Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Lastik Seçimi (Genel Sorular ve Yorumlar Burada)


Batuhan Gümüş

Önerilen Mesajlar

23 saat önce, Zafer Yusoğlu yazdı:

Bende düşünüyorum. Kısa kullanımdaki yorumlarını da bekliyorum. Sessiz mi? Bide fiyatı? 

Ben 205/55/16 bulabildim Kastamonu'da. 

192,50 TL ye aldım tanesini. 

Yorumum ise;

Öncelikle lastik gerçekten sessiz. Ama yol tutuş konusunda ben kararsız olduğunu düşünüyorum. 

Bazen Allaaahhhh gidiyoruz diyorum. Esp meleğinin müdahaleleri ile dönüyoruz virajı, bazen de bana mısın demiyor. 

Nerde korkutuyor? Düşük sayılabilecek süratlerde, şehir içinin kaymak olmuş, hiç bir pürüzü kalmamış asfaltında çok feci şekilde kayıyor. Benim işe geliş, gidiş güzergahımdaki virajları ben şehir içi süratlerinin nispeten üzerinde dönerek bu kayma işlerini eğlenceli hale getirdim diyebilirim ama tabi, bir kere kavşakta ambulansa yol vermek amacıyla ani fren yapmam netice ambulansın önüne fren basılı halde daldım ve direk vites küçültüp yoluma devam etmek zorunda kaldım. Allahtan bi kaza olmadı. 

Tavsiyem, ben efendi efendi kullanırım, şehir içi yollarımız da Türkiye ortalamasının üzerinde kalitede diyorsanız alın. Ama yahu sakata gelmeyelim diyorsanız başka lastiklere bakın diyebilirim. 

Ancak Cem beyin olumlu yorumları hem benim açımdan hem de sizler açısından daha kıymet verilmesi gereken yorumlar bana göre. Benim lastiklerimde, kullandığım güzergahta vs bir sorun olabilir. Genellemek yanlış olur. Benim ki şahsi düşüncelerim ve deneyimlerim.  

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

13 saat önce, Ozan Kar yazdı:

Cem abinin dediğine ilave olarak benim kullandığım ölçüde yaklaşık 1000tl fark ediyor, dunlop ile premium markalar arasında.

 

Birde Dunlop havalı lastiğin mucidiymiş mesela aldıktan sonra öğrenip şaşırdım.

 Ben de Focus'umu aldığımda SP Sport 01 vardı üzerinde. Tam anlayamadım ama güzel bir lastikti. Yani aslında 1.000 tl lastik farkı için önemli bir fiyat farkı ama yine de durumunuz müsaitse içiniz rahat olsun istiyorsanız bu fark verilir. Şayet ona yakın ama maliyeti biraz daha düşük olan varsa araştırmakta fark var. Şu an bende Conti Premium Contact 5 var; ama değiştirince Hankook Prime Ventus 3 alıcam bi dahakine. Hem fiyatı saha uygun, hem de kullananlar çok mennun. Çok mennun kalanlar var. 200-250 tl gibi fark oluşuyor diğerleriyle arada.  Michelin primacy 4 istiyordum ama mesela pahalı olduğu gibi kullananlardan bir bilgi alamadım henüz. Daha alım aşamasına gelmedim tabii ?

--13 dakika sonra eklendi--
3 saat önce, Cem Boneval yazdı:

Mutlaka öyledir, ama o zaman da kullanılmamış lastikleri bir çırpıda silmemek lazım. 

Daha detaylı araştırmak lazım.

Mesela Falken Azenis FK510 son iki yılda yüksek performans lastikleri arasında hemen tüm incelemelerde ilk üçe girdi denilebilir.

Yani özetle bence Falken'i de Dunlop'u da bildik maraklar arasına eklemek mümkün. 

Ayrıca Falken'in sponsorlukları var, hatta yarış takımı bile var.

falken.png

 

 O kadar değil de, her markanın bir alıcısı muhakkak var. Ben sıkı bir Michelin'cıydım ama ufak darbelerde yarıldığından biraz gözümden düştü;ama konforda üstüne tanımam. Sonra Bridgestone Adrenalin denedim. Isınınca mükemmel bir lastik. Uzun yolda müthiş ve sağlam. Ana gelgelelim şehiriçi çok yaktırıyor, araç lastik soğuk ve sert olduğu için tutunma sorunu yaşatıyor soğuk havalarda. O da eksik kaldı biraz. Şimdi CPC 5 ten mennun kaldım. Hepsinden ( yapğmur, kuru, sağlamlık, ses ) performans alıyorsun. Sizin dediğiniz gibi diğer lastik markalarını da araştırmak lazım. Bilinen markalar yılların bilgi birikimini kullanarak ve üstüne ekleyerek üretim yaparken, ismi az duyulan markalar da argelerini geliştirerek ve daha uygun fiyatlarla piyasaya tutunmaya çalışarak diğer firmalarla bu yarışın içinde olmak istiyorlar. Yani bu noktada ben lastikler arasında olağanüstü farklar olduğunu düşünmüyorum. Ama bunu bir lastik teknikeri arkadaş olsa da forumda açıklık getirse daha iyi olur diye düşünürüm.  Kanımca en iyisi, sizin aracınıza ve yaşadığınız şehre uygun olan lastiktir. O açıdan ben arada 50-100 lira fark var diye bilmediğim markaya vermektense bildiğim markalara yöneliyorum Cem bey. Biraz daha bence bilinmeyen firmalar çalışmalı diye düşünüyorum bu konuda. Lastik markası olmak başka birşey, lastik deyince akla gelen markalardan olmak başka birşey sanki

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

2 saat önce, Çağdaş Kolcuoğlu yazdı:

bilmediğim markaya vermektense bildiğim markalara yöneliyorum 

Sevgili Çağdaş, hemen her konuda sana katılıyorum, sadece anlatmak istediğim senin bilmediğin markanın aslında bilinmedik bir marka olmayabileceği. 

4 saat önce, Ümit Vaysaloğlu yazdı:

şehir içinin kaymak olmuş, hiç bir pürüzü kalmamış asfaltında çok feci şekilde kayıyor.

Bu da çok normal, her turda bir kısmını yola bırakan yumuşak bir yarış lastiği olmadığı sürece bu şartlardaki asfaltta her lastik kayar. 

Bu nedenle bir kere erken lastik değiştirip sonuç alamayınca, aynı yolları farklı marka model araçlarla da geçip kayınca sorunun lastikte değil yolda olduğunu anladım. 

Yani tek başına bu bir olumsuzluk kriteri değil.

Yolu iyi okumak lazım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

12 dakika önce, Cem Boneval yazdı:

Bu da çok normal

O zaman Falken için çok çok iyi bir lastik diyebilir miyiz hocam?

--0 dakika sonra eklendi--

Ucuz, sessiz, ıslak performansı da iyi, kuru performansı da dişli asfaltta iyi... 

Daha ne olsun demeden edemiyorum o zaman. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

6 dakika önce, Cem Boneval yazdı:

Sevgili Çağdaş, hemen her konuda sana katılıyorum, sadece anlatmak istediğim senin bilmediğin markanın aslında bilinmedik bir marka olmayabileceği. 

Bu da çok normal, her turda bir kısmını yola bırakan yumuşak bir yarış lastiği olmadığı sürece bu şartlardaki asfaltta her lastik kayar. 

Bu nedenle bir kere erken lastik değiştirip sonuç alamayınca, aynı yolları farklı marka model araçlarla da geçip kayınca sorunun lastikte değil yolda olduğunu anladım. 

Yani tek başına bu bir olumsuzluk kriteri değil.

Yolu iyi okumak lazım.

 Bunu hiç düşünmemiştim Cem abi ? Enseden yakaladın beni bu yorumunla ? Birçok lastik markasını da bilsem sonuçta ilk aklıma gelenler bunlardı benim o yüzden öyle bir sıralama yaptım. Yoksa Pirelli, Lassa bunlar da iyi lastikler. Uniroyal, Toyo, Yokohoma bunlara hiç girmedim bile...

 Kesinlikle o kadar çok parametre var ki lastik konusunda. Fiyatı, cinsi, şoförün kullanım şekli ( CPC5 'lerim 17.000 km oldu lastikçi değişme zamanı gelmiş diyor ? ) , sağlamlığı, konforu, markanın imajı, üretim tarihi, gidiceğimizin yolun durumu, ne amaçla kullanacağımız ( drift belki de ), alacağımızın yerin sağladığı avantajlar, bla bla.... İnsanların beklentilerine göre değişiyor. Ama bana kalırsa en güzel seçim araca uygun olan sınıftaki lastiktir. Ben Adrenalin aldığımda Bridgestone performans lastiği olarak geçiyor. Normalde performans lastiklerinde 205/55/16 ölçü bulmak kolay olmuyordu ama ben biraz da lastikçinin tavsiyesine uyarak almıştım. Bu lastik ile Aydın otobanı tünel çıkışı 230 km hızı gördüm. Ama şimdi CPC5 ile 215 'i geçmiyor. Lastikten ne beklediğimize bağlı biraz da. Sonuçta amaç yarışmak değilse, bence araca uygun sağlam ve yol tutan lastiktir benim için lastik...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

4 dakika önce, Ümit Vaysaloğlu yazdı:

O zaman Falken için çok çok iyi bir lastik diyebilir miyiz hocam?

--0 dakika sonra eklendi--

Ucuz, sessiz, ıslak performansı da iyi, kuru performansı da dişli asfaltta iyi... 

Daha ne olsun demeden edemiyorum o zaman. 

İsterse yapar diyelim, misal:

https://anasayfa.focusclubtr.com/2018-adac-yaz-lastigi-test-sonuclari-175-65-r14-t/

Yine burada kişinin kullandığı bölge ve ihtiyaç önemli sadece birinci olmak tercih sebebi olmamalı.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

3 saat önce, Çağdaş Kolcuoğlu yazdı:

Ben de Focus'umu aldığımda SP Sport 01 vardı üzerinde. Tam anlayamadım ama güzel bir lastikti. Yani aslında 1.000 tl lastik farkı için önemli bir fiyat farkı ama yine de durumunuz müsaitse içiniz rahat olsun istiyorsanız bu fark verilir. Şayet ona yakın ama maliyeti biraz daha düşük olan varsa araştırmakta fark var. Şu an bende Conti Premium Contact 5 var; ama değiştirince Hankook Prime Ventus 3 alıcam bi dahakine. Hem fiyatı saha uygun, hem de kullananlar çok mennun. Çok mennun kalanlar var. 200-250 tl gibi fark oluşuyor diğerleriyle arada.  Michelin primacy 4 istiyordum ama mesela pahalı olduğu gibi kullananlardan bir bilgi alamadım henüz. Daha alım aşamasına gelmedim tabii ?

Ben normalde asla premium dışında lastik almam derdim, aylarca fiyat araştırdım bekledim vs. Baktım Dunlop kullananlar memnun fiyattada 1000tl fark var (conti, bridgestone, hankook yakın fiyatlı). Riske girdim, yeterli gelmezse değiştiririm diyerek aldım. Zaten babamda hassas lastik konusunda ben anlamam içine siniyorsa al ama ucuz diye alma, beğenmezsen de sök at dedi. 1 ay 2000 km kadar oldu, yeterli. Hele ki fiyatına göre performansı beklediğimin bile üzerinde. Uşak İzmir arasında Çataltepe geçidi var fazlasıyla serttir, 100 civarı hızlarla dönebiliyorum oraları, zaten fazlası benim limitlerimin üzerinde. Yani ben Dunlopları sırf ucuz diye almadım, performansının bana yeteceğini düşünerek aldım.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

2 saat önce, Ozan Kar yazdı:

Ben normalde asla premium dışında lastik almam derdim, aylarca fiyat araştırdım bekledim vs. Baktım Dunlop kullananlar memnun fiyattada 1000tl fark var (conti, bridgestone, hankook yakın fiyatlı). Riske girdim, yeterli gelmezse değiştiririm diyerek aldım. Zaten babamda hassas lastik konusunda ben anlamam içine siniyorsa al ama ucuz diye alma, beğenmezsen de sök at dedi. 1 ay 2000 km kadar oldu, yeterli. Hele ki fiyatına göre performansı beklediğimin bile üzerinde. Uşak İzmir arasında Çataltepe geçidi var fazlasıyla serttir, 100 civarı hızlarla dönebiliyorum oraları, zaten fazlası benim limitlerimin üzerinde. Yani ben Dunlopları sırf ucuz diye almadım, performansının bana yeteceğini düşünerek aldım.

Almadan önce ve sonrasında konuşmuştuk, söylediğim gibi ben gayet memnunum.

Şimdi virajlarda beraber kaydırabiliriz ?

  • Haha 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

5 saat önce, Ozan Kar yazdı:

Ben normalde asla premium dışında lastik almam derdim, aylarca fiyat araştırdım bekledim vs. Baktım Dunlop kullananlar memnun fiyattada 1000tl fark var (conti, bridgestone, hankook yakın fiyatlı). Riske girdim, yeterli gelmezse değiştiririm diyerek aldım. Zaten babamda hassas lastik konusunda ben anlamam içine siniyorsa al ama ucuz diye alma, beğenmezsen de sök at dedi. 1 ay 2000 km kadar oldu, yeterli. Hele ki fiyatına göre performansı beklediğimin bile üzerinde. Uşak İzmir arasında Çataltepe geçidi var fazlasıyla serttir, 100 civarı hızlarla dönebiliyorum oraları, zaten fazlası benim limitlerimin üzerinde. Yani ben Dunlopları sırf ucuz diye almadım, performansının bana yeteceğini düşünerek aldım.

Bu 1.000 tl fark nasıl oluyor ? Bir örnek verebilirmisiniz ? Run flat patlamaz lastik mi sizin premium dediğiniz tarz lastik ? 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

8 saat önce, Çağdaş Kolcuoğlu yazdı:

 Bunu hiç düşünmemiştim Cem abi ? Enseden yakaladın beni bu yorumunla ? Birçok lastik markasını da bilsem sonuçta ilk aklıma gelenler bunlardı benim o yüzden öyle bir sıralama yaptım. Yoksa Pirelli, Lassa bunlar da iyi lastikler. Uniroyal, Toyo, Yokohoma bunlara hiç girmedim bile...

 Kesinlikle o kadar çok parametre var ki lastik konusunda. Fiyatı, cinsi, şoförün kullanım şekli ( CPC5 'lerim 17.000 km oldu lastikçi değişme zamanı gelmiş diyor ? ) , sağlamlığı, konforu, markanın imajı, üretim tarihi, gidiceğimizin yolun durumu, ne amaçla kullanacağımız ( drift belki de ), alacağımızın yerin sağladığı avantajlar, bla bla.... İnsanların beklentilerine göre değişiyor. Ama bana kalırsa en güzel seçim araca uygun olan sınıftaki lastiktir. Ben Adrenalin aldığımda Bridgestone performans lastiği olarak geçiyor. Normalde performans lastiklerinde 205/55/16 ölçü bulmak kolay olmuyordu ama ben biraz da lastikçinin tavsiyesine uyarak almıştım. Bu lastik ile Aydın otobanı tünel çıkışı 230 km hızı gördüm. Ama şimdi CPC5 ile 215 'i geçmiyor. Lastikten ne beklediğimize bağlı biraz da. Sonuçta amaç yarışmak değilse, bence araca uygun sağlam ve yol tutan lastiktir benim için lastik...

 Lastikle 230 km gordunuz. 

CPC5 ile 215 i gecmiyor yorumuniz cok garip lastik markasi degisince arac daha mi hizli gidiyor demek istediniz. Oyleyse cok sacma

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

13 dakika önce, BulentGulsahin yazdı:

CPC5 ile 215 i gecmiyor yorumuniz cok garip lastik markasi degisince arac daha mi hizli gidiyor demek istediniz. Oyleyse cok sacma

Yuvarlanma dirençleri farklı ise hızı etkileyebilir, ama 15 km/h değil tabii, onda rüzgarın azizliğini ya da hava filtresinin tozunu falan da düşünmek lazım. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

4 saat önce, Çağdaş Kolcuoğlu yazdı:

Bu 1.000 tl fark nasıl oluyor ? Bir örnek verebilirmisiniz ? Run flat patlamaz lastik mi sizin premium dediğiniz tarz lastik ? 

Cem abi vermiş ama daha net olarak 

215/50R17

Dunlop SP Sport FM800 325TL

Continental Premium Contact 6 580TL

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.