Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Focus 3 - Düşük devirde torpido kapağından ses geliyor


Volkan Bilezikçi

Soru

Önerilen Mesajlar

  • 0

Valla gidiyorum ne yalan söyleyeyim. Genel sürüşüm 1200 -1800 devir arası falan.

O motorda hiÇbir zaman tork yetersiz falan kalmaz. 1000 devirde 130 nm tork veriyor. Ortalama 1.4 benzinli bir arabanın maksimum torkundan bahsediyoruz.

Veriler aynı ancak benzinle dizelin farkınıda hesap etmek gerekir abicim Bende yeri geldimi 1000-1800 rpm arasında kullanıyorum ama dizelde sürekli o devirleri kullanmanın motor iÇierisinde extra kurumlanmaya neden olduğu söyleniyor abicim ustalar tarafından. Ve ben t.dizel bir araÇta 1500 rpmin altına düşülmemesi taraftarıyım (eğer yol rampa aşağı değilse) :)
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

ben canımın istediği gibi kullanıyorum hiçte umrum değil...ne tıkırtı ve mıkırtı bunları duydukça işkilleniyorum...ne sağlam arabaymış ya...devrinide yiyim torkunuda..basıyom koltuga kafam yapışıyor...gecen passat dellendirdi beni...sonra dikiz aynamda kaldı...yeterlen dedim...böyle hergün bişiler yapıp 3 gün sonra mtv borç srogulamadan trafik cezam varmı diyede korntrol ediyorum tabiki...yaşasın focus 2....lerin tarıtışılmaz üstünlüğü... :)

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Veriler aynı ancak benzinle dizelin farkınıda hesap etmek gerekir abicim Bende yeri geldimi 1000-1800 rpm arasında kullanıyorum ama dizelde sürekli o devirleri kullanmanın motor iÇierisinde extra kurumlanmaya neden olduğu söyleniyor abicim ustalar tarafından. Ve ben t.dizel bir araÇta 1500 rpmin altına düşülmemesi taraftarıyım (eğer yol rampa aşağı değilse) :nazar:

Ya yapmayın. Ama cidden yapmayın bunu. ölÇüm somut birşeydir. Benzini dizeli olmaz. 130 Nm benzinde de aynı mazottada aynı.

Kurumlanma falan hiÇ umurumda olmaz benim. Fabrikası bu devir bandında kullanabilirsin demiş. Bunu şehiriÇinde sürekli yaparsan DPF tıkanabilir demiş. Bunun önüne geÇebilmen iÇinde 10 bin km de bir tempolu kullan demiş.. Fabrikası bunu dedikten sonra ben ne usta tanırım ne de otorite.. HiÇbirisi yapan geliştiren adamdan daha iyi tanımıyor bu motoru..

Tıkırtı bende şimdilik yok. Arka kapı trimlerinden beklediğim üzere basları aÇınca ses geliyor. Onu havalar düzelince adam edeceğim zaten. Onun dışında bir şikayetim yok. "şimdilik"

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bu focusun her yerinde bir tırıltı bir cızırtı...Bu ne yaaa..Benim emektar clioda bile yoktu böyle plastik tırıltıları...Fordun şu işçilik ve montaj problemleri bitmiyor,düzelmiyor...Benimde sol konsol ile kapı bölümünden bi yerden tırıltı gelip duruyor ama yerini bulamıyorum bi türlü...Sinir bi durum yani...

http://www.ford.com.cn

Mertol Kip tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Ya yapmayın. Ama cidden yapmayın bunu. ölÇüm somut birşeydir. Benzini dizeli olmaz. 130 Nm benzinde de aynı mazottada aynı.

Kurumlanma falan hiÇ umurumda olmaz benim. Fabrikası bu devir bandında kullanabilirsin demiş. Bunu şehiriÇinde sürekli yaparsan DPF tıkanabilir demiş. Bunun önüne geÇebilmen iÇinde 10 bin km de bir tempolu kullan demiş.. Fabrikası bunu dedikten sonra ben ne usta tanırım ne de otorite.. HiÇbirisi yapan geliştiren adamdan daha iyi tanımıyor bu motoru..

Tıkırtı bende şimdilik yok. Arka kapı trimlerinden beklediğim üzere basları aÇınca ses geliyor. Onu havalar düzelince adam edeceğim zaten. Onun dışında bir şikayetim yok. "şimdilik"

O motoru tanıyan adam Türkiyedeki mazotu tanımıyor abicim :)

O motoru tasarlayan insanlarda Türkiyedeki mazota göre tasarlamıyorlar :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

O motoru tanıyan adam Türkiyedeki mazotu tanımıyor abicim :)

O motoru tasarlayan insanlarda Türkiyedeki mazota göre tasarlamıyorlar :)

Ogün yapma bunu ba birkez daha yazayım. Yapma bunu.. Hadi desenki bizdeki yakıtın kükürt oranı yüksek dolayısı ile performanslı kullandığında hoşuna gitmeyecek şeyler başına gelebilir eyvallah. Ama düşük devirde kullandın diye birşey olmaz sen merak etme. Motor zaten kaç çeviriyorki 1500-2 bin devir düşük diyoruz birde o var..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Abicim şimdi senin dediğin hesaba gidersem ben 90 yerine 70 le giderken arabamı 5 lemem lazım bırak 70 i 80 le bile 5 lesem araba kendini toparlamıyor ki. Senin dediğin şekil nasıl olur abicim onuda söliyim sana bomboş ve dümdüz yol olur yada hafif rampa aşağı o zaman yaparsın. Ama ikimizde istanbuldayız abicim sen erenköydesin ben kartalda aramızda 10 dklık mesafe var. İstanbulun panik atak trafiğinde 1200 rpmde dizel aracı kullanamazsın. Neden dersen yol bir hızlanıyor bir yavaşlıyor. Ancak dediğim gibi sabit hızla giderken 1200 rpmi kullanabilirsin. Çünkü sürekli hızlanıp yavaşlayan bir trafikte sen 1200 rpmdeyken hızlanmak iÇin gaza yüklendiğinde hem daha Çok yakıt tüketeceksin. Hemde mazotu kaliteli yakamayacaksın. Buda kurumlanmaya sebebiyet verecek zaten yakıtlarımız kalitesiz.

Diyorsun değer her yerde aynıdır tamam doğrusun 130 nm her şekilde 130 nm ama şu var Benzin ile dizel farkından kastım iki farklı motorun yakıtı yakma biÇimlerindeki fark. Benzinli motor patlatarak yapıyor bu işi. o yüzden devirlenme kabiliyeti dizele göre daha üstün ayrıca temiz yakıt.

Bide şu var dizel motorun tipleri vardır abicim bi düşük devirli dizel motorlar bide yüksek devirli dizel motorlar. Düşük devirli motorlar ağır vasıtalarda kullanılıyor. onların amacı düşük devirlerde yüksek tork üretmek ve maksimum ömür sağlamak. O yüzden düşük devirlerde kullanabiliriz. Ancak bizim araÇlarımızdaki yüksek devirli dizel motor. Bizim motorlarımızdaki amaÇ daha üst devirler. Ve sabit hız akan yol hariÇ düşük devirlerde bizim motorlarımız mazotlarını kaliteli yakamaz abicim.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bak gene dikkatli okumamışsın. Çeyrek gazdan yani cruise durumundan bahsediyoruz. Sizin arabalarla kıyaslama. Sizinkilerin turbosu focus3 lerden farklı. Sizinkilerde 1544 var. Bizdekiler 1244. Focus3 ün turbosunun türbin tarafı sizinkinden daha küÇük. O nedenle daha erken spool ediyor. Lag oluşmamasının birinci nedeni bu. Aynı zamanda kapakta farklı. Sizde 16V kapak var bizimkiler 8V kapak. Sizin motor kapaklarınız üst devirde avantajlı gibi gözüksede, düşük devirde daha geniş olan süpaplarından ötürü 8V kapağın avantajı var. Dolayısı ile focus3 te 1200-1500 devirde yürürken gaza bastığında performans sorunu yaşamıyorsun. :)

Senin arabanda hızlanmak iÇin vites düşürmen gerekirken bizde bu gerekmiyor. Eğer hızlanmaktna kasıt ani hızlanmak ise vitesi düşürürsün, turbon dolar yürürsün.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Diyorsun değer her yerde aynıdır tamam doğrusun 130 nm her şekilde 130 nm ama şu var Benzin ile dizel farkından kastım iki farklı motorun yakıtı yakma biÇimlerindeki fark. Benzinli motor patlatarak yapıyor bu işi. o yüzden devirlenme kabiliyeti dizele göre daha üstün ayrıca temiz yakıt.

Oraya girdinmi hiÇ Çıkamayız. Torkun devirle alakası yok. Tork elde edebilmen iÇin yakıtın yanma süresini mümkün olduğunca uzun tutman lazım. Bu da senin egzantriklerinin aÇısı ile başlar patlamanın gerÇekleştiği andan egzostun aÇıldığı ana kadar devam eder. Benzinli motorun devir Çevirmesinin nedeni yapısal farklılığı. Sadece yakıt değil. Ancak eğer torktan bahsediyorsak bunun devir Çevirmekle bir alakası yok.

Bide şu var dizel motorun tipleri vardır abicim bi düşük devirli dizel motorlar bide yüksek devirli dizel motorlar. Düşük devirli motorlar ağır vasıtalarda kullanılıyor. onların amacı düşük devirlerde yüksek tork üretmek ve maksimum ömür sağlamak. O yüzden düşük devirlerde kullanabiliriz. Ancak bizim araÇlarımızdaki yüksek devirli dizel motor. Bizim motorlarımızdaki amaÇ daha üst devirler. Ve sabit hız akan yol hariÇ düşük devirlerde bizim motorlarımız mazotlarını kaliteli yakamaz abicim.

Yanılıyorsun. Kamyon motorları bile 3bin devir Çeviriyor artık. Hepsi CR hepsi turbo.. Eskidenmiş o pompa yakıt beslemeli atmosferik dizel motor dönemi.

Somut verilerle konuşalım istersen kanaatlerle değil. Yakamaz Çok iddialı bir kelime o cümle iÇin.. :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bu focusun her yerinde bir tırıltı bir cızırtı...Bu ne yaaa..Benim emektar clioda bile yoktu böyle plastik tırıltıları...Fordun şu işçilik ve montaj problemleri bitmiyor,düzelmiyor...Benimde sol konsol ile kapı bölümünden bi yerden tırıltı gelip duruyor ama yerini bulamıyorum bi türlü...Sinir bi durum yani...

Aynen öyle önceki focus 1 de bile tık yoktu 10 yıllık arabada valla bazen çok sinir oluyorum gelen seslere arabadan soğdum diyebilirim...
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.