Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

VW'in başı kötü belada...


Kaan Yagizer

Önerilen Mesajlar

Kanun net, E5 Emisyon seviyesindeki araçlar 1 Ocak 2016'da "sıfır olarak" tescil edilemeyecek. Elimizdeki E5 araçları yıl sonuna kadar satıp bitireceğiz, bitmez ise de ÖTV yatırıp kendimize ya da RAC şirketlerine / şirketlerimize satacağız. E5 araçlar 2016 yılında sadece kullanılmış / ikinci el olarak el değiştirebilecek.

Kaan abi, burada biraz farklı söylüyor: http://www.ototeknikveri.com/haber/3256/turkiyede-euro6ya-gecis-2016da

Geçenlerde Hürriyet de çıkan bir habere göre de, Türkiyede üretimi devam eden araçların 2019'a kadar vakti olduğu yazıyordu. Ben şimdi emin olamadım. Gerçi Jetta harici Euro 6'ya geçti vosvos. Jettanında Avrupada stoğu yoktur.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

...hımm... aşırı detaya girmeden nasıl anlatılır ki?

Şöyle bir EC direktifi var  http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=CONSLEG:2007L0046:20110804:EN:PDF  ismi 2007/46/EC bu direktif taşıt araçlarının nasıl ve hangi koşullarda tip - onay (Homogolasyon) alacağını anlatıyor. 

Temelde dört ayrı yöntem var.

Kademeli , Tek Aşamalı, Karma ve son olarak çok aşamalı ... her onay tipi için farklı homogolasyon yöntemleri ve iş takvimleri var. Yani E5 emisyon norm'undan E6'ya geçiş yapılırken söz edilen aracın hangi tip onay mekanizmasından geçtiği onun (aynı zamanda) E6'ya ne zaman geçmesi gerektiğini de belirliyor.

Bu konuda (regülasyonlar ve geçiş süreci + emisyon standartları) daha detaylı bilgi isteyen olur ise şu link'e göz atabilir. http://www.aia-istanbul.org/files/otomotiv_guncelleme.pdf

Konumuza dönersek, sektörün bizi ilgilendiren kısmında (ben türbin motorlu paletli yükleyiciler veya hidrolik şanzımanlı içten takma deniz motorlarının durumunu da öğrenmek isterim diyen illa çıkacaktır, o ayrı) söz konusu geçiş 31 Aralık 2015

Yani M1 (Binek Oto) sınıfında, EC sınırları içinde üretilmiş veya CKD (kabaca montaj diyelim) araçların Homoglasyonlarını E5'ten E6'ya yükseltmeleri için son tarih bu yıl sonu.

Ford özelinde biz bu ay itibarı ile siparişlerimizi (binek) E6'ya kaydırdık, Kasım - Aralık aylarında gelecek araçların tümü E6 olacak ... elimizde bulunan az miktardaki (~5k-6k civarında) E5 aracı da yıl sonuna kadar yumuşak, yumuşak satacağız. 

Edit / Ek :  http://www.radikal.com.tr/ekonomi/wolkswagende_av_mevsimi-1442935?utm_source=sm_fb&utm_medium=free&utm_term=post&utm_content=wolkswagende_av_mevsimi-1442935&utm_campaign=ekonomi   Ar-Ge Başkanı "zorunlu izne" ayrılmış, yeni yönetim -suçlu kim?- sorusunun cevabını aramaya başlamış. 

Ahanda ... Guardian'ın haberine göre olay dallanıp budaklanıyor. 

http://www.theguardian.com/environment/2015/sep/30/wide-range-of-cars-emit-more-pollution-in-real-driving-conditions-tests-show

Renault , Nissan , Hyundai , Citroen , Fiat ve Volvo'nun bazı dizel modelleri -gerçekçi- koşullar altında denendiğinde "sıkıntılı" sonuçlar veriyormuş ... 

Bu arada Türkiye'de VAG'a ilk dava açılmış.

http://www.sozcu.com.tr/2015/ekonomi/volkswagene-turkiyeden-ilk-dava-947167/ 

Kaan Yagizer tarafından düzenlendi
  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Kaan abi sen en büyük rakibi bitirdik diye ellerini ovuştura ovuştura konu açtın ama :D:D kabak sizin de başınıza patlayacak gibi görünüyor :( 

ADAC bir test yayınlamış sadece VW değil tüm dizel araçlar (üstelik Eu6 ları test etmiş)  belirtilenin kat kat üstünde emisyon saçıyormuş. En çok da şu röno nissanın dizelleri.Xtrail 1.6 dci 14 kat escape 1.6 dci 11 kat daha fazla . Piyango amerikalılara da vurmuş jeep renegade 10 kat daha fazla NOx saçıyormuş...Sırada röno var herhalde onu da gümletecekler...

Listede bizim 1.5 tdci powershift de var . Görebildiğim kadarıyla yaklaşık 3 kat daha fazla emisyonu var (gene en makullardan). 

Bu kriz sadece VWi değil tüm avrupa endüstrisini vuracak söyleyeyim. Amerikalılar petrol fiyatını düşürdüler ya "Tamam daaa petrol fiyatını sizin için düşürdük bırakın şu dizelleri" demeye getiriyorlar. Muhtemelen bizi önce benzinliye sonra hibrit veya elektrikliye yönlendirmeye çalışıyorlar. Ulan tam da yıllardır karşı olmama rağmen Eu6 normu iyidir diye dizel almışken oldu mu bu şimdi. Muhtemelen bu focus benim elimde patlayacak :( 

http://www.theguardian.com/environment/2015/sep/30/wide-range-of-cars-emit-more-pollution-in-real-driving-conditions-tests-show

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu değer fazlalıkları vuracaksa tüm otomobil camiasını vurur ki bunun sebebi düzgün test yapılmaması firmaları bağlamaz ki mantıken.

Vw'nin yaptığı değer fazlalığı mı sadece? Hayır :) Olağan test sonuçlarının da altında gözükmesini sağlayan yazılım.

Diğer test yapanlar yorumlar vs tamamen popülarite çabası, öteye geçmeyecektir eminim.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

sharkı iade ediyorum abi hazır gümrüğe girmeden :kıhkıh: nereden kar etsen iyidir :smiley2k: @H. Cenk

:D:D:D:D:D 

 

Gerçi konuyu tam anlamamışım. Düzeltme yapayım. Eu6 araçlar iddia edilenin 10 katı emisyonlu değilmiş. Şu an AB normlarındaki standarta göre emisyonu ölçüp bir de 2017 de devreye girecek Birleşmiş Milletlerin test normunda ölçülünce bu fark oluyormuş. Yani ABnin testi köfte denmek isteniyor.

Önce Euro NCAP köfte , şimdi emisyon ölçümü köfte çıktı. Bir numarası yokmuş bu avrupanın 

Batsın bu AB :D:D:D 

H. Cenk tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Kaan abi sen en büyük rakibi bitirdik diye ellerini ovuştura ovuştura konu açtın ama :D:D kabak sizin de başınıza patlayacak gibi görünüyor :( 

...bize hEeEeEç biŞi olmas :) 

Ne emisyon ne de baŞKa bir konuda -tabelada sokmuyoruz- hatta tam tersi yönde eleştiriler bile alıyoruz, deklare ettiğimiz PS ve Torq değerleri dinamometre testlerinin altında çıkıyormuş, neden araç beygirini eksik bildiriyorsunuz ki?...diyorlar.

...haaa eğer bir şey yaptıysak ipi bizim de boynumuza dolasınlar, sıkıntı yok.

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

bizim insanımızda batı hayranlığı kayda değer olduğundan dolayı insanlar kendi vicdanlarını rahatlatmak için herkes yapıyor ne olmuş yani, vw kalitesi tartışılmaz,gibi sebebler üretecek kendine. eğer suçlu türk firması yada müslüman birine ait şirket olsaydı yerden yere vururduk. zaten insanımız oldukça unutkan, bikaç ay konuşur sonra unuturuz. vw medyayı susturacak güce sahip zaten..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

...bize hEeEeEç biŞi olmas :) 

Ne emisyon ne de baŞKa bir konuda -tabelada sokmuyoruz- hatta tam tersi yönde eleştiriler bile alıyoruz, deklare ettiğimiz PS ve Torq değerleri dinamometre testlerinin altında çıkıyormuş, neden araç beygirini eksik bildiriyorsunuz ki?...diyorlar.

...haaa eğer bir şey yaptıysak ipi bizim de boynumuza dolasınlar, sıkıntı yok.

 

Kaan Bey zaten daha önce çok çok çok talep edilen ve bir o kadar satılabilecek olan "1.5 TDCI PS Yeni Mondeo"nun neden getirilmediği sorusuna cevap verirken, "bu kombinasyonun E6 emisyon değerlerini karşılamadığı, aracı sağırlaştırmak gerektiği, bunu da fordun istemediği"ni söylemişti.

Yani, Ford bu konuda mondeo için hile hurda yapıp belki de bir "passat killer" olabilecekken, bunu yapmamıştı. Dürüst davranmanın ödülü diyelim...

Link :

 

http://www.focusclubtr.com/topic/3264-yeni-2014-ford-mondeo-genel-başlık-ve-10-15-ecoboost-motor-eklemesi/?page=33#comment-305531

Volkan G. tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

oooo yeah... çok tuttum bu lafı :kıhkıh:

beyaz hatchback cam tavan bir mondeo... serial killer olurum valla :smiley2k:

Bilseydim resimlerdim hafta sonu bizim sitenin otoparkında duruyordu bir tane :) 

Karşısında da highline + bilmemne paket yeni passat SW siyah vardı. Passat ecnebinin cenaze arabası gibiydi şerefsizim 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.