Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Focus mu Octavia mı ?


Okan Y.

Focus mu Octavia mı ?   

89 üye oy kullandı

  1. 1. Focus mu Octavia mı ? Focusum var ama Octavia aklımda kaldı

    • Focus
      67
    • Octavia
      20
    • Diğer
      1


Önerilen Mesajlar

Octavia bagaj hacmi, diz mesafesi gibi konularla kesinlikle önde. Camla birlikte açılan bagaj özellikle ihityacı olanlar için nefis. 

Yakışıklı da arabalar, içi sade şık, dolu paketleri bixenon farları ile birlikte önden de güzel duruyor. Ancak klişe olacak belki ama dsg problemi, geyik testlerinde çok başarılı sonuçlar verememesi, torsiyonun eksiklikleri(Torsiyon var diye hatırlıyorum), dikkat edenler ve sürüş zevki arayanlar için direksiyonun hamlelere cevap verme durumları vs octavia'da yok.

Zaten geri kalan konularda Focus bildiğimiz gibi.

edit : Focus'un Şanzıman+motor uyumu ise gerçekten nefis, artık yıllardır anlatılan yol tutuş vs söylemeye gerek yok. Ama bu defa motor şanzıman gerçekten çok uyumlu ve çok güzel yürütüyor. 

Ozan Altundal tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

20 saat önce, sinan yücel yazdı:

Bir galerici olarak net söylüyorum octavia.

Bu kadar "net" açıklamaların altının da doldurulması iyi olurdu. 

Yani "daha kolay satılıyor", "müşteriler şu nedenle tercih ediyor" gibi...

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bir saat önce, Cem Boneval yazdı:

Bu kadar "net" açıklamaların altının da doldurulması iyi olurdu. 

Yani "daha kolay satılıyor", "müşteriler şu nedenle tercih ediyor" gibi...

Değerli Hocam sizler daha iyi biliyorsunuz ya biz yine de izah edelim. Öncelikle örneklediğiniz gibi octavia daha kolay hızlı satan bir marka ayrıca değer kaybıda yaşatmıyor. Nitekim Vw. bünyesinde olmasının verdiği güven tüm tüketicinin zihnine ve kalbine nakşetmiş ve bilinç altına olumlu bir önyargı olarak yerleşmiştir. Hepimiz focusun ne olduğunu biliyoruz (her nekadar burada duygusal bir tavırla yorum yapılsada) detaya girmeyeceğim. 2015 yılında makyajla birlikte focusta bir çok şeyin değişeceğini ümit ediyordum buna istinaden de yakınlarıma müşterilerime de tavsiye etmeye başlamıştım, fakat beni büyük hayal kırıklığına uğrattı ford. Herkes sağlamlığından, konforundan, yol tutuşunda tut bağımsız süspansiyonların konfor farkına kadar övüyor. Gel görki formdaki marka tutukunları hariç galericiler ve halk arasında hiç de prestij sahibi bir marka veya modelleri olamadı fordun. Makyajlı kasanın yeni yaygınlaşmaya başladığı 2015 yılının 4. ayına doğru toplu araç almıştım. Bunlar içinde seat, skoda, vw, ford, citroen, audi, ve bilindik diğer piyasa markaları vardı. Hevesle ve merakla focusu kendime ayırdım bir müddet kulanmak için. Fakat hiç bir şekilde memnun kalmadım. Araç düzgün bir asfaltta sürücü için keyifli bir yolculuk sunabiliyor fakat malumunuz içinin dar olması, dingil ve aks mesafesinin kısa kalması aracı çok sarsıntılı ve sert bir sürüşe sevk ediyor. Heleki bozuk yolarda ön arka takımdan gelen sesler hala devam eden lastik ve yol sesi vasat burda güzel olan motor sesini baya kısabilmişler. Vw. ve diğer araçlarla karşılaştırdığımız zaman öyle muhteşem bir yol tutuşu da yok en fazla 5-10 km hız fark eder.Hep eleştirilen jettayı sürüyorum ara sıra her nekadar iç malzeme kalitesi düşük olsada orantılı yapısıyla daha esnek sessiz ve konforlu. Malzeme kalitesi bir birine yakın fakat jetta daha bir class ve zengin kaliteli tasarımı var. Bizim tümseklerden focusla bam küt geçerken jetta daha yumuşak sessiz ve sönümleyerek geçiyor. Bu vesileyle aynı karakteri octavia da sergiliyor hem de çok çok daha geniş ve tam bir aile aracı. Dsg nin konforunuda anlatmaya gerek yok sanırım. Gerçekler böyle burdaki tüm esnaflar ve biniciler ve diğer müşterilerde hep aynı şeyi söyler. Yeni kasa neler getirir bilemem fakat şuan ki ford yerli araba gibi. Octavia bu anlattıklarıma ilaveten daha avrupalı, sitil ve kaliteli duruş sergileyen bir araç.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Dingil ve aks mesafesi dediğiniz şey aynı şeydir ve bunun kısalığı direkt olarak sert/sarsıntılı sürüşe sebep olmaz, keza uzunluğu da yumuşama anlamına gelmez ayrıca benzer sınıftaki aks farkları zaten fark oluşturacak düzeyde olmaz. 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

1 dakika önce, Yakup Çağatay yazdı:

Dingil ve aks mesafesi dediğiniz şey aynı şeydir ve bu sert/sarsıntılı sürüşe sebep olmaz.

Aynı şey değildir yönlerini belirtmediğim için sen öyle anladın. akis dediğim iki teker arası, dingil dediğimiz ise; bu binek araç olduğu için arka taraf baz alınarak ön ve arka teker arasını kastettim. Ayrıca bu mesafeler bilakis aracın konforuyla doğrudan ilgilidir. Bknz. 2002-2005 arası e serisindeki uyumsuzluktan kaynaklanan ölçüler makyajlı kasayla giderilmiştir.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Şimdi, sinan yücel yazdı:

Aynı şey değildir yönlerini belirtmediğim için sen öyle anladın. akis dediğim iki teker arası, dingil dediğimiz ise; bu binek araç olduğu için arka taraf baz alınarak ön ve arka teker arasını kastettim. Ayrıca bu mesafeler bilakis aracın konforuyla doğrudan ilgilidir. Bknz. 2002-2005 arası e serisindeki uyumsuzluktan kaynaklanan ölçüler makyajlı kasayla giderilmiştir.

Yukarda aks yazıyor Hocam ? Ben doğru anlamışım siz yanlış yazmışsınız diyelim. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

1 dakika önce, Yakup Çağatay yazdı:

Yukarda aks yazıyor Hocam ? Ben doğru anlamışım siz yanlış yazmışsınız diyelim. 

Tamamdır anlaştık üstadım?. Bizler binek ve ticari 10 tekerden römörklü çekicilere kadar piyasadaki araçları sürüp, sanayiden de çıkmadığımız için olaya daha farklı bir açıdan bakabiliyoruz. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

14 dakika önce, sinan yücel yazdı:

Öncelikle örneklediğiniz gibi octavia daha kolay hızlı satan bir marka ayrıca değer kaybıda yaşatmıyor.

2016 1,5 tdci titanium Focus'umu internette ilanın yayınlanmasından 1,5 saat sonra sattım. 2016 sonunda 98 bin liraya almıştım ve yaklaşık bir yıl sonra 105 bine sattım. 

 

20 dakika önce, sinan yücel yazdı:

Hep eleştirilen jettayı sürüyorum ara sıra her nekadar iç malzeme kalitesi düşük olsada orantı yapısıyla daha esnek sessiz ve konforlu. Malzeme kalitesi bir birine yakın fakat jetta daha bir class ve zengin kaliteli tasarımı var. Bizim tümseklerden focusla bam küt geçerken jetta daha yumuşak sessiz ve sönümleyerek geçiyor.

Bırakın Jetta'yı Passat bile makyajlı Focus kadar yumuşak bir sürüşe sahip değil. Jetta esnemeyen takır tukur bir araba. Yalıtım için üzerinde özel olarak çalışılmış (daha kalın camlar ve daha kalın taban kaplaması) ve bu konuda da neredeyse herkesten geçer not almış bir aracı Jetta'dan daha konforsuz ve sert bulmanız hayret verici doğrusu. 

26 dakika önce, sinan yücel yazdı:

Dsg nin konforunuda anlatmaya gerek yok sanırım.

Bence de ne kadar problemli olduğu ortada. 1,5 tdci pws şanzıman ile bu konuda da şu an rakipsiz bence.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

19 dakika önce, sinan yücel yazdı:

Tamamdır anlaştık üstadım?. Bizler binek ve ticari 10 tekerden römörklü çekicilere kadar piyasadaki araçları sürüp, sanayiden de çıkmadığımız için olaya daha farklı bir açıdan bakabiliyoruz. 

Anladım, sizin söylediğiniz şeyin terimi; iz açıklığıdır. Bu değer;

Octavia'da 1540 mm

Focus Mk3'de En az 1534 mm en fazla 1549 mm. (janta göre değişken)

Dingil mesafesi ise şöyle tüm sınıfın;

C-s%C4%B1n%C4%B1f%C4%B1-Aks.png

Dediğim gibi bu ölçüler, sınıf içinde fark oluşturacak düzeyde değiller. 

 

Genel olarak, insanların konfordan beklentilerini ve sürüş esnasında yaşadıklarını değerlendirirken farklılıklar olduğunu görüyorum. Özellikle kendi araçlarını kullanmayanların, hız tümseklerinde sıfır fren ile yaşadığı sesleri normal bir sürüş karakteri olarak görüp değerlendirmesi. Bu sebeple kişilerin araç alırken ya kendine uygun kişilerden ya da direkt kendilerinin denemesinin şart olduğu düşünüyorum aksi haller hep yoruma açık ve sonsuza kadar uzar.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

21 dakika önce, Yakup Çağatay yazdı:

Anladım, sizin söylediğiniz şeyin terimi; iz açıklığıdır. Bu değer;

Octavia'da 1540 mm

Focus Mk3'de En az 1534 mm en fazla 1549 mm. (janta göre değişken)

Dingil mesafesi ise şöyle tüm sınıfın;

C-s%C4%B1n%C4%B1f%C4%B1-Aks.png

Dediğim gibi bu ölçüler, sınıf içinde fark oluşturacak düzeyde değiller. 

 

Genel olarak, insanların konfordan beklentilerini ve sürüş esnasında yaşadıklarını değerlendirirken farklılıklar olduğunu görüyorum. Özellikle kendi araçlarını kullanmayanların, hız tümseklerinde sıfır fren ile yaşadığı sesleri normal bir sürüş karakteri olarak görüp değerlendirmesi. Bu sebeple kişilerin araç alırken ya kendine uygun kişilerden ya da direkt kendilerinin denemesinin şart olduğu düşünüyorum aksi haller hep yoruma açık ve sonsuza kadar uzar.

Evet aynen belirttiğiniz gibi teorideki ifadesi iz aralığı oluyor.

Yakup bey görsellik konusun da zevklerin tartışılmayacağı malum bu konu hep yorumlarla uzar gider sizlerle hem fikirim. Fakat içerik teoride de pratiktede de  açıkça ortaya çıkar. Burda mutlaka yorum farklılığı değil, bilgisizlik vardır. Bilmeyen anlamayan insan kendi hislerine göre yorum yapar. Örneğin ben aracın , ön takımdaki sesi, rot kollarındaki boşluktan mı , bozukluktanmı; esnekliğinide amörtisören yağ kaçırmasından mı yoksa patlak olmasından mı veyahut lastiğin türünden, basınçtaki farklılığından mı kaynaklandığını bilemiyorsam aracı kafama göre kötüler yada överim.

Araçları ilk test eden kişilerden biri sizsiniz. Yeni kasa gelince fark edip etmedeğini siz söylersiniz zaten. Aklınıza gelirsem bana da selam etmeyi unutmayın inşallah.?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Ben sizin üslubunuz neden böyle anlamadım ayrıca diğer cümleleri neden yazdığını da anlamadım. Siz galericiymişsiniz arabanın her şeyinden anlarsınız ama galericiler arabada boya var deyip insanların canını sıkan (en yumuşak ifade ile) bir grup ve sadece ülkemize özgü tıpkı ben bilirim sen bilmezsin diyenler gibi. Ben de size bir mühendis olarak söylüyorum bu değerleri sabit tutarak size pamuk gibi veya sert bir araba yapabilirim. Size ipucu vereyim gelecek yeni kasaların çoğunda torsiyon olacak ve Ford’a göre mevcuda benzer bir sonuç çıkması bekleniyor özetle daha iyi bir sonuca bu kombinde ulaşmak mümkün değil gibi yani şimdiden size selam iletebilirim.  

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

37 dakika önce, Serkan Z. yazdı:

2016 1,5 tdci titanium Focus'umu internette ilanın yayınlanmasından 1,5 saat sonra sattım. 2016 sonunda 98 bin liraya almıştım ve yaklaşık bir yıl sonra 105 bine sattım. 

 

Bırakın Jetta'yı Passat bile makyajlı Focus kadar yumuşak bir sürüşe sahip değil. Jetta esnemeyen takır tukur bir araba. Yalıtım için üzerinde özel olarak çalışılmış (daha kalın camlar ve daha kalın taban kaplaması) ve bu konuda da neredeyse herkesten geçer not almış bir aracı Jetta'dan daha konforsuz ve sert bulmanız hayret verici doğrusu. 

Bence de ne kadar problemli olduğu ortada. 1,5 tdci pws şanzıman ile bu konuda da şu an rakipsiz bence.

Serkan bey duygusal yaklaşıyorsunuz. Biz yaşadığımızı söyleri. Fordu severim ama bildiklerimi de söylerim tarafsız olmak zorundayım işim gereği. Şimdi müşterilerin düşüncesini ve araçlar arasındaki farklılıkları anlatmak uzun sürer. Focus daha bireysel bir araç usta olduğu konuları tüketicinin fark etmesi çok zordur. Pratikte olaylar çok değişiyor. Genel olark insanlar jetta, octavia benzeri araçlarda daha rahat ettiğini söylüyorlar. Mesela yukarıdaki örnekte verdiğim focusu yakın bir müşterime satmıştım, geçenlerde aradı bunu al megan ver bana diyor. Hadi buyur gel anlat focusun marifetlerini....

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

@sinan yücel olaya tamamen ticari bakıyorsun. En çok satan en iyimi yani? Ozaman en iyi en kaliteli tekstil markası Lcw yani. Kaldıki bu memleketteki insanlar kendi deneyimlerine değilde eşten dosttan duyduklarıyla hareket eder. Kaldıki işin temeli ekonomik. Mercedes BMW Audi dururken focusu octavia yı kimse konuşmazdı. Veya dizel otoyu tercih etmezdi. Elalem 30000 5000 benzinli araç binerken kimse 1.3 dizel araca binmezdi. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

C sınıfında hiç bir arabanın profesyonelce incelenmedikten sonra birbirine yol sesi ve rüzgar sesi konusunda bariz bir üstünlük kuramaz.Bu sınıfta motor performans olarak focus üstlerdedir.Yol tutuşta d segmenti ile yarışır.Diz mesafesi ve bagaj olarak kullanıcılarının %80 nini üzmez.Kimse kusura bakmasın 5 kişilk bir aile iseniz ve focus alıp içi dar vs şeyler diyorsanız bu bile bile lades demektir.Onun dışında 4 kişi ile focusla fazlaca uzun yol yaptık rahatsızlık duymadık.Piyasasıda vardır.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.