Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Mahkemeden Kritik 'Emniyet Kemeri' Kararı


Yahya Akman

Önerilen Mesajlar

Ankaralı Profelis Bilişim şirketi aralık 2012'de yeni bir otomobil satın almaya karar verdi.Balgat'ta bulunan N. Motorlu Araçlar A.Ş. isimli şirketten 65 bin 893 liraya bir otomobil satın alındı.

Otomobili bir süre kullanan şirket yetkilileri, sağ ön koltuktaki emniyet ikaz ışığının çalışmadığı fark edildi. Ancak kullanım kılavuzunda söz konusu özelliğin bulunduğu bilgisi yer alıyordu.

İHTARNAMEYE OLUMSUZ YANIT

Profelis Bilişim avukatları konuyu hem otomobili satın aldıkları bayiye, hem de distribütör firmaya bildirdi. İhtarnamede, taraflara üç öneride bulunuldu. Bunlar, ya ikaz ışığı sorununun giderilmesi, ya başka bir otomobil ile değiştirilmesi ya da paranın iadesi şeklinde sıralandı. Ancak her iki taraftan da olumsuz yanıt geldi.

İhtarname yolu ile sorun çözülemeyince Profelis Bilişim dava açtı. Dava Ankara 3. Asliye Ticaret Mahkemesi'nde görüldü.

SÜRÜŞ GÜVENLİĞİNİ ETKİLEMEZ

Davalı olarak dosyada yer alan N. Motorlu Araçlar ile distribütör firması savunmalarını yaptı. Distribütör firmasının avukatları yaptıkları savunmada, "Kullanım kitapçığında yazılı her özelliğin araçta olmayabili. İkaz ışığının olmaması sürüş güvenliğini etkilemez" dedi. Otomobilin satın alındığı bayi adına yapılan savunmada ise 'Bahse konu aracın mevcut hali bilinerek teslim alındı" denilerek davanın reddine karar verilmesi istendi.

Mahkeme dava konusu otomobil ile ilgili iki ayrı bilirkişi raporu aldırdı. Raporlarda, otomobildeki eksikliğin giderilmesinin mümkün olamadığını, her iki davalının da 'ayıplı mal' ile ilgili sorumlu olduğu belirtildi.

MAHKEME, OTOMOBİL İÇİN 'AYIPLI' DEDİ

Mahkeme gerekçeli kararını geçtiğimiz hafta açıkladı. Kararda, otomobilde emniyet kemeri ikaz ışığının olmaması 'ayıplı' olarak nitelendirildi. Kararda, davalıların ayıplı maldan sorumlu olduklarına hükmedildi. Mahkeme, otomobil için ödenen 65 bin 893 liranın faizi ile ödenmesini, otomobilin ise iadesine karar verdi. Mahkeme ayrıca, dava masraflarını da davalılar üzerine bıraktı.

AV. ÖZOCAK: KARAR ÖNEMLİ

Profelis Bilişim'in avukatı Gürkan Özocak kararın önemli olduğunu işaret ederek "Öncelikle bu karar, satılan ürünlerde ortaya çıkan ayıptan hem distribütör firmanın hem de yetkili satıcının müştereken sorumlu olduğunu hüküm altına alıyor. Eğer malda ortaya çıkan ayıp ilk bakışta anlaşılamayacaksa ve kullanım esnasında, sonradan ortaya çıkacak bir ayıpsa bu süreler geçerli kabul edilmiyor" dedi.

Av. Özocak açıklamasının devamında "Tüketici bir ürünü ilk satın aldığında, kullanım kılavuzunda bir fonksiyonun var olduğu söylenmiş ise ve eğer aldıktan sonra bu fonksiyonun olmadığını görmüşse, bu fonksiyonun esaslı, hayati veya çok önemli bir özellik taşıyıp taşımadığına bakılmaksızın, eksikliğin giderilmesini satıcınızdan isteyebilirsiniz. Eğer eksikliğin giderilmesi teknik olarak mümkün değilse, bu durumda malı iade ederek bedelini faiziyle birlikte satıcınızdan isteyebilirsiniz" dedi. 

Kaynak

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Yani? Bundan sonra kullanım klavuzları daha dikkatli hazırlanacaktır.Her donanım için ayrı kitapcık çıkarılacaktır.Ya da kitapcıklar daha ayrıntılı olacaktır.Aslında bence daha iyi olur. Focus 3 de sanırım standart bir kitapcık var. Dizeldeki kızdırma bujisi ile ilgili bölüm beni ne ilgilendirir ki? Ya da dizelcileri benzin in 95 oktan olması gerektiği.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Adamlar öyle olduğunu bilip alıyor sonra da dava açıyor. Mahkeme bunda kötüniyet görmeliydi ama görememiş. 

 

Otomotivcilerin derneği yok mu. Yapsınlar kardeşim kara liste..Bu tür acaip dava açanları kara listeye yazsınlar. Hiç kimse araba satmasın Profelis şirketine. Metroyla mutlu olsun adamlar..  

H. Cenk tarafından düzenlendi
  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Otomatik Mesaj

Bu konu, Ortak Alan - Sosyal > Otomobil Sohbetleri kategorisinden Otomobil Dünyası > Diğer Otomotiv Haberleri kategorisine taşınmıştır.

Lütfen konu açmadan önce uygun yeri bulmaya çalışalım.

Saygılarımızla,
Focus Club Tr Yönetimi

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

16 dakika önce, H. Cenk said:

Adamlar öyle olduğunu bilip alıyor sonra da dava açıyor. Mahkeme bunda kötüniyet görmeliydi ama görememiş. 

 

Otomotivcilerin derneği yok mu. Yapsınlar kardeşim kara liste..Bu tür acaip dava açanları kara listeye yazsınlar. Hiç kimse araba satmasın Profelis şirketine. Metroyla mutlu olsun adamlar..  

Aynı fikirdeyim, emniyet, sürüş güvenliğini, yakıt tüketimi, yol tutuşu, aracın ikinci el değeri vs. gibi önemli unsur taşımayan bir sorundan dolayı araç iade edilmeye kalkılıyorsa ard niyet ararım. Emniyet kemer uyarısı vermediği için emniyet kemeri takmayan adam da bunu bahane edecek değil herhalde. Yolda polis çevirdi diyelim ve emniyet kemeri takılı olmadığı için size ceza yazıyor, diyebilirmisiniz ki "benim emniyet kemerimin uyarı ışığı arızalı, eğer yansa idi takardım" bu bir mazeret midir şimdi ? 

Maalesef art niyetli veya uyanık geçinen insanların cezasını "zorunlu trafik sigortası" örneğinde olduğu gibi hepimiz çekmek zorunda kalabiliyoruz.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hakimler her konuda bilgi sahibi olamazlar. Bu durumda başvurulan yöntem bilirkişi görüşüdür.

İş burada aksıyor. Bilirkişiler yanlı ve/veya yanlış rapor verebiliyorlar. Bu da kararı olumsuz etkiliyor. 

yetersiz bilgiye sahibiz ama bence de yanlış bir karar olmuş.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Aynı araç 2013 Focus aracımda ilk aldığım zaman benimde başıma geldi. Sağ tarafta birisi oturduğunda araç sesli ve görsel uyarmıyordu. Mobil Ford Servisi gelip emniyet kemerini tak-çıkar şeklinde yeniden programlayarak aktifleştirdi. Taaa mahkemelere bilmem nereye kadar götürmeye ne gerek var. Basit bir şekilde çözüme kavuşturulabilirmiş ama şirket eğlence aramış...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Şimdi, Yakup Çağatay said:

Kullanım kılavuzunu o zaman donanıma göre ayrı ayrı mı basacak adamlar :D (av'nin dediğine göre)

 

...basmıyacağız.

Kullanım kılavuzlarını cd ve/veya usb'ye taşıyacağız. Kağıda basılı kitapçık tarihe karışıyor ...

...hatta "müşteri okuduktan sonra kendisini otomatik olarak silsin!" teklifi bile yapıldı :) 

 

Zaten bu tür vakalar daima üreticiye dava açmamış %99.995'lik çoğunluğa patlar.  Adam tazminat kazanır, alır bütçeye koyar ... kamu bilgilendirme platformuna açıklarsın ... tazminat fonu kalem altında birileri seni dava ederse diye yedek akçe ayırırsın, o parayı da sattığın her ürüne (kimi zaman kuruş seviyesinde) yansıtırsın ... oldu bitti.

 

Teknik olarak -> Profelis tazminatı üreticiden değil, sizden - benden ... son tüketicilerden alıyor denebilir. (bkn.pek de yanlış da olmaz) 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Balgat dediği büyük ihtimalle neziroğlu renault, başka n ile başlayan neresi var Ankara'da bilmiyorum.

 

Da belirtildiği gibi bu yine kullanıcıya patlar, Türkiye'de hangi arabanın hangi donanıma sahip olduğu çok hızlı ve bence saçma şekilde değiştiği için pek net değil malesef bundan ben de rahatsızım da kemer ikazı yok diye araba iade ettirilirse servisler bu gibi konularda, ve büyük ihtimalle alakasız konularda da iyice saçmalayıp işi yokuşa sürerler haklı olarak.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.