Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Enjektör Öğrenme Verileri Sorunu


Oğuz Çevik

Soru

Aracı cihaza bağladığımda bu hatayı alıyorum. Hata kodları P02D3, P02CF, P02CD, P02D1. Tüm enjektörler için aynı arızayı veriyor.

Belirtileri ; siyah duman, sık sık rejenerasyon, artan yakıt tüketimi.

Aracın optimum çalışması için verileri toplayıp hafızaya alma durumu varmış. Bir kere serviste teste çıkılmıştı bu konuyla ilgili yakıttan şikayet edince. Uzun süren bir test olmuştu. Serviste beklediğim için ne yapıldı araca bilmiyorum.

Şimdi araştırdım süreç şöyle oluyor.

Forscan ile tüm öğrenme verilerini resetleyebileceğimiz bir sekme varmış. (bilmiyorum henüz denemedim)

Sıfırladıktan sonra araç saçma sapan bir çalışma karakterine bürünüyormuş. Bunlar rolantide 0,7 l tüketim, zor çalışma ve oldukça gürültülü çalışmaymış.

Bu sıfırlamayı yaptıktan sonra aracı normal karakterine büründürmek için yapılması gereken ; 

3, 4, 5 veya 6. vites ile 1500 devirden 2500 devire çıkıp aracı yavaşlamaya bırakmak şeklinde oluyormuş. Devir aralıklarında oldukça keskin davranmak gerekiyormuş. Prosedürü 20 kilometre boyunca uygulamak gerekiyormuş. Daha sonra fazla yakıt tüketiminden, dumandan ve enjektör şıkırtısından kurtulacağımı düşünüyorum.

Forscan'da yapılması gereken işlem "Reset All Adaptation"

Konu 1.6 tdci motor ile alakalıdır.

Konu yanlış yerde ise taşınsın lütfen. Bilgilendirme amaçlı yazdım. Çoğu kişiden bu şikayetleri çevremde duyuyorum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0
49 dakika önce, Taylan. C said:

maalesef tesisatı sonradan çektiklerini söylediler ayrıca ford ids yazılımı 4 nodaki enjektörü 1 olarak görüyormuş o nedenle kodlamanın o şekilde olduğu söylendi ama tavsiyenize uyup yarın oğuz ustayı arayacağım teşekkür ederim

Rica ederim inşallah çözülür ...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
On Sunday, October 04, 2015 at 22:49, Oğuz Çevik said:

Aracı cihaza bağladığımda bu hatayı alıyorum. Hata kodları P02D3, P02CF, P02CD, P02D1. Tüm enjektörler için aynı arızayı veriyor.

Belirtileri ; siyah duman, sık sık rejenerasyon, artan yakıt tüketimi.

Aracın optimum çalışması için verileri toplayıp hafızaya alma durumu varmış. Bir kere serviste teste çıkılmıştı bu konuyla ilgili yakıttan şikayet edince. Uzun süren bir test olmuştu. Serviste beklediğim için ne yapıldı araca bilmiyorum.

Şimdi araştırdım süreç şöyle oluyor.

Forscan ile tüm öğrenme verilerini resetleyebileceğimiz bir sekme varmış. (bilmiyorum henüz denemedim)

Sıfırladıktan sonra araç saçma sapan bir çalışma karakterine bürünüyormuş. Bunlar rolantide 0,7 l tüketim, zor çalışma ve oldukça gürültülü çalışmaymış.

Bu sıfırlamayı yaptıktan sonra aracı normal karakterine büründürmek için yapılması gereken ; 

3, 4, 5 veya 6. vites ile 1500 devirden 2500 devire çıkıp aracı yavaşlamaya bırakmak şeklinde oluyormuş. Devir aralıklarında oldukça keskin davranmak gerekiyormuş. Prosedürü 20 kilometre boyunca uygulamak gerekiyormuş. Daha sonra fazla yakıt tüketiminden, dumandan ve enjektör şıkırtısından kurtulacağımı düşünüyorum.

Forscan'da yapılması gereken işlem "Reset All Adaptation"

Konu 1.6 tdci motor ile alakalıdır.

Konu yanlış yerde ise taşınsın lütfen. Bilgilendirme amaçlı yazdım. Çoğu kişiden bu şikayetleri çevremde duyuyorum.

Aynı şikayet benim aracimda da var. Bende yaklaşık 20 25 km mesafeyi 1500-3000 devir arasında kullandım. Bu sabah motoru calistirdigimda egzost dan beyaz duman attı. Bu iyiye mi kötüye mi işaret bilemiyorum. ama sorunun cozuldugunu düşünmüyorum.

 

Sizin araçta ki problem çözüldü mu

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
On 29.04.2016 at 09:30, Metin Deniz said:

Aynı şikayet benim aracimda da var. Bende yaklaşık 20 25 km mesafeyi 1500-3000 devir arasında kullandım. Bu sabah motoru calistirdigimda egzost dan beyaz duman attı. Bu iyiye mi kötüye mi işaret bilemiyorum. ama sorunun cozuldugunu düşünmüyorum.

 

Sizin araçta ki problem çözüldü mu

 

Beyaz duman iyiye işaret değil. 

 

Biz sıkıldığımız için sattık aracı. Sorunlar çözülmedi. Öğrenim verilerini sıfırlamak lazım bu sorun için. Sonra da yukarıda tarif ettiğimiz gibi tekrar araca öğretmek lazım.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Benımde aracım focus 3 2014 km 110000 enjektörler  söküldü kalibre ve temızlık yapıldı motora takıldı ozelıkle soguk havada yada motorun soguk oldugu zaman ılk calıstırmada 10 sn kadar beyaz duman atıyor ve 2 bin ile 2500 devir aralıgın şakırtı olmaya başladı alırsan ford olursun lord derlerdi yalan anca mort oluyormussun 2.el ford dizel alımını artık kımseye onermıyorum yarın ustaya tekrar goturcem inşallah çözüm bulurlar 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
26.09.2018 - 21:04 tarihinde, Sefa Gökçe yazdı:

Enjektörlümün değişimi kaça mâl oldu

--0 dakika sonra eklendi--

Birde tam olarak sorununuz neydi?

Sabahları motordan sakirdama geliyordu

 1500 devirde hızlanma esnasında silkeleme yapıyordu. 2000tl gibi bir maliyeti oldu. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Merhabalar 2012 focus 1.6 tdci (95000 km) aracımın bakımını yaptırdıktan sonra bosch servisinde cihazla enjektörlerini kontrol ettirdim. Silindir 2, 3 ve 4 enjektör arızası verdi. Müteakibinde kağıthanede bulunan nur dizele gittim . Burada enjektörlere yine cihazla baktılar ve  değişmesi gerektiğini söyleyip (Bu kanıya enjektörleri sökmeden vardılar) ellerinde çıkma enjektör olduğunu 1800 tl ye bunları takabileceklerini   revizyonun tekrar sorun çıkartabileceğini söylediler. Bu iş iyice kafamı karıştırdı, sabah delphin yetkili servisi olan ikitelli organizedeki yalçın dizele gitmeyi düşünüyorum. Bu problemle karşılaşan ve bilgisi olanların görüş ve önerilerine ihtiyacım var. Revizyon gerçekten sağlıklı değil mi? Çıkma enjektör mantık lı mı? Araçla uyum sağlar mı? Tavsiye edebileceğiniz bir usta var mı? Umarım firma ismi vermek forum kurallarına aykırı değildir. Geçmiş konuları araştırdım çıkma enjektörle ilgili bir yorum bulamadım. Teşekkür ederim.

797461E7-229E-4A96-8BCB-509EF523C287.jpeg

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

risk alıp enjektörleriniz söktürün bobin vs arızası çıkmazsa revizyonu mümkün sonuçta gayet olumlu oluyor burda dikkat etmeniz gereken siemens piezo orjinal makinasında yapılması revizyon ultrasonik temizlik ayar ? 

bilgin dizel veya uzman dizeli tavsiye ederim istanbulda ....

bobinde sorun varsada değişimi yapılıyor ....

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
26.01.2019 - 11:13 tarihinde, Serkan Karakoca yazdı:

risk alıp enjektörleriniz söktürün bobin vs arızası çıkmazsa revizyonu mümkün sonuçta gayet olumlu oluyor burda dikkat etmeniz gereken siemens piezo orjinal makinasında yapılması revizyon ultrasonik temizlik ayar ? 

bilgin dizel veya uzman dizeli tavsiye ederim istanbulda ....

bobinde sorun varsada değişimi yapılıyor ....

Hocam teşekkür ederim cevabınız için kağıthanedeki gittiğim yer arıza kodunu sildiğinden yalçın dizel arızayı net göremedi. Beyaz duman siyah duman durumlarını sesli çalışıp çalışmadığını yakıt miktarında artma olup olmadığını sordular bunların hiçbirinin olmadığını söyleyince. Bir iki  hafta sonra muhtemelen tekrar arıza kodu vereceğini o zaman getirmemi söylediler. Bende yakıt, duman atma vs durumların olmamasından dolayı aceleye getirmek istemedim. Revizyona 1700 tl fiyat çektiler.Bu arada revizyon işleminin 4 5 saat sürmesi nedeniyle hazırda bulunan revizyonlu enjektörleri takıp hemen gönderiyorlar. Kendi aracımınkini takmamaları ne kadar mantıklı zararı var mı bilemiyorum. İstanbul dışına çıktım bugün iki ay sonra tekrar gittiğimde sizin dediğiniz yerede gösteririm. Bu arada yakıt şehir dışı 5.1 şehir içi 6.3 yakıyor.

Uğur Deniz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
9 saat önce, Uğur Deniz yazdı:

Hocam teşekkür ederim cevabınız için kağıthanedeki gittiğim yer arıza kodunu sildiğinden yalçın dizel arızayı net göremedi. Beyaz duman siyah duman durumlarını sesli çalışıp çalışmadığını yakıt miktarında artma olup olmadığını sordular bunların hiçbirinin olmadığını söyleyince. Bir iki  hafta sonra muhtemelen tekrar arıza kodu vereceğini o zaman getirmemi söylediler. Bende yakıt, duman atma vs durumların olmamasından dolayı aceleye getirmek istemedim. Revizyona 1700 tl fiyat çektiler.Bu arada revizyon işleminin 4 5 saat sürmesi nedeniyle hazırda bulunan revizyonlu enjektörleri takıp hemen gönderiyorlar. Kendi aracımınkini takmamaları ne kadar mantıklı zararı var mı bilemiyorum. İstanbul dışına çıktım bugün iki ay sonra tekrar gittiğimde sizin dediğiniz yerede gösteririm. Bu arada yakıt şehir dışı 5.1 şehir içi 6.3 yakıyor.

kendi aracınızınkini revizyon yaptırın bekleyin başında 1700 tl revizyon için çok fazla bilginiz olsun ? hakkı eğer ultrasonik temizlik yapılıp parça değişmeden kalibrasyon yapılıp takılacaksa maksimum 1000 tl ? dahada aşşağı fiyat mümkün ...

ankaraya yolunuz düşüyorsa 3-5 saate hallettirim .... tavsiyem enjektörleri söktürünce kızdırma bujilerinide  orjinal ngk ile değiştirmeniz yönünde 4 tanesi 200-250 tl gibi ilerde doğacak sorunlara karşı önem almış olup yakıt tasarrufuda sağlarsınız iki işlemi birlikte yaparsanız...enjektör temizlik +kızdırma bujileri değişimi

Serkan Karakoca tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.