Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Lastik Seçimi (Genel Sorular ve Yorumlar Burada)


Batuhan Gümüş

Önerilen Mesajlar

@Gürkan Çakıroğlu hocam @Olcay Sert bey hayırlı olsun. Kzasız belasız kullanın.

Ben de yaklaşık 1800 km yaptım. Bir sıkıntı yok şimdilik. Ses konusunda öyle aman aman sessiz bir lastik değil. Özellikle dişli asfaltta sesli. Düz asfaltta ise oldukça sessiz.

Yakıt konusunda ise tasarruflu. Hatay' gidip geldiğimde ortalama 6,2 yaktı. 130 km üstü yapınca artıyor haliyle yakıt. Hava da o zaman sıcaktı klima da çalıştırdım doğrusu.

Fakat deneme amaçlı Polatlı Ankara bahçelievler gidiş dönüş sakin kullandım. Yani 110 km gibi. Hiç şehir içi yok ama Ankara girişten Bahçelievlere kadar yoğun oluyor trafik. Yine de 5,3 yaktı. Aslında dizel olduğu için çok da düşük devirde kullanmayı sevmem.

Yağmurlu havalara da denk geldim bu arad ama hiç kayma falan hissetmedim doürusu. O konuda oldukça iui.

Şimdilik gözlemlerim bunlar.Belki alacak arkadaşlara faydası olur.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 4 hafta sonra...
  • 1 ay sonra...

Hem konuyu canlandıralım, hem de katkı yapalım.

Golf'ün üzerinde gelenler Dunlop Sport BlueResponse idi, fazla yola dayanamadı ömrünü tüketti.

Bir süredir kışlık niyetine kullandığım CrossClimate2 ile geziyordum, onlar da 40 derece ısıda ciyaklamaya başlayınca (kelimenin tam anlamıyla) yeni yazlık farz oldu.

Şu anda üst sınıfa hakim iki lastik var: Continental Premium Contact 7 (bundan böyle CPC7), ve Michelin Primacy 4+ (bundan böyle MP4+). Emekli akademisyenlik ve araştırmacı ruh ile kaynakça taradım ve özellikleri aşağıda tabloladım:

 

Özellik CPC7 MP4+
Kuruda fren ++ +
Islakta fren ++ +
Kuruda tutunma ++ +
Islakta tutunma ++ +
Suda kızaklama +/- +
Sessizlik + ++
Aşınma + ++
Yakıt tüketimi + +
Fiyat - --

 

Sonuçlara bakarak CPC7'de karar kıldım.

Dört lastiğe sekiz taksitte 11.000 TL ödeyeceğim.

Henüz yorum için erken ama tutunma ilk andan etkiledi.

  • Beğen 6
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

hazır konu açılmış bi soruda ben sorayım 2018 3.cu hafta üretimli lastiklerin dişleri çok iyi durumda ama bi durum var kimi yaşı dolmuş değişmelisin diyor kimi de dişler sağlamsa bişey olmaz diyor .görünürde çatlama yırtılma da yok ama sonuç olarak ne yapmak lazım ?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

53 dakika önce, Mesut ç yazdı:

hazır konu açılmış bi soruda ben sorayım 2018 3.cu hafta üretimli lastiklerin dişleri çok iyi durumda ama bi durum var kimi yaşı dolmuş değişmelisin diyor kimi de dişler sağlamsa bişey olmaz diyor .görünürde çatlama yırtılma da yok ama sonuç olarak ne yapmak lazım ?

Kapalı, doğrudan güneş, yağmur görmeyen bir garajda ise araba, onun lastiği 10 yıl kullanılır denir. Ama ideal ömrü 5 yıldır lastiğin. Eskidikce sertleşirler ve buna paralel performans kaybı başlar.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

4 dakika önce, Mesut ç yazdı:

araç dışarda sürekli bende 5 sene biliyorum ama bir iki arkadaş hiç bişey olmaz felan deyip arada bıraktılar beni

Bazı şeyleri bakarak anlamak mümkün değil.

Zaman içerisinde kauçuk özelliğini kaybediyor ve haliyle lastiğin performansı düşüyor.

Bu performans düşmesi birden bire olmuyor haliyle. Ve zaman kadar yapılan yolun da etkisi var.

Afaki yazıyorum, söz gelimi 20-25K yol yaptıktan sonra tutunma %30, frenleme performansı %40 düşmüş olabilir.

Benzer oranları zamana göre de vermek mümkün olabilir.

Sonuçta bir ortalama değer tespit ediliyor ve kılavuzluk etmesi için ortaya atılıyor. Zaman için bu 5 yıl, katedilen yol olarak da 40K km olarak geçer. Ama bunlar kural değil.

Katedilen yol iten/çeken aks olup olmadığı, yolun nitelikleri ve kullanma tarzınızla alakalı, aşındırıcı asfaltta atak kullanımda bu mesafe 25K'ya düşebilirken, pasif aksta düzgün yollarda mutedil kullanımda 75k'ya çıkabilir.

Yıl içinde iklim ekstremlerinde değilseniz, aşırı nem, aşırı sıcak veya soğuk, süre uzayabilir.

Duyarlı bir sürücü lastik performansındaki düşüşü gözlemleyebilir ve bu da karada etkili olmalıdır.

Ben yılda yaklaşık 15K yapıyorum ve üç yıldan fazla kullandığım lastik pek olmadı.

 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

hocam performansta düşüş kesinlikle var.bunun lastik sesinden bile rahatlıkla anlamak mümkün.benim en çok korktuğum uzun yolda lastiğin patlayıp parçalanması.bir defa şahit oldum o stres bile bana yetti.en iyisi hiç riske atmadan yenilemek sizin paylaştığınız  CPC7 yi hafta sonu gidip taktırim önerebileceğiniz bi yer varmı malum bi sürü yer açılmış lastikcim lastik.com diye bi sürü yer türemiş 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bir saat önce, Mesut ç yazdı:

hocam performansta düşüş kesinlikle var.bunun lastik sesinden bile rahatlıkla anlamak mümkün.benim en çok korktuğum uzun yolda lastiğin patlayıp parçalanması.bir defa şahit oldum o stres bile bana yetti.en iyisi hiç riske atmadan yenilemek sizin paylaştığınız  CPC7 yi hafta sonu gidip taktırim önerebileceğiniz bi yer varmı malum bi sürü yer açılmış lastikcim lastik.com diye bi sürü yer türemiş 

Korkulu rüya görmektense değiştirmek en mantıklısı. Lastik ve fren sistemi çok önemli. 5 yıl değiştirmek için makul bir süre. Yaklaşık 2 ay önce ben de değiştirdim. En uygun fiyat olarak lastikcim.com da buldum. Tam dedikleri şekilde gönderdiler. Tabii ki yakınlarınızda bayii varsa görerek de alabilirsiniz. 

Kolay gelsin şimdiden.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

3 saat önce, Mesut ç yazdı:

hazır konu açılmış bi soruda ben sorayım 2018 3.cu hafta üretimli lastiklerin dişleri çok iyi durumda ama bi durum var kimi yaşı dolmuş değişmelisin diyor kimi de dişler sağlamsa bişey olmaz diyor .görünürde çatlama yırtılma da yok ama sonuç olarak ne yapmak lazım ?

bu zamana kadar dişleri hiç bitiremedim. 4 yılda bir kışlık - yazlık değiştiririm. bayatlıyor ve abs çabuk devreye girmeye başlıyor. anlıyorsunuz. 

2 gün önce izmir den dönerken önümde bir araba sinyal vermeden aniden sola kırdı. çünkü adamın döneceği göbek az ilerde son anda fark etti sanırım. hava karanlık. bir bastım frene.. neredeyse duracaktı ama baktım sağdaki araçta sağolsun en sağa yanaşmış iki arabanın arasından geçtim.

6 aylık lastik..  ya 5 yıllık olsaydı bilemezsin.. 3-10 bin tl için değmez. insan başına her şey gelebilir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

31 dakika önce, Fikret Ö. yazdı:

Korkulu rüya görmektense değiştirmek en mantıklısı. Lastik ve fren sistemi çok önemli. 5 yıl değiştirmek için makul bir süre. Yaklaşık 2 ay önce ben de değiştirdim. En uygun fiyat olarak lastikcim.com da buldum. Tam dedikleri şekilde gönderdiler. Tabii ki yakınlarınızda bayii varsa görerek de alabilirsiniz. 

Kolay gelsin şimdiden.

yakında bayisi var hatta yanında lastikpark felan diye yeni yeni firmalar çıkmış.hafta sonu bir gezmek lazım hepsini 

32 dakika önce, Mehmet Demir yazdı:

bu zamana kadar dişleri hiç bitiremedim. 4 yılda bir kışlık - yazlık değiştiririm. bayatlıyor ve abs çabuk devreye girmeye başlıyor. anlıyorsunuz. 

2 gün önce izmir den dönerken önümde bir araba sinyal vermeden aniden sola kırdı. çünkü adamın döneceği göbek az ilerde son anda fark etti sanırım. hava karanlık. bir bastım frene.. neredeyse duracaktı ama baktım sağdaki araçta sağolsun en sağa yanaşmış iki arabanın arasından geçtim.

6 aylık lastik..  ya 5 yıllık olsaydı bilemezsin.. 3-10 bin tl için değmez. insan başına her şey gelebilir.

iltimalleri düşününce  başıma bişey gelmeden değiştirmeye karar verdim kafama takacağıma değiştirip rahat etmek en mantıklısı gibi geldi. hele ki ağustos da 2800 km lik bi yolculuk ihtimali var uzun yolculukları severim ama bu lastikler uzun yolda korkutumaya başladılar .değişip yolun tadını çıkartmalı 😄 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 2 ay sonra...

225/60/18 kışlık lastik arayışına girmiştim, testler, incelemeler, yorumlar ve videolar derken en son Continental Wintercontact TS870P'de karar kıldım ve sipariş verdim. 

Aslında aklımda 4 mevsim michelin almak vardı, yaz/kış değiştirmeyle uğraşmadan ve eski uç noktalardaki mevsim değişimlerini bulunduğumuz yerde yaşamadığımız için ama genelde 4 mevsim lastiklerin kış lastiği tabanlı olması, sıcak havaların daha uzun sürmesi, +30 derece üzerinde performanslarının azalması ve her ne kadar eskisi kadar kış görmesekte, olası kar ve buz durumlarında riske atmak istemediğim için yine yazlık/kışlık takımla yola devam edeceğiz. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Merhabalar, aracımda 2023 Focuslar'da üzerinde gelen Conti EcoContact 6'lar var, 215/50 R17 V XL. Kuru zemin ve yakıt verimliliği açısından etiket değeri olarak A alsa da ıslak zeminde pek iyi olmaması ve görece gürültülü olması (72 dB) beni de yeni yazlık lastik arayışına itti. Öte yandan da lastiklerin daha 1 yıllık olup 10 bin km yapmış olması boşa masraf yapmama adına beni ikilemde bırakıyor. Her 3 dB farkının lastik sesini 2 kat arttırdığını ele aldığımızda en fazla 69 dB gürültü değerine sahip Good Year EGP2 ile Michelin Primacy 4+ arasında kaldım. Her ikisi için de fiyatlar 24 bin TL üzerinde görünüyor. Sizlerin görüşü nedir bu konuda, aldığıma değer mi sizce?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

30 dakika önce, Çağdaş Taşoğlu yazdı:

aldığıma değer mi sizce?

Değmez bence hocam, biraz idare etmek mevcutları kullanmak şu anki ekonomik şartlarda daha iyi duruyor 🙂

Ama yok benim harcayacak param var derseniz Michelinden pek haz etmiyorum...

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.