Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Dizel Otomatik Focus St 2016'da Satışta


Yakup Ç. A.

Önerilen Mesajlar

16 saat önce, Murat Kavuk said:

 

VW, hem Golf GTI, hem de GTD için, otomatik opsiyonu sunuyor. Bu aslında rakibine karşı önemli bir eksiliği de gideriyor.

 

İşte pratikte hesap aynı olmuyor. Sonuçta sen gaza yüklendiğinde çok yakacak benzinli bir araç alacaksın. Premium arabanın kaskosu, yedek parçası, bakımı vs de premium olacak. 2.eli 2.el fiyatı ile karşılaştırmalı. Keşke ford da 1.5 Ecoboost + PWS + ST çıkarsa da kafamız karışmasa :) 

BMW de 150 bin tl civarı focus st de 150 bin tl civari olacağına göre Ksko fiyatlarıda yakın olacaktır..ben kendi adıma iki aracida yakın fiyatlara kasko yaptırırım.yedek parça pahalı olabilir bmw nin ama araç kaskolu ve garantili olacağı için yedek parça ile işin olmaz bakımları ise FOCUS st nin de bmw den pek aşağı kalir yanının olacağını sanmıyorum.sonuçta 2.0 dizel araç.ayrıca bastikca dizel de fazla yakıyor... 320i ile dizel focus st arasında Fabrika verisi olarak 0.7lt fark var hadi 1lt olsun buda her 1000km de 100tl fark demek...yılda 15bin km yapan birisi için yıllık gider aynı olur ...bakım fiyatı arasında da fazla bir fark olacağını sanmıyorum..benim dediğim fiyatlarda 0km araç için alınmış fiyat 40 yil 320i 165tl fiyat aldım...ağzına kadar dolu bi araç..bu fiyata bmw 320i dururken focus st almanın mantığını göremiyorum ben zaten satışa sunulunca baskalarida görecek bunu bmw 320i ile focus st satışlarını kiyaslayip gorursunuz artık.ben o paraya bmw alırım ha siz focus st alırim diyorsaniz o da sizin tercihiniz.birde ilerde bu iki aracdan dizel olan daha fazla değer kaybedecek bunuda hesaba katın...birde 320d ile FOCUS arasında 50bin fark olacak demis arkadaşlar biz 320i den bahsediyoruz. gidip niye dizel bmw yi işin içine dahil ediyorsunuz.FOCUS st fiyatına benzinli 320i nin mantığını anlatıyorum ben..dizel diye niye gidip 50 bin tl fazla para+her yıl fazla 1500tl vergi vereyim.yakıttan ettiğim karı geri devletle vergi olarak ödeyim...zaten 2.0 dizel motor almanın hiç bir anlamı yok TR de onun yerine 1.6 turbo benzinli arabalar daha mantıklı..50 bin tl neden fazla vereyim az yakıt harcayacağım diye az yakit harca sonra çok vergi ver..verdiğim 50bin tl fazla para da havada uçsun

çağlar çetinkaya tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Çağlar çok ısrarcı gördüm seni :) Temel fikir olarak aynı düşünüyoruz ama konumuz bu değil. 150 bine yakın fiyat aldım dediğin araç ST ile aynı sınıf değil. ST ile aynı sınıfa sokabileceğin araba 200 kağıda yaklaşıyor, üstelik benzinli. Fabrika verilerini boşver, aradaki fark 4-5 litreye çıkar kullanıma göre. Hem BMW'yi de boşver. Bu fiyat farkı ile, bu ülkede benzinli yerine dizel alanların en az %50'sinin aslında dizele ihtiyacı yok. (Mesela ben, iki yılda 25 bin km yapmışım toplamda). Ama bu tamamen farklı bir tartışma konusu. Nasıl 60 bin euroluk 320i'ye rağmen, 90 bin euroluk 320d'de satılabiliyor ise (aradaki fark 30 bin euro = 90 bin lira = bir araba parası), 2,0 dizel ST de satılır. Şöyle ifade edeyim, 320i, focus ST müşterisini çalıyorsa; focus ST'de 320d müşterisinden çalacaktır.

 

Tabiki otosan 1,5 ecoboost ST getirebilse Türkiyede daha çok satılır. Ama şu anda yapacak bir şey yok. Yani hiç getirmese daha mı iyi? Belki çok büyük satış rakamlarına ulaşmayacak, ama eminim ki eski 2500+ cc'lik focus ST'den çok daha fazla satacaktır.

Murat Kavuk tarafından düzenlendi
  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

ST - RS - Mustang bunlar "Niş" ürün, BMW'nin "M" serisi veya Mercedes'in "AMG" si gibi düşünmek lazım, niş ürünler eskimez her zamanda, her dönemde bir kıymetleri olur, özel bir yerleri olur, öncelikle bunu hesaba katmak lazım. ST özel bir araba kullanmadan peşin konuşmak ve markaya tapmak doğru değil. Ancak ST alacak olsam 2.0 Ecoboost tercih ederdim. 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Katılmadığım bazı noktalar var

7 saat önce, çağlar çetinkaya said:

1. bakımları ise FOCUS st nin de bmw den pek aşağı kalir yanının olacağını sanmıyorum. bakım fiyatı arasında da fazla bir fark olacağını sanmıyorum.

2. 320i ile dizel focus st arasında Fabrika verisi olarak 0.7lt fark var hadi 1lt olsun buda her 1000km de 100tl fark demek...yılda 15bin km yapan birisi için yıllık gider aynı olur

3. 40 yil 320i 165tl fiyat aldım...ağzına kadar dolu bi araç..bu fiyata bmw 320i dururken focus st almanın mantığını göremiyorum

4. zaten 2.0 dizel motor almanın hiç bir anlamı yok TR de onun yerine 1.6 turbo benzinli arabalar daha mantıklı..50 bin tl neden fazla vereyim az yakıt harcayacağım diye az yakit harca sonra çok vergi ver..verdiğim 50bin tl fazla para da havada uçsun

1. Hiç Borusan'a servise araba verdin mi? 

2. Antalya trafiğinde yeni nesil 320i en yumuşak kullanımda 8,5L/100km yakıyor. Ben kullanınca 10L'leri kolay buluyor. Aynı tempoda 1.6EB ile 8,5L'lerde kalıyorum. Ama haklısın yıllık fark standart kullanıcı için 1500 TL dolaylarında kalır.

3. Hacim ve turbo yüksek tork ve güçlü ara hızlanmalar demek, mesela 320D 320i'ye göre performans açısından çok daha fazla tatmin ediyor. Benzin kokusunu ve yüksek devri sevmeme rağmen bunu yazmadan edemiyorum. Ayrıca 150.000+ TL'yi arabaya yatıranın 3-5.000 TL hesabında olmadığını düşünmek yanlış olmaz. Yani kararlar her zaman mantıkla verilmiyor.    

58 dakika önce, Murat Kavuk said:

1. Bu ülkede benzinli yerine dizel alanların en az %50'sinin aslında dizele ihtiyacı yok.

2. 320i, focus ST müşterisini çalıyorsa; focus ST'de 320d müşterisinden çalacaktır.

3. Tabiki otosan 1,5 ecoboost ST getirebilse Türkiyede daha çok satılır.

Ama şu anda yapacak bir şey yok. Yani hiç getirmese daha mı iyi? Belki çok büyük satış rakamlarına ulaşmayacak, ama eminim ki eski 2500+ cc'lik focus ST'den çok daha fazla satacaktır.

1. Çok doğru, ama ikinci elde iyi gidiyor...

2. Bence çalma hemen hiç olmaz. BMW meraklısı parası yetiyorsa başka yere bakmaz, yetmiyorsa da gider ikinci elini alır. ST'yi düşünen sürüden ayrılmak isteyendir. Sıradanlığı kullanarak üstünlüğü elde etmeye çalışandır. Şaşırtmayı sevendir. Şablonlarla yaşamayan, farklıyı arayan, değişik yolları deneyendir. 

3. Ford ST'yi 1.5 EB ile yaptı da Otosan mı getirmedi? Olsa olsa Focus Sport Red 1.5 EB olabilir. Onu da getiriyorlar. Yalnız bu arada fiyatlar da ilginç Almanya'da , mesela yakın donanımda Sport Red 1.5EB 182 PS 24.000, ST 28.000, RS 44.000€. Yani ben orada yaşasam hanım steyşın ST ben RS kullanıyor olurduk. Hayali güzel...

Neyse konu uzar gider.

Bir de tam dolu Golf GTI BMT DSG 220 PS 150.000 TL altında diye yazıp kaçayım...

threesome.thumb.jpg.6d21870773f6609354b5

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

45 dakika önce, Cem Boneval said:

 

3. Ford ST'yi 1.5 EB ile yaptı da Otosan mı getirmedi? Olsa olsa Focus Sport Red 1.5 EB olabilir. Onu da getiriyorlar. Yalnız bu arada fiyatlar da ilginç Almanya'da , mesela yakın donanımda Sport Red 1.5EB 182 PS 24.000, ST 28.000, RS 44.000€. Yani ben orada yaşasam hanım steyşın ST ben RS kullanıyor olurduk. Hayali güzel...

Neyse konu uzar gider.

Bir de tam dolu Golf GTI BMT DSG 220 PS 150.000 TL altında diye yazıp kaçayım...

threesome.thumb.jpg.6d21870773f6609354b5

 

Hocam ben de onu diyorum, Ford yapsa, otosan da getirir :) Red projesi ilginç ama biraz da tuhaf. Tek renk ve donanım opsiyonsuz bir arabayı kaç kişi alır? Fiyat listesinde de göremiyorum, satışta mı gerçekten?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

9 saat önce, Cem Boneval said:

Katılmadığım bazı noktalar var

1. Hiç Borusan'a servise araba verdin mi? 

2. Antalya trafiğinde yeni nesil 320i en yumuşak kullanımda 8,5L/100km yakıyor. Ben kullanınca 10L'leri kolay buluyor. Aynı tempoda 1.6EB ile 8,5L'lerde kalıyorum. Ama haklısın yıllık fark standart kullanıcı için 1500 TL dolaylarında kalır.

3. Hacim ve turbo yüksek tork ve güçlü ara hızlanmalar demek, mesela 320D 320i'ye göre performans açısından çok daha fazla tatmin ediyor. Benzin kokusunu ve yüksek devri sevmeme rağmen bunu yazmadan edemiyorum. Ayrıca 150.000+ TL'yi arabaya yatıranın 3-5.000 TL hesabında olmadığını düşünmek yanlış olmaz. Yani kararlar her zaman mantıkla verilmiyor.    

1. Çok doğru, ama ikinci elde iyi gidiyor...

2. Bence çalma hemen hiç olmaz. BMW meraklısı parası yetiyorsa başka yere bakmaz, yetmiyorsa da gider ikinci elini alır. ST'yi düşünen sürüden ayrılmak isteyendir. Sıradanlığı kullanarak üstünlüğü elde etmeye çalışandır. Şaşırtmayı sevendir. Şablonlarla yaşamayan, farklıyı arayan, değişik yolları deneyendir. 

3. Ford ST'yi 1.5 EB ile yaptı da Otosan mı getirmedi? Olsa olsa Focus Sport Red 1.5 EB olabilir. Onu da getiriyorlar. Yalnız bu arada fiyatlar da ilginç Almanya'da , mesela yakın donanımda Sport Red 1.5EB 182 PS 24.000, ST 28.000, RS 44.000€. Yani ben orada yaşasam hanım steyşın ST ben RS kullanıyor olurduk. Hayali güzel...

Neyse konu uzar gider.

Bir de tam dolu Golf GTI BMT DSG 220 PS 150.000 TL altında diye yazıp kaçayım...

threesome.thumb.jpg.6d21870773f6609354b5

Cem abi ben focus Ecoboost tan fazla yakacağını düşünmüyorum kuzenimde 320i var aracı kullandım kuzenden de bilgi aldım tüketim ile ilgili, tüketimi focus Ecoboost ile benzer düzeyde birde geçen bmw 418i grandcoupe ile test sürüşü yaptım arac henüz 500km civarında idi aracı ilk ben test ettim benden oncede satış elemanları falan test etmiş aracın ort. Tuketimi 10.1 idi test aracı olmasına rağmen çok guzel bir tüketime sahipti. birde geçen lerde 328i testi inceledim otopark.com.da onlarda aracın tüketiminin çok iyi olduğunu ve bu aracın dizelini almaya gerek olmadigini söylüyorlardı. ..bakımı da artık dışardan parça temin edip servise götürüp maliyeti düşürürüz tabi bu benin fikrim.otosan dizel. 2.0 yerine 1.5 Ecoboost getirse daha mantıklı olur ..2.elde çok değer kaybedeceği için st focus 2.el olarak tercih edilebilir..birde 320i 320d den daha çok tercih ediliyor

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Çağlar hocam bu ürün "niş" ürün diyorum, herkese hitap etmez diyorum, eşdeğeri BMW'nin niş ürünülerini  baz alacaksak BMW'nin "M" serisidir diyorum, bu arabanın BMW'deki karşılığı 235i M'dir diyorum, halen siz 3 serisinden bahsediyorsunuz. 235i M fiyatı 300bin lira neden konuyu uzatıyorsunuz. BMW 235i M ne kadar satarsa ST'de o kadar hatta fazlasını satar. Lütfen bu arabayı çakma ST'ler ile kıyaslamayalım.

Olay sadece 0-100 değeri ne bileyim yakıt tüketimi falan değil ki, niş ürünlerin ayrı bir dünyası vardır,herkes bu ürünleri almaz, gerek aklı mantığı basmadığından almaz, gerek parası yetmediğinden almaz ama ayrı bir seven kitlesi vardır,  en basitinden ilan verirken malum sitede bile ayrı bir başlığınız vardır. 

Konu 150bin TL. param var ne almalıyım konusuna döndü, konu ST Türkiye'de satılmaya başlandı konusu !

Hakan Saraylı tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 1 ay sonra...

Odd verilerine göre Spor araçların satış adetlerini çıkarmaya çalıştım, çalıştım diyorum çünkü bana eksik geldi.

Megane RS, Cupra'lar ve Opel OPC'ler tam olarak yerini konumlandıramamış listede o yüzden bunları muaf tutmak zorunda kaldım.Ayrıca yine Golf'lerin 2014'lerinin olması lazım onlar gözükmüyor. Neden bilmiyorum.

 

(Megane niye olamadı? Çünkü spor sınıfa coupe'yi dahil etmişler)

(Opc niye olamadı? Çünkü spor sınıfta hiç satış gözükmüyor ama olması lazım)

 

2007'ye kadar indim belli başlı araçları yazacağım.

 

Octovia RS 

2015 yılında 11 adet

2014 yılında 11 adet

.....

2007 yılında 6 adet

GT86

2015 yılında 0 

2014 yılında 5 adet

2013 yılında 48 adet

 

MX5

2015 yılında 2 adet

2014 yılında 22 adet

2013 yılında 14 adet

 

Focus RS - ST

2008 yılında 8 adet

2009 yılında 1 adet

2010 yılında 3 adet

2011 yılında 4 adet

 

Golf GTI - R

2007 yılında 2 adet

2008 yılında 0

2009 yılında 3 adet

2010 yılında 22 adet

2011 yılında 21 adet

2012 yılında 8 adet

2013 yılında 0 

2014 yılında 0 

2015 yılında 0 

 

Astra 

2010 yılında 3 adet

 

Mercedes A

2007 yılında 2 adet

2008 yılında 3 adet

2009 yılında 1 adet

2010 yılında 0

2011 yılında 0

2012 yılında 0

2013 yılında 0 

2014 yılında 0 

2015 yılında 0 

 

BMW 1

2008 yılında 6

2009 yılında 11 adet

2010 yılında 3 adet

2011 yılında 0

2012 yılında 0

2013 yılında 0 

2014 yılında 0 

2015 yılında 0 

 

Audi A3 & Cabrio (Son yıllar 1.4 tsi)

2008 yılında 13

2009 yılında 32 adet

2010 yılında 17 adet

2011 yılında 17 adet

2012 yılında 0

2013 yılında 0 

2014 yılında 48

2015 yılında 173

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Tam olarak model açılımı nedir, mesela 2007 model Mercedes A'nın neresi spor otomobil?

BMW 1'den kasıt ne? M1'mi, ya da hangi model?

 

Bir de bu dökümü spor modeller satılmıyor bu yüzden getirilmez diye yaptıysan yinelemek lazım: Bu tür modeller imaj yapıcıdır, kârlılığı yüksek olmaz ama marka algısını olumlu etkiler, ekonomk serilere de albeni olarak yansır. Yani bir tür güç gösterisidir.

Yola çıkartır, reklamını yapar, meraklısını çeker, düşük modelini satarsın. 

Pazarlama yöntemlerinden birisidir haliyle.

Cem Boneval tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.