Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Yerli otomobil kamuflajlı olarak yayınlandı !


Semih G.

Önerilen Mesajlar

Bu biraz daha mantıklı olmuş. Bu işin labaratuar köşelerinde olmayacağını anlamalarının bu kadar uzun sürmesi garip oldu pek.

40 milyon euro böyle bir iş için çerez parası. Milyar dolarlık yatırım olmalı, binlerce insan bu iş için çalışmalı. Devlet destek vermeli. Çinliler gibi kopya bir iş olacaksa 2021 belki olabilir. Bence olmasının da bir mahsuru yok.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

4 hours ago, Cem Boneval said:

Karsan geliştirecek, Vestel elektroniğini verecek, Turkcell programlayacak, BMC üretecek, Anadolu grubu satacak.

Böyle sayınca aşağıdakiler canlandı gözümde.

 

Özellikler:

Arka camda Osmanlı Tuğrası*

Koltuk kılıfı (serme tip)

Koca nylon boncuklu tespih (multi fonksiyon: vitese ve sinyal koluna takılabilir)

Renkli camlar (1-2-3 tonlu cam filmi**)

Soğutmalı torpido (A++ enerji tasarruflu)

İnternet bağlantılı, görüntülü görüşme imkanı sunan multimedya***

 

*: opsiyonel

**: Cezai müeyyidelerden markamız sorumlu değildir.

***: İnternet abonelik ücreti fiyata dahildir, satış sonrası 48 ay abonelik yapılmış sayılır.

 

 

Şakası bir yana, ben nasıl bir ürün çıkacak merak ediyorum.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

14 saat önce, Cem Boneval yazdı:

Avrupa'nın fosil yakıtlardan vazgeçtiği düşünülürse yatırımı doğrudan hibrid ve elektrikliye yapmalarında yarar var.

Kesinlikle hibrid ve elektrikli araç yapmaları lazım katılıyorum..

 

Bunun dışında bu iş 5 kişinin sahneye çıkıp eller havaya yapması kadar kolay değil malesef. Araba kaporta, motor ve multimedia sistemden ibaret değil. Yol tutuşu, güvenlik, sürüş konforu, yürüyen aksam gibi çok fazla teknik detay var. Bunları geliştirecek mühendis ekibinin Ülkemizde yeterli olduğu konusunda şüphelerim var. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Araba üretmek zor değil. İllaki bişeyler yapılır. O arabayı satıp, seri üretime geçmek zor. Bunu bakalım ne zaman anlayacağız.

Bu hibrid elektrik vs olayına çok takıldı insanlar. Motor bir detay. Ama aracın yüzde 95’i başka şeyler. Ne satılacaksa o üretilmeli. 5 sene sonra elektrikli araçlar domine etmeyecek hiçbir yeri. Kuvvetle muhtemel yine fosil yakıtlı araçlar hakim olacak piyasaya.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Ben bu konuya pozitif bakıyorum. Cidden başında iyi bir Mühendis olursa çok uzun sürmeden ortaya çıkar.
Sonuçta arabayı icat etmiyecek. Pazarda tutacak bir model yapacaklar.
Teşvik olması gereken devlet desteği elektrikli araçtan vergi almiyorum dediği an olay biter. Seninki kaç amp muhabbeti döner buralarda.
Unutmayın devletin yapmak isteyi yapamıyacağım hicbir şey yok.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

26 dakika önce, Volkan Ö. yazdı:

Unutmayın devletin yapmak isteyi yapamıyacağım hicbir şey yok.

Üzgünüm ama pek geçerliliği olmayan bir ifade.

Devlet ancak onu yönetenlerin yeterliliği düzeyinde başarılı olur.

Yani insanüstü bir yapı değildir.

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Yok ille Türk markası olsun diyorsanız yarın öbür gün üretilecek "Türk" markasındaki Türklük oranı Egea'dan pek farklı olmayacak.

 

Aracın mülkiyet hakları ve gerçek sahibi Fiat Chrysler Automobiles olmayacak ama. Yerli sermaye ve biz olacağız başarabilirsek. Ve bu aracın türklük oranından ziyade sahibi ve kaderini belirleyen irade olmayla ilgili olacak.

 

Artık Mercedes in en kaliteli döşeme kumaşının türk tedarikçiden temin edlmesinden yahut Ferrariye en kaliteli krank milini Sivas’lı tedarikçi nin temin etmesinden fazlasına ihtiyacımız var.

 

Kaldıki bu durum bile birinin alman diğerinin italyan ürünü oluşunu değiştirmiyor. Esasen yatırımın ve nihai ürünün kaderini yerli sermayenin belirlemeye ihtiyacı var.

 

Bu ihtiyaç sadece otomobilde mi? Kesinlikle değil...

 

Mülkiyet hakları tamamen yerli otomobilin tek başına ülke ekonomisini kurtarmayacağının gayet farkındayım ama bu konuyu hafife alanın da aklına şaşarım...

 

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Dünyada% 100 yerli oto diye bir kavram yok. Biz bile ferrari dahil birçok markaya ürün yapıyoruz. Teyze oğlum, sahibi türk olan bir firmada üretim şefi ve bu firma bmw,volvo dahil birçok markaya abs sistemi üretiyor. Hatta geçmiş dönemde volvoya siparişleri zamanında yetistiremediklerinden üretim bandı durmuş volvoda...uzun lafın kısası...marka yerli, parçalarda olabildiğince yerli olmalı...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

17 saat önce, Abdussamed Acar yazdı:

Mülkiyet hakları tamamen yerli otomobilin tek başına ülke ekonomisini kurtarmayacağının gayet farkındayım ama bu konuyu hafife alanın da aklına şaşarım...

Hafife almıyoruz aksine çok ciddiye alıyoruz.

Yani en azından ben...

Şuraya da yazıyorum: Nedenleri konusunda spekülasyon yapmadan bu projenin hayata geçmeyeceğini (göstermelik prototip üretimi hariç) hep beraber göreceğiz.

Türkiye'ye kendi markası ile araba üretmenin kazandıracağı hiç bir şey yok!

Başarılı yan sanayi üretimimize yatırım yapalım, onları geliştirelim, daha kazançlı olur. 

Neyse konunun tartışma yeri burası değil.

Kendi başlığı var.

Birileri taşırsa orada devam ederiz. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

16 dakika önce, Cem Boneval yazdı:

Hafife almıyoruz aksine çok ciddiye alıyoruz.

Yani en azından ben...

Şuraya da yazıyorum: Nedenleri konusunda spekülasyon yapmadan bu projenin hayata geçmeyeceğini (göstermelik prototip üretimi hariç) hep beraber göreceğiz.

Türkiye'ye kendi markası ile araba üretmenin kazandıracağı hiç bir şey yok!

Başarılı yan sanayi üretimimize yatırım yapalım, onları geliştirelim, daha kazançlı olur. 

Neyse konunun tartışma yeri burası değil.

Kendi başlığı var.

Birileri taşırsa orada devam ederiz. 

Kompleks ürün (araba gibi) üretip dışarı çıkaramazsak ekonomimiz büyümez böyle kalırız. Bence yapalım bir şekilde başlasın hedef kitle ve ürün doğru seçilsin yeterli. Ayrıca sadece binek ürün olarak bakıp ticariyi unutmamak da gerek. Ek olarak Avrupa pazarı da artık büyüyecek gibi durmuyor diğer yerlere nazaran. Bu sebeple büyümekte olan pazarlardaki en ihtiyaçlı ürünü üretmemiz lazım. İlle de bizim alacağımız araba olması şart değil Türkiye'deki satış adeti zaten bir şeye yetmez.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Arkadaşlar yerli otomobili hiçbiriniz beğenmeyeceksiniz

O yüzden ancak kamu (bakanlıklar, polis teşkilatı, ordu vs) alım yapacak

Ancak kuzey afrika, sahra altı afrika, ve ortadoğu ya satabileceğiz....

 

çünkü normali budur...

 

Hyundai-Kia nın ilk arabalarını hatırlarım bisikletim daha havalıydı..ama sonra ne oldu 20 sene içinde nerelere geldiler...şimdi BMW nin M takımı ile spor segmenti bile oluşturdular...ödüllü araç sayısı çok fazla..

 

Onların da ilk arabaları saçmaydı ve geri kalmış ülkelere ancak satabiliyorlardır...ama şimdi açın bir kia stinger izleyin ...Hyundai genesis e bakın...

 

Önemli olan başlamak...irade sergilemek

 

Bir aile şirketi gibi; Ford ülkeden çıkar, işimi kaybederim, siz ne yapıyorsunuz demek yerine Babayiğit olmak..önemli olan bu.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

24 dakika önce, İbrahim_Aslan yazdı:

Hyundai-Kia

Hyundai ve Kia'nın nasıl devlet tarafından desteklendiğini biliyoruz değil mi :)  Zamanında aynı destek olsaydı bugün Anadol da dünya markası olabilirdi.

Babayiğit aslen önce devletler olmalı. Bugün Seat bile devlet tarafından çok yüksek destek alıyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Şimdi, Yakup Çağatay yazdı:

Hyundai ve Kia'nın nasıl devlet tarafından desteklendiğini biliyoruz değil mi :)  Zamanında aynı destek olsaydı bugün Anadol da dünya markası olabilirdi.

Babayiğit aslen önce devletler olmalı. Bugün Seat bile devlet tarafından çok yüksek destek alıyor.

Bizim devletin de tüm desteği vereceğini biliyoruz zaten...Babayiğitn devletler olduğu düzen 1945-1990 arası idi...dünya değişti.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.