Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Lastik Seçimi (Genel Sorular ve Yorumlar Burada)


Batuhan Gümüş

Önerilen Mesajlar

28.05.2018 - 11:54 tarihinde, Erhan Erten yazdı:

Islaktaki performansı mı :))  ıslak performansı çok kötü şu an kullanmaktayım bu lastiği. 

  Benim bir önceki lastiğim Bridgestone Adrenalin'di. Ona göre çok fark var. Yapmurda onunla 110/120 korkarken, CPC5 ile 170 bile gördüm. Siz bence limitleri zorlamamışsınız. Kesinlikle bir yanlışınız var. Test sonuçları da hangi firma yaparsa yapsın üst sıralarda. 

  Ama bir daha alırsam DUNLOP FM 800 alıcam. Bu lastiği çok methediyorlar. Denicem.

--3 dakika sonra eklendi--

DUNLOP FM800'ü araştırmanızı isterim. Yakıtta C , Suda A , 69db gürültü düzeyi var. Birçok lastikçi de çok övüyor lastiği. Benim alacağım ilk lastk budur değiştirdiğimde

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

6 saat önce, Çağdaş Kolcuoğlu yazdı:

DUNLOP FM800'ü araştırmanızı isterim. Yakıtta C , Suda A , 69db gürültü düzeyi var. Birçok lastikçi de çok övüyor lastiği. Benim alacağım ilk lastk budur değiştirdiğimde

Bu lastikle ilgili Avrupa'da fazla bilgi yok. Genelde az sayıda kullanıcı yol tutuşundan olumlu bahsederken biraz sert bulmuşlar. Lastikçilerin tutuyor olması da benim için çoğunlukla kötü referans. 

Almanı ve kullanmanı heyecanla bekliyorum. 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

4 saat önce, Cem Boneval yazdı:

Bu lastikle ilgili Avrupa'da fazla bilgi yok. Genelde az sayıda kullanıcı yol tutuşundan olumlu bahsederken biraz sert bulmuşlar. Lastikçilerin tutuyor olması da benim için çoğunlukla kötü referans. 

Almanı ve kullanmanı heyecanla bekliyorum. 

  Cem abi aksine yumuşak diyorlar. Ama değişik bir kauçuk yapısı varmış. Sert lastik 69 db ses yapmaz sende bilirsinki. 70 ve üzeri ses yapar. Ben diğer forumlarda, dışarda kullananlarla da konuştum. Hepsi de çok olumlu konuşuyorlar. Ben aksine fiyatının artmasından korkuyorum?? 

  Hankook Prime Ventus 3, Nokian Line, GY eg, Pirelli Cinturato Blue, Bridgestone ER 300 bunlar da muadilleri bana göre. Hepsi de güzel lastikler. Ama bana göre Dunlop aşmış kendini bu lastikte. Yakın zamanda çok kişiden duyarız forumda kullanan arkadaşlardan ??

--2 dakika sonra eklendi--
4 saat önce, Cem Boneval yazdı:

Bu lastikle ilgili Avrupa'da fazla bilgi yok. Genelde az sayıda kullanıcı yol tutuşundan olumlu bahsederken biraz sert bulmuşlar.  

  Bir de hem yol tutup, hem de yumuşak olan lastik yok bana göre. İlla ki yol tutar lastik ama limitleri zorlayınca, virajlarda bilhassa zorlanır sert lastiklere göre. Bu da normaldir. Hem yol tutup, sert bulmaları ilginç? Zaten sert olmazsa öyle yol tutmaz 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

6 saat önce, Cem Boneval yazdı:

Bu lastikle ilgili Avrupa'da fazla bilgi yok. Genelde az sayıda kullanıcı yol tutuşundan olumlu bahsederken biraz sert bulmuşlar. Lastikçilerin tutuyor olması da benim için çoğunlukla kötü referans. 

Almanı ve kullanmanı heyecanla bekliyorum. 

falken ze914 den kalite, yol tutuş vs olarak farklı olduğunu sanmıyorum 2side aynı fabrikada üretiliyor.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

7 saat önce, Cem Boneval yazdı:

Bu lastikle ilgili Avrupa'da fazla bilgi yok. Genelde az sayıda kullanıcı yol tutuşundan olumlu bahsederken biraz sert bulmuşlar. Lastikçilerin tutuyor olması da benim için çoğunlukla kötü referans. 

Almanı ve kullanmanı heyecanla bekliyorum. 

ben sert olmasına katılmıyorum. yol tutuşta ise benim beklentimin üzerinde, fiyatına göre 10 numara. Bugün olsa tekrar alırım ?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Sertten ne anladığımız önemli. 

1. Duvar yapısı: Konforu etkiler, esnemeyen/yatmayan yanak nedeniyle yol tutuşu da etkiler. 

2. Hamur yapısı: Doğrudan yola yapışma ile ilgili, yol tutuşu ve aşınma oranını etkiler.

Teorik olarak en iyi yol tutan yumuşak hamurlu, sert duvarlı lastiklerdir. Ama teknolojik oyunlarda sınır yok, artık böyle basit kural koymak da zor. 

Sesi ise önemli ölçüde diş yapısı belirler. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bende bahsettiğim lassa driveways 205/55r16 91v bu gün sabah taktırdım.

Ses fark ettimi şu an anlamadım ama araba böyle bi yumuşak oldu sanki gidişi.. bilimsel olarak açıklayamam'da eski sürtünen 7 yıllık lastik ile daha aşınmamış sıfır lastik arasında yumuşak olması gayet mantıklı geldi bana.. 

 

Tanesini 240 tl ye aldım sök tak balans vs dahil..

 

şuan için memnunum.. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

27 dakika önce, okan ali yazdı:

7 yıllık lastik ile daha aşınmamış sıfır lastik arasında yumuşak olması gayet mantıklı geldi bana

Elbette...

Güvenle ve keyifle eskit.

Cem Boneval tarafından düzenlendi
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 4 hafta sonra...
05.07.2018 - 16:50 tarihinde, Servet Ö. yazdı:

Pilot Sport 4 205x55x16

Mutlulugun kavucuk hali...

Bu mutluluğa müdahil olmak istiyorum. Aracımın üstündeki 2016 üretimi ve yaklaşık 15000 km kullandığım csc3 lastiklerimle kötü frenleme ve yol sesini çok almasının üstüne ilaveten virajlarda önden çok güzel kayar hale geldik. Lastikte hala diş var bir 20000 km daha kullanırım dedim ama yok. Önden kayma tedirgin etmeye başladı. Soru şu. Pilot sport4 veya diğer markaların sport lastikleride bu kadar az km.de özelliğini yitiriyor mu?  Yoksa 3 senelik ve 1.5 yıldır araç üzerinde kullanılan csc3 lerin beni tedirgin etmesi normal mi?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 2 ay sonra...

Focus 2012 Aracımda takılı olan yazlık continental lastiklerin ömrü bitmesi ve kışa pek bir zaman kalmaması nedeniyle kışlık lastik alayım dedim. Nokian alacakken, yerli malı olması ve bununla ilgili çevremdekilerin tavsiyeleriyle iki gün önce petlas aldım. Sonuç ıslak zeminde eskimiş yazlık continental lastiklerle sıkıntısız girdiğim viraja petlas snowmasterla girince araba iyi bi kaydı. Forumdada belirtilmiş ıslak zeminde problem olabileceği, bu durum başıma sık sık gelirse ders almış olarak forumda yazılanlardan şaşmayıp yeni aldığım lastikleri atıp nokian veya yakın kalitede bir lastik almayı düşünüyorum. Klasik olacak ama araba 4 lastik üzerinde gidiyor. 

Uğur Deniz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

12 dakika önce, Uğur Deniz yazdı:

Focus 2012 Aracımda takılı olan yazlık continental lastiklerin ömrü bitmesi ve kışa pek bir zaman kalmaması nedeniyle kışlık lastik alayım dedim. Nokian alacakken, yerli malı yurdun malı hesabı yapan çevremdeki bir kaç arkadaşın aklına uyarak iki gün önce petlas aldım. Sonuç ıslak zeminde eskimiş yazlık continental lastiklerle sıkıntısız girdiğim viraja petlas snowmasterla girince araba iyi bi kaydı. Forumdada belirtilmiş ıslak zeminde problem olabileceği, bu durum başıma sık sık gelirse ders almış olarak forumda yazılanlardan şaşmayıp yeni aldığım lastikleri atıp nokian veya yakın kalitede bir lastik almayı düşünüyorum. Klasik olacak ama araba 4 lastik üzerinde gidiyor. 

Lastiğiniz hayırlı olsun hocam. 4 sene boyunca w651 petlas kullandım. Kışlık lastiklerinin ideal çalışma sıcaklığı 7 derece ve altında ki sıcaklıklardır. Satın alım maliyeti düşük olan vasat kış lastikleri 7 derecenin üzerinde ki sıcaklıklarda, özellikle ıslak zeminde sapıtmaya başlar. Petlas'la bu hususta sakin kullanımlarda bile bir kaç defa kaza atlatmışlığım vardır.

 

Kışlık lastiklerde 7 derecenin altında hemen hemen her lastik güzel performans sergiliyor hem karda hem ıslak zeminde. Fakat sıcaklık yükselince işler değişiyor. Bu noktada paraya kıyıp piyasanın üst seviye kışlıklarına yönelmek gerekiyor. Petlas'tan sonra Ts 860'lara geçince sıcak hava, ıslak zemin, kar, kuru zemin hiç biri fark etmeden yüksek hızlarda bile gayet stabil ve güvenli sürüşe kavuştum. Ts 860 kış lastiği olmasına rağmen deneyimlediğim bazı yaz lastikleriyle bile kafa kafaya sıcak hava performansı sergileyebiliyor.

 

Velhasıl; ucuz türevli kışlıkları 7 derecenin üzerinde temkinli kullanmak gerek özellikle ıslak zeminde. Petlas'ınız şuan ilk senesinde diye umuyorum. Sizin lastik performansında ki asıl düşüşü 2.sene itibariyle göreceğinizi söyleyebilirim.

Cenk Demirel tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

17 saat önce, Cenk Demirel yazdı:

Lastiğiniz hayırlı olsun hocam. 4 sene boyunca w651 petlas kullandım. Kışlık lastiklerinin ideal çalışma sıcaklığı 7 derece ve altında ki sıcaklıklardır. Satın alım maliyeti düşük olan vasat kış lastikleri 7 derecenin üzerinde ki sıcaklıklarda, özellikle ıslak zeminde sapıtmaya başlar. Petlas'la bu hususta sakin kullanımlarda bile bir kaç defa kaza atlatmışlığım vardır.

 

Kışlık lastiklerde 7 derecenin altında hemen hemen her lastik güzel performans sergiliyor hem karda hem ıslak zeminde. Fakat sıcaklık yükselince işler değişiyor. Bu noktada paraya kıyıp piyasanın üst seviye kışlıklarına yönelmek gerekiyor. Petlas'tan sonra Ts 860'lara geçince sıcak hava, ıslak zemin, kar, kuru zemin hiç biri fark etmeden yüksek hızlarda bile gayet stabil ve güvenli sürüşe kavuştum. Ts 860 kış lastiği olmasına rağmen deneyimlediğim bazı yaz lastikleriyle bile kafa kafaya sıcak hava performansı sergileyebiliyor.

 

Velhasıl; ucuz türevli kışlıkları 7 derecenin üzerinde temkinli kullanmak gerek özellikle ıslak zeminde. Petlas'ınız şuan ilk senesinde diye umuyorum. Sizin lastik performansında ki asıl düşüşü 2.sene itibariyle göreceğinizi söyleyebilirim.

Yorumunuz için teşekkür ederim . Umarım bizi yanıltır ?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.