Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Yeni Mercedes C350 Moose Testinde Sınıfta Kaldı


Olcay Sert

Önerilen Mesajlar

bilindiği gibi moose test geyik testi araçların yola aniden geyik fırlayışla yaptıkları manevraları taklit eder mesela çoğumuzun kullanmakta olduğu focusun test sonucu 76km dir. amma velakin mercedes gibi premium bi arabanın 64km ile anca geçebildiğini görünce sizlerle paylaşmak istedim önce mercedes videosunu koyayım

 

şimdibe bizim focus gelsin bakiiim :D

 

 

kaynak : http://teknikensvarld.se/mercedes-c-350-e-gor-bort-sig-i-algtestet-201279/

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu testleri gördükçe bir yandan lastik basıncı ve lastik seçiminin önemini hatırlıyorum, özellikle yük endeksinin bu tür durumlarda ne derece öne çıktığı belli oluyor, yüklü bir arabanın bu tür bir manevrada örneğin yukarıda Focus videosunda sol ön ve arka tekerleğine inanılmaz bir yük bindiği ne kadar da belli oluyor, tahmini o an ki maruz kaldığı yük miktarı nedir acaba ?

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

 tahmini o an ki maruz kaldığı yük miktarı nedir acaba ?

Yürüyen aksam ve lastikler "X2" tolerans ile imal ediliyor ... söz gelimi yük endeksi 120 olan lastik normalde 1,400Kg yük altında çalışmak için tasarlanmış olsa da X2 gereği 2,800Kg'da dahi iflas etmemesi için tasarlanıyor.

Anlık yük olayına gelince araç yürüyeni / lastik ve jantları (çok kısa süreler için) inanılmaz (örnek:24G) güçler ile başetmek zorunda kalabiliyor. Ama tabi ki burada "anlık" etkilerden bahsediyoruz. 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu tür bağımsız grupların yaptıkları testlerde karşılaştırma yapmak için lastik marka ve modeli, lastik basıncı, araç yük oranı, parkurun birebir uyumluluğu gibi değişik faktörlerin örtüşmesinin sağlanması lazım. Yani aynı gibi görüne iki videoya bakarak kesin sonuça varmak doğru olmaz.
Testi yapan sitede Mercedes sözcüsünün açıklamasında de testin ABD standartlarında 75 km/h hıza kadar başarı ile tamamlanıp onaylandığı, ancak farklı testler değişken parametreler nedeniyle aynı sonucun elde edilemeybileceği okur gibi oldum.

Tabii hibridin ağırlığı ve farklı yük dağılımı bir handikap olabilir. Ben Mercedes'te sorumlu pozisyonda olsam ilgili mühendisleri çağırır "ne iş?" diye fikirlerini sorar sonra "gidin şu aracın ESP ayarlarını adam edin bizi de dünyaya rezil etmeyin" derdim. 

Ayrıca pahalı araçların hepsi ucuz olanlardan iyi yol tutar diye bir kural da yok. :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

katılıyorum ... üstelik biz (Ford) bu testi -ince- stepne ile geçemedik ... test tekrarında ENCAP bize "Ya ESP'yi standart koyun ya da tam boy stepne takın" seçeneği verdi (...evet, bu testin bir de stepne ile yapılanı var ... geçemezsen yıldız kaybediyorsun) bunun üzerine Ford EU tüm seride ESP'yi standart hale getirdi. 

NCAP ve ENCAP testlerini geçmek ve 5 yıldız almak hiç de kolay iş değil, ezmeyin Mercedes'i ... eminim Stuttgart tayfası acilen önlem almıştır. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.