Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.
Merhaba arkadaşlar. Uzun ama size çok şey katacak bir mesele lütfen okuyun.
Araba : 2011 Ford Focus 109 bg TDCI - Titanium
Aracımı çalıştırayım dedim. Marşı biraz geç aldı, çalıştı ama Motor Arıza yazısı çıktı. Neyse eve kadar böyle gideyim dedim. Yolda baktım aracın çekişi %50 düşmüş. Eyvah dedim turbo gitti kesin . Araç boşta bile 3200 devri geçmiyor. Her neyse sabah oldu. Benim ustaya götürdüm. Usta aracı laptopuna bağladı.
Araç 2 hata verdi.
1- Dizel Partikül filtlresii rejenerasyon süreci gibi bir ifadeydi sanırım.
2- Kızdırma bujileri sorunuyla ilgili bir ifade.
Usta bu uyarıyı görünce hemen arabanın arka tarafından altına yattı. Ve o kötü haberi verdi. "Dizel Partikül Filtresinin deposunu vurmuşsun, depo patlamış ve sıvısı boşalmış. Bu yüzden araç güçten düşmüş ve motor arıza uyarısı vermiş" dedi. Bende eğilip baktım hakikaten öyle, depo jak yerinden patlak ve sıvı bulaşmış. Bende dedim daha önceleri patlamışsa ama uyarıyı yeni vermiş olamaz mı? Yok öyle olmaz. Depo patlar, sıvı boşalır, uyarıyı hemen verir dedi. Deponun sıfırı 1400 tl + sıvı ve işçilik 1750 civarı dedi. Çıkma bulabilirsek sıvı ile beraber 800 tl ye geçenlerde taktım dedi.
Şimdi arkadaşlar birkaç çelişkili durum var. Burada siz devreye giriyorsunuz
Birincisi, ben motor arızasını almadan önce arabayı son bıraktığım o yerde hiçbir şey yoktu. Arabayı o park yerine sağlam bıraktım ve düz bir yerdi. İşimi halledip bindiğimde arızayı gördüm.
İkincisi, uyarıyı henüz görmeden o gün içinde bir yerde altını vurdum diyelim. Böyle birşeyin olmadığına da adım gibi eminim. Ben o gün arabayı 5-10 km şehiriçi şehirdışı karışık kullandım. Ve kullandığım yerler hep güzel yollardı. Acemi şoför de değilim. Arabanın önünü veya arkasını vurmadığıma eminim.
Benim şüphem şu. Acaba araba uzun zamandır DPF deposu patlakmıydı da. Motor arıza uyarısı yanması ve arabanın güçten düşmesi kızdırma bujileriyle veya başka bir şeyle mi ilgili ?
Ya da daha önce patlamış ama sıvı çok yavaş yavaş boşalmış. İyice iş sıkıntıya girince uyarıyı vermiş olabilir mi acaba ?
Sizce sorun ne ? İlgilenenlere şimdiden teşekkürler.
Soru
Kemal G.
Merhaba arkadaşlar. Uzun ama size çok şey katacak bir mesele lütfen okuyun.
Araba : 2011 Ford Focus 109 bg TDCI - Titanium
Aracımı çalıştırayım dedim. Marşı biraz geç aldı, çalıştı ama Motor Arıza yazısı çıktı. Neyse eve kadar böyle gideyim dedim. Yolda baktım aracın çekişi %50 düşmüş. Eyvah dedim turbo gitti kesin . Araç boşta bile 3200 devri geçmiyor. Her neyse sabah oldu. Benim ustaya götürdüm. Usta aracı laptopuna bağladı.
Araç 2 hata verdi.
1- Dizel Partikül filtlresii rejenerasyon süreci gibi bir ifadeydi sanırım.
2- Kızdırma bujileri sorunuyla ilgili bir ifade.
Usta bu uyarıyı görünce hemen arabanın arka tarafından altına yattı. Ve o kötü haberi verdi. "Dizel Partikül Filtresinin deposunu vurmuşsun, depo patlamış ve sıvısı boşalmış. Bu yüzden araç güçten düşmüş ve motor arıza uyarısı vermiş" dedi. Bende eğilip baktım hakikaten öyle, depo jak yerinden patlak ve sıvı bulaşmış. Bende dedim daha önceleri patlamışsa ama uyarıyı yeni vermiş olamaz mı? Yok öyle olmaz. Depo patlar, sıvı boşalır, uyarıyı hemen verir dedi. Deponun sıfırı 1400 tl + sıvı ve işçilik 1750 civarı dedi. Çıkma bulabilirsek sıvı ile beraber 800 tl ye geçenlerde taktım dedi.
Şimdi arkadaşlar birkaç çelişkili durum var. Burada siz devreye giriyorsunuz
Birincisi, ben motor arızasını almadan önce arabayı son bıraktığım o yerde hiçbir şey yoktu. Arabayı o park yerine sağlam bıraktım ve düz bir yerdi. İşimi halledip bindiğimde arızayı gördüm.
İkincisi, uyarıyı henüz görmeden o gün içinde bir yerde altını vurdum diyelim. Böyle birşeyin olmadığına da adım gibi eminim. Ben o gün arabayı 5-10 km şehiriçi şehirdışı karışık kullandım. Ve kullandığım yerler hep güzel yollardı. Acemi şoför de değilim. Arabanın önünü veya arkasını vurmadığıma eminim.
Benim şüphem şu. Acaba araba uzun zamandır DPF deposu patlakmıydı da. Motor arıza uyarısı yanması ve arabanın güçten düşmesi kızdırma bujileriyle veya başka bir şeyle mi ilgili ?
Ya da daha önce patlamış ama sıvı çok yavaş yavaş boşalmış. İyice iş sıkıntıya girince uyarıyı vermiş olabilir mi acaba ?
Sizce sorun ne ? İlgilenenlere şimdiden teşekkürler.
Kemal G. tarafından düzenlendiYorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
Bu soruda 5 cevap bulunuyor
Önerilen Mesajlar
Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın
Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor
Hesap oluştur
Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.
Hesap OluşturGiriş yap
Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.
Giriş Yap