Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Enjektör Öğrenme Verileri Sorunu


Oğuz Çevik

Soru

Aracı cihaza bağladığımda bu hatayı alıyorum. Hata kodları P02D3, P02CF, P02CD, P02D1. Tüm enjektörler için aynı arızayı veriyor.

Belirtileri ; siyah duman, sık sık rejenerasyon, artan yakıt tüketimi.

Aracın optimum çalışması için verileri toplayıp hafızaya alma durumu varmış. Bir kere serviste teste çıkılmıştı bu konuyla ilgili yakıttan şikayet edince. Uzun süren bir test olmuştu. Serviste beklediğim için ne yapıldı araca bilmiyorum.

Şimdi araştırdım süreç şöyle oluyor.

Forscan ile tüm öğrenme verilerini resetleyebileceğimiz bir sekme varmış. (bilmiyorum henüz denemedim)

Sıfırladıktan sonra araç saçma sapan bir çalışma karakterine bürünüyormuş. Bunlar rolantide 0,7 l tüketim, zor çalışma ve oldukça gürültülü çalışmaymış.

Bu sıfırlamayı yaptıktan sonra aracı normal karakterine büründürmek için yapılması gereken ; 

3, 4, 5 veya 6. vites ile 1500 devirden 2500 devire çıkıp aracı yavaşlamaya bırakmak şeklinde oluyormuş. Devir aralıklarında oldukça keskin davranmak gerekiyormuş. Prosedürü 20 kilometre boyunca uygulamak gerekiyormuş. Daha sonra fazla yakıt tüketiminden, dumandan ve enjektör şıkırtısından kurtulacağımı düşünüyorum.

Forscan'da yapılması gereken işlem "Reset All Adaptation"

Konu 1.6 tdci motor ile alakalıdır.

Konu yanlış yerde ise taşınsın lütfen. Bilgilendirme amaçlı yazdım. Çoğu kişiden bu şikayetleri çevremde duyuyorum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

ben bu enjektör öğrenme işini yetkili serviste yaptırdım aracım gürültülü çalışıyordu enjektörlere yeni bir kod tanımlayıp enjektörleri araca öğrettiler fakat halen sorunum devam etti bende enjektörleri yetkili servisinde çalıştığı otosanın  yönlendirdiği şaşmazda uzman dizelde söktürdüm ( firma adı sıkıntı yaratıyorsa silinebilir ) 

makinaya bağladıklarında 2 ve 4 numaralı enjektörlerimin % 20 kapasite ile çalıştığını söylediler hepsini temizleyip arka tarafından ayarlarını yaparak yerine taktılar.

daha sonra aracı 3-4-5 viteslerde 3500 devire kadar çıkartıp frene basmadan 1500 devire kadar düşürerek  20-25 km boyunca alıştırma işlemi uyguladılar.Alıştırma İşlemi bittikten sonra tekrar bilgisayara bağlayıp bütün arıza kodlarını sildiler.

sonuç

arabanın çekişi inanılmaz arttı.

yakıt bariz derecede azaldı.

aracın çalışması sessizleşti ve titreşim azaldı ...

 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Iste ben kendim deneyecegim bakalim neler olacak, garanti bitti zaten hicbir ise yaramamisti :)

Simdi baktim dpf tahmin ettigim gibi dolmus basinc farki 4kpa rolantide bunun sifir olmasi gerekliymis.

Soot degeri de yuksek. Kurum yani.

Bilen cevaplarsa sevinirim focus 3 dizellere forscan ile statik rejenerasyon yaptirabiliyor muyuz? Olmuyor yonunde okudum yurt disi forumlarda.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

DPF eğer herhangi bir şekilde tamamen tıkandıysa bunu  rejenerasyon temizlemiyorsa çaresi;  ya kaldırıp atacak ve yenisini alacaksınız yada temizleteceksiniz, bunu serviste yapıyor, dışarıda ekipmanı olanlarda yapıyor, öyle yazılım ile durduğu yerde rejenerasyon (olmaz zaten) ile tıkalı DPF açılmaz.

Nasıl açıyorlar ?

Hakan Saraylı tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
ben bu enjektör öğrenme işini yetkili serviste yaptırdım aracım gürültülü çalışıyordu enjektörlere yeni bir kod tanımlayıp enjektörleri araca öğrettiler fakat halen sorunum devam etti bende enjektörleri yetkili servisinde çalıştığı otosanın  yönlendirdiği şaşmazda uzman dizelde söktürdüm ( firma adı sıkıntı yaratıyorsa silinebilir ) 

makinaya bağladıklarında 2 ve 4 numaralı enjektörlerimin % 20 kapasite ile çalıştığını söylediler hepsini temizleyip arka tarafından ayarlarını yaparak yerine taktılar.

daha sonra aracı 3-4-5 viteslerde 3500 devire kadar çıkartıp frene basmadan 1500 devire kadar düşürerek  20-25 km boyunca alıştırma işlemi uyguladılar.Alıştırma İşlemi bittikten sonra tekrar bilgisayara bağlayıp bütün arıza kodlarını sildiler.

sonuç

arabanın çekişi inanılmaz arttı.

yakıt bariz derecede azaldı.

aracın çalışması sessizleşti ve titreşim azaldı ...

 

Bende tam bu konu hakkinda dün seni arayacaktim bugün müsait bi zamanda bi konusalim serkanim

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Yazilim ile durdugu yerde rejenerasyon neden olmasin ? :) amac 600 derece uzerine cikip partikulleri yakmak sonucta.

Yani demek istediğim aslında belki rejenerasyon işlemini bir şekilde başlatabilirsin ama filtre temizlenmez, yoksa koyduğum videodaki işlemler ne için yapılıyor, onların aklına gelmiyor mu filtreyi sökmeden temizlemek :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
Yani demek istediğim aslında belki rejenerasyon işlemini bir şekilde başlatabilirsin ama filtre temizlenmez, yoksa koyduğum videodaki işlemler ne için yapılıyor, onların aklına gelmiyor mu filtreyi sökmeden temizlemek [emoji4]

Filtre tipleri farklı bildiğim kadarıyla.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Yani demek istediğim aslında belki rejenerasyon işlemini bir şekilde başlatabilirsin ama filtre temizlenmez, yoksa koyduğum videodaki işlemler ne için yapılıyor, onların aklına gelmiyor mu filtreyi sökmeden temizlemek :)

Tamamen tıkanmış, kurtarılamayacak filtreler için dediğiniz doğrudur. Sökülüp temizlenmeli.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Merhabalar foruma yeni katıldım 2012 trend tdci arac satin aldim hic bir sorunu yoktu ozel bir serviste yazilim guncellemesi sonradi ogrenme verileri hatasi alınıyor surekli ve arac titremeye basladi oguz bey siz sorunu cozebildinizmi 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
17 saat önce, Taylan. C said:

Merhabalar foruma yeni katıldım 2012 trend tdci arac satin aldim hic bir sorunu yoktu ozel bir serviste yazilim guncellemesi sonradi ogrenme verileri hatasi alınıyor surekli ve arac titremeye basladi oguz bey siz sorunu cozebildinizmi 

niye aldınız böyle bir hatayı ne işlem yapıldı araca ?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Araca sis fari ve dugme takıldı sonrasında yazilim guncellemesi yapıldı bu olaydan sonra rolantide hic bir titremesi olmayan arac asiri titreme yapmaya ve gürültülu calismaya başladı sikayetimi bildirmem üzerine araçta bulunan enjektörler motor uzerindeki siralamanin tam tersi yonde yeniden kodlandi soyleki 4 nolu enjektör 1 1 nolu 4 3 nolu 2 ve 2 nolu 3 olacak sekilde ancak bunu sadece ids uzerinden yaptilar yani enjektörler sökülmedi titreme devam ediyor durum bu acaba yüklenen yazilim eski versiyona geri düşürulebilinirmi

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
9 saat önce, Taylan. C said:

Araca sis fari ve dugme takıldı sonrasında yazilim guncellemesi yapıldı bu olaydan sonra rolantide hic bir titremesi olmayan arac asiri titreme yapmaya ve gürültülu calismaya başladı sikayetimi bildirmem üzerine araçta bulunan enjektörler motor uzerindeki siralamanin tam tersi yonde yeniden kodlandi soyleki 4 nolu enjektör 1 1 nolu 4 3 nolu 2 ve 2 nolu 3 olacak sekilde ancak bunu sadece ids uzerinden yaptilar yani enjektörler sökülmedi titreme devam ediyor durum bu acaba yüklenen yazilim eski versiyona geri düşürulebilinirmi

Enjektör sıralaması öyle değil numaralandırma yanlış başka enjektörün kodunu bir başkasına kodlamışlar örneğin 1 numaralı enjektörü 4 e gibi...

bildiğim kadarıyla kaputu açtık arabaya yüzümüzü döndük 1 sol far akü tarafındaki 3 sağ far radyatör suyu bidonu tarafındaki 4 

1 numaralı enjektörün hemen solundaki yanında olan 3 numaralı enjektörün sağındakide 2 olması lazım 

kesin net bilgi için ankara şaşmazda uzman dizelden bilgi alabilirsiniz . Oğuz usta var orada rica ederseniz yardımcı olur.

ayrıca sis farının tesisatına kadar hazır olduğunu düşünüyorum fiestama sonradan yaptırmıştım bir orjinal far anahtarı  aldım sisleri ucundan tesisata ekledik direk çalıştı .yazılımla araca felan tanıtmadık 3 senede kullandım bu şekilde ...

ustayı bir gözden geçirmek lazım ...

Serkan Karakoca tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

maalesef tesisatı sonradan çektiklerini söylediler ayrıca ford ids yazılımı 4 nodaki enjektörü 1 olarak görüyormuş o nedenle kodlamanın o şekilde olduğu söylendi ama tavsiyenize uyup yarın oğuz ustayı arayacağım teşekkür ederim

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.