Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Yerli otomobil kamuflajlı olarak yayınlandı !


Semih G.

Önerilen Mesajlar

Palavra çok inana,şöyle uçtuk böyle kaçtık falan filan,Türkiye gelişmişlik sıralamasında hangi yıllarda kaçıncı???İnternetten İHA sipariş edildiği bir zamanda,eski Türkiyede ericson telefonlar vardı yeni Türkiyede dokunmatikler,çok geliştik çok......

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Konu oldukça saptırılmış. Yeri araba imalatı derken iş hükümeti yada devletin neler yapabileceğine gelmiş. Daha önceki cevaplarda dendiği gibi sapla saman iyice karışmış.

Mesele yerli araba Nasıl birşey, ne getirir , satılır mı, tutar mı  olmalı mı derken Tank , gemi, İHA yapmaya gelmesi gerçekten ilginç.

Bugün ben sanayici olsam , o yatırımları yapabilecek finans gücüne sahip olsam, şu araba için değil dünyada en iyi arabalarla yarışacak bir işe girmem. Dünyada otomobil firmalarının durumu ortada. Çok büyük değilsen, 1900 lerin başından beri bu işte yoksan işin çok zor. Çoğu firma büyük gruplara katılmak zorunda , yoksa ayakta kalmasına imkan yok. Amerikalı Jeeep bile Fiat grubuna satıldı. Durum oldukça zor.

15 sene mazisi olan bir proje ile yürümeye başlamak değil,yerine dünyada başa oynayacak bir araba imal etmeye çalışınca dahi şansın hiç yok, anında yerler, bitersin. Ancak ve ancak şu an dünyada olmayan mesela bir elektrikli otomobil yapacaksın, tek şarjla, güncel modellerde olduğu gibi 160  - 180 saat menzil değil, en az 600 - 700 , 800 km gidebilen ve bataryaları çok yer tutmayan bir projen olursa ancak ses getirebilirsin. Yoksa 1,6 dizel 200 ps 400 nm torq güce sahip bir araba yapsan yine işe yaramaz

he diyorsan ben senede 20. - 25 bin araba yapayım, sadece Türkiye de satayım, iş öyle değil işte. Yüzbinlerce adet yapamazsan zarardasın. Üstelik motor, şanzıman ve bir sürü elektronik gereci ithal edecek. Geriye sac aksam, lastikler, camlar kalacak. Deniliyor ki , onca parça yapıyoruz otomobil fabrikaları için. Evet doğru , ancak onların tüm projeleri hazır geliyor, A dan Z ye herşeyi belli, sadece işçilik kısmı bizde, en ufak AR-GE, projelendirme yok.

Bahsedildiği gibi iha yapmak, tank yapmak, helikopter yapmak çok farklı. O işlerde uluslararası siyaset olduğu çok açıkça ortada. Bugün Amerika istemese ne gemi yapabilirsin nede helikopter. Türkiye'de yerli imkanlarla yapılan bu işlerin projelerini kimler yapmış acaba?. O helikopterin temeli hangi firmadan alınma, ne motor ve kumanda sistemleri kullanılıyor, bu konulara girersek , sayfalarca sürer. Daha yurt dışından temin edilen tankların modifikasyonunu yapamıyoruz. Bizim yerimize kim yapıyor acaba?. 5 sene önce one  minute denilen ülkede yıllardan beri yapılmakta, işin önde görünen yüzü tamamen şov.

Sonuç olarak bu araba işine girişmek oldukça gereksiz, 40 - 50 sene önce olabilirdi. Şu an biz çok işler yapıyoruz demek bugünlerde farklı ortamlarda duyabileceğimiz artık çok olağan gelmiş troller tarafında söylenen mesnetsiz, işi bilmeyenleri kandırmak amacı ile söylenmiş basit söylemler

Soner Perk tarafından düzenlendi
  • Beğen 6
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

2 saat önce, Tayfun ozden said:

Bildiğin gördüğün anlattığın karşındakinin anlayabildiği kadardır yapacak birşey yok ortadaki somut örneklere kapatınca gözünü yok olmuyor 

Çok doğru, özellikle özeleştiri olarak da bakarsanız...

 

Yerli otomobil yapmak yerine yüksek teknoloji tasarlama ve üretme bilgi ve becerisine sahip insan yetiştirmeyi hedeflersek çok rahat ederiz. 

Konu üzerine yeterince yazdım.

Yazdıklarımın hala arkasındayım.

  1. Bu çağda %100 yerli otomobil olur mu? Uğraşırsan olur ve çok geçmeden batar, rekabet gücü olamaz.
  2. O zaman %100 yerli sevdası yerine bir Türk markası oluşturmaya mı odaklansak? Belki, yarar ve zararlarını değerlendirmek lazım. Belli ki hükümetin böyle bir amacı var. Ama ilk söylemler sanki 1.maddeyi hedefler görünümdeydi. Ve nedense seçim arıfesi idi. İlahi tesadüf işte... Derken konu kendini bilmez bir kısım medya tarafındandidklenince yeni açıklamalar işi 2.maddeye çekti ustaca.
  3. Yerli otomobil üretmeyi marifet gibi sunmaya gerek var mı? Bilmem...!? Türk mühendislerinin tasarımına katkıda bulunduğu, üretimini başarı ile gerçekleştirdiği, önemli bir ihraç kalemi olan pek çok örnek var. Kaan burada yazdı: Bu örneklere şimdi Egea'yı da ekleyebiliriz mesela, Avrupa'da Türkiye'de imal edilen araç olarak ciddi bir tanıtım kampanyası var ve ilgi de üst düzeyde. Bu ölçülü, oldukça verimli, ülke imajına katkısı olan örnekler bir yandan alt yapı olarak Türk markalı bir araç üretebileceğimiz inancını yaşatırken küresel oyuncuların arasında ezilip gitme olasılığını maalesef dışlatamıyor.
  4. Eklemem lazım, ben bu ülkede oy verme hakkına sahip olduğum 40 yılı aşkın sürede çok az istisna dışında hiçbir politikacıya güvenmedim. Bu önyargım maalesef devam ediyor ama ekseni siyasete çekmek arzusunda değilim. 

Bence konu yeterince tartışıldı. Benim için kapanmıştır. 

 

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

yazık hala amerika izin vermese şu olşurmu bu olurmu gibi kahvehane düzeyine indi konu türkiyenin yapabileceklerini bu kadar hafife almak yapılanlara kulp takmak eski değişmeyen alışkanlık mesele araç yapılamaz yapamazlar tavrına döndü koreye irana meksikaya çine vs abd mi izin veriyor buneniçim  bilgiden uzak yorumdur kimin yaptığı sorunsa bunu net yazın ben güzel ülkemin yapmaya çalıştığı her teknolojinin kim yaparsa tamolarak yanındayım adam kaldıki helikopterin kime satılacağı nasıl hesaplandıda yapıldı araba bize gerekliimi bu ayrı konu yapılamaz ayrı konu  bensanayici olsam girmem girmeyin efendiler 90 yıldır aynı kafa bunlar 90 yıllık troller hala amerika döver muhabbeti sussan gönül razı değil söylesen tesiri yok 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

uluslararası siyaset bize bunları yaptırmış pentagonda adamlarımızın olması güzel aydınlatırmısınız biraz milli piyade tüfeğini obüsleri vs  kim yaptırdı2. Dünya savaşından kalma silahları bize negüzel satıyorlardı ne olduda şimdi bize silah yaptırıyorlar bu fantezi çocukluğumuza döndürdü bizi çokyaşa üstad

işte bu söz açıklıyor herşeyi benim arabam değil hepimizin arabası  biz böyle bakarız bu fantezi düzeyiyle konuyu kapatmanız isabet olmuş

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Güncelleyelim 2 sene oldu. İlerleyen bir şey yok ortada. Son durum;

 

Alıntı

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan TOBB Genel Kurulu'nda yerli otomobil çağrısını yinelediği sırada TOBB Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu söz isteyerek "Biz bunu yaparız. Siz yeter ki yanımızda olun" dedi.

 

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, TOBB Üniversitesinde düzenlenen TOBB'un 73. Olağan Genel Kurulu'na katıldı. Erodoğan konuşmasında yerli Otomobil çağrısını da yineledi. Erdoğan, "Bir teklifim var. Bu milletin evladı olarak buna hasretim. Gelin, şu yerli yüzde 100 üretimi olan otomobilimizi TOBB camiası içerisinden çıkartalım. TOBB yüzde 100 yerli otomobili 'Made in Turkey' olarak çıkarsın. Biz bu konuda yanınızdayız" dedi. 

 

 

http://www.milliyet.com.tr/tobb-baskani-yerli-otomobil-icin--ekonomi-2456183/

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

6 saat önce, Cem Boneval yazdı:

Sanayicinin yarını göremediği sallantıdaki ekonomik durumda bunu yapacak kadar akılsız babayiğit bulmak kolay olmasa gerek. 

Tabii bu arada proje, artık her ne ise, durduğu yerde eskiyor.

Bunu destekleyen sayın cumhurbaşkanımız satın alınmasını da önerir, duyarlı halkımız da yerli otomobile olan desteğini satın alarak gösterir bence. Ama problem 100% kısmı bence.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Eğer ortam,şartlar uygun olsa teşviğe öncülüğe gerek bile yok bir yığın şirket oto işine girmişti bile. Demek ki yapılması gereken hamleler duruyor.

devrim-arabasi-1.jpg.10e7dcfde7243dcdcc74da1f0aa60dcf.jpg

Benzini koymamışlar gitmedi gerekçesiyle devrim araçları projesini durdurmak ne kadar saçma ise bugün sıfırdan, saygın bir marka çıkarmak hem de kısa zamanda,oldukça zor ve saçma.

 

Ancak şöyle yapılabilir,

Teknoloji transferi şart, vakit nakittir,ülkedeki otomotiv fabrikaları sayısı artmalı,yüksek ücretle tecrübeli mühendis,tekniker ve elemanlar yurtdışından getirilmeli. işbirliğine gidilmeli hatta hayalimde dev bir markanın satın alınması bile hep var, mesela opel bir ara çok zor durumdaydı,neden olmasın?!

 

Bu işler böyle hızlanır, hamasi açıklamalarla, gaz vermeyle, kof hamlelerle olmaz bu işler. 

--10 dakika sonra eklendi--

Mesela almanyada ki ford fabrikaları, tesisini yapalım,elektriği suyu bedava,hatta alım garantisi de verelim,gelsinler mühendis,tasarımcı işçi yetiştirsinler bize. Hamama giren terler, biraz masraf olacak,ama bence 3.köprüden daha değerli bir yatırım olurdu. Adamlara verelim teşviği, kaliteli mühendisimiz yetişsin, üniversitelerimiz adam yetiştirmiyor malesef. Her gelen saltanat ve sefasında. Öğrenci falan takan yok. Mühendislik fakültelerimiz sınav yapma konusunda çok uzman,keşke birazda öğretme konusunda uzman olaydı..

Ayrıca kontenjanlar falan uçtu,sokakta adam kalmadı, bir sürü niteliksiz diplomalı genç iş arıyor.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 3 ay sonra...

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.