Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

F3 1.6 TDCI Turbo Upgrade ve Remap


Furkan Çiçek

Önerilen Mesajlar

Arkadaşlar merhaba,

Aracım 100 Bin KM'sini devirdi. Aracımda Turbo kaynaklı bir performans düşüklüğü var.
Aynı zamanda Volan ve baskı balatasını da değiştirmem gerekiyor. Tüm yapılacak işlerin bir haritasını çıkarıp bütçe ayarlayıp topluca elden geçirmek istiyorum.

Araştırma yaparken GT17 Turbo ve bu değişimle beraber bronz baskı balatasından bahsettiklerine denk geldim.
Açıkcası, Turbo basınç barları, upgrade sonrası gereken değişiklikler konusunda bir bilgim yok.
Sanırım manifoldu vs. tekrardan yapılandırıyorlarmış. Rahat bir şekilde 200 HP güç alınabileceğini ve aldığını iddia edenler var.

Bu nokta da, FocusClubTr ailesinden isteğim, komplike bir şekilde yapılabilecekleri ve marka model önerilerini belirtmenizdir.
Volan, bronz baskı balata, turbo, remap (superchip vs), sprint booster vb.

Ayrıca, okuduğum yazıda şöyle bir cümle geçiyor;
" focusun şanzuman aktarımda mükemmel fakat akslarımız sorun çıkaracaktır baştan söylim ayrıca 4-5 binde bir emme manifolt o-ring leri değişmek zorunda kalacak basınçtan ötürü kaçırıp duracak"

 Umarım mantıklı modifikasyon ve kullanım ile böyle bir problem ile karşılamam. 

Yukarıda yazdığım parçalar benim denk geldiklerim, bu süreçte değişmesi ya da güçlendirilmesi gereken parçalar varsa bilgilendirirseniz sevinirim.

 

Saygılarımla,

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu kadar ayrıntılı yazabilecek bilgide biri çıkar mı bilemem.

BTG Maslak superchips uygulamasını yapıyor, genelde +20 PS ve 40 Nm tork getiriyor, rahat fark edilir bir farktır ve sağlıksız değildir. Fiyatı da 1500 TL dolaylarında olmalı.

tdci.thumb.JPG.f388ecfcff404ffcb3ad7b41b

Bunun dışında kendince yazılım yapan atölyelerden racechip gibi tak çalıştır modül üreten firmalara kadar değişik alternatifler var. http://store.racechip.com.tr/index.php?route=product/category&path=1394_8803_106581

Prensip olarak araç için öngörülenden fazla güç sorun demektir. Başta aktarma organları olmak üzere yük artacağından aşınma da artar, arıza olasılığı yükselir. Kolay masraf çıkartır. Hele ki 200 PS'lerde dolaşanlar için (tabii gerçek ise) bu olasılık çok yüksektir ve kısıtlı bütçe ile ve her gün ulaşım için kullanılması gerekli bir araç ile hiç girişilecek iş değildir. Ayrıca motor gücünün artması frenlerin de yetersiz kalmasına neden olur ve sürüş güvenliği olumsuz etkilenir.

Macera sevmiyorsanız abartmamak lazım.

 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Cevabınız için teşekkür ederim Cem bey,

Hali hazırda Baskı balata, volan ve turboyu değiştireceğim için dokunmuşken biraz stok dışına çıkmak istedim. Aracı 0 KM'den 105 bin Km'ye getirdikten sonra biraz da neler yapılabilir bunları görmek istemiyorum açıkcası. Diyelim ki 200 HP güce çıkarmış olsak da yine de sürüşüm de bir değişiklik olacağını sanmıyorum. Ayağımın altında böyle bir güç olsun ama kullanmasam da olur diyenlerdeyim, arada gaza dokunsam yeter. :)) 

Turbo ve bronz baskı konusunda bilgilere ihtiyacım var, superchip uygulamasını yorumlarınızdan ve buradaki başlıklardan baya bir incelemiştim.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu türde yüksek bir gücü (200PS) bu araç için kolay kolay kimse tavsiye etmez, aracın motor sağlığı, yürüyen aksam, şanzıman ve frenlere çok fazla yük getirecektir, tüm bunların iyileştirilmesi gerekir ki bu çok fazla para, emek, zaman ister bunun yerine (şahsi fikrim) böyle bir tutkunuz varsa satıp daha güçlü bir araç almak daha mantıklı olurdu, örnek olarak, F30 316i modifiye için çok uygun, çalışmalarında aracın genel yapısına sınırları içinde olabildiğince az yük getirmeye gayret eden ve en sağlıklı yazılımları üreten superchips bile 136 PS / 220 Nm. olan bu araca 85 PS / 97 Nm. gibi yüksek değerler ekleyebiliyor, ama 1.6 TDCi için değerler belli, üstüne çıkmıyorlarsa bir sebebi var demektir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hali hazırda bu parçaları değiştirmem gerekiyor, değiştirmişken biraz yükseltmek istedim. Üst sınırlara getirmek yerine sadece taktığım turboyu doldurabilecek bir remap işlemi düşünmüştüm ben. 200 HP değil de, 115 yerine 130 da olsa olur.

Tam olarak gözden kaçan şey, zaten turbo ve diğer parçaların değişmesi gerekiyor. Basınç normal değerin altında, baskı balatası volantın yüzünü yakmış.
Titreme gibi sorunlar var. 

GT17 ya da Turbo Upg. etme konusunda bilgiye ihtiyacım var. Yoksa, 1.6 TDCI ile gelen bir araçta 200 HP gücü bende tehlikeli bulurum.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hali hazırda bu parçaları değiştirmem gerekiyor, değiştirmişken biraz yükseltmek istedim. Üst sınırlara getirmek yerine sadece taktığım turboyu doldurabilecek bir remap işlemi düşünmüştüm ben. 200 HP değil de, 115 yerine 130 da olsa olur.

Tam olarak gözden kaçan şey, zaten turbo ve diğer parçaların değişmesi gerekiyor. Basınç normal değerin altında, baskı balatası volantın yüzünü yakmış.

Titreme gibi sorunlar var. 

GT17 ya da Turbo Upg. etme konusunda bilgiye ihtiyacım var. Yoksa, 1.6 TDCI ile gelen bir araçta 200 HP gücü bende tehlikeli bulurum.

Önce yazayım sonra araştırayım istedim.

Yol arabası olarak ve fenni muayeneden geçebilecek durumda bir yenileme/yükseltme yaptırmak istiyorsanız eğer orjinal parçaların yenisini takıp superchips stage 1 yazılım attırın derim.

Neden mi? Şöyle:

O sıkıştırma oranlarında motorun gaz çıkışı artacak demektir, bu sebeple o gücü alabilmek adına dpf varsa söktürmeniz yoksa kazan genişliği ve egsoz boru genişliğinide artırmanız gerekecek bu kısım duruma göre 1500-2000tl. Bunları yapınca kara tren modunda etrafı dumana boğacağınızıda ekstra belirteyim.

Bronz balata memleketimizde yok, bazı yerler orjinal balatayı alıp üzerine bronz plakalar çakıyor. Bu durumda kalitesine ve işçiliğine göre balata + kullanılan malzemeler + işçilik = 1500-2000tl

Ki bronz balata kullanabilmek için tek kütleli volant kullanmanız lazım ki bu da min 1000tl

Hadi diyelim bunları yaptırdınız o bildiğiniz magrur ve yumuşak kalkışları unutun. Daha sert sarsıntılı ve rahatsız edici kalkışlar sizi yoğun trafikte bezdirecek.

Gel gelelim turbo mevzuna; aracınıza uygun turbo bulabilirsiniz, takabilirsiniz. İlk mevzu montaj. Montajda karşınıza bir dizi problem çıkacak. İlk problem söz konusu turbo daha büyük olacak ise manifoldun ve portların quick spoola göre uygun olması, aksi taktirde zaten kabaca 4500 devir efektif çeviren arabanız bunun 1500 devirinde ancak canlı olacaktır ki pek bi can sıkar. Haydi portları genişlettiniz diyelim ki bunun için motor sökülecek, sök tak ayrı bir sorun, bunları servis yapmaz o yüzden deli ama süper bilgili bi usta bulmanız lazım. Haydi bunlarda tamam geldik turboya, turbonun hava ve yağ boruları muhtemelen farklı olacaktır, bunu yaşamamak için bolt-on kit bulmanız lazım ki sanırım garrette sizin bantta bu turboların kitleri yok. Peki diyip yaptırabilirsiniz ama düzgün olmazsa eğer turbonuz puf diye kırılabilir. Manifolt min 1500 port genişletme 1000 sök tak min 1500, turbonun sadece kendisi 1500$ yani toplamda 8500tl falan.

Tamam diyelimki harcayacak paranız ve zamanınız buna yetti kaldı geriye yazılım.

Arabanızdaki donanım kombini custom yani farklı ve size özel olduğundan piyasadaki paket yazılımlar veya kutular sizin arabanızı düzgün ve performanslı çalıştırmayacaktır. Noldu döndük dolaştık bilmemne usta, yok olmadı çipçi kamil tadında adamların ocağına düştünüz. Hadi diyelim birilerine güvendiniz ve teslim ettiniz.(ki çoğu ver raili aç basıncı atsın duman elleme tadında kasaplar) o araba ya düzgün yürümez yada yürüsede hep bir durumda canınızı sıkacak birşeyler ortaya çıkarır. Bu da işçiliğe ve harcanan zamana göre 750tl-2000tl arası.

Sonuç araba yükü para, heba olan çoğu boşa harcamış zaman, bir ton sinir harbi. Olsun olsun 170-180bg

Yukarda yazdıklarımdan herhangi birini atlarsanız tüm emeğiniz boşa gider. Belki fiyatlar azzzcık aşağı iner.

İlk dediğime gelirsek 30-40tl volant temizleme tornacıya 500-600tl debriyaj setine 250tl de ustaya verirsiniz. 1000tl buraya gider. Orjinal turbonuzu 1500-2000tl ye bulursunuz. Toplamda 3000tl gider ki zaten bu arabanızın hali hazırdaki masrafı. Ki ben olsam arabaya böyle bir kıyak çekerken enjektörleride söktürür temizletir gerekiyorsa tadilat yaptırırdım ki bu da fazlada 400-500tl. Performans istiyorsanız 1500 tl yazılım, 500tl filtre, 750tl sprintbooster 2750tl ye de performans kazanmış olursunuz. Bu da size 134bg 314nm tork ağrısız sızısız verir ki zaten istediğiniz değerler bunlar. (Diğer parçaların kondisyonuna bağlı olarak) Ki bunların hepsi max 1-2 günlük dertsiz işler. Yukarıda yazdıklarımı kalem kalem toplamak istemedim siz toplar ve kimsenin olmadığı bir ortamda kendi kendinize üç kez tekrarlarsınız.

Are you sure?

Press any key to continue...

  • Beğen 5
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 2 hafta sonra...

Servet bey detaylı açıklamanız için teşekkür ederim. Yaptığım araştırmalar ve yabancı forumlarda ki görüşmelerim sizin söylediğiniz bilgiler ile neredeyse aynı. Fakat, GT17 yerine başka bir Turbo ve kiti bizim bu TDCI motora uygun bir şekilde üretilmiş. Fakat, bu turbo için özel bir yazılım modifiyesi gerekiyormuş. Ki Forumda ki superchip bu işi halledebiliyor mu bilmiyorum. Hafta içi görüşeceğim halledebiliyosa onlara yaptıracağım. Fazla abartmadan, "Turbo, bronz baskı ve volant, sprintbooster, yazılım ve intercooler" değişecek. Yani üst seviyelerde olmayacak. Serviste baskı, volant ve turbo için 5 bin tl masraf çıkmışken Yurt dışından 5 bin tl den daha az bir rakama tüm bu parçaları alıp geriye sadece chip işi kalacak. Ayrıca, yurtdışında ki kontakta olduğum arkadaşıma beyini gönderebilirim, ama test işi nasıl olacak bilmiyorum. Gerekli montajlar yapıldıktan sonra sonuçları bu başlık altında paylaşacağım.

 

Edit: Tüm işlemlerden sonra bütçem kalırsa Fren sistemine de dokunabilirim. Ayrıca, sormayı unuttum parçaları alsam dahi Sivas'ta kışın sert geçtiği için kış sonunda taktırabilirim. Zira, rodajı kışa bırakma diyorlar. Sizce de -30 ve -40 ların yaşandığı bir şehirde dizel motora kışın upgrade uygulamak mantıklı mı?

Furkan Çiçek tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

bu maceraya ben atladım mart 2015 te ne sorunlar çıktı ne sorunlar allaha şükür atlattık hepsini bu iş için ciddi anlamda para harcadım şu an mekanik olarak herşeyi hazırladık fakat yazılım için bekliyorum. Bu işler için ciddi zaman ve ar-ge için para ve dizelden anlayan iyi ustalar lazım ...yazılımla şunu aldık bunu verdik bu kadar boy öndeydimle olmuyor bu işler. Mustang yük dynosu lazım sağlıklı ölçmek için yazılım Yapılmış çok arkadaşla denedik stock halindeyken yazılımlı 145- 150 hp denen araçlar sadece bir-bir buçuk  boy önde kalıyolar malesef türkiyede 2-3 kişiyi geçmez dizele yazılım yapacak kişiler gerisi ya kopyala yapıştırcı yada servet beyin dediği gibi aç raili ver basıncı oldu malesef yok öyle bir dünya ... Bu kadar emek verdim ben dahil ortaya ne çıkacak kesin bir sonuç yok malesef sadece tahminden ileri gidemiyor ... az kaldı ama bende artık sıkıldım bu işlerden son bir şans verdim kendime artık yazılım yapılınca olursa olur olmazsa modifiyeli parçaların hepsini söküp orjinal bir şekilde bineceğim.

Ne kadar uğraştığımı şuradan anlayın kendim makam şoförlüğü yapıyorum kendi aracımın turbosunu intercoolerinı dpf sini ön tamponunu farlarını akü kutusunu hava filtre kutusunu alet hırdavat lift olsun kendim çok rahatlıkla yapabiliyorum artık ankara piyasında neredeyse tanımadığım yazılımcı chipci kalmadı hepsiyle bir çay içmişimdir :D

 

İşiniz toplu iğne ile kuyu kazmak gibi malesef ... kolay gelsin...

Serkan Karakoca tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

37 dakika önce, Serkan Karakoca said:

bu maceraya ben atladım mart 2015 te ne sorunlar çıktı ne sorunlar allaha şükür atlattık hepsini bu iş için ciddi anlamda para harcadım şu an mekanik olarak herşeyi hazırladık fakat yazılım için bekliyorum. Bu işler için ciddi zaman ve ar-ge için para ve dizelden anlayan iyi ustalar lazım ...yazılımla şunu aldık bunu verdik bu kadar boy öndeydimle olmuyor bu işler. Mustang yük dynosu lazım sağlıklı ölçmek için yazılım Yapılmış çok arkadaşla denedik stock halindeyken yazılımlı 145- 150 hp denen araçlar sadece bir-bir buçuk  boy önde kalıyolar malesef türkiyede 2-3 kişiyi geçmez dizele yazılım yapacak kişiler gerisi ya kopyala yapıştırcı yada servet beyin dediği gibi aç raili ver basıncı oldu malesef yok öyle bir dünya ... Bu kadar emek verdim ben dahil ortaya ne çıkacak kesin bir sonuç yok malesef sadece tahminden ileri gidemiyor ... az kaldı ama bende artık sıkıldım bu işlerden son bir şans verdim kendime artık yazılım yapılınca olursa olur olmazsa modifiyeli parçaların hepsini söküp orjinal bir şekilde bineceğim.

Ne kadar uğraştığımı şuradan anlayın kendim makam şoförlüğü yapıyorum kendi aracımın turbosunu intercoolerinı dpf sini ön tamponunu farlarını akü kutusunu hava filtre kutusunu alet hırdavat lift olsun kendim çok rahatlıkla yapabiliyorum artık ankara piyasında neredeyse tanımadığım yazılımcı chipci kalmadı hepsiyle bir çay içmişimdir :D

 

İşiniz toplu iğne ile kuyu kazmak gibi malesef ... kolay gelsin...

Serkan bey, taktığınız parçaları öğrenebilirmiyim? Ayrıca nasıl sorunlar yaşadınız? 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

43 dakika önce, Furkan Çiçek said:

Serkan bey, taktığınız parçaları öğrenebilirmiyim? Ayrıca nasıl sorunlar yaşadınız? 

Aracım enjektör öğrenme sorunumu vermedi araç kendini korumayamı almadı yazılımsak egryi iptal eden arkadaş araya metal contamı koymadı şanzumanmı sökülüp dağıtılıp tüm bilyaları değişmedi enjektörler sökülüp temizlenip ayar mı yapılmadı aks bilyaları gitmiş mi denmedi intercooler olmaz böyle turbo laga düşer diyenmi olmadı baskı balata setimi değişmedi askı bilyası mı kasıntılı çalışmadı bu liste uzar gider en ufak bişeyde bütün modifiyeli parçalar sökülüp orjinalleri takıldı. En az 10-15 defa ön tamponmu sökülmedi wasgate mi kaçırmadı turbo 10 keremi sökülüp takılmadı aracım garantili olduğu için 15-18 gün yetkili servistemi kalmadı gecenin bir yarılarına kadar sanayilerde ömrüm geçti vallahi psa motorda 1.6 dizel stage 3 yapmaya çalışan kişilerle mi tanışmadım dünya çapında yabancı forumlardaki yazılarımı çevirttirip okumadım arabam ankaradan istanbula mı boştan yere gidip gelmedi arkadaşlarım mı boştan yere yorulmadı neler neler neler bu liste emek uzar gider :D

şu an aracımda hybrid turbo + down pipe + big intercooler + egr off + k&n hava filtresi+ hava filtre kutusu için şnorkel bulunuyor.

şu an stock yazılım var üzerinde sadece yazılımsal olarak dpf iptali var .

şu an obd yol ölçümlerinde 135 hp 300 tork veriyor. 

Yazılımdan sonra kontrol edeceğiz gerekli olursa egzos başlığına kadar custom krom egzos yapılacak .Tabiki sprint boosterla da yazılımı destekleyeceğiz. 

Koşmayı hallettikten sonra tabiki durmak için fren modifiyeside yapacağız.

bu torkla bile 1.-2.-3. Viteste gaza yüklenince yolun eğimine zeminin yatıklığına göre kafayı sağa sola çekiyor :D

Buradan bana yoğun iş temposunun içerisinde olmasına rağmen her türlü yardımını esirgemeyen servet özkanada ayrıyetten teşekkürlerimi sunuyorum.Allah razı olsun bro çok kahrımı çektin :D

Serkan Karakoca tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Eğer son cümleler olmasaydı direk vazgeçecektim :D Ama şöyle bir şey var, bu yazdıklarınızı direk yaptıracağım servise götüreceğim tedbir olsun diye. Benim garantim olmadığı için kafam rahat. Böylece bende söküp takma vs. öğrenmiş olurum :)) Bizimkisi modifiyeden çok fantazi gibi gözüküyor ama olsun, stabil bir şekilde oturduktan sonra sanırım her şeye değdi diyeceğiz. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

8 dakika önce, Furkan Çiçek said:

Eğer son cümleler olmasaydı direk vazgeçecektim :D Ama şöyle bir şey var, bu yazdıklarınızı direk yaptıracağım servise götüreceğim tedbir olsun diye. Benim garantim olmadığı için kafam rahat. Böylece bende söküp takma vs. öğrenmiş olurum :)) Bizimkisi modifiyeden çok fantazi gibi gözüküyor ama olsun, stabil bir şekilde oturduktan sonra sanırım her şeye değdi diyeceğiz. 

Sanki daha cok dersiz basa dert gibi :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Servis bunların hiçbirini yapmaz sağlam aracı tanıyan mekanikçi ve dizel modifiye konusunda deneyimli ustalar bulmak lazım.Bu zorlu yola gireceğim diyorsunuz buyrun yolda sizin kararda inşallah sabırla içerisinden çıkarsınız :D Kolay gelsin ...

Serkan Karakoca tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Yetkili servise fren balatamı bile değiştirtmem ben. Hani 2-3 yıl sonra eminim yetkili servisten daha bilgili olacağım :)) 
Sivas'ta tüm yollar Cellat ustaya çıkıyor. Lise 1 e giderken 1978 Puch mobileti sanayideki enişteme kızıp 1 ayda söke taka her şeyini öğrenmiş tek başıma toplamıştım :D Hayırlısı, biraz uğraştıracak ama en azından bu işleri iyice öğrenmiş olacağız. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bir saat önce, Furkan Çiçek said:

Serkan bey, taktığınız parçaları öğrenebilirmiyim? Ayrıca nasıl sorunlar yaşadınız? 

Valla kendi adıma zamanında  bu kadar okuyup araştırsaydım çalışsaydım şu an çok iyi yerlerdeydim :D

Size naçizane tavsiyem 

önce motor durumuna daha sonra yürüyen baskı balata seti şanzuman  yakıt sistemi elemanları soğutma sistemi elemanları hava giriş sistemi ve egzos sisteminize baktırmanız yönünde ....

25 dakika önce, Servet Özkan said:

Sanki daha cok dersiz basa dert gibi :)

Zehiri verdin bak şimdi böyle diyorsun :D

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.