına yönlendiriliyor ... 

...neresinden bakarsanız bakın VAG'ı çok zor geçirilecek bir 10 yıl (en az) bekliyor. 

Prestij kaybı, kirlenen marka, yitirilen güven hissi ... bunlar nasıl toparlanır? Bu karmaşada "niş" markalar (VAG çatısı altındaki) sağ kalabilir mi? 

Zor vallahi ... neredeyse üzüleceğim .... 

Kaan Yagizer tarafından düzenlendi
  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.