Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Ford'dan Tamamen Yeni Yüksek Teknoloji Benzinli Motorlar


Yakup Ç. A.

Önerilen Mesajlar

olur mu olur Çağatay, ama yakıtı görmek lazım.. malum bizim 1.0 lar euro5, yeni 1.0 lar euro6 ve bizden %10 az yakıyor teknik veride.

kıyaslama yapacak olursak bizim 1.0 karma 5.4 yeni 1.0 karma 4.8.. eğer dediğin motor 5.5-5.8 karma ile bu bg ve torku verirse çok iyi olur.. ama sanmam, illaki hacimde küçülmeli diye düşünüyorum gerçek ekonomi için.. mühendisler bunun hesabını yapar elbet. bakalım 2018 neler getirecek.

ben dizele vereceğim parayı donanıma veren birisiyim.. ama aynı donanım iki araba, aynı sınıf, dizel bezinliden ucuz olursa bir düşünmek gerekebilir, yukarıda verdiğim örnek gibi.. tamam işçilik vs elantra focus un gerisinde ama yeni elantra da iç kalitede artmış. dün opel e gittik, yeni astra iç işçilik çok iyi.. tek sıkıntı dokunmatik ekrana uzanmak zor. 1.4 150 bg motor hafifleyen kasa ile insanı cezbediyor. ford un da buna çözüm bulması gerek..

bir opel astra ile kapışamayacaksam ş.dışında bu olmaz :) e 1.6 eb de ciddi yakıyor ve yok piyasada almak istensede.. arası bulunması lazım diye düşündüm. 1.0 silindir kolları uzatılarak tork arttırılır(200 olsa yeter), bilmiyorum 1.0 140 bg de tork nasıl arttırıldı.. kolla mı, gücün verdiği artış mı? (muhtemelen bg artışı, yapısı ile oynamamışlardır, aldığı yağdan anlaşılır belki) bunların hepsi hesaplanıp bir yolunu bulmalı Ford diye düşünüyorum.

 

fiesta da 1.25 i motor var, tak turboyu olsun bitsin :)

 

Mehmet Demir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

1.0'ın 140'ı için

Turbo  kalibrasyonu, valf zamanlaması,intercooler ve gaz yönetimi elden geçirilmiş.

 

Otomotiv her zaman gelişiyor durmuyor ki sürekli yeni modeller yeni motorlar gelecektir, sırayla birbirlerinin önüne geçmesi doğal süreç.Göreceğiz.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

On 25 Nov 2015 21:16:50, Yakup Çağatay said:

Abi o işin kolayı var maksat beygir-tork ise

1.5 Ecoboost 125 ps 220 Nm tork veren üretim de yapabilir.

 

Bazen kendime inanamıyorum :D 

 

Ford, 1.5 Ecoboost 120 ps 240 Nm motor koymaya başladı. 

 

KUGA ile 4x2 giriş versiyon

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

10 saat önce, Yakup Çağatay said:

 

Bazen kendime inanamıyorum :D 

 

Ford, 1.5 Ecoboost 120 ps 240 Nm motor koymaya başladı. 

 

KUGA ile 4x2 giriş versiyon

100 kg da hafiflese tadından yenmez ama niye giriş, donanım isteyemez mi insan. Ben 1.0 alırken titanium da 1.0 yoktu, şimdi 1 var 1.6 yok :) 

Mehmet Demir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

21 dakika önce, Hakan Saraylı said:

Ford magnezyum alıyor durmadan, şimdilik arge için ama sizin dediğiniz olacak büyük ihtimalle. 

Aşırı hafiflemeye de karşıyım aslında, çünkü uzun yolda otobüsle, rüzgarla cebelleşirken araçta ciddi sarsıntı olmamalı. Yere basmalı araç. Focus 4 te 50 kg bekleniyormuş. mondeo, Kuga da 100 olsa yeter sanırım. İnşallah pejo 308 gibi 1000 kg a düşmez birgün. :)  (lafı cep e getirecek olursak sony hangi ebat ekrana sahip olursa olsun z serisinde aynı güçlü donnaım kullanıyor. Bende yakıtı tasarufflu ama donanımı iyi araç isteyebilirim) 

Mehmet Demir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

13 dakika önce, Mehmet Demir said:

Aşırı hafiflemeye de karşıyım aslında, çünkü uzun yolda otobüsle, rüzgarla cebelleşirken araçta ciddi sarsıntı olmamalı. Yere basmalı araç. 

Yere basma hız yükseldikçe ağırlıktan çok aerodinami ile ilgili, virajda ise süspansiyon geometrisi ile...

Keşke 1000 kg'a inse, ben çok mutlu olurdum. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Daha önce de bahsetmiştik abi de afyon yolundaki rüzgarlı yolda tepelerden her kurtuluşta araba sallanıyor. Bir yolculu hali ile 5 yolculu hali arasında ciddi fark var. Bu karoserle araba her zaman kötü etkilenir hafifledikçe. Etkilenmemesi için ferari kasasında olmalı tüm araçlar. Alçak. Hem yükseklik hemde yere yakınlık anlamında.  Aerodinami daha çok karşıdan gelen rüzgarı etkilemez mi, afyonda yandan rüzgarlar

@Cem Boneval

Mehmet Demir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Konudan sapıyor olabiliriz ama amaç düşük yakıtla yeterli performans sağlamak ise hafifleme kaçınılmaz.

Hafifleyen araçta güvenliğin arttırılması ise aeordinami ve süspansiyon yapısındaki iyileştirmeler ile sağlanabilir. 

Ayrıca aracın rüzgardan etkilenerek salınması gerçek bir güvelik tehdidinden çok sürücünün ürkme durumudur ki deneyimle kolayca üstesinden gelinir. 

Yinelemekte beis yok, hafif araç kolay kopar, kolay toplar, ağır araç zor kopar, zor toplar, şatlara göre her ikisi de yeterince tehlikelidir. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

4 saat önce, Hakan Saraylı said:

Ford magnezyum alıyor durmadan, şimdilik arge için ama sizin dediğiniz olacak büyük ihtimalle. 

 

Alüminyum ve Magnezyum'a deli gibi para yığıyorlar, motor - şase vs. hafifletme derdindeler. Hem de sadece bunlar değil, Niobium (genelde alaşımları sertleştirmekte kullanılıyor) gibi "rare" metallere komple abanmış durumdalar. Anladığım kadarı ile "materyal yenileme" operasyonunu epey büyük çaplı planlıyorlar.  https://tr.wikipedia.org/wiki/Niobyum 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Ford bildiğim kadarıyla CGI (compacted graphite iron) diye bir materyali ilk kulanan üreticilerden biri..

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Compacted_graphite_iron

 

http://www.autonews.com/article/20140127/OEM06/301279972/ford-pickup-v-6-gets-new-twist:-a-2-piece-block 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Şimdilerde Jantları (göbekleri dahil) komple karbonfiber yapabilir miyiz? Ona bakıyorlar ...

Karbonfiber jantlar var piyasada, örnek GT40 veya Mustang Shelby aldığınızda jantlarınız öyle geliyor ... Ford bu teknolojiyi "Mass Production" seviyesine taşıyıp tüm araçlara koyabilir miyiz? Bunun peşinde ... elemanlar "materyal yenileme" konusunda çok kafa patlatıyor. Daha hafif, daha dayanıklı, daha uzun ömürlü ve daha dertsiz materyaller peşindeler. 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 1 yıl sonra...

Yaklaşık 2 yıl önce duyurulan yeni benzinli motor ailesi açıklanmaya başlamış oldu.

 

1.0 EcoBoost 3 silindirli ve silindir kapama teknolojisi

1.5 EcoBoost 3 silindirli ve silindir kapama teknolojisi

 

https://anasayfa.focusclubtr.com/1-0-litre-ecoboost-icin-silindir-deaktivasyon-dunyada-tek/

https://anasayfa.focusclubtr.com/yeni-2018-ford-fiesta-st-tanitildi-200-ps-1-5l-3-silindir/

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.