Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

EcoBoost Motor sarsıntısı


Misafir

Soru

Merhaba arkadaşlar 2012 model 1.6 EcoBoost Tit.X 182 ps aracımı yeni aldım araç motor sarsıntısını fazlasıyla kabin içinde hissediyorum bu normalmidir. Motor kulağını değiştirmek bu sesi az da olsa keser mi acaba? Aracın tüm bakımlarını yeni yaptırdım

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 1

Araç rölantideyken bu problem var. Yürürken bir ses yok. Nasıl tesbit etttiniz

Rölantide sarsıntı çok büyük olasılıkla motor kulağındandır. 
1.6 EB motor sarsıntısız çalışır. 1.0 ile karıştırmayın. Ben zaman zaman start stop devreye girdiğinde motorun çalışmadığını ancak gösterge paneline bakınca fark edebiliyorum, o derece yani.

Aynı sorunu yaşadım, motor kulağı değişti garantiden ve normale döndü. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Servise sorduğunuzda bu motorlar böyle cevabı aldınız sanırım.

Benim arabamda rölantide titreşim yapıyo. Rölantinin düşük olduğunu düşünüyorum. En son 650 devirdeydi. Rolanti benim 1000 devir çizğisine yakın görünüyor. 

 

Servis normal olduğunu söylüyor. Özel bir servise götürdüğümde motor kulağını değiştirelim düzelir diyor. İkilemde kalmış durumdayım Motor devri 1000 d/dk dan biraz aşağıda görünüyor

Misafir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Servis normal olduğunu söylüyor. Özel bir servise götürdüğümde motor kulağını değiştirelim düzelir diyor. İkilemde kalmış durumdayım 

Açık söylüyeyim size.Benim servislerin (Ankaradakiler) çoğunluğuna güvenim kalmadı.Beni baştan savmaları yüzünden ön disklerim oyuldu ve cepten yaptırdım. Eğer şuan bunu Ford Otosan okuyorsa yetkili servislerin müşterilerine garantiliyse aracın git bişey olursa hallederiz mantığını hissettirmelerine çare bulmaları lazım. Eğer farklı servis varsa şehrinizde bence şansınızı diğer serviste deneyin.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Açık söylüyeyim size.Benim servislerin (Ankaradakiler) çoğunluğuna güvenim kalmadı.Beni baştan savmaları yüzünden ön disklerim oyuldu ve cepten yaptırdım. Eğer şuan bunu Ford Otosan okuyorsa yetkili servislerin müşterilerine garantiliyse aracın git bişey olursa hallederiz mantığını hissettirmelerine çare bulmaları lazım. Eğer farklı servis varsa şehrinizde bence şansınızı diğer serviste deneyin.

Mevcut servislerin fahiş fiyatları ve bilgisiz/deneyimsiz çalışanları nedeniyle bu problemleri bende eski aracımda yaşadım. Artık aracı teslim etmekten korkuyorum. Bu nedenle özel servisler aracı onarırken sizin gözetiminizde bu işler gerçekleştiği için herşey şeffaf. Soruna gelince yakıtta buna bir etmen olabilir diye düşünüyorum. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Rölantide sarsıntı çok büyük olasılıkla motor kulağındandır. 1.6 EB motor sarsıntısız çalışır. 1.0 ile karıştırmayın. Ben zaman zaman start stop devreye girdiğinde motorun çalışmadığını ancak gösterge paneline bakınca fark edebiliyorum, o derece yani.

Aynı sorunu yaşadım, motor kulağı değişti garantiden ve normale döndü. 

Sanırım tesbit doğru bana da öyle geliyor. Parça kodu ne acaba almak gerekecek. Garanti bitti :)

Misafir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Benim aracımda da benzer problem vardı, rolantideyken araç sarsılıyordu, ancak bunu herzaman yapmıyordu, 45000 kmlik bakıma bıraktığımda servis uydurma bir cevapla geçiştirdi. Problem daha sık olunca, arıza aktifken servise gösterdim, arıza olduğunu kabul edip incelemeye aldılar, sonuç da egsantrik dişli grubundaki sensör değişti ve araç düzeldi.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Abi benimki sarsıntılı zatende. Bir de şu var boşta gaza basınca devir 1500 den düştüğü esnada 1000 e kadar silkeliyor bildiğin. Titreme değil silkeleme abi. Devir rölantideyken sanki düşük gibi geldi bana.

6b7290d628238a4e8223de807cda43b5.jpg
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Abi benimki sarsıntılı zatende. Bir de şu var boşta gaza basınca devir 1500 den düştüğü esnada 1000 e kadar silkeliyor bildiğin. Titreme değil silkeleme abi. Devir rölantideyken sanki düşük gibi geldi bana.

6b7290d628238a4e8223de807cda43b5.jpg

Normalde araçların rolanti devri 800'dür, seninki düşük sanırım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

cidden düşük.. gerçi ibre 0 ın az altında, stop edince...bu yüzden ibre 800 gibi dururken test menü de 900 devir yazıyordu sanırım.. ısınmış motorda, tüketim 0.6 lt bende, çok ideal koşullarda 0.5 e düşüyor..

@Doğan Kurban

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
cidden düşük.. gerçi ibre 0 ın az altında, stop edince...bu yüzden ibre 800 gibi dururken test menü de 900 devir yazıyordu sanırım.. ısınmış motorda, tüketim 0.6 lt bende, çok ideal koşullarda 0.5 e düşüyor..

@Doğan Kurban

Bende motor ısınınca klima felan kapalıysa 0,51 standart abi.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.