Yakup Ç. A. Oluşturma zamanı: Kasım 28, 2011 Raporla Share Oluşturma zamanı: Kasım 28, 2011 Boş vakitlerinizde bunları izlemenizi tavsiye ederim...Yaklaşık 45 adet videodan önemli gördüklerimi seçtim (21 adet)Tartışmak veya sormak istediklerinizi buradan yazabilirsiniz...Hepsi TV8'in 8.Etap Program Bölümleridir...Sosyal paylaşım Kanallarından alıntılanmıştır. 1- ürün etiketlerindeki 15W-40, 20W-50 gibi sayılar, yağların kullanılacakları en düşük ve en yüksek sıcaklıkları gösterir. (yanlış) 2- Sentetik motor yağları contalara ve sızdırmazlık elemanlarına zarar verir. (Yanlış) 3- Yağ ne kadar kalınsa, o kadar iyi korur. Parmakların arasında yağın kalınlığı ve yapışkanlığı kontrol edilerek yağın kalitesi anlaşılabilir. (Yanlış) 4- Yağ yağdır. Bir yağın diğerinden kayda değer bir farkı yoktur. (Yanlış) 5- Kartere, rulmana vb. fazla yağ veya gres konursa performansı nasıl etkiler 6- Hidrolik fren yağının ömrü. Hidrolik fren yağı açıldıktan sonra kullanılabilir mi? 7- Yağ değişim kilometresi her koşul için aynı mıdır? Onur Dede, yağlar hakkında bilinmeyenleri anlatıyor. 8- Serdar Bostancı farklı yağ kullanımının sonuçlarını anlatıyor 4 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Yakup Ç. A. Yanıtlama zamanı: Kasım 28, 2011 Yazar Raporla Share Yanıtlama zamanı: Kasım 28, 2011 DEVAM EDİYORUZ 9- Yağ değişim kilometresi dolmadan yağ değişimine gerek var mı? Kilometresi dolmadan yağ değiştirilir mi? 10- Bir araca bir kez sentetik yağ konulduysa mineral yağlara geçiş yapılabilir mi? 11- İyi motor yağı eksilir mi? Araçta ideal yağ seviyesi ne olmalı? 12- Dişli yağlarında 80W-90 ya da 85W-140 aranan tek özellik midir? 13- Zamanı gelmeden önce yağ eklenirse, bakım periyodu geldiğinde yağ değiştirilmese olur mu? 14- Antifiriz Kullanımı 15- Yağa dışarıdan eklenen katkı maddelerinin faydası var mı? 16- Serdar Bostancı yağ değişim kilometrelerini anlatıyor 4 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Yakup Ç. A. Yanıtlama zamanı: Kasım 28, 2011 Yazar Raporla Share Yanıtlama zamanı: Kasım 28, 2011 DEVAM EDİYORUZ 17- Her yağ değişiminde yağ filtresi değiştirilmeli mi? 18- Motor yağına su karışırsa ne olur? 19- Serdar Bostancı sorularınızı yanıtlıyor. Kış ve yaz yağları farklı mıdır? 20- Dizel araçları hangi devirde kullanmak gerekir? Vites geçişleri sıralı mı olmalı? Dizel motorlar için yağlar. 21- Yağ nasıl değiştirilir? Yağ seviyesi ne olmalı? Fazla veya az olması durumunda ne olur? Yaklaşık 45 adet videodan önemli gördüklerimi seçtim...Tartışmak veya sormak istediklerinizi buradan yazabilirsiniz... 9 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Yakup Ç. A. Yanıtlama zamanı: Kasım 28, 2011 Yazar Raporla Share Yanıtlama zamanı: Kasım 28, 2011 Gelecek videolar için rezervdir. 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Cem Boneval Yanıtlama zamanı: Kasım 28, 2011 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Kasım 28, 2011 Valla bravo Yakup, be ne çalışkanlık. Eline sağlık ve teşekkürler. Senin hazırlayacak vaktin, olmuş, umarım benim de izleyecek vaktim olur. Şöyle 30-40 soruluk çoktan seçmeli bir sınav hazırlasaydın da ondan çakanlar seyretmeye yönelseydi bari... 4 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Yakup Ç. A. Yanıtlama zamanı: Kasım 28, 2011 Yazar Raporla Share Yanıtlama zamanı: Kasım 28, 2011 Valla bravo Yakup, be ne çalışkanlık. Eline sağlık ve teşekkürler. Senin hazırlayacak vaktin, olmuş, umarım benim de izleyecek vaktim olur. Şöyle 30-40 soruluk çoktan seçmeli bir sınav hazırlasaydın da ondan çakanlar seyretmeye yönelseydi bari... Rica ederim.. çerez Niyetine arana sırada tadlarına bakarsınız artık 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Yakup Ç. A. Yanıtlama zamanı: Kasım 28, 2011 Yazar Raporla Share Yanıtlama zamanı: Kasım 28, 2011 Güncel Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Hasan K. Yanıtlama zamanı: Kasım 28, 2011 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Kasım 28, 2011 (düzenlendi) Bi de şu şanzımanların tadına bakabilsek..Hala depemde DSG ci yazmıyo.. (Yakup abi boş bi zamanda hallediversen iyi olur.. ) Kasım 28, 2011 Hasan K. tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Mertcan Çelik Yanıtlama zamanı: Kasım 30, 2011 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Kasım 30, 2011 (düzenlendi) Duyumlarımızı doğrulamamız için güzel bir kaynak olmuş. Teşekkürler. Edit: Koskoca castrol ve 8. etap düzgün bir kamera bulamamışlar mı da bunlar 240p? Gerçi Türkiye şartlarında çok da kötü değil şimdi tam ekran yapınca farkettim idare ediyor. Kasım 30, 2011 Mertcan Çelik tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Mehmet Demir Yanıtlama zamanı: Aralık 25, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Aralık 25, 2013 sanırım diğer 1.0 motor bakımlarında, diğer arkadaşların da yazdığı gibi, servisler kitapçıkta yazan 4.1 lt değil 4.5 litre yağ boşaltıyorlar. +0.4 lt..bu da max seviyeyi 3-4 mm aşıyor.. video larda yarım veya hele 1 lt yağ fazlalığı motor keçelerine zarar verir diyor vatandaş.. ne yapalım şimdi 200-300ml çektirelim mi içinden..? Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Cem Boneval Yanıtlama zamanı: Aralık 25, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Aralık 25, 2013 sanırım diğer 1.0 motor bakımlarında, diğer arkadaşların da yazdığı gibi, servisler kitapçıkta yazan 4.1 lt değil 4.5 litre yağ boşaltıyorlar. +0.4 lt..bu da max seviyeyi 3-4 mm aşıyor.. video larda yarım veya hele 1 lt yağ fazlalığı motor keçelerine zarar verir diyor vatandaş.. ne yapalım şimdi 200-300ml çektirelim mi içinden..? Soğuk motor, soğuk yağ, düz zeminde 4.1 L filtre ile değişim sonrası yağ çubuğunda tam ortaya gelir. Min-Max arası miktar 0,8L kitapçığa göre. Değişim sonrası Max seviyesinde ise 4.1 + 0.4 = 4.5 L Oldu mu? Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Volkan Kaya Yanıtlama zamanı: Aralık 25, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Aralık 25, 2013 Dizel arabanin yuksek vites dusuk devir cevabi kafama yatmadi. Yokus disinda, yuksek vites ve dusuk devir 1300-1500 dd kullaniyorum,1000 gordugum anda dusuruyorum. Tasarruflu ve motoru da rahatlatir gibi geliyor. Manuel ve dizel acemisi olarak yanlis mi yapiyorum? Gosterge derseniz,vites dusurme uyarisi ancak yokusta bogulma belirtileri olusunca geliyor. Yakup bey emeginize saglik 10 numara calisma olmus. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Mehmet Demir Yanıtlama zamanı: Aralık 25, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Aralık 25, 2013 (düzenlendi) Soğuk motor, soğuk yağ, düz zeminde 4.1 L filtre ile değişim sonrası yağ çubuğunda tam ortaya gelir. Min-Max arası miktar 0,8L kitapçığa göre. Değişim sonrası Max seviyesinde ise 4.1 + 0.4 = 4.5 L Oldu mu? abi çubuğu kontrol ettim, 3-4 mm yukarıda max seviyesinden, 1-2 gün içinde yeniden kontrol edeceğim. aks keçesine bakın dedim, antifirize bakın dedim, kaç lt döküyorsunuz diye sormayı unuttum..bir sorsam mı diye düşünüyorum.. accent era da 3.3 lt yazardı, servis 3.5 boşaltırdı max işaretinin çok az üstünde olurdu belki 1mm, bu bayağı yukarıda.. eğer 300-400 ml fazlalık varsa sakıncası olur mu? **işin komiği burada bir ford servisi daha var yetkili, ama satış yok, adamlara telefon ettim biz 1.0 a 4 lt 5-30 yağ koyuyoruz fiyatı 127 tl dediler ford un bilmem ne sistemi var biz oradan bakıyoruz 5-20 yağ yok dediler. bende var bir araştırın dedim.. Aralık 25, 2013 Mehmet Demir tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Çağlar Sertan KASIMOĞLU Yanıtlama zamanı: Aralık 25, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Aralık 25, 2013 Genel olarak fazla yağ koyma hastalığı var. Bol yağı bulan arap misali Azı zarar çoğu zarar, ortası karar. Araçtaki her sıvının(yakıt hariç) maximum ile minimumun ortasında olmasına dikkat ediyorum. Çok yağ yakan bir araç olmadıkça fazla yağ koymanın hiçbir yararı yok hatta zararı var. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Cem Boneval Yanıtlama zamanı: Aralık 26, 2013 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Aralık 26, 2013 eğer 300-400 ml fazlalık varsa sakıncası olur mu? Bu çok sorulan ve genelde tartışmaya açık cevap verilen sorulardan biri. Hernekadar Serdar bir önceki sayfada kesin zararlıdır şeklinde çok net bir söylem kullanmış olsa da bende baştan net yazayım öngörülen miktarın kabaca %10'una kadar fazla yağ konulmasının motora kayda değer bir zararı olmaz. Sonra da fazla yağın ne etkileri var onu irdeleyelim (yazdıklarımın daha kolay anlaşılması için aşağıdaki çizimden faydalanılabilir). Yağ karterde toplanır yağ pompası üzerinden yağ kanallarından tüm hareketli elemanları yağlanmasını sağlayacak şekilde püskürtülür. Yağ pompası karter dibinden yağı çeker filtreden geçirerek yağlama sistemine aktarır. Dolayısı ile iyi bir yağlanma olması için karterde sürekli bir miktar yağ olması gerekir. Yağın geri dönüşünde ve karterde toplanmasındaki ataleti ve özellikle yüksek devirlerde bunun pompayı beslemede sıkıntı yaratacağı bilinir ve mesela o esnada hızlı bir viraj dönüşü nedeniyle yağın merkezkaç etkisiyle karterde yer değiştireceğini ve pompaya gelen miktarın azalabileceği düşünülürse karterde yeterli yağ olması durumu önem kazanır. Hatta sırf bu nedenle yarış araçlarına kapasitenin %20'sine kadar fazla yağ konulabilmektedir. Özetle az yağ olacağına çok yağ olsun (yukarıda belirttiğim yüzdeyi aşmamak koşulu ile) Karterde yağ haddinden fazla olursa ne olur? En sevimsizi krank milinin yağın içinde yüzmesidir. Bu durumda mil hareketleri yağda hızlı bir karıştırıcı etkisi gösterir ve ciddi köpüklenmeye neden olur. Köpüklenme demek hava kabarcıkları demek, bu da yağ pompasından zaman zaman hava nedeniyle yağ akımının sekteye uğraması ve yağ filminde kopmalar demek, yani yağlanma yetersiz olur ve bu motorun ömrünü gerçekten kötü etkiler. Yağ fazlası artan basınç ile genelde karter havalanmasından atılır. Karter havalandırması da çoğu araçta negatif basınçtan faydalanmak amacı ile emme manifolduna bağlı olduğundan bu durum silindirlere yağ püskürtülmesi demektir. Yağ silindir içinde yakılıp atılsa dahi eş zamanlı ciddi kurum oluşumuna neden olur ve kurumlanma yanma odasının tüm yüzeylerine yapışarak uzun vadede ciddi performans düşüşlerine ve düzensiz çalışmaya neden olur. Carbon clean kısmen çözüm olabilir. Sistemdeki yüksek basınç karter havalandırması ile giderilemez ise motordaki sızdırmazlık elemanlarını zorlayarak dışarıya ve/veya piston içine sızar ve bir önceki maddede bahsettiğimiz kurumlanma süreci burada da gündeme gelir. Sonuç olarak %10'a kadar kapasite fazlası sistem tarafından rahatlıkla tolere edilir. Bunu aşan durumlarda motoru bloke etmese dahi uzun vadede istenmeyen sonuçlarla karşılaşma olasılığı yüksektir. Servislerdeki genel uygulama Max çizgisini çok az geçecek şekilde yağ konulması yönünde ve bunun herhangi bir zararlı etkisi olacağını ben düşünmüyorum. 5 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Önerilen Mesajlar
Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın
Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor
Hesap oluştur
Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.
Hesap OluşturGiriş yap
Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.
Giriş Yap