Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Focus 3 MCA TDCI 95bg fanı sonradan kapatması normal mi?


Kerem B.

Soru

merhablar,

 

bugün 14kmlik bir yoldan sonra motoru durdurup aracımdan indiğimde fanın çalışmaya devam ettiğini duydum, bi hayli sesli çalışıyordu farketmemek imkansız zaten. beni çocukluğuma, stop ettirilmiş şahin/doğanların falnlarınınçalışmaya devam ettiği yıllara götürdü bir an :)

 

bu durumu ilk defa yaşadım. aracım 9900kmde. 30-40 saniye bekleyip takip ettim çalışmaya devam etti. sonra dayanamadım aracı açıp kontak açtım kapattım yine çalışmaya devam etti. aracı çalıştırıp tekrar stop ettirdiğimdeyse kapandı.

 

ama tam marşa basarken fan durma eğiliminde sesini azaltıyordu o an anlayamadım marşa basıyorum diye mi yoksa kendiliğinden mi kapanıyordu.

 

merak ettiğim ise bu normal bir durum mudur acaba? başka deneyimleyen oldu mu? normal değilse ve motor durduğunda fan her koşulda durmuş olmalıysa 15bin bakımında serviste konuyu aktaracağım. çünkü normal değilse belki tekrar ederse ve bırakıp gidersem aküyü bitirene kadar fan çalışmaya devam edecek.

 

bu arada kontak açtığımda harareti kontrol ettim, normal sıcak motor değeri (90) dereceydi. bu arada aracımı sonbaharda aldım ve sıcaklık hiç tam 90 üzerine gelmedi, çok yakınına geliyor sadece. motor sıcakken test ekranında değer okuduğumda da 78-80 derece gibi bir değer gösteriyordu yanlış hatırlamıyorsam.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu soruda 11 cevap bulunuyor

Önerilen Mesajlar

  • 0

@H. Cenk abi benim kastettiğim o değil. Şöyle anlatayım DPF kendini temizleyen bir sistem ve eğer Kerem kardeşimiz gibi aracınızı kısa mesafede kullanıyorsanız fan sık devreye girer hatta motor tam ısınmadan bile fan çalıştığına şahit olabilirsiniz. DPF kendini temizlemek için devreye girdiğinde eksoz sisteminin 600-700 dereceye kadar ısınabileceği söyleniyor, fan eksoz ısınması nedeniyle devreye giriyor.

8 km lik bir sürüş sonucu motorum tam ısınmamışken stop ettiğimde fan 5 dk çalıştı. DPF ile daha detaylı bilgiyi servisten ve el kitabınızdan edinebilirsiniz. @Kerem Bozdoğan

 

3 bin devir kullanımı DPF nin boşaltılmasını ve eksozdaki aşırı ısınmanın ve fanın sık devreye girmesini engelleyecektir. Ben öyle yapıyorum.

Gürkan Çakıroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Aracınızda DPF var ve bunu bilerek kullanmalısınız.

Motor devrinizi 3 bin devirlerde dolaştırın Zaman zaman.

Eğer yakın zamanda bir daha bu fan olayı olursa (hatta olmasını beklemeyin) 3.vites 3 bin devir ve üzeri yarım saat kadar kullanın.

@Kerem Bozdoğan

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
4 dakika önce, Gürkan Çakıroğlu said:

Aracınızda DPF var ve bunu bilerek kullanmalısınız.

Motor devrinizi 3 bin devirlerde dolaştırın Zaman zaman.

Eğer yakın zamanda bir daha bu fan olayı olursa (hatta olmasını beklemeyin) 3.vites 3 bin devir ve üzeri yarım saat kadar kullanın.

@Kerem Bozdoğan

DPF ile fan arasındaki bağlantıyı kuramadım, daha detaylı yardımcı olabilir misiniz?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
10 dakika önce, Gürkan Çakıroğlu said:

Aracınızda DPF var ve bunu bilerek kullanmalısınız.

Motor devrinizi 3 bin devirlerde dolaştırın Zaman zaman.

Eğer yakın zamanda bir daha bu fan olayı olursa (hatta olmasını beklemeyin) 3.vites 3 bin devir ve üzeri yarım saat kadar kullanın.

@Kerem Bozdoğan

Ben ne yapayım bende  120 bg powershift dizel var. Evim dağ başında akşamları benimki de sıkışık trafikten sonra dik rampada elbette zorlanıyor (bizim ora o kadar dik ki bazen hızlı çıktığımda uçaktaymışım gibi kulağımda kapanma oluyor ağrı oluyor o derece) tabii motor zorlanıyor ve hararet yapmamak için fan açıyor. Ben parkettiğimde fan bazen çalışmaya devam ediyor. Ben manüele alıp 3000 devir üstüne mi çıkayım. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
4 dakika önce, Gürkan Çakıroğlu said: Aracınızda DPF var ve bunu bilerek kullanmalısınız.

Motor devrinizi 3 bin devirlerde dolaştırın Zaman zaman.

Eğer yakın zamanda bir daha bu fan olayı olursa (hatta olmasını beklemeyin) 3.vites 3 bin devir ve üzeri yarım saat kadar kullanın.

@Kerem Bozdoğan

DPF ile fan arasındaki bağlantıyı kuramadım, daha detaylı yardımcı olabilir misiniz?

Dpf içindeki kurumları yakarken stop ederseniz yakmaya devam ediyor (motor çalışmıyorken bunu nasıl yapıyor bende bilmiyorum) bu durumda fan çalışmaya devam ediyor. Kontrol amaçlı çalıştırmada yapabiliyor. Forumda bununla işgili konular mevcut.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

1.5 tdci de arabayı stop ettikten sonra fan açma olayı oluyor. Bunun hava sıcaklığı ile bir ilgisi yok. Buz gibi havada 10 dakikalık mesafeye gidincede stop ettikten sonra fan devreye girdiği oluyor. Geçen gün passat forumundada okudum yeni passat'lardada bu durum mevcutmuş. Bunun teknik açıklamasını henüz bulamadım.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.