Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Lastik Seçimi (Genel Sorular ve Yorumlar Burada)


Batuhan Gümüş

Önerilen Mesajlar

2 saat önce, Ozan Kar yazdı:

otopark.com un goodyear ile yaptığı soru cevap videosunda böyle bir şey olmadığı lastiğin takıldığı andan itibaren tam performans çalıştığını söyledi goodyear yetkilisi.

Vallahi ben daha önce hep sardığım yerlerde, özellikle hafif yokuş yukarı kalkışlarda, denedim... Bazen zorlandığı anlar oldu ama hiç bırakmadı, hiç esp yanmadı... Çok iyi, beklediğimden daha iyi. Özlemişim taze yazlık lastiği ?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

3 saat önce, Mehmet Çallı yazdı:

Ozan'a katılıyorum.Patinaja düşme olayı bendede var.Ama henüz 100 km anca kullandım lastikleri.Yeni olduğundan olabilir.Daha önce 3 takım cpc5 kullanmış birisi olarak onlardan çok memnundum. cpc6'nında cpc5 lerden aşağı kalacağını sanmıyorum.Kullanıp göreceğiz.

  Şu an bende de CPC5 var. Mennun kaldım lastiklerden. Kalmadım dersem yalan olur. Açıkcası aklımda CPC6 var, ama sizin patinaj açıklamanızdan sonra kafam karıştı biraz. Benim için sağlamlık,  yol tutuş önemli. Yağmur performansı da ortalama üstünde olsun yeter bana. Açıkcası DUNLOP'u da denemek istiyorum. Pirelli cinturato ve Hankook Prime Ventus 3 te seçeneklerimden birisi ama bunlarla ne kadar kıyaslanır bilemiyorum. Ozan'ın bahsettiği de Good Year Efficient Grip heralde.

    Listeye bu arada bir lastik daha ekledim. Bridgestone Turanza T005. ADAC 2019, en iyi yaz lastiği seçilmiş. Birazcık sesli olmasına rağmen  birinciliği kapmış. Bununla ilgili tecrübesi olan varsa, paylaşırsa harika olur.  

Çağdaş Kolcuoğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

25.03.2019 - 02:26 tarihinde, Çağdaş Kolcuoğlu yazdı:

  Şu an bende de CPC5 var. Mennun kaldım lastiklerden. Kalmadım dersem yalan olur. Açıkcası aklımda CPC6 var, ama sizin patinaj açıklamanızdan sonra kafam karıştı biraz. Benim için sağlamlık,  yol tutuş önemli. Yağmur performansı da ortalama üstünde olsun yeter bana. Açıkcası DUNLOP'u da denemek istiyorum. Pirelli cinturato ve Hankook Prime Ventus 3 te seçeneklerimden birisi ama bunlarla ne kadar kıyaslanır bilemiyorum. Ozan'ın bahsettiği de Good Year Efficient Grip heralde.

    Listeye bu arada bir lastik daha ekledim. Bridgestone Turanza T005. ADAC 2019, en iyi yaz lastiği seçilmiş. Birazcık sesli olmasına rağmen  birinciliği kapmış. Bununla ilgili tecrübesi olan varsa, paylaşırsa harika olur.  

Bende 205 55 16 91v Turanza T001 aldım ilk izlenim gayet başarılı patinaj olayı hiç olmadı tanesi 312 tl geldi montaj dahil tavsiye ederim. 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Yeni lastik takanların mutlu olmasına sevindim.

Ancak bu mutluluğu lastiğin tipinin değil de yeniliğinin bir sonucu olduğunu da unutmayalım.

Üç sene ve 30.000 km ve üzerinde yapmış herhangi bir lastiği herhangi bir yen lastikle değiştirirseniz yeni ürün tatmin edecektir, umuşaklığı, aşınmamış yzüey ve diş yapısı hemen her alanda daha iyi performans sağlar.

Güle güle kullanın yeni lastiklerinizi. 

  • Beğen 6
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

205 55 16 ölçülerinde Premium contact 6 ve pilot sport 4 arasında kalıyorum.. 17 ve üstü jantlarda pilot sport 4 mükemmel bir lastik. Fakat 16 jantta ilk defa üretildiği için diğer ebatlarda gösterdiği başarıyı gösterebiliyor mu, premium contact 6'nın gerisinde kalır mı emin olamıyorum. 205 55 16 ebatlarında Pilot Sport 4 deneyimi olan varsa çok memnun olurum.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

44 dakika önce, Cenk Demirel yazdı:

17 ve üstü jantlarda pilot sport 4 mükemmel bir lastik. Fakat 16 jantta ilk defa üretildiği için diğer ebatlarda gösterdiği başarıyı gösterebiliyor mu

Ben kullanıyorum (205x55x16", hem Ankara yaz şartlarında bir yaz, hem İzmir şartlarında yarım yaz, sonbahar ve kış kullandım, hala kullanmaya devam. Islak ve kuru zeminde tecrübem epey oldu.

 

Özet olarak verdiğim parayı hakediyor. Detay ise şöyle, ben şimdiye kadar kullandığım lastiklerde genel problemim yanal tutunmalarının zayıf oluşu idi, yani viraj içerisinde fren ve gaz tepkisine "ha him?" şeklinde cevap vermeleri hep rahatsız etmiştir beni. Bu abiler beni bu konuda hiç üzmedi. Darbe sönümlemesi konusunda ise Prelli ve Nokiandan sonra dünya varmış dedirtiyor, ani gazlamalarda tutunması da cabası. Fren performansı olarak diğer ampirik gözlemlerime ek en az diğer kullandığım lastikler kadar tutuyor. Panik fren yakın zamanda denemedim fakat ilk aldığım zamanlarda memnun etmişti. 20bin km rahat rahat kullanmışımdır, gözle görülür bir eskime, deformasyon, çatlama vs yok. 

 

Ben memnunum, tavsiye ederim kesinlikle. 

 

Sanıyorum ki Cem abi de bu lastiklere geçti, paylaşacağı tecrübeleri vardır diye tahmin ediyorum.

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

7 dakika önce, Servet Ö. yazdı:

Ben kullanıyorum (205x55x16", hem Ankara yaz şartlarında bir yaz, hem İzmir şartlarında yarım yaz, sonbahar ve kış kullandım, hala kullanmaya devam. Islak ve kuru zeminde tecrübem epey oldu.

 

Özet olarak verdiğim parayı hakediyor. Detay ise şöyle, ben şimdiye kadar kullandığım lastiklerde genel problemim yanal tutunmalarının zayıf oluşu idi, yani viraj içerisinde fren ve gaz tepkisine "ha him?" şeklinde cevap vermeleri hep rahatsız etmiştir beni. Bu abiler beni bu konuda hiç üzmedi. Darbe sönümlemesi konusunda ise Prelli ve Nokiandan sonra dünya varmış dedirtiyor, ani gazlamalarda tutunması da cabası. Fren performansı olarak diğer ampirik gözlemlerime ek en az diğer kullandığım lastikler kadar tutuyor. Panik fren yakın zamanda denemedim fakat ilk aldığım zamanlarda memnun etmişti. 20bin km rahat rahat kullanmışımdır, gözle görülür bir eskime, deformasyon, çatlama vs yok. 

 

Ben memnunum, tavsiye ederim kesinlikle. 

 

Sanıyorum ki Cem abi de bu lastiklere geçti, paylaşacağı tecrübeleri vardır diye tahmin ediyorum.

18-19 inc jant kullanan arkadaslarima aldirdim. 17 kullananlardan da cok yorum aldim. Zaten yabanci degerlendirme ve testlerde de cok iyi bir lastik oldugu ortada. 16 ebata ilk kez gectikleri icin aklimda bir suphe vardi. Hic yorum alamadim 16 ile ilgili. Sizin yorumunuzla biraz daha pekistim diyebilirim. Ozellikle viraj icinde yanal tutunmasindan bahsetmeniz benim icin gayet iyi oldu. Muhtemelen ps4 tercih edecegim. Tesekkurler.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

1 dakika önce, Cenk Demirel yazdı:

18-19 inc jant kullanan arkadaslarima aldirdim. 17 kullananlardan da cok yorum aldim. Zaten yabanci degerlendirme ve testlerde de cok iyi bir lastik oldugu ortada. 16 ebata ilk kez gectikleri icin aklimda bir suphe vardi. Hic yorum alamadim 16 ile ilgili. Sizin yorumunuzla biraz daha pekistim diyebilirim. Ozellikle viraj icinde yanal tutunmasindan bahsetmeniz benim icin gayet iyi oldu. Muhtemelen ps4 tercih edecegim. Tesekkurler.

Bence alınır, beklenti mevzusu biraz. Ben eskisi gibi atak kullanmıyorum arabayı, bilen bilir tcs ışığı disko topuna döner benim arabada, bu lastikle hiç dikkatimi çekmedi, tabi kullanımla ilgisi vardır illaki.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

18 dakika önce, Servet Ö. yazdı:

Bence alınır, beklenti mevzusu biraz. Ben eskisi gibi atak kullanmıyorum arabayı, bilen bilir tcs ışığı disko topuna döner benim arabada, bu lastikle hiç dikkatimi çekmedi, tabi kullanımla ilgisi vardır illaki.

Zaten 16 ebatta fazla secenek yok hocam. Ust siralarda ki lastikler belli. 16 ebatin performansli surus konusunda iddiasi da belli. Ps4 de yetmezse ( ki yetecektir diye dusunuyorum ) direkt 17 janta gecmek gerek. Muhtemelen bana yetecektir.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

38 dakika önce, Cenk Demirel yazdı:

Ps4 de yetmezse ( ki yetecektir diye dusunuyorum ) direkt 17 janta gecmek gerek.

Biliyorsunuzdur belki ama ben yinede söyliyeyim. 225/45/17 Lâstikler soğukken frenlemede abs erken devreye giriyor. Şehir içi sert kullanımda dikkatli olmak lazım. Biraz sesli gibi geldi bana. Korkuteli fethiye arası virajlı yol kullanımım oldu. Tutunma gayet iyi.  

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

40 dakika önce, Ramazan D. yazdı:

Biliyorsunuzdur belki ama ben yinede söyliyeyim. 225/45/17 Lâstikler soğukken frenlemede abs erken devreye giriyor. Şehir içi sert kullanımda dikkatli olmak lazım. Biraz sesli gibi geldi bana. Korkuteli fethiye arası virajlı yol kullanımım oldu. Tutunma gayet iyi.  

Teşekkürler hocam. Hemen hemen tüm lastiklerde bu durum mevcut. Lastikler ideal çalışma sıcaklığına erişene kadar tutunma, frenleme gibi durumlarda sorun yaşayabiliyor. Lastikleri yeteri kadar ısıtmadan asla hızlı sürüş yapmam zaten.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

               Pilot Sport 4 performans lastiğidir. Isındığı zaman CPC6'dan daha iyi olduğunu denemeden söyleyebilirim. Çünkü bu grup yüksek süratlere göre yapıldığından ve bu tip araçların daha da yola tutunmaya ihtiyacı olduğundan, ayrıca lastiğin de kolay erimemesi için hamuru biraz daha sert olur. Uzun yolda herşeyinden mennnun kalırsınız. Fakat kısa mesafelerde, düşük hızlarda CPC6 kadar tatmin etmez. Ama hamurunu 17 janttakine göre biraz daha yumuşak yaptılarsa tavsiye edebilirim. Her zaman araca göre lastik alınması taraftarıyım. Bazen görüyorum Ferrari'ye takılan Pirelli P Zero'ları , 150-200 beygirlik arabalara takıyorlar, bunu yanlış buluyorum. Pahalı lastik, iyi lastiktir diye birşey yoktur. Ben kendi arabama Bridgestone Adrenalin RE002 kullandım, ısındığında, uzun yolda araç uçuyordu; virajlarda adeta yere çiviliyordu arabayı; ama gelip görün ki şehir içinde ısınması zor olduğundan, uzun yoldaki performansı vermiyordu. Yakıtı fazla yaktırması da cabasıydı. Mennun değildim. O yüzden CPC5 aldım ve açıkçası çok mennun kaldım. Ben bir sonraki versiyonu CPC6'ya geçicem yüksek ihtimal. 

--2 dakika sonra eklendi--
14 saat önce, Cenk Demirel yazdı:

205 55 16 ölçülerinde Premium contact 6 ve pilot sport 4 arasında kalıyorum.. 17 ve üstü jantlarda pilot sport 4 mükemmel bir lastik. Fakat 16 jantta ilk defa üretildiği için diğer ebatlarda gösterdiği başarıyı gösterebiliyor mu, premium contact 6'nın gerisinde kalır mı emin olamıyorum. 205 55 16 ebatlarında Pilot Sport 4 deneyimi olan varsa çok memnun olurum.

                Kesinlikle CPC 6 almalısın 205/55/r16  91V için. Bu konuda çok netim.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

225/45/17 Goodyear dört mevsim lastiklerim 23.000 km yi tamamladı.Hala tutunmada sıkıntı yaşatmıyor.Esp ışığını hiç yakmadı ki ara sıra uygun yerlerde sert dönüşler yapıyorum.Dört mevsim olmasına rağmen beni şaşırtmaya devam ediyor.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

33 dakika önce, Çağdaş Kolcuoğlu yazdı:

               Pilot Sport 4 performans lastiğidir. Isındığı zaman CPC6'dan daha iyi olduğunu denemeden söyleyebilirim. Çünkü bu grup yüksek süratlere göre yapıldığından ve bu tip araçların daha da yola tutunmaya ihtiyacı olduğundan, ayrıca lastiğin de kolay erimemesi için hamuru biraz daha sert olur. Uzun yolda herşeyinden mennnun kalırsınız. Fakat kısa mesafelerde, düşük hızlarda CPC6 kadar tatmin etmez. Ama hamurunu 17 janttakine göre biraz daha yumuşak yaptılarsa tavsiye edebilirim. Her zaman araca göre lastik alınması taraftarıyım. Bazen görüyorum Ferrari'ye takılan Pirelli P Zero'ları , 150-200 beygirlik arabalara takıyorlar, bunu yanlış buluyorum. Pahalı lastik, iyi lastiktir diye birşey yoktur. Ben kendi arabama Bridgestone Adrenalin RE002 kullandım, ısındığında, uzun yolda araç uçuyordu; virajlarda adeta yere çiviliyordu arabayı; ama gelip görün ki şehir içinde ısınması zor olduğundan, uzun yoldaki performansı vermiyordu. Yakıtı fazla yaktırması da cabasıydı. Mennun değildim. O yüzden CPC5 aldım ve açıkçası çok mennun kaldım. Ben bir sonraki versiyonu CPC6'ya geçicem yüksek ihtimal. 

--2 dakika sonra eklendi--

                Kesinlikle CPC 6 almalısın 205/55/r16  91V için. Bu konuda çok netim.

Pc6 artık bildiğiniz önceki pc5 gibi değil hocam. Conti premium contact modelini artık daha fazla yüksek performans modellerine yaklaştırdı. Sport Contact 6'da kullanılan omuz alanı tasarımı geliştirilerek bu lastiğe entegre edilmiş. Zaten testler ve conti'nin açıklamasına göre de bu lastik Sport Contact 5'in ve Premium Contact 5'in yerini alması için tasarlanmış. Yani premium contact 2 ve 5 modelleriyle uzaktan yakından alakası olmayan, başka bir üretim anlayışıyla geliştirilen, daha çok yüksek performans lastiklerinin kategorisine yaklaştırılan bir lastik artık. O sebeple pilot sport 4 ile karşılaştırıyorum. Yoksa Premium contact 6 mı Primacy 4 mü Goodyear Efficientgrip Performance mı v.s diye de sorabilirdim ama bu lastikler artık bir nebze de olsa premium contact 6'nin alanından uzak.

Cenk Demirel tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.