Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

16" Janttan 18" Janta Geçiş


Volkan G.

Önerilen Mesajlar

2 sene 18 kullanıp 16 ya dönmüş biri olaraktan 2 sene çile çekmişim, bunu diyebilirim.hele yollarda gözleri pörtleterek çukur arama yok mu...en korkunç korku filmi yanında komedi kalır...

Aslında bu konu benim de gözümü korkutmuyor değil. Ancak aracı çoğunlukla deyim yerindeyse "emekli memur amca" gibi kullandığım için ve Ford yeni mondeolar için Türkiye'ye 18" opsiyonunu sunmaya başladığı için (test etmişlerdir herhalde diyerekten) cesaret etmiştim 18" janta :) Ama şu an tırsıyorum yani. Limitör falan ...:wacko:

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Aslında bu konu benim de gözümü korkutmuyor değil. Ancak aracı çoğunlukla deyim yerindeyse "emekli memur amca" gibi kullandığım için ve Ford yeni mondeolar için Türkiye'ye 18" opsiyonunu sunmaya başladığı için (test etmişlerdir herhalde diyerekten) cesaret etmiştim 18" janta :) Ama şu an tırsıyorum yani. Limitör falan ...:wacko:

hemen olumsuz bir yorum nasıl etki gösteriyor yahu :)

o kadar 17 ler 18 ler için güzel şeyler söyledik hiç dikkate almadınız :)

hakan hocamın aracı benzinli-tüketimide artırmıştır aracı ağırlaştırmıştırda, ayrıca replika kullanıyordu sanırım-. sizin araç zaten uçaktan hallice, bana mısın demez anlayacağınız... parası hazırsa gidin taktırın kesinlikle pişman olmazsınız. tekerlerinizde goodyear eagle f1 assym. 2 olsun -nacizane tavsiyedir- yukarıdaki sabrinin aracındaki 18 liklerde de bu tekerden var. 

sizin aracınız style dı değil mi? bir ara yine üşenmeyin aracınızın plastik kısımlarını --marşpiyel, tampon vs vs-- (otosan allah seni bildiği gibi yapsın).

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Focus için bilemem ama Mondeo için 235-45-18 XL olduktan sonra konfor kaybı yok hatta önceki 235-45-17 den daha konforlu oldu gibi , limitör olayına gelince olmasa da sıkıntı yapmıyor ama işi kitabına göre yapacaksanız Kaan abi dinleyin.

Şahsi fikrim (ben öyle yaptım) mevcut jantlara birer kışlık takım alın ve kış aylarında kullanın, yaz içinde ayrı bir 18" takım yapın (lastik tavsiyem Goodyear F1 Aysmmetric 2 235-45-18 98Y XL) mis gibi olur.

Hakan Saraylı tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

hemen olumsuz bir yorum nasıl etki gösteriyor yahu :)

o kadar 17 ler 18 ler için güzel şeyler söyledik hiç dikkate almadınız :)

hakan hocamın aracı benzinli-tüketimide artırmıştır aracı ağırlaştırmıştırda, ayrıca replika kullanıyordu sanırım-. sizin araç zaten uçaktan hallice, bana mısın demez anlayacağınız... parası hazırsa gidin taktırın kesinlikle pişman olmazsınız. tekerlerinizde goodyear eagle f1 assym. 2 olsun -nacizane tavsiyedir- yukarıdaki sabrinin aracındaki 18 liklerde de bu tekerden var. 

sizin aracınız style dı değil mi? bir ara yine üşenmeyin aracınızın plastik kısımlarını --marşpiyel, tampon vs vs-- (otosan allah seni bildiği gibi yapsın).

Yok Mert Bey, dikkate aldım almaz olur muyum :) Aslında bilinçlendiğim için mutlu da oldum. Ama yapılacak işlemler bir hayli fazlaymış. Düşünenler için burada üyelerin yazdığı işlemleri sıralayayım, elimizde güzei bir bilgi kaynağı olmuş olur:

  • Goodyear F1 Aysmmetric 2 235-45-18 98Y XL lastikler alınacak
  • Lastik + Jant değişiminden sonra IDS ile yeni ölçüleri araca tanıtılacak (Ankara Tan Oto'dan Akın Aktaş ve Erkan Dikici ustalara gidilecek)
  • Lastik sensörleri söktürülecek ve yeni jantlara taşıtılacak
  • Lastik sensörleri ECU'ya tanıttırılacak.
  • Steering Rack Limiter Kit 1717039 Limitör takılacak. (Yoksa direksiyon elde kalıyormuş :P)
  • "Aracın plastik kısımlarını --marşpiyel, tampon vs vs-- (otosan allah seni bildiği gibi yapsın)". (ahahahaha bu son cümleye çok güldüm Mert Bey :) )

Bütün bu işlemlerin hepsini Ford Bayi'ne gidip kısa sürede yaptırıp çıkabileceksem güzel olur aslında. Diğer türlü uğraşmak biraz düşündürüyor beni.

Tabi bir de maalesef dar sokaklarla işim çok oluyor ve araçla manevralarda zorlanıyorum. (Malum ön sensör ve arka kamera yok) Bir de limitörle dönüş çapını büyütmek işime gelmiyor diğer yandan.

Volkan G. tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

@Hakan Saraylı gibi düşünüyor olmakla beraber işlevsel yönü ön planda değilse salt görsel bir hava atma için masrafın gereksiz olduğunu düşünüyorum. Merkezkaç ile kavgalı değilseniz yazık gerçekten.

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Limitörler sadece "sürtme" engellemek için değil, aynı zamanda da direksiyon kutularını korumak içindir.  Öyle değil mi @Sabri Özer ciim?  [emoji4]  Limitör dönüş çapınızı olumsuz etkiliyor olsa da elektrik destekli (yani UuUuUuUuU!! derecede pahalı) direksiyon kutunuzun erkenden tahtalı köyü boylamasını ve cebinizde meteor boyutlarında delik açılmasını engeller. Limitörleri sevelim, onları (gerekiyorsa) araçlarımızdan eksik etmeyelim ve ilgi - alaka gösterelim. (bkn. Ay Lav Yu Tuu)

Tabikide :D

Yalnız kutuyu sizde değiştirdiğimde arabayi teslim alırken limitor takıldı dimi diye sormuştum. Limitör? Dedi evet dedim sonra birini arayıp bu kutularda zaten var üzerinde dedi hee dedim gittim :D

60.000 bakimina size geliyorum %90 fiyat aldım. Ona da bi bakalım şimdi kafam kaldı

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Yok Mert Bey, dikkate aldım almaz olur muyum :) Aslında bilinçlendiğim için mutlu da oldum. Ama yapılacak işlemler bir hayli fazlaymış. Düşünenler için burada üyelerin yazdığı işlemleri sıralayayım, elimizde güzei bir bilgi kaynağı olmuş olur:

  • Goodyear F1 Aysmmetric 2 235-45-18 98Y XL lastikler alınacak
  • Lastik + Jant değişiminden sonra IDS ile yeni ölçüleri araca tanıtılacak (Ankara Tan Oto'dan Akın Aktaş ve Erkan Dikici ustalara gidilecek)
  • Lastik sensörleri söktürülecek ve yeni jantlara taşıtılacak
  • Lastik sensörleri ECU'ya tanıttırılacak.
  • Steering Rack Limiter Kit 1717039 Limitör takılacak. (Yoksa direksiyon elde kalıyormuş :P)
  • "Aracın plastik kısımlarını --marşpiyel, tampon vs vs-- (otosan allah seni bildiği gibi yapsın)". (ahahahaha bu son cümleye çok güldüm Mert Bey :) )

Bütün bu işlemlerin hepsini Ford Bayi'ne gidip kısa sürede yaptırıp çıkabileceksem güzel olur aslında. Diğer türlü uğraşmak biraz düşündürüyor beni.

Tabi bir de maalesef dar sokaklarla işim çok oluyor ve araçla manevralarda zorlanıyorum. (Malum ön sensör ve arka kamera yok) Bir de limitörle dönüş çapını azaltmak işime gelmiyor diğer yandan.

max iki saatte hallolur,siz çay içip arabaları krucalarken showroomda o iş yapılır merak etmeyin :) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Şimdi sanayide ustalar 18i takıp direksiyonu tam tur sola tam tur sağa çevirip "sürtmüyor ya la böyle kullan"  diyor olabilir ama ford mühendisi bütün olasılıkları hesaplamak zorunda. Atıyorum 60 km üstü hızda kasisten zıplayıp yere konduğunda direksiyon çevirirsen sürtüyor olabilir yani. Ford bunu kullan diyorsa bence kullanmakta fayda var [emoji6] 

Sanayi ustası değil satan/takan, aksesuar olarak satıyorlar Ford bayileri. Onun ET değerine benzer alır takarsın jantı bişeycik olmaz. Bunun için Ford mühendislerinin bilgi dağarcığına kadar inmesenizde kendiniz çözebilirsiniz. Ha şu da var öyle abuk jantları öyle abuk lastik ebatlarıyla kullanan insanlar gördümki şapkam uçtu. Fordun et ve diğer değerlerine uyun fazlada evham yapıp kafanızı karıştırmayın bence.

Not; kasislere girip zıplayıp! direksiyonu bu arada fazla fazla belkide tam tur çevirebiliyorsanız buna zamanınız oluyorsa zaten 18" almayın ya lastik yarılır, yada jant hasar görür. Davlumbazı düşünecek haliniz kalmaz. (Bunu ben kendi adıma yapabileceğimi sabmıyorum)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.