Ogün Özemre Oluşturma zamanı: Kasım 25, 2011 Raporla Share Oluşturma zamanı: Kasım 25, 2011 Antifiriz nazı almanyasının Sovyetler Birliğini işgali sırasında tanklarının ve diğer zırhlı araçlarının donması ve bu yüzden savaşı kaybetmeleri üzerine Alman bilim adamları tarafından icat edilmiştir. Sovyetler Birliği ile olan Savaş kaybedildikden 2 ay sonra antifiriz icat edildiği için Hitler geç kalmış olan bu bilim adamlarını asarak idam ettirmiştir. Peki nedir bu antifiriz? ve nasıl çalışır? Arabamızın motoru arabayı yürütecek gücü sağlarken bir yandan da ısı üretir. Motor bloğu içinde devamlı dolaşan su ile motor soğutulur. Motordan aldığı ısı ile ısınan bu su da radyatörde havanın yardımıyla soğutulur. Kapalı bir çevrimde ve ideal ısı dengelerinde devamlı oluşan bu olayın farkına biz ancak, herhangi bir arıza durumunda soğutma olayı yetersiz kaldığında, radyatörden buharlar çıktığında, yani bilinen tabiri ile arabamız hararet yaptığında varırız. Kışın soğuk aylarında, hava sıcaklığı sıfırın altına düşünce, arabamız kapı önünde hareketsiz halde iken bu soğutma suyu da her su gibi donabilir. Donunca genişler ve yaptığı basınçla motor bloğunu çatlatabilir. Bu olayı önlemek için suyun içine, sıfırın çok altındaki derecelerde bile donmasına mani olacak ‘antifiriz’ dediğimiz sıvı ilave edilir. Motorun soğutma suyunun içine ne oranda antifiriz konulacağını, o bölgede olabilecek en düşük hava sıcaklığı belirler. O zaman şöyle düşünülebilir. Tam emniyetli olması bakımından, soğutma suyunun yerine niçin tamamen antifiriz doldurmuyoruz? Antifiriz oranı yüzde yüzü bulunca sıcaklık ne kadar düşerse düşsün maksimum korunma sağlanmış olmaz mı? Hayır, olmuyor. Mantıken ters gelebilir ama belirli orandan fazla konulan antifiriz bu sefer de tamamen ters tepki veriyor. Suya yüzde 50 oranında katılmış antifiriz -37 derecede donarken, antifirizin kendisi yani saf antifiriz -12 derecede donuyor.Ayrıca antifiriz kaynama sıcaklığını 130 lara çekiyor. "ama" hepsini antifiriz yaparsak saf antifiriz motoru soğutamıyor. Suyla karışabilen her şey onun sıfır derece olan donma noktasını düşürür. Yani donma derecesini düşürmek için suya toz şeker, şurup hatta aküdeki asit bile konulabilir. Hepsi de bir dereceye kadar aynı işlevi görür ancak hiçbiri diğer tehlikeli yan etkileri bakımından tavsiye edilmez. İlk otomobillerde şeker ve balın antifiriz olarak kullanılmaları denendi, sonraları ise alkolde karar kılındı. Ancak bu sefer de alkolün kaynama noktası düşük olduğundan motor sıcakken sorun çıkardı. O halde ideal antifirizin donmayı önlemesi ama aynı zamanda da suyun kaynamasına sebep olmaması gerekiyordu. Günümüzde bu amaçla ‘etilen glikol’ denilen renksiz kimyasal bir sıvı kullanılıyor. Suyun içine katılan kimyasalların donmayı önleme özelliği, suyun ve buzun moleküler yapıları ve antifirizin bu yapılara olan etkisinden ileri geliyor. Bilindiği gibi tüm sıvılarda olduğu gibi suda da moleküller serbest ve düzensiz halde, katılarda (buzda) ise sabit ve düzgün bir yapıdadırlar. Su donarken önce moleküllerinin hareketleri yavaşlar sonra da düzgün ve sabit bir pozisyona gelirler yani kristalleşirler. İşte antifirizin buradaki rolü. moleküllerinin su molekülleri ile birleşerek onların buz kristalleri oluşturmalarına mani olmaktır. Peki öyleyse ortada su yokken antifiriz kendi kendine niçin daha çabuk donuyor? çünkü suya katıldığında antifirizin su moleküllerine yaptığını su da antifiriz moleküllerine yapar. Donmayı önlemek daha doğrusu geciktirmek iki taraflı çalışır, su da antifirizin donma derecesini düşürür. Sonuç olarak arabanın soğutma suyuna önerilenden fazla antifiriz konmasının hiçbir faydası yoktur aksine zararı vardır. 4 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Yusuf Çavuş Yanıtlama zamanı: Kasım 25, 2011 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Kasım 25, 2011 Teşekkürler Ogün'üm. Ogün megane3 ün antifirizini kontrol ettireyim mi ? Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Ogün Özemre Yanıtlama zamanı: Kasım 25, 2011 Yazar Raporla Share Yanıtlama zamanı: Kasım 25, 2011 Rica ederim abicim Gerek yok abicim 1000-1500 km olunca zaten yağ değişimi yapacaksın o zaman kontrol ettirirsin 1000-1500 e ne kaldı abim 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Aydın Baran Yanıtlama zamanı: Kasım 25, 2011 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Kasım 25, 2011 Teşekkürler Ogün'üm. Ogün megane3 ün antifirizini kontrol ettireyim mi ? Ne kontrolü ettireceksin sen yeni arabanın? Zaten haznesi şeffaf değil mi? gözle kontrol etmiyormusun? Ben 2008 den beri bir kez bile kapağını açmadım o haznenin; zaten rengi pembe çok net gözüküyor seviyesi. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Guest Tolga KARACA Yanıtlama zamanı: Kasım 25, 2011 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Kasım 25, 2011 Konu başlığına dikkat; başlatan Ogün - tarih Bugün 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Ümit Vaysaloğlu Yanıtlama zamanı: Kasım 25, 2011 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Kasım 25, 2011 Rica ederim abicim Gerek yok abicim 1000-1500 km olunca zaten yağ değişimi yapacaksın o zaman kontrol ettirirsin 1000-1500 e ne kaldı abim Neden 1000-15000 km de değiştiriyor. Ya da biz niçin 15000 de değiştiriyoruz. Renault'un farklı bir uygulaması mı var. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Yakup Ç. A. Yanıtlama zamanı: Kasım 25, 2011 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Kasım 25, 2011 Neden 1000-15000 km de değiştiriyor. Ya da biz niçin 15000 de değiştiriyoruz. Renault'un farklı bir uygulaması mı var. Reno ile ilgisi yok Ümit bey, ilk denilen değişim keyfii.. ayrıca reno meganı'ı 20.000'de istiyor.. Buarada sizde değişebilirsiniz Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Aydın Baran Yanıtlama zamanı: Kasım 25, 2011 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Kasım 25, 2011 Neden 1000-15000 km de değiştiriyor. Ya da biz niçin 15000 de değiştiriyoruz. Renault'un farklı bir uygulaması mı var. Her yeni araçta tavsiye edilir 1000-1500 km. sonra yağ değişimi, motorun ilk çalışmasında yağa karışabilecek kılcal kalıntıların motoru çizip zarar vermemesi için. Ancak Üreticilerin artık böyle bir prosedÜrÜ olmuyor. 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Ogün Özemre Yanıtlama zamanı: Kasım 25, 2011 Yazar Raporla Share Yanıtlama zamanı: Kasım 25, 2011 Ne kontrolü ettireceksin sen yeni arabanın? Zaten haznesi şeffaf değil mi? gözle kontrol etmiyormusun? Ben 2008 den beri bir kez bile kapağını açmadım o haznenin; zaten rengi pembe çok net gözüküyor seviyesi. Aydın abi Yusuf abinin bahsettiği olay soğutma suyunun miktarı değil. Su ile antifirizin karışma yüzdesini kontrol ettirmekten bahsediyor 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Aydın Baran Yanıtlama zamanı: Kasım 25, 2011 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Kasım 25, 2011 Aydın abi Yusuf abinin bahsettiği olay soğutma suyunun miktarı değil. Su ile antifirizin karışma yüzdesini kontrol ettirmekten bahsediyor gerek var mı sence? Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Ogün Özemre Yanıtlama zamanı: Kasım 25, 2011 Yazar Raporla Share Yanıtlama zamanı: Kasım 25, 2011 Çok önemli bir konu değil sıfır araÇ sonuÇta bakılsada olur bakılmasada. Ama havalar günden güne soğuyor. Kontrol edilmesi faydalı olur. Keyfe keder 1500 km yağ değişiminde bakılabilir. İÇ rahatlatma aÇısından. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Ümit Vaysaloğlu Yanıtlama zamanı: Kasım 25, 2011 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Kasım 25, 2011 Her yeni araçta tavsiye edilir 1000-1500 km. sonra yağ değişimi, motorun ilk çalışmasında yağa karışabilecek kılcal kalıntıların motoru çizip zarar vermemesi için. Ancak Üreticilerin artık böyle bir prosedÜrÜ olmuyor. Benim bildiğim bu motorlar zaten rodajını tamamlayıp geliyor. Tamam tamamen rodajını tamamlamamış olsada genel olarak tamamladığını dÜşÜnÜyorum. Tabi buna rağmen ben 5000 km de değiştirmeyi dÜşÜnÜyorum ama 1500-2000 özel bir uygulama zannettim. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Yakup Ç. A. Yanıtlama zamanı: Kasım 25, 2011 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Kasım 25, 2011 Benim bildiğim bu motorlar zaten rodajını tamamlayıp geliyor. Tamam tamamen rodajını tamamlamamış olsada genel olarak tamamladığını dÜşÜnÜyorum. Tabi buna rağmen ben 5000 km de değiştirmeyi dÜşÜnÜyorum ama 1500-2000 özel bir uygulama zannettim. 5.000 de olur sıkıntı yok yani 15'e gelmeden bi değişiklik iyi gelir Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Mertcan Çelik Yanıtlama zamanı: Kasım 26, 2011 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Kasım 26, 2011 Kitapçıkta 1600 gösterilmekte rodaj süresi, biz de 2000-2500 civarı ilk bakımına sokmayı planlıyoruz. Bir de antifirizi kontrol ederken yüzde kaçı su kaçı antifiriz diye bakabiliyorlar mı öyle? Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Yusuf Çavuş Yanıtlama zamanı: Kasım 26, 2011 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Kasım 26, 2011 Rica ederim abicim Gerek yok abicim 1000-1500 km olunca zaten yağ değişimi yapacaksın o zaman kontrol ettirirsin 1000-1500 e ne kaldı abim Doğru diyorsun 990 larda şu an 1500e bişey kalmadı Ne kontrolü ettireceksin sen yeni arabanın? Zaten haznesi şeffaf değil mi? gözle kontrol etmiyormusun? Ben 2008 den beri bir kez bile kapağını açmadım o haznenin; zaten rengi pembe çok net gözüküyor seviyesi. Ogün açıklamış kardeşim. Aydın abi Yusuf abinin bahsettiği olay soğutma suyunun miktarı değil. Su ile antifirizin karışma yüzdesini kontrol ettirmekten bahsediyor Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Önerilen Mesajlar
Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın
Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor
Hesap oluştur
Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.
Hesap OluşturGiriş yap
Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.
Giriş Yap