Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Lastik Seçimi (Genel Sorular ve Yorumlar Burada)


Batuhan Gümüş

Önerilen Mesajlar

9 dakika önce, H. Cenk yazdı:

Benim araba 21 binde. 5-6 bini kisliklarla geçmiştir yani lastikler 15 binde falan. Fakat tamamen bittiklerini düşünüyorum. Michelin pilot primacy HP ..Öyle performanslı falan da kullanmıyorum. Normal mi bu kadar erken bitmesi. Hafif rampalarda sanki karlı hava gibi sarıp duruyor (Yoksa kavrama mi bitti ) kalkış bayağı zorlaştı. . Efficient grip mi alayım? Istediğim gibi bir jant bulamadığım için maalesef yükseltme yapmıyorum. 

michelinler çabuk yıpranıyor  benim en beğenmediğim lastik markası daha önce kullandim çokta çabuk patiye düşüyor ve kayıyor  ben hiç memnun kalmamıştım.Birde çok çabuk patlıyor.Bugune kadar 2,3 defa  lastiğim patladı hepsi michelindi.Ben 30 bin km falan yapabilmişim ama performanslı kullanırım  sizinkiler çabuk eskimiş...Bundan sonra eğer premium lastik alacaksanız continental,pirelli,goodyear alın derim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Benim araba 21 binde. 5-6 bini kisliklarla geçmiştir yani lastikler 15 binde falan. Fakat tamamen bittiklerini düşünüyorum. Michelin pilot primacy HP ..Öyle performanslı falan da kullanmıyorum. Normal mi bu kadar erken bitmesi. Hafif rampalarda sanki karlı hava gibi sarıp duruyor (Yoksa kavrama mi bitti ) kalkış bayağı zorlaştı. . Efficient grip mi alayım? Istediğim gibi bir jant bulamadığım için maalesef yükseltme yapmıyorum. 

Abi yeni jantlarımla brigestone turanza geldi lastik. Gayet güzel lastik. Islak ve kuru zeminde gayet tatminkar. Hatta Aksaray dönüşü Yahya uyurken Bekir abiyle 150-160 km hızla virajlara girdim. Çizgisinden sapmadı. Tavsiye ederim.
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

205 55 16 fiyatı normal güle güle günlerde kullanın, 215 55 16 çok pahalı[emoji16]

İki gün öncesinde aracın bakımını yaptırmıştım, şöyle bir şovrumu gezeyim dedim, tüm focuslarsa 205-55-16r vardı. Anlaşılan fordda bu ölçülere dönmüş. 215 daha konforlu direksiyon hissi daha tok olabilir, ama lastik pahalı [emoji53]
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Şu 205 55 16 kullananlar 215 50 17 kullansaydı aceba bu kadar rahat continental, goodyear vb. diyebilecekler miydi merak ediyorum doğrusu !Millet ucuz alacağım diye 215 55 16 olan ebatını 205 55 16 yla değiştiriyor ondan sonra petlasa laf ediyor .Madem öyle gidin 215 55 16 premium marka alın niye gidip ebat degistiyorsunuz.Ben gidipte uygunmuş şu marka ,ebatımı değiştireyim demiyorum .225 50 18

 pirelli run flat yazliklarimı taktım mesela Petlas bence 17 "18" ve üzeri ebatta tercih edilebilecek en iyi seçenek fiyat&perfomans açısından(2katı fiyat farkı var) . 16" ler gibi fiyatlar yakın olsa herkes gider continental ,goodyear vb. alır.Petlasta 18"de var 19" ve 20 "de var yok yok her ebat var benim GT nin ebatı hariç ,zaten GT nin 18 " jant ebatı çoğu markada yok.Yalnız 225 50 18 petlas run flat olsaydı fiyatıda premiumlarin yarısı olsaydı kesinlikle tercih ederdim...Gecen gün bi range rover jip gördüm yeni bu arada jip adam takmış petlasları geziyordu :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Şu 205 55 16 kullananlar 215 50 17 kullansaydı aceba bu kadar rahat continental, goodyear vb. diyebilecekler miydi merak ediyorum doğrusu !Millet ucuz alacağım diye 215 55 16 olan ebatını 205 55 16 yla değiştiriyor ondan sonra petlasa laf ediyor .Madem öyle gidin 215 55 16 premium marka alın niye gidip ebat degistiyorsunuz.Ben gidipte uygunmuş şu marka ,ebatımı değiştireyim demiyorum .225 50 18
 pirelli run flat yazliklarimı taktım mesela Petlas bence 17 "18" ve üzeri ebatta tercih edilebilecek en iyi seçenek fiyat&perfomans açısından(2katı fiyat farkı var) . 16" ler gibi fiyatlar yakın olsa herkes gider continental ,goodyear vb. alır.Petlasta 18"de var 19" ve 20 "de var yok yok her ebat var benim GT nin ebatı hariç ,zaten GT nin 18 " jant ebatı çoğu markada yok.Yalnız 225 50 18 petlas run flat olsaydı fiyatıda premiumlarin yarısı olsaydı kesinlikle tercih ederdim...Gecen gün bi range rover jip gördüm yeni bu arada jip adam takmış petlasları geziyordu [emoji4]



19"e bende good year eagle f1 taktım 235/40/19 petlas starmaxx ikisinide kullandım ben dahada almam...
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

5 dakika önce, Serdar yaman yazdı:


Velox pt 741 kullandım kullanmaz olaydım ıslak zemin ve sesi yeterli oldu

bende aynı modeli focusta kullandım ıslak zemin performansı bence güzel zaten B etiketi var ıslak zeminde ,hatta bu lastiği focusa ilk taktığım gün yağmurluydu hava test  etmiştim uzun yolda, lastikler bayağı memnun etmişti beni,ses olayına birşey diyemem goodyear a göre ses yapıyordur beni çok rahatsız etmemişti ama

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Starmaxx kullandım 18" jantlarımda. Şuan aracımda Gy f1 asy 3 var.
Arasindaki farkı hemen söyleyeyim;
1-daha sessiz
2-yol tutusu daha iyi. Starmaxxlar hemen sarıyordu patinaja düsüyordu araç.
3- fren mesafesi daha iyi. Şu ana kadar abs hiç devreye girmedi. Aynı sartlarda starmaxx ile bircokkez abs devreye girdi.
4- starmaxx varken bildigin yontma taş devrinden gunumuze gelen tas teker pardon lastiklerle geziyormusum. 0 konfor.
5- ses seviyesi ciddi anlamda yuksek starmaxxların.
Starmaxx petlas pt741 midir nedir onunla ayni lastigiydi guya model ismini hatirlayamadim.

Ha sunuda eklemek istedim. Runflat olmasi petlas almanıza engel olmasın. Kocaman bagajiniz var alirsiniz 5.petlasi koyarsiniz bagaja. Oldu size stepne. Ha petlasta patlamaz yani. Degirmende degirmen taşı olarak kullanılır okadar sert. Matkapla felan delmek lazım [emoji23][emoji23]

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bmw 5.20 üstünde fabrikadan çıkışlı turanza geldi onuda değiştircem en kısa zamanda çok sert lastik ve yol sesini çok veriyor içeri

Şşş brigestone a laf yok. Ben çok sevdim. Lastik ebadı ne hediye et. Oo o bmw ile geldiyse runflat tır hemde. Gönder gönder. Ben de brigestone manyağı olacam keyif benim değil mi?
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Birigestone bende severim ?

İkişer paylaşalım mı genç ?

 

3 dakika önce, Doğan Kurban yazdı:


Şşş brigestone a laf yok. Ben çok sevdim. Lastik ebadı ne hediye et. Oo o bmw ile geldiyse runflat tır hemde. Gönder gönder. Ben de brigestone manyağı olacam keyif benim değil mi?

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

yeni nesillerin hepsi tubeless değil mi?

Patladıklarında, eğer yarılmazlarsa, havaları hemen inmez. Runflat'in olayı lastikçiye kadar götürebilmesi değil mi zaten ben mi yanlış biliyorum.

Runflat'ın konfor açısından odunluğu tartışmasız bir gerçek ki zaten kevlar ve ya da kevlarımsı sert bir maddeden oluşan yanakların konfor odaklı olmadığı da aşikar. 

 

Bu arada erken biten lastik her zaman kötüdür diye bir şey yok. Özellikle ülkemizinki gibi kötü asfaltlı yollarda yumuşak hamurun daha iyi tuttuğu sıkça söyleniyor ki genel olarak da bu böyle. Yarışlarda da böyle, tür tür yumuşaklıkta hamur var diye biliyorum ben de AEA yayını haricinde nereden hatırladığımı bilmediğimden link ekleyemiyorum.

 

Çok patlıyor derken nasıl patladı lastikler. Hepsine çivi mi girdi, balon mu yaptı. Benim hiç durduk yere patlayan lastiğim olmadı. Ya çivi girdi, ya bir şeyin üstünden geçtim yardım. 

Biraz teoride kabul edilebilir şeyler üzerinden tartışalım bir zahmet ki yeni şeyler öğrenebilelim tartışırken.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Cumartesi günü arkadaşın aracı ile Erzuruma gittik..Şahsi aracımla gitmekti niyetim ama iyi ki gitmemisim(hava ve yol sartindan dolayi)..arkadasta ix35 var..bende focus 3 hb..Mersinde, Muşta(gorev yaptigim yer) goodyear efficientgrip performance 205/55r16 91v lastikleri bulamamistim..4 kanalli polonya uretimi..olanlar 3 kanalli turkiye uretimi vermeye calisiyor..yok ayniymis, yok hikayeymis denenler vs bayii ikna cumleleri..

birinci onceligim GY idi..ikincisi ise conti pc5..erzurumda er-korkmazlar goodyear bayii de sonunda buldum lastigi..05/17 uretimi..peynir ekmek gibi gidiyor ondan getirttim yeniden dedi sahibi..yalniz 2 3 bayii sordum hepsi yuksekten ucuyor..soyle boyle 950 liraya aldim 4 adet 205/55r/16 ebati..diger bayii ayni fiyata 2016 18.hafta veriyordu..araci goturup rot balans, sok tak yapaydim iyiydi..ama olmadi..musun ilcesindeyim..tek lastikciye kaldik..dun kar yagdi:)) saka gibi yolda kaliyorduk..bir hafta daha duracak gibi lastikler.

 

 

Arkadasin ebatlar ise; 225/50/17 Gy efg icin 520 tl, sava icin 340 fiyat verdi..ara ebatmis..o almadi.

 

Not: Arayanlar icin kart fotografini atiyorum.

20170410_094320.jpg

Misafir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Son sayfalara bakınca konuyla alakasız, ama heyecan için (sanırım) gerekli ve kaçınılmaz itiş kakışları bir kenara bırakırsak nesnel cevap arayan şu sorular ve tartışmaya açık şu tespitler çıkıyor:

  1. Petlas/Starmaxx (P/S) fiyatına göre iyi lastiktir, ama elbette premium markaların premium modellerinin performansına ulaşması zordur.
  2. Peki o zaman daha ucuza satılan ebad mı kullanalım, yoksa istediğimiz ebadı P/S olarak mı alalım? Ya da daha somut: 215/50-17 P/S mi, yoksa 205/55-16 CPC 5 mi?
  3. Michelin lastikleri gerçekten daha çabuk mu patlıyor?
  4. Run Flat gerekli ve avantajlı mı?

Bu noktalara yönelik görüşlerimi özetleyeceğim.

Birinci maddeyi zannediyorum pek tartışmaya açamaya gerek yok. Daha ucuz oldukları ve fiyatına göre makul performans verdiklerini çoğu kişi kabul eder.

Ancak burada cepte kalacak banknotların yerinde bir tasarruf olup olmadığı tartışılabilir. Aracını sürekli performanslı kullanan ve bu konuda lastiklerden de %100 performans beklentisi içinde olanlar için yanlış yerden kısmak olur. P/S için öznel az sayıda olumlu, çok sayıda olumsuz değerlendirme yanında çok az sayıda yabancı dergi nesnel incelemesinde fren performansının olumsuzluğu şu anda değerlendirebileceğimiz yegane veriler. 

Bu da bizi ikinci soruya getiriyor: Ucuz ama geniş tabanlı/dar yanaklı lastik mi, yoksa aynı fiyata daha dar tabanlı/geniş yanaklı premium lastik mi?

Bunun cevabını vermek kolay değil.

Kısa bir araştırma yaptım, aynı araçta premium markaların farklı model ve ebadlarını karşılaştıran ADAC incelemesi ve aynı araçta aynı lastiğin farklı ebadlarını değerlendiren AMS incelemesi dışında pek nesnel veri yok bulabildiğim. Söz konusu incelemeler de sorumuza yanıt olmuyor.

Genel bilgi olarak taban genişleyip yanak daraldıkça hem traksiyonda, hem yanal tutunmada, hem de fren mesafesinde iyileşme var. Özellikle fren mesafesi 205 ile 225 arasında 80 km/h'dan sıfıra 2,5 - 3 m fark göstermiş. 

Buna karşılık incelerde suda kızaklama daha az, konfor daha iyi ve ses düzeyi daha düşük.

İncelerde virajda kopma göreceli daha düşük hızlarda gerçekleşse de kontrol edilebilirlik daha iyi bulunmuş.

Yani sonuçta bildik şeyler, ve bizim sorumuza cevap verecek nitelikte değil.

Gene kişisel görüşüm bireysel karardan yana. Ben premium ama ince lastiğin, performans olarak ucuz ve geniş lastikle çok yakın düzeyde olacağını düşünüyorum. Yani görüntüyü önemseyen ama fazla harcama yapmak istemeyenler P/S müdavimi olabilir. Ben kendi adıma yine de taviz vermez ve geniş istiyorsam farkını öder, param yoksa da ince ama premiumla devam ederdim. 

Gelelim üçüncü soruya: Michelin'lerle ilgili çok balon yapma öyküsü dinledim, ama "daha çok patlama" duymadım. Kaldı ki bu sorunlar nedense ülkemize özel gibi görünüyor. Kendi deneyimlerimde üç set Michelin lastikte ne balon ne de sıra dışı bir patlama yaşamadım. Yani bence Çağlar pek şanssızmış. 

Son soru: Run Flat iyi bir şey mi?

Evet

  • Yolda kalmıyorsunuz, dağ başında lastik değiştirmiyorsunuz
  • Bagajda yer açılıyor
  • Ani basınç kaybına bağlı sürüş güvenliğinin etkilenmesi durumu hemen hiç oluşmuyor

Hayır

  • Mutlaka basınç takip sistemi ile birlikte olmalı, yoksa lastiğin patladığını anlyamazsınız
  • Patladığında 80 km/h hızı aşmadan 80 km yol yapmanıza izin var
  • Değişik çalışmalarda lastik ömrü/aşınma daha kötü bulunmuş
  • Duvar destekleri nedeniyle sertleşmeden sürüş konforu olumsuz etkileniyor
  • Daha pahalı
  • Kolay bulunmuyor
  • Patladığında üretici onarım değil, değişim öneriyor

Bana cazip gelmiyor.

Cem Boneval tarafından düzenlendi
  • Beğen 6
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • Yakup Ç. A., başlığı Lastik Seçimi (Genel Sorular ve Yorumlar Burada) olarak değiştirdi
  • Yakup Ç. A., bu konuyu kilitledi
  • Yakup Ç. A., bu konunun kilidini kaldırdı

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.